Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjetöntä, itse en ole tavannut omia vanhempiani koronan aikana. Naapuri taas joka viikonloppu kutsuu ystäviään kylään eri puolelta Suomea ja myös omia vanhempiaan

Vierailija
10.01.2021 |

Molemmilla saman ikäiset vanhemmat +80, eli meneekö se niin että toiset noudattavat ja toiset saavat mellestää.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, itse olen elänyt ihan niin kuin ennenkin. En käytä maskia, käyn normaalisti kaupassa, olen nähnyt ystäviä ja perhettä kuten ennenkin. Ei ole tullut koronaa eikä ole kellään tutullakaan ollut.

Juuri tässä on se syy, miksi tauti leviää, eikä tartuntoja saada ehkäistyä. Onneksi sentään ihan kaikki eivät toimi samalla lailla kuin sinä.

Vierailija
22/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kuulostaa aika suurelta määrältä, eri ystäviä. Luulisi ettei tarvitse olla joka viikonloppu ystävämassaa hänen asunnossaan ja virus leviää. Voi kai valita kontakteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakkoa vaan

Vierailija
24/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset haluaa elää ja ymmärtävät, että kuolema tulee kun sen aika on, kasikymppisellä se aika alkaa olla melko lähellä. Toiset tykkää pelätä ja lopettaa elämisen ennen aikojaan. Mun anoppi pelkäsi hirveästi koronaa ja eristäytyi täysin, kielsi ketään käymästä. Oli ypöyksin kuukauden päivät ja sitten meille tulikin hautajaisjärjestelyt, sydän teki tepposet. Äitini taas on halunnut tavata läheisiään normaalisti, käydä kaupassa ja ihan kunnossa on, ysikymppiset tulossa ja todellakin ne järkätään.

No, sehän on kuin venäläistä rulettia pelaisitte, jos kutsutte paljon vieraita ja järkkäätte ne ysikymppiset., vastoin kaikkia ohjeita.Uskomatonta välinpitämättömyyttä.

Vierailija
25/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä, samaa mieltä. Nimittäin se, ettet ole tavannut vanhempiasi 10 kuukauteen, jos kerran haluaisitte. Eihän kesä-lokakuussa ollut edes sellaista suositustakaan, ettei läheisiä voisi tavata... Eli oma valintanne. Naapurisi tekemiset eivät kuulu sinulle. Jos mielestäsi hänen toimintansa on liian riskialtista, älä tapaa häntä itse. Muuta et asialle voi tehdä.

Vierailija
26/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt vanhempiani huhtikuun jälkeen kertaakaan, vaikka olen vasta 15 vuotias. Heidän mielestä pitää pysytellä erossa kunnes Jeesus tulee. Äitini asuu nyt talon ullakolla, ja isäni on kellarissa. Hekään eivät siis ole nähneet toisiaan.

Vierailija
27/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella moni ihminen on itseasiassa täysin kykenemätön muuttamaan omaa käytöstään. Heillä sekä kroppa että aivot vastustavat muutosta. Aina löytyy joku syy millä rationalisoida omia mukavuuksia.

Vierailija
28/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nähnyt mun 77 v vanhempia normaalisti. Ei heitä kiinnosta koronarajoitukset eivätkä itsekään noudata mitään suosituksia. Ovat sitä mieltä että joka tapauksessa sitä kuolee aika pian eikä korona ole ollenkaan hulluimmasta päästä tapa lähteä (verrattuna esim äidinäitiin joka makasi 10 v vaipoissa vuodeosastolla). Haluavat nähdä lastenlapsia ja viettää normaalia elämää loppuun asti. Kunnioitan heidän päätöstään. (Jos he taas pelkäisivät ja yrittäisivät välttää koronaa, toki kunnioittaisin sitäkin eikä mentäisi sinne)

Vierailija
29/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on moneen junaan. Jos vaan suositus niin ei noi idiootit tajua että kannattaa käyttää. Tuollahan ne kauppojen edessä seisoo ilman maskia ja tulee jonoissa iholle. Tuijottavat sitten niitä ketkä yrittävät suojautua. Itse tupakoin niin en sitä mielellään halua saada. Taitaa olla vastustus maskeihin kovaa tietyn ikäisillä äijillä ja tietyn puolueisilla. He tätä sitten levittävät kun muut suojaa itsensä.

Vierailija
30/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt vanhempiani huhtikuun jälkeen kertaakaan, vaikka olen vasta 15 vuotias. Heidän mielestä pitää pysytellä erossa kunnes Jeesus tulee. Äitini asuu nyt talon ullakolla, ja isäni on kellarissa. Hekään eivät siis ole nähneet toisiaan.

Onpa ikävää teillä, otan osaa. Hyvin monet ovat masentuneita ja ahdistuneita tämän pandemian vuoksi. Suomen tilanne ei onneksi ole kaikkein pahin, sellainen kuin esim Keski- Euroopassa. Koitapa sinä 15- vuotias nyt kestää siellä etäkoulussa, ja keksiä kivaa puuhaa siellä eristyksissä.heh.

Vierailija
31/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vkossa käynyt maski päässä kaupassa vuoden ajan. Plus käsihygienia. Turvavälit. Ym. Välillä käynyt isovanhenjemmalla kylässä kun katsonut ettei oireita ole

Nyt pari pvää vkossa töitä eikä oikein voi pitää suojaa siellä mikä itseä suojaisi. Kun se hikoilee liikaa sisätiloissa. Niin olen ollut käyttämättä kokonaan kuten muutkin 10 ihmistä siellä. Turvavälit käsihygienia ja yskiminen hihaan ainoot suojat. Ja ettei kukaan kipeänä tule töihin.

Luultavasti saan koronan mutta toivottavasti en, koska tupakoin, ikää 40, huono yleiskunto ja tulisi rajummat oireet.

Vierailija
32/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini tapaa isäänsä muutaman kerran viikossa. Molemmat elävät aika eristyksissä- käyvät yhdessä ruokakaupassa ja kävelyllä, eivätkä oikein tapaa muita. Minun mielestäni on kiva että eivät ole aivan yksin.

Vierailija
33/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa saa huomata että on paljon ihmisiä, jotka eivät välitä koronaohjeista. Tapailevat ikäihmisiä, jotka kuitenkin kuolevat jossain vaiheessa. Varmaan illuusio siitä, että eihän minulle eikä heille voi mitään tapahtua.

Koronaan Kuolema voi olla erittäin tuskallinen hengityskoneessa, jättää keuhkovammoja ym vaurioita lopuksi elämää.

Maailmalla on kuollut miljoonia ihmisiä tähän tautiin.

Kannattaa suhtautua vakavasti taudilta suojautumiseen. Eikä kehuskella, että elän juuri niin kuin ennenkin, enkä välitä rajoituksista.niin kuin tässä ketjussa on saanut lukea.

Koronapotilaiden hoitaja

Vierailija
34/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on juhlittu joulua ja uuttavuotta täysin samalla kaavalla jo 20 talvea peräkkäin.

Tänä talvena ei tehty mitään muutoksia koronaviruksen takia. Joulupöydässä oli läsnä aivan yhtä monta ihmistä kuin ennenkin ja uudenvuoden juhlinnassa oli läsnä aivan yhtä monta ihmistä kuin ennenkin.

By the way, meillä on tapana majoittaa ihmisiä yöksi (uudenvuodenyö) ja tällä kertaa asunnossamme oli 7 henkeä. Kukaan ei käyttänyt maskia yhtään kertaa koko vierailun aikana. 

Vierailija
35/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, pelkkää provoa koko juttu.

Ja miten nuo ystäväsi ja naapurisi ovat voineet.

Kuinka moni heistä on sairastanut vakavan koronan?

Ovatko heidän vanhempansa sairastuneet ja joutuneet sairaalaan.

Tuon ikäiset vanhemmat haluavat varmaankin elää täysillä sen ajan, mitä heillä enää on jäljellä.

Tavata lapsiaan ja lapsenlapsiaan ja lapsenlapsenlapsia ja nauttia elämästä.

Mitä iloa viimeisitä vuosista on, jos  vielä suht.koht, hyvässä kunnossa olevien vanhusten pitäisi elää se täysin muusta maailmasta eristäytyneenä.

Elä omaa elämääsi ap ja muiden elää omaansa!

Vierailija
36/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheessä on juhlittu joulua ja uuttavuotta täysin samalla kaavalla jo 20 talvea peräkkäin.

Tänä talvena ei tehty mitään muutoksia koronaviruksen takia. Joulupöydässä oli läsnä aivan yhtä monta ihmistä kuin ennenkin ja uudenvuoden juhlinnassa oli läsnä aivan yhtä monta ihmistä kuin ennenkin.

By the way, meillä on tapana majoittaa ihmisiä yöksi (uudenvuodenyö) ja tällä kertaa asunnossamme oli 7 henkeä. Kukaan ei käyttänyt maskia yhtään kertaa koko vierailun aikana. 

Miksi kerrot tämän? Todella ärsyttävää, että et ole rajoittanut kontaktejasi. Vapaamatkustat. Olisin itsekin halunnut viettää lomia kuten ennenkin, mutta olen huomaavainen ja noudatan suosituksia. Elämä on tasapaksua, korona vaikuttaa työhöni todella ikävällä tavalla. Olisi todella kiva, jos kaikki osallistuisivat talkoisiin

Vierailija
37/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehohoitoa ei ainakaan, heille jotka eivät suojaudu.

Vierailija
38/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjetöntä olla tapaamatta omia läheisiään lähes vuoteen. Jos vanhemmat toivovat tapaamista, niin kyllä sen toiveen täytyy mennä koronahysterian edelle.

Vierailija
39/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin. MOT, viesti 33

Vierailija
40/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järjetöntä olla tapaamatta omia läheisiään lähes vuoteen. Jos vanhemmat toivovat tapaamista, niin kyllä sen toiveen täytyy mennä koronahysterian edelle.

Tuskin mitään hysteriaa, aivan raakaa totuutta.Ihan oma järjen käyttökään ei ole kielletty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän