Sosiaalityön pääsykoe 2021
Kuinkas moni on tavoittelemassa sosiaalityön paikkaa syksyksi 2021? Miten/mitä olette ajatelleet lukea ennen ennakkomateriaalin julkaisua?
Itse ensimmäistä kertaa sosiaalityöhön hakevana kaipaisin neuvoja miten kyseiseen pääsykokeeseen kannattaa lukea ennen aineistoa. Olisi myös ihana kuulla miten vaikka jo sisälle päässeet lukivat kokeeseen.
Kommentit (992)
Vierailija kirjoitti:
Kellään kokemusta paljon nuo rovaniemen varasijat mahto liikkua viime vuonna?
tämän haluaisin itsekin tietää
Onko kukaan teistä hakenut ennen Helsinkiä muille paikkakunnille? (Mutta Helsinkiin siis alemmilla hakupaikoilla.) Kysyn siksi,että toivon jonkun Helsinkiin valitun ottavan paikan vastaan ylemmästä toiveeseen jostain toisesta kaupungista.
Vierailija kirjoitti:
Mites kuopion liikku viime vuonna? Onko kellään tietoa?
Viime vuoden keskustelusta päätellen n. 100 pisteestä 90 pisteeseen
Siis eikö kukaan täällä Helsinkiin (alle 10 varasijoilla oleva tai sinne päässyt) ole sijoittanut Helsinkiä esim.Turun tai Tampereen tms. jälkeen hakukohteeksi?
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan teistä hakenut ennen Helsinkiä muille paikkakunnille? (Mutta Helsinkiin siis alemmilla hakupaikoilla.) Kysyn siksi,että toivon jonkun Helsinkiin valitun ottavan paikan vastaan ylemmästä toiveeseen jostain toisesta kaupungista.
Näissä tilanteissa on suoraan sijoitettuna sinne ylimpään, sori. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä tilanteissa on suoraan sijoitettuna sinne ylimpään, sori. :(
Mut ei kaikki toivo oo menetetty ku aina on niitä, jotka ensisijasesti hakenu toiselle alalle ja pääsee sinne sit pääsykokeilla, et kyl ne aina vähän liikkuu ne pisterajat, mut ei välttämättä ihan hirveesti.
No nyt olen Rovaniemelle varasijalla 2. Kai pääsen??? Antakaa vähän toivoa tähän elämään XD
Pitää vielä kysyä,että MIKSI? Miksi ihmisillä on niin kova tunku Helsinkiin?? Asunnot kalliita ja ihmiset omissa oloissaan viihtyviä. Jos itse olisin ikäni asunut jollain toisella paikkakunnalla ja tukiverkostoni olisi siellä en kullä ikimaailmassa hakisi Helsinkiin itse. 😃
Vierailija kirjoitti:
Pitää vielä kysyä,että MIKSI? Miksi ihmisillä on niin kova tunku Helsinkiin?? Asunnot kalliita ja ihmiset omissa oloissaan viihtyviä. Jos itse olisin ikäni asunut jollain toisella paikkakunnalla ja tukiverkostoni olisi siellä en kullä ikimaailmassa hakisi Helsinkiin itse. 😃
Viideosa suomalaisista asuu pk-seudulla.
sst kirjoitti:
No nyt olen Rovaniemelle varasijalla 2. Kai pääsen??? Antakaa vähän toivoa tähän elämään XD
XD no tos alkaa jo kyl olla mahikset ihan hyvät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites kuopion liikku viime vuonna? Onko kellään tietoa?
Viime vuoden keskustelusta päätellen n. 100 pisteestä 90 pisteeseen
Eli siis tänä vuonna Kuopio olisi taas siinä n 100 pistettä ei-ensikertalaisille? Onko Kuopio jo tullut?
Äh.. Näyttää silt et turkuun on tulossa vasta sitten maanantaina, et kiva tolleen ihan vikana päivänä 24h ennen koetta saada tietää....
Jotenkin ihan naurettavan korkeat nuo pisterajat toista tukintoa tekeville. haluan kyllä alalle ja moni muukin, mutta ei tämä nyt mikään oikis tai psyka ole....
Kellään kokemusta paljon nuo rovaniemen varasijat mahto liikkua viime vuonna?