Mitä hyvää korona on tuonut elämäänne?
Meillä rahaa on kulunut vähemmän eli säästössä enemmän. Kuluttaminen on vähentynyt, ja ostokset harkituinpia. Lisäksi olemme panostaneet hyvinvointiin, liikumme luonnossa enennemän sekä ostamme paremman laatuista ruokaa (laitamme itse alusta asti /eineksiä vähemmän tai ei ollenkaan). Olemme viettäneet perheen kanssa enemmän aikaa kuin ennen. Lasten kouluarvosanat parantuneet.
Kommentit (33)
Huomion että suurin osa ihmisistä ei ajattele omilla aivoillaan lainkaan.
Kun IS, Yle, Maikkari, IL, Nelonen uutisoi jotain niin 9/10 uskoo kaiken täytenä totuutena.
Jotkut säälittävät kehäraakit ovat oppineet laittamaan ruokaa ja puhumaan omien lastensa kanssa.
En äkkiseltään keksi mitään muuta kuin että pomo ei pidä turhia palavereja. Rahaa on tietysti säästynyt, kun matkailu on vaikeutunut. Se on kuitenkin vain patoutunutta kysyntää, joten rahat menevät, kun matkailu helpottuu. Muutenkin on ollut liikaa aikaa pyöriä ostoskeskuksissa. Onneksi olen nirso, joten rahaa ei ole mennyt heräteostoksiin kovin paljoa.
1. Rahaa on säästynyt todella paljon kun kaiken maailman matkat ovat jääneet pois ja matkoihin liittyen on ostanut usein uusia vaatteita - säästöä niistäkin. Eikä tietenkään ole joutunut ostamaan uusia vaatteita töihinkään kun olen ollut etätöissä maaliskuusta asti. Alussa meikkasimme videocalleihin mutta sekin on jäänyt kaikilta pois -> rahaa säästyy myös meikeistä ja piilareista. Aikaisemmin sain rahaa säästöön keskimäärin 200e/kk. Nyt säästän 1500e/kk 😶
2. Aikaa on tullut lisää käytettäväksi. Työmatkani olivat tunnin per suunta joten jo niistä tulee yksistään säästöä 2 tuntia/päivä. Säästöä tulee siinäkin kun en ole joutunut ostamaan julkisen lippua.
3. On enemmän aikaa perheelle. Lapset ovat meillä jo isompia 10v ja 12v) mutta on silti kivaa kun on joka päivä kotona lähettämässä heitä kouluun ja ottamaan vastaan. Aikaisemmin olin poissa kotoa arkisin noin 7:30-18 joten en ollut koskaan kotona kun lapset lähtivät kouluun tai tulivat koulusta. Tämä nykytouhu on aivan ihanaa!
4. En juokse enää ruokakaupoissakaan. Viikko-ostokset tulevat Citymarketista kotiinkuljetuksella. Saatan käydä kerran viikossa ostamassa jotain pientä täydennystä lähikaupasta. Tälläkin tavalla olen säästänyt kun kotona voi rauhassa miettiä mitä tarvitsee. Pataruoat yms haudutettavat ruoat ovat tehneet paluun meille nyt kun on aikaa aamulla/aamupäivällä heittää pataan ruoka-aineet ja 4 tunnin kuluttua ruoka on valmista.
Onneksi meillä on sanottu että etäilemme syyskuun alkuun asti eikä senkään jälkeen tarvitse tulla toimistolle kuin parina päivänä viikossa jos työt sujuvat hyvin kotona.
Rauhaa. Ei tarvitse kutsua ketään meille, eikä tarvitse kyläillä missään. Ihanaa.
Mies ei voi tehdä etätöitä, mä voin tehdä ehkä puolet viikosta. Se helpottaa kun ei mene etäpäivinä työmatkoihin aikaa, niihin uppoaa melkein kaksi tuntia päivässä.
Hyvää on myös se, että ei tarvitse käyttää huulipunaa, kun on aina maski naamalla, siis töissä, kaupassa jne. Ja toki se että voi näyttää hapanta naamaa ja vaikka irvistellä ihmisille joita ei voi sietää, sekin maskin ansiota.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää???????????????
Onko sulla kaikki muumit laaksossa???????????
Samaa mietin. Ei kovin terve ajattelutapa.
Parisuhde meni alkuun huonommaksi, mutta nyt loistavaa. Käyty yhdessä lenkillä, keskusteltu ja puhuttu asiat auki.
Työmatkaan ei mene aikaa, lisäksi saamme työajalla ulkoilla 1h päivässä.
Saa viettää aikaa vain miehen ja lasten kanssa!
Ei tarvitse nähdä esim. miehen minäminä siskoa tai piikittelevää anoppia. Huh. Mies on itsekin ollut helpottunut tästä.
Hyvää on se ettei ole sairastanut näitä tyyppillisiäkään kausi flunssia. Itselläni ei ole mikään juurikaan muuttunut. Ennen koronaakaan en enää jaksanut, eikä huvittanut missään huveissa käydä kun on menopaussi ikä muutenkin.
Ei ole tarvinut pelätä, että hallitus edistää Suomen tuhoutumista ottamalla 80 000 näköalatonta lisää
2 tuntia lisää vapaa-aikaa päivässä.