Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyvää korona on tuonut elämäänne?

Vierailija
10.01.2021 |

Meillä rahaa on kulunut vähemmän eli säästössä enemmän. Kuluttaminen on vähentynyt, ja ostokset harkituinpia. Lisäksi olemme panostaneet hyvinvointiin, liikumme luonnossa enennemän sekä ostamme paremman laatuista ruokaa (laitamme itse alusta asti /eineksiä vähemmän tai ei ollenkaan). Olemme viettäneet perheen kanssa enemmän aikaa kuin ennen. Lasten kouluarvosanat parantuneet.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tiedättekö mitä? Rahaa säästyy vielä enemmän kun syö pelkkää kaurapuuroa eikä ikinä käy missään. 🤦🏻‍♂️

Vierailija
22/33 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan takia voi sanoa joillekin, joita ei oikein välitä nähdä, että pelkää koronaa ja näin nämä ikävät ihmiset on pyyhitty omasta elämästä pois ehkä lopullisesti.

Vierailija
24/33 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitöitä ja näin lisää tuloja. Olen saanut luottokorttivelat pois kun ei ole pystynyt matkustamaan.

Vierailija
25/33 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korona ole mulle mitään tuonut - kun ei mitään pandemiaa edes ole, kaikki on kusetusta.

Vierailija
26/33 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on paljon helpompaa ja lomaakin saa nykyään jos pyytää.

Vierailija
27/33 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punttisali jossa käyn on tyhjentynyt ihmisistä.

Vierailija
28/33 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyöt ja tunti aikaa enemmän. 

Vierailija
29/33 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on vahvistanut uskoani Jumalaan. Tauti on Jumalan rangaistus syntisille. Nyt tähän halutaan rokote, vaikka synnistä luopuminen riittäisi kaikille suojaksi.

Vierailija
30/33 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää omaa aikaa.

Vierailija
31/33 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin saa keskittyä rauhassa etätöihin (joita teen muutenkin) ilman, että harva se päivä tulee typeriä tyhjänpäiväisiä kokoustamista kokoustamisen takia -tyyppisiä kutsuja. Tuottavuus on noussut entisestään kun saa keskittyä varsinaiseen työhön eikä energia kulu näihin loputtomiin kehittämispäivä-ryhmäytymispelleilyihin ja niiden väistelyyn. Jos organisaatiot laittaisivat ekstrovertit oikeisiin töihin sen sijaan, että näiden aika kuluu turhanpäiväisyyksien järjestämiseen, niin tuottavuus nousisi huimasti kaikkialla. Toivonkin, että korona saa eri organisaatiot miettimään työntekijöiden roolituksia uudelleen.

Vierailija
32/33 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa on säästynyt. Laskin, että pelkästään tylmatkakulut ja työpaikkaruokailut tekevät noin 3000 € vuodessa. Kun tuohon summaan lisää vielä sen, että kaikki muukin ravintoloissa ja kahviloissa käyminen, shoppailu (poislukien ruoka ja päivittäistavarat, jotka tilaan kerran viikossa kotiinkuljetuksella) , matkustelu, maksulliset harrastukset, tapahtumat, kampaajalla käynnit  jne on tauolla, säästynyt summa on jo viisinumeroinen. 

Vapaa-aikaa on enemmän, koska työmatkoihin ei mene aikaa. Muutenkin vapaa-aika on varsin vähän aikataulutettua. Tärkeät ihmissuhteet ovat parantuneet, koska aikaa ei mene vähemmän tärkeisiin. On myös ollut aikaa kaikessa rauhassa hankkiutua eroon tarpeettomista tavaroista. Piti tehdä jo muutama vuosi sitten, mutta aina oli jotain muuta menoa tai tekemistä. 

Stressi on vähentynyt osittain etätyön ja osittain menemisten vähentymisen myötä. Nukun paremmin kuin pariin vuosikymmeneen. Ulkoilen myös enemmän kuin aiemmin. Pandemian aikana olen tehnyt paljon asioita, jotka aiemmin olivat mulla "sitten kun olen eläkkeellä" -listalla. 

Vierailija
33/33 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita ei ole tullut osteltua mutta toisaalta ruokalasku on kasvanut, koska ruoka ostetaan verkkokaupasta, mistä taas tulee lisäkuluja.