Paljonko sinulla on vyötärönympärys?
Paljonko on vyötärönympärys? Itselläni miehenä vaihtelee 89-93cm välillä.
Vyötärölihavuuden merkki on se, että vyötärön ympärys ylittää naisilla 90 senttimetriä ja miehillä 100 senttiä.
Ihanteellinen vyötärömitta on miehillä alle 94 cm ja naisilla alle 80 cm. Vyötärölihavista 7–8:lla kymmenestä on rasvamaksa.
Maksasyöpää aiheuttava rasvamaksa on jo joka neljännellä suomalaisella
Kommentit (42)
Liikaa. 85 cm.
Bmi on kuitenikin normaalipainon sisällä.
20kg ylipainoa ja vyötärö 85cm. Joo yritän laihduttaa.
60cm. Bmi 19 ja tiimalasi selittää tuon.
118cm ja olen 97kg nainen, omenavartalo
Muistelen, että aiemmin (alle 10 vuotta sitten kuitenkin) naisten mitta oli 80 ja miesten 90. Olen nainen ja vyötärö on noin 84 cm.
68cm, mutta jokunen kilo ylimääräistä muualla kuin vatsassa.
80 cm. Olen hoikka, mutta vyötäröä ei ole (eikä juuri lantiotakaan).
T: Tasapaksu pötkylä
71 cm. Ennen raskautta oli 67 cm ja haaveena vielä päästä tuohon mittaan takaisin.
80 cm. Olen tosi raskastekoinen vaikka olen normaalipainoinen.
74cm. Olen 170cm/60kg.
Kun painoin 52kg, olin laiha rimpula mutta vyötärö oli silti 68cm. Olen aika tasapaksua mallia siis. :D
96cm, ja olen lyhyt tatti. En aio laihduttaa, eikä oikeastaan nappaa aiheutuuko terveydestäni kustannuksia laihoille. Maksan kuitenkin itsekin veroja käymällä töissä :). Ei myöskään kiinnosta kuolenko ennemmin vai myöhemmin, nautin elämästäni siihen hetkeen asti. Murehtikaa te vaan, joiden elämä pyörii painoasioiden ympärillä jne. Voi teitä reppanoita. :)
N30
Mulla ei oo tainnut koskaan olla alle 70cm vyötärönympärys, oon tasapaksua mallia ja BMI 21 mulla oli vähintään tuon 70cm vyötärö, ja lantio jotain 80cm.
63-64 cm, siinä se pysyy helposti. Olen aika pitkä ja vartalo poikamainen. Viihdyn juuri sellaisena kuin olen :)
Onko palstalaiset lihavia kun ette uskalla kertoa?