Kaatopaikat/kierrätyskeskukset täyttyvät puhelinpöydistä, cd-telineistä, vitriinikaapeista, tv-tasoista. Entä mitä heitetään pois 20 vuoden päästä?
Mitkä tämän hetken huonekalut on ongelmajätettä tulevaisuudessa? Veikkauksia?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cd telineen ehkä tajuan, mutta miksi tv-tasot ja vitriinikaapit? Minulla on ainakin telkkari tv-tasolla ja viinilasit ym. hienommat astiat esillä vitriinikaapissa.
T:32vKierrätyskeskukset ei ainakaan ota enää vastaan sellaisia perinteisiä kirjahyllyvitriinejä.
Niissä se vitriinikaappi on vaan huono. Vitriinin laitetaan tavaraa jota halutaan pitää esillä, eli mitä avoimempi niin se parempi. Niissä vanhoissa on pelkkä yläkaappi ja lasissa kalterit edessä. Itse pidän vitriinissä nostalgisia videopelejä ja figuureja.
Ei tule enää sellaista kasari-ilmiötä. Sellaisia sisustuksia on enää vain mummoilla, muut ovat jo vaihtaneet tyyliä tässä välissä, luultavasti useampaan kertaan. Tavara kiertää nopeammin ja on huonolaatuisempaa, eli ei kestä niin montaa vuotta tai kierrätystä. Ikean laaduttomat kamat menevät kyllä kirpparilla ihan superhyvin kaupaksi, aina joku tarvitsee juuri sellaista.
Tv-tasot ja kirjahyllyt alkavat jäädä tarpeettomiksi, kun luovutaan telkkareista ja kirjoista, mutta esim. itselläni on kaikki harrastustarvikkeet kirjahyllyssä. Kirjahyllyt eivät ole kuolemassa sukupuuttoon toisin kuin puhelinpöydät.
Koronan myötä etätyöt ovat lisääntyneet ja näppiksiä, hiiriä, kuulokkeita ja työpöytiä myytiin keväällä niin paljon, että loppuivat kesken. Työpöydät ja peli/konttorituolit eivät myöskään katoa.
Sisustukset ovat jo alkaneet eriytyä. Toisilla ei ole kirjahyllyä, tv-tasoa ja työpöytää, monelta löytyy ne kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cd telineen ehkä tajuan, mutta miksi tv-tasot ja vitriinikaapit? Minulla on ainakin telkkari tv-tasolla ja viinilasit ym. hienommat astiat esillä vitriinikaapissa.
T:32vKierrätyskeskukset ei ainakaan ota enää vastaan sellaisia perinteisiä kirjahyllyvitriinejä.
Ohhoh! Kyllä meillä SPR:n kirpparilla noita on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi divaanisohvat?!
Rumia ja epäkäytännöllisiä möhkäleitä.
Mitä tulee tilalle?
Joku tyylikäs pikkusohva ja siihen sopiva nojatuoli olisi kiva, mutta divaanille on niiin mukava pötkähtää katsomaan töllöä töiden jälkeen. Tilaa riittää myös mukaville päikkäreille.
Kuten myös ihan normaalissa perinteisessä sohvassa.
Kaikelainen elektroniikka ja wishiltä tilatut tavarat.
Mihin laitetaan vahvistin, pelikonsolit, olohuoneen kuusnelonen ym. vermeet jos tv-taso heivataan mäelle, kiinnitetään seinään?
Toivon, ettei mitään. Meidän koti on aika minimalistinen, tykkään kaikista, mitä meillä on.
20 vuoden päästä ei heitetä pois juuri mitään tämän päivän kamaa. Ihan vaan siitä syystä, että mikään ei kestä niin kauan. Kaikki on ehditty vaihtaa jo moneen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T:32vTelkkari on seinällä, sen edessä on taso siinä on monenlaista tarpeellista, kissakin tykkää siinä olla.
Kaikki kullitetut astiat on keittiön vitriinikaapissa jossa on viistehiotut ovet.Ja tietysti valot, jotta ne kullitetut astiat tulee hyvin esille.
Kullitetut vai kullatut?
Kullitetut on sama kuin kullatut...sanamuoto on vaan tommottinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelituolit
Miksi? Kaikilla tuntemillani miehillä on kallis pöytäkone pelaamiseen, pelipöytä sekä pelituoli. Mitä tulee tilalle?
Tunnetko miehiä vai keskenkasvuisia....en tunne yhtään miestä jolla on joku tuollainen viritelmä...poikia kylläkin. Ehkä niistä pojista tulee sellaisia, jolleivät miehisty
Jos nyt on kaukaa viisas, niin kannattaa sisustaa kämppänsä antiikki/tyylikalusteilla. Puisia kalusteita pystyy kunnostamaan lähes rajattomasti, kun taas lastulevykalusteet hajoavat helposti esim. muutossa.
Jos puhutaan oikeasti, niin eipä taida paljon mitään käyttökelpoista jäädä nykyajasta kierrätettäväksi uusiokäyttöön, kama on sen verran huonosti tehtyä.
Lähes 5000 vuotta vanhat pyramidit ovat vielä pystyssä, mutta 20 vuoden kuluttua monet 1990-luvulla rakennetut rakennukset luultavasti revitään.
Itse hankin ja säilytän vain ennen sotia valmistettua tavaraa, koska se kestää.
Vierailija kirjoitti:
Kuormalavat
Niitä en missään nimessä edes sisätiloihin toisi, meillä menevät polttopuiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelituolit
Miksi? Kaikilla tuntemillani miehillä on kallis pöytäkone pelaamiseen, pelipöytä sekä pelituoli. Mitä tulee tilalle?
Tunnetko miehiä vai keskenkasvuisia....en tunne yhtään miestä jolla on joku tuollainen viritelmä...poikia kylläkin. Ehkä niistä pojista tulee sellaisia, jolleivät miehisty
Minulla on, paitsi pelituoli uupuu enkä sellaista halua. Olen nainen ja pelikone sijaitsee työhuoneessani, poissa näkyviltä.
Vierailija kirjoitti:
Ikean kertakäyttöhuonekalut.
Vintage-Ikea on kallista. Nyky-Ikea on tulevaisuuden keräilytavaraa. Siis ne mielenkiintoisemmat tuotteet.
- Keittiön kattovalaisimet jotka näyttävät Ramirentin työmaavalaisimilta
- Viinipullotelineet koska tulee kieltolaki
- Kissojen kiipeilytelineet koska kissat viedään margariinitehtaalle
- Tankotanssitangot koska epäsiveellisiä
Vierailija kirjoitti:
Mulla Ikean pöytä, on tukeva.
Ikealla on paljon sälää mutta myös paljon tosi hyvää laatua, hienosti muotoiltua. Katselin juuri ruokapöytiä, olivat lähes kaikki kivoja ja jämäköitä.
Sitä mikä nyt täyttää Ikean, postimyynnin ja Prisman hyllyt.
Nuo pelituolit ovat kuulemma epämukavia ja epäergonomisia (ei ole omaa kokemusta kylläkään). Varmaan hommaavat parempia tuoleja