Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityön pääsykoe 2021

Vierailija
10.01.2021 |

Kuinkas moni on tavoittelemassa sosiaalityön paikkaa syksyksi 2021? Miten/mitä olette ajatelleet lukea ennen ennakkomateriaalin julkaisua?

Itse ensimmäistä kertaa sosiaalityöhön hakevana kaipaisin neuvoja miten kyseiseen pääsykokeeseen kannattaa lukea ennen aineistoa. Olisi myös ihana kuulla miten vaikka jo sisälle päässeet lukivat kokeeseen.

Kommentit (992)

Vierailija
961/992 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni olisi tekemässä lähinnä etänä opintoja ja mihin kaupunkiin pääsit?

Koronatilanteen vuoksi olisi vähintään reilua saada suorittaa etänä, mutta yleiset linjaukset määrittää… itsellä elämäntilanne ei niin vaan salli muuttoa/pitkiä junamatkoja muutoinkaan tosin ja ilmottautuminenkin jää viimeiseen, kun varasijoilla eli vaikeahko suunnitella etukäteen.

Toivon, että jokaiselle löytyy oma tapa suorittaa opinnot, ymmärrän, että toisille lähiopetus on tärkeintä eikä etäopinnot kiinnosta. Itse vaan puolestaan toivon suorittavani nyt niin paljon etänä kuin pystyy. Muita samoilla linjoilla?

Etelä-Suomesta hain Lappiin, siis tietoisesti. Olisin päässyt pisteilläni lähemmäksikin, jos olisin laittanut toisenlaiseen järjestykseen toiveeni. Tämän hetkinen elämäntilanne ei kuitenkaan Lappiin muuttoa ajatellen ole paras mahdollinen, joten etänä on suunnitelmissa pääasiassa opiskella.

Joko näet Kuopion lukuvuoden opintosuunnitelmat, mitä siellä sanotaan läsnäoloista/ luennoista/ etäjutuista yms. Lapin osalta ainakin on melko hyvät etämahdollisuudet, mitä nyt toki orientaatioviikko/-t on paljon läsnäoloakin, mutta jatkossa itselleni pakollista läsnäoloa n. 1pvä/kk, joten sen sitten matkustan ja muuten olen etänä. Muutamia avoimen kursseja takana, joten helpottaa tätä etämahdollisuutta ja esim. itseäni kiinnostavat sivuaineet on kaikki etänä, niin voin niitä suoritella jne.

Itsekin olen siis päässyt Lapin yliopistoon, olisin päässyt myös muuallekin ja edelleen olen varasijoilla toisaalle. Olen tehnyt myös oikaisupyynnön.

Itse en ole kovin hyvin perillä eri kaupunkien linjauksista, olen ajatellut, että etänä alkuun kävi miten kävi ja muuttoakin pitää ajatella, oli kaupunki mikä tahansa. En lähtökohtaisesti innostu pitkistä junapäivistä.

Tuo 1 * kk kuulostaa muuten vähäiseltä, en tosin tiedä mitä hyväksiluet.

Hauskaa, ollaan sitten mahdollisesti samalla vuosikurssilla, samassa yliopistossa! Lapin weboodista tosiaan näkee hyvin tarkkaan vaaditut läsnäolot yms. sieltä kannattaa suunnitella omia opintoja. Tosiaan syyskuussa ja helmikuussa on enemmän läsnäoloa tiedossa, mutta esim. marras- ja joulukuulle ei itselleni satu yhtään lähipäivää ja lokakuussakin on vain yksi tiedossa. Tammikuussa taisi olla kaksi ja maalis- sekä huhtikuussa taas kai vain yhdet. Yöjunia ajattelin itse hyödyntää matkustamisiin, että en sitten tiedä kuin räjähtäneenä hengaillen yliopistolla, mutta näillä mennään. :D

Halutessasihan voit omankin kaupungin yliopistolla suoritella avoimen puolella osan opinnoista (mikäli olit jostain sosiaalityön yliopistokaupungista) ja niillä sitten hakea korvaavuuksia, jos ei halua lappiin niin usein matkustella (saman verran se taitaa kustantaa matkat lappiin vs. avoimen kurssi).

Vierailija
962/992 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein myös siitä "palvelumarkkinoista", jos tarkoitat oikein/väärin -kysymyksiä. Ja parista musta. Suoraan 

sanottuna vituttaa, että nippelikysymyksiin jätetään (pääsykoemateriaalin perusteella) minkäänlaista optiota myös toiselle oikealle vaihtoehdolle. Niiden pitäisi olla tosi yksiselitteisiä.

Jep.

Eikä sinänsä mikään pieni juttu kun ois enemmän pisteitä näiden vastausteni perusteella, jotka mun mielestä oli oikeasti väärin. Ja koska pitäisi olla enemmän pisteitä, niin olisin ollut vähintään todella hyvillä varasijoilla ellen jopa sisällä. Periaatteesta oli pakko tehdä oikaisupyyntö. Muistatko mistä kysymyksistä sä teit?

Kovin katkera en osaa olla kun olen päässyt jonnekin sentään, muuta stressiä lievittää positiivinen asenne ja mahdollisuus ehkä muuttaa ja ottaa se muutto osin seikkailuna, ettei jämähdä vakikotiin. Mutta kovin mutkatonta tämä ei ole ja tunteet heittelee, että miten nämä käytännön asiat sitten menee… salliiko elämäntilanne nyt miten täyspainoista opiskelua (ei salli) satojen kilometrien päästä.

Ei kai tässä menetettävää silti ole, halusin todella kovasti opiskelupaikan, pitää tehdä se mitä pystyy - opiskelu todella kiinnostaa, mutta toivon todella kovasti etäilyn olevan suositus. Jo senkin takia, että korona ei hellitä…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/992 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Tulipas tohon nyt virheitä ja typoja.

Eli uskoin, että omat vastaukseni todella olivat oikein ennakkomatskun perusteella ja niillä perustein vastasin enkä jättänyt esim. tyhjäksi. Tarkistin vielä materiaalista huolella, enkä tehnyt sitä yksin.

Nyt vaaditaan perusteluita miksi ne oli väärin ja sain miinuksia!

Vierailija
964/992 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muita, jotka eivät nyt saaneet opiskelupaikkaa, mutta aikovat aloitella opintoja avoimen yliopiston puolella? Aikamoinen viidakko on tuokin, olen käyttänyt varmasti kymmeniä tunteja selvitellessä eri yliopistojen opintoja ja niissä esim. etäopiskelu mahdollisuuksia, korvaavuuksia, mahdollisuutta avoimen väylään yms. Asun Etelä-Suomessa, mutta näillä näkymin olen luultavasti itse päätymässä Itä-Suomen yliopiston avoimen opintoihin. Minne te muut olette mahdollisesti hakemassa ja miksi? :)

Vierailija
965/992 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä muita, jotka eivät nyt saaneet opiskelupaikkaa, mutta aikovat aloitella opintoja avoimen yliopiston puolella? Aikamoinen viidakko on tuokin, olen käyttänyt varmasti kymmeniä tunteja selvitellessä eri yliopistojen opintoja ja niissä esim. etäopiskelu mahdollisuuksia, korvaavuuksia, mahdollisuutta avoimen väylään yms. Asun Etelä-Suomessa, mutta näillä näkymin olen luultavasti itse päätymässä Itä-Suomen yliopiston avoimen opintoihin. Minne te muut olette mahdollisesti hakemassa ja miksi? :)

Itekki mietin et pitäskö tehä jotain muutamia opintoja avoimessa, mut en varmaan niin paljon et olis mahollista hakee niitten kautta. Ja varmaan just UEF puolella, toki en tiiä paljon opintoja pitäs olla et voisin hakee niitten perusteel en oo selvittäny viel mitään.

Vierailija
966/992 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion aloittaa opinnot avoimessa ja juurikin niin että ensi vuonna tähtäimessä avoimen väylän kautta haku. En ole kyllä juurikaan selvitellyt vaan aion alottaa opinnot minua lähimmässä yliopistossa joka kyseisiä opintoja tarjoaa.

Vierailija
967/992 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään enää liikkunut varasijat tällä viikolla?

Vierailija
968/992 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ei varasijat liikkuneet. 😔

Vierailija
969/992 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että ei ole kyllä liikkunut missään vaiheessa yhtään mihinkään.

Vierailija
970/992 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla liikkui perjantaina, siis pääsykokeilla pyrkineiden kaikkien jono. Ainakin Lappi kahdella pykälällä ja Kuopio yhdellä. Nyt olen molemmissa ekalla varasijalla. Täytyy sanoa että on aika jännät paikat.

Vierailija
971/992 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse myös ekalla varasijalla mutta oon ollut jo yli kaks viikkoa niin ei oo enää mitään mahiksia

Vierailija
972/992 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylään roikuttu tokalla varasijalla koko kesä pääsykokeiden jonossa. Eipä tunnu liikkuvan.

Vierailija
973/992 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on helsinki liikkunu jopa ruhtinaalliset 5 varasijaa kesän aikana pääsykokeiden jonossa

Vierailija
974/992 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsikö ketään tänään sisälle varasijalta? Jos,niin minne?

Vierailija
975/992 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut. Hyvä ja huono juttu. Pääsi tästäkin odottelusta.

Mutta oikaisupyynnön kyllä tein, tekikö joku muu? Mihinköhän mennessä ne käydään läpi ja ilmoitetaan jotain?

Miten se vaikuttaa siihen, että nyt pitäisi tehdä lukuvuosi-ilmottautuminen? Tietääkö joku eräpäivää ilmottautumiselle?

Vierailija
976/992 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ootellaan koulun alkua, en päässe vaan sairasloman takia orientaatioviikolle. Toivottavasti olisi paljon etänä kursseja kun tuo matka on 4h suuntaansa eikä aamusta edes mene junia vaan pitää yöpyäkin…

Opiskelijakortti ja terkkamaksu maksettu, pohdin liittyykö omaan ainejärjestöön…?

Odottava fiilis, mutta edelleen joskus hymyilyttää, kun tajuaa että olen päässyt sisään. 8 prosenttia pääsi. Kiitollinen kyllä saan olla, kun mielestäni tällä kertaa meni vähän huonolla lukemisella.

Vierailija
977/992 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon tarve Tampereelta?

Vierailija
978/992 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä jotakuta, joka tarvitsisi vielä asunnon Tampereelta? Vuokraisin mieluusti Tammelantorin laidalla Pinninkadulla sijaitsevan yksiön (26,5m2) sosiaalityön opiskelijalle joko kalustettuna tai kalustamattomana esim. 1.9 alkaen tai hieman myöhemmin. Asunto sijaitsee siis Pinninkadulla, samalla kadulla, jossa on yliopiston Linna-rakennus. Yliopistolle kävelee alle 10min.

Mikäli olet kiinnostunut, laita viestiä pinninkatu.asunto@gmail.com.

T: Tampereella opiskellut, 2012 aloittanut sosiaalityöntekijä :)

Vierailija
979/992 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kirjoitti:

Nyt ootellaan koulun alkua, en päässe vaan sairasloman takia orientaatioviikolle. Toivottavasti olisi paljon etänä kursseja kun tuo matka on 4h suuntaansa eikä aamusta edes mene junia vaan pitää yöpyäkin…

Opiskelijakortti ja terkkamaksu maksettu, pohdin liittyykö omaan ainejärjestöön…?

Odottava fiilis, mutta edelleen joskus hymyilyttää, kun tajuaa että olen päässyt sisään. 8 prosenttia pääsi. Kiitollinen kyllä saan olla, kun mielestäni tällä kertaa meni vähän huonolla lukemisella.

Hei, en minäkään mene orientaatioviikoille. Itsellä on matkaa noin 6-7 tuntia junalla, että eipä helppoja nopeat käynnit.

Miten muut olette ajatelleet syksyn tai tulevan vuoden opiskella? Koitatteko etänä vai lähinä aina kun tarjolla?

Vierailija
980/992 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivaa kirjoitti:

Hei, en minäkään mene orientaatioviikoille. Itsellä on matkaa noin 6-7 tuntia junalla, että eipä helppoja nopeat käynnit.

Miten muut olette ajatelleet syksyn tai tulevan vuoden opiskella? Koitatteko etänä vai lähinä aina kun tarjolla?

Onko täällä muita Lapin yliopiston fukseja, jotka aikovat hyödyntää mahdollisimman paljon noita etämahdollisuuksia ja olisi kiinnostusta perustaa joku oma ryhmä pienelle etäopiskelijoiden porukalle, voisi vaihtaa ajatuksia/ keskustella mikäli joku kurssi tuottaa haasteita jne..? Ja olisi sitten vaikka pieni tuttuporukka, joiden kanssa pakollisissa lähitapaamisissa keskustella, jos muut ovat porukoituneet läsnä oloissa.

Olen ollut mukana tällä viikolla yliopistolla ja yrittänyt löytää muita etämahdollisuuksia hyödyntäviä, mutta toistaiseksi kaikki keille olen puhunut, ovat olleet lähinnä kiinnostuneita fyysistä luennoista jne.. 

Ketju on lukittu.