Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjetöntä, itse en ole tavannut omia vanhempiani koronan aikana. Naapuri taas joka viikonloppu kutsuu ystäviään kylään eri puolelta Suomea ja myös omia vanhempiaan

Vierailija
10.01.2021 |

Molemmilla saman ikäiset vanhemmat +80, eli meneekö se niin että toiset noudattavat ja toiset saavat mellestää.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevällä elimme kuplassa, mutta kesän tullen siitä luovuttiin. Reissattiin ympäri Suomea ja käytiin huvipuistoissa. Kävin festareillakin. Kolmet isot juhlat on juhlittu nyt syksyllä, 20-40 vierasta. Joulua ja uutta vuotta vietettiin 4 talouden henkilöiden voimin ja yli 70v isovanhempia tavataan normaalisti. Silti missään tilaisuudessa/kohteessa ei ole tartuntoja todettu enkä edes tiedä, saati tunne ketään sairastunutta. Kaupassa käytän maskia ja työt teen etänä. Kiristän linjaa, kun koen sen tarpeelliseksi.

Vierailija
42/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheessä on juhlittu joulua ja uuttavuotta täysin samalla kaavalla jo 20 talvea peräkkäin.

Tänä talvena ei tehty mitään muutoksia koronaviruksen takia. Joulupöydässä oli läsnä aivan yhtä monta ihmistä kuin ennenkin ja uudenvuoden juhlinnassa oli läsnä aivan yhtä monta ihmistä kuin ennenkin.

By the way, meillä on tapana majoittaa ihmisiä yöksi (uudenvuodenyö) ja tällä kertaa asunnossamme oli 7 henkeä. Kukaan ei käyttänyt maskia yhtään kertaa koko vierailun aikana. 

Tuo on kyllä kaiken huippu, tulla kehuskelemaan kuinka ollaan juhlittu. Ihanko kiusallasi vai miksi? Ollaan maailmanlaajuisen pandemian kynsissä hyvä ihminen, yritettäis nyt päästä siitä kaikin mahdollisin keinoin.Tuolla sinun tavallasi se ei ainakaan onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopille 80+ joudutaan viemään ruokaa 2x vkossa, siivoamaan jne. Kävi meil2lä joulupäivänä lun ei ollut muita paikalla. Ja kerran kesällä.

Lasten perheet ovat käyneet meillä viikoittain aina joku ja jouluna meitä oli 12 täällä. Myös ystäväperheitä tavattu alle 10 hengen voimin.

Edellytyksenä se että ollaan terveitä eikä kukaan ole käynyt missään isossa väkijoukossa viikkoon. Teiniltä kiellettiin joulun alla kauppakeskuskäynti tällä perusteella.

Eletään pienessä piirissä hyvinkin normaalia elämää. Maskin käyttö on normaalia huomaavaisuutta kun käydään kaupassa

Vierailija
44/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaan sairastuminen on ihmisen oma vika, riskiryhmät suojatkoon itseään. Itse en ole lopettanut elämistä koronan takia, mutta mietin mitä riskejä otan ( en esim missään konserteissa käy ihmismassoissa). Kuitenkaan kukaan ei ole käskenyt 4 seinän sisään eristämään itseään.

Vierailija
45/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheessä on juhlittu joulua ja uuttavuotta täysin samalla kaavalla jo 20 talvea peräkkäin.

Tänä talvena ei tehty mitään muutoksia koronaviruksen takia. Joulupöydässä oli läsnä aivan yhtä monta ihmistä kuin ennenkin ja uudenvuoden juhlinnassa oli läsnä aivan yhtä monta ihmistä kuin ennenkin.

By the way, meillä on tapana majoittaa ihmisiä yöksi (uudenvuodenyö) ja tällä kertaa asunnossamme oli 7 henkeä. Kukaan ei käyttänyt maskia yhtään kertaa koko vierailun aikana. 

Tuo on kyllä kaiken huippu, tulla kehuskelemaan kuinka ollaan juhlittu. Ihanko kiusallasi vai miksi? Ollaan maailmanlaajuisen pandemian kynsissä hyvä ihminen, yritettäis nyt päästä siitä kaikin mahdollisin keinoin.Tuolla sinun tavallasi se ei ainakaan onnistu.

Luuletko tosiaan, että korona lakkaisi yhtäkkiä olemasta jos emme tapaisi täällä toisiamme? Alun perinkin tarkoitus on ollut vain hidastaa taudin leviämistä kunnes saadaan rokote käyttöön. Ihan uskomattoman naiivia kuvitella, että koronasta päästään eroon jollain suositusten pilkuntarkalla noudattamisella.

Vierailija
46/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevällä elimme kuplassa, mutta kesän tullen siitä luovuttiin. Reissattiin ympäri Suomea ja käytiin huvipuistoissa. Kävin festareillakin. Kolmet isot juhlat on juhlittu nyt syksyllä, 20-40 vierasta. Joulua ja uutta vuotta vietettiin 4 talouden henkilöiden voimin ja yli 70v isovanhempia tavataan normaalisti. Silti missään tilaisuudessa/kohteessa ei ole tartuntoja todettu enkä edes tiedä, saati tunne ketään sairastunutta. Kaupassa käytän maskia ja työt teen etänä. Kiristän linjaa, kun koen sen tarpeelliseksi.

Jaa missä päin Suomea olia festareita viime kesänä? Mielenkiintoista.

Vierailija
47/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä järjetöntä, etteivät lapset ja vanhemmat tapaa toisiaan vuoteen. Ootko ap ajatellut tehdä asialle jotain?

Vierailija
48/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa missä päin Suomea olia festareita viime kesänä? Mielenkiintoista.

Saaristo open ainakin järjestettiin Kaarinassa, elokuun lopulla.

Vierailija
49/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko tosiaan, että korona lakkaisi yhtäkkiä olemasta jos emme tapaisi täällä toisiamme? Alun perinkin tarkoitus on ollut vain hidastaa taudin leviämistä kunnes saadaan rokote käyttöön. Ihan uskomattoman naiivia kuvitella, että koronasta päästään eroon jollain suositusten pilkuntarkalla noudattamisella.

Ei ihmiskontaktien vähentämisessä mitään naivia ole tietenkään.

Ymmärrätkö että kaikkialla missä on paljon ihmisiä ja ihmiskontakteja, kuten suurkaupungit maailmalla , ovat täynnä tartuntoja. Samoin Suomessa,

Suurimmissa kaupungeissa suhteessa eniten tartuntoja. Mitä vähemmän lähikontakteja ihmisillä tietenkin sitä vähemmän tartuntoja. Pilkuntarkasta ohjeiden ja suositusten noudattamisesta ei ole kyse, vaan ihan oman järjen käytöstä, tietenkin.

Vierailija
50/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pikkupaikkakunnalla melko lähellä Helsinkiä. Ei tartuntoja viime aikoina, muutama ollut aiemmin.

En lähde Helsinkiin,jossa eniten tartuntoja. varmaan on juuri niin että siellä missä enemmän ihmisiä tarunnat leviävät. Elikä kannattaa tässä tilanteesa

Välttää ihmispaljouksia, kokoontumisia ja lähikontakteja mahdollisuuksien mukaan, olipa kysymys sitten tuttavista, sukulaista, isovanhemmista jne.

Vierailija
51/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tiedän tunteen. Nytkin joululoman aikoihin kököteltiin kotona, eikä käyty edes omilla iäkkäillä vanhemmilla. Sitten monet työkaverit laittoivat nettiin kuvia, kun ovat laskettelureissulla pohjoisessa Suomessa. Kyllä otti päähän.

Vierailija
52/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset samanlaiset täällä, onhan meitä muitakin!

Vierailija
53/102 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tavannut äitiäni usein sen keväisen "kiellon" päätyttyä. Asun kaupungissa, jossa on koko aikana ollut vain muutama koronatapaus. Käyn vain kaupassa, ja sielläkin maski päässä, käsidesiä lotraten ja muita vältellen.

Äitini tarvitsee pian vielä enemmän apua, kunhan pääsee leikkaukseen. Toivottavasti olen silloinkin terve.

Vierailija
54/102 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella moni ihminen on itseasiassa täysin kykenemätön muuttamaan omaa käytöstään. Heillä sekä kroppa että aivot vastustavat muutosta. Aina löytyy joku syy millä rationalisoida omia mukavuuksia.

Olen täysin kykenevä muuttamaan käytöstäni (esim. pitämään maskia naamalla tai erakoitumaan yksin kotiin "eristykseen) mutta minua ei kiinnosta tehdä niin.  

Olen täysin tietoinen riskeistä. Minulle sopii aivan hyvin se, että oma perheeni (äiti, isä, sisarus) saavat koronavirustartunnan ja kuolevat siihen. Yksi sisarus kuoli jo ennen kuin minä synnyin ja toinen on vanhapiika (vapaaehtoisesti lapseton, vapaaehtoisesti naimaton). Jos kaikki perheenjäseneni kuolevat, minä perin heidän omaisuutensa. Se on sitten varovaisesti arvioiden noin 300 000 euron potti.  Suomen lain mukaan vanhemmat eivät voi jättää biologista lasta perinnöttömäksi, joten vähintään puolet vanhempien omaisuudesta (ns. lakiosa) päätyy suoraan minulle. Toinen puolikas (se osa, mistä vanhemmat voivat määrä testamentilla) saa mennä minun puolestani aivan mihin tahansa. Vaikka vesikauhuisten katukoirien auttamiseen jossain Siperiassa.

Vierailija
55/102 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositushan tuo jokainen valitsee itse miten toimii. Onko naapurisi vanhemmat sairastuneet vaikka he ovat tavanneet?

Näillä liehujillahan on väljää temmeltää, kun tunnolliset pysyy kotona. Ei se silti tee siitä reilua. Voisiko liehua edes vuoroissa, niin minäkin voisin käydä salilla vaikka joka toinen tai kolmas viikko.

Vierailija
56/102 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tiedän tunteen. Nytkin joululoman aikoihin kököteltiin kotona, eikä käyty edes omilla iäkkäillä vanhemmilla. Sitten monet työkaverit laittoivat nettiin kuvia, kun ovat laskettelureissulla pohjoisessa Suomessa. Kyllä otti päähän.

Älä suotta. Ajattelin minäkin, että laskettelemaan voisi mennä, kun siellä ollaan väljästi pihalla. Vielä mitä, jonossa huohotetaan niskaan, rinteessä seistään laumoina, ja ravintolasta ei voi sämpylää hakea, kun pitäisi tunkea ihmismassan läpi.

Jäi siihen yhteen kertaan, ja lähdettiin aika äkkiä pois.

Ei siitä nauti, kun miettii vaan, olenko juuri minä se epäonninen, joka sen täältä saa ja vie kotiin kaikille.

Vierailija
57/102 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järjetöntä olla tapaamatta omia läheisiään lähes vuoteen. Jos vanhemmat toivovat tapaamista, niin kyllä sen toiveen täytyy mennä koronahysterian edelle.

Ai, minä en tapaa kasikymppisiä vanhempiani, en siksi että pelkäisin tartuttavani heidät, vaan siksi että minä en keuhkosairaana halua tartuntaa heiltä. Minulla on vielä 30 vuotta kasikymppisiin ja haluan elää siihen saakka kuten vanhempanikin.

Vierailija
58/102 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole nähnyt vanhempiani 1,5 vuoteen, korona ei ole ollut osavaikutin tekemisessä, välimatka siitäkin edestä. Mutta en olisi kyllä heitä nyt näkemässä, toisella kaikki mahdolliset elintapasairaudet ja toisella keuhkoahtauma. Ikää päälle 70v ja minä asustelen täällä pahimman epidemian ytimessä. 

Mutta se minua hämmästyttää, että olenko käsittänyt rajoitukset väärin. Itse käyn kaupassa ja kerran kuukaudessa toimistolla, muuten olen kotona. Kaverit liehuaa salilla ja ostoksilla ja kahvilla ja kyläilemässä. Olen ymmärtänyt ettei se olisi oikein hyvästä.

Vierailija
59/102 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositushan tuo jokainen valitsee itse miten toimii. Onko naapurisi vanhemmat sairastuneet vaikka he ovat tavanneet?

Näillä liehujillahan on väljää temmeltää, kun tunnolliset pysyy kotona. Ei se silti tee siitä reilua. Voisiko liehua edes vuoroissa, niin minäkin voisin käydä salilla vaikka joka toinen tai kolmas viikko.

Moni av:lla on korostanut sitä, miten hyvin ovat noudattaneet ohjeita, pysyneet kotona ja vältelleet kaikkea sosiaalista kanssakäymistä, ja ovat vihaisia, kun muut eivät toimi samalla tavalla. Toisaalta osa näistä samoista ihmisistä on todennut, ettei aio ottaa rokotetta. Kuinka tunnollista ja vastuullista se sitten on? 

Vierailija
60/102 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi. Ihan aloittajan oma valinta. Olen nähnyt niin äitiäni, muita sukulaisia kuin ystäviänikin ihan normaalisti. En siis päivittäin ramppaa kylässä tai joku meillä, mutta viikottain kyllä. Ketään ei jännitä eikä edes jaksa enää jauhaa mitään korona-vuohotusta. Käyn kaupassa silloin kun on tarve, maskeja en omista. Muuten ei ole tarvetta lähteä mihinkään, esim. harrastukset on jääneet.

Täysin terve olen enkä tunne tai tiedä yhtäkään Koronaan sairastunutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi