Te jotka vaihdoitte Nordean Osuuspankkiin, oletteko olleet tyytyväisiä, onko kaikki toiminut hyvin OP:ssa?
joudun kai vaihtamaan Nordean OP:iin, vaikka just nyt en jaksaisi aloittaa opettelemaan uudestaan jotain Mobiilipankki sovelluksia, ja tunnuslukusovelluksia, ja pelkäämään toimiiko ne vai ei, puhelimessani yms. Mikä on mielipiteenne, toimiiko kaikki verkkomaksamiset ym kunnolla OP:ssa?
Kommentit (37)
OP:n sijoituspuoli prakaa ihan huolella ja palvelu on hidasta mutta kankeaa. En suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaihdat? T. Nordean pitkäaikainen tyytyväinen asiakas
tää passi/henkilökortti vaatimus, 50 eur plus passikuvat 20 eur, plus sormenjäljet, tunnistautumiset poliisilla, menee jo liian pitkälle. Joka kerta 5 vuoden välein. En tarvii noita paperita minkään muun vuoksi kuin että saisin pankkipalvelut. OP hyväksyy ajokortin.
ap
Ei ajokortti riitä enää kohta sielläkään koska direktiivi. Ajokortti ilmoittaa vaan että on ajo-oikeus, ei todenna luotettavasti henkilöllisyyttä.
Ei 5v välein tarvitse sormenjälkiä poliisille jättää, se eka kerta riittää. Passin voi uusia netissä, kuvat menee poliisille suoraan kuvaamosta.
Pankin vaihto itselläkin edessä. Op ei ole vaihtoehto koska k*settavat asiakkaita 6-0. S-pankista en tykkää. Säästöpankkia olen harkinnut ja kuulemma sopii lisääkin asiakkaita. Nykyisin pääasiallinen pankki handelsbanken, jossa ei muuta vikaa kuin että lähin konttori nykyään naapurikaupungissa ja ei enää tutut virkailijat töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tili molemmissa. OPn verkkopankki on selkeämpi käyttää kuin Nordean, Nordealla kaikki tunnusten luominen ym paljon monimutkaisempaa. Myönsivät sen Nordeassa itsekin.
OPn olen tyytyväisempi, koska konttoreita on enemmän. Myös kotikaupungissani. Nordean konttori on enää maakuntakeskuksessa ja sinne on pitkät jonot tiskille.
Muuten Nordean finanssineuvonta on parempaa kuin OPn.
Kuka käy enää konttoreissa?
Minä käyn. Moni muukin käy, jonoista päätellen. Vai onko ne ihmiset palkattu sinne minun kiusakseni?
Miksi? Mä olen käynyt konttorissa varmaan noin 15 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tili molemmissa. OPn verkkopankki on selkeämpi käyttää kuin Nordean, Nordealla kaikki tunnusten luominen ym paljon monimutkaisempaa. Myönsivät sen Nordeassa itsekin.
OPn olen tyytyväisempi, koska konttoreita on enemmän. Myös kotikaupungissani. Nordean konttori on enää maakuntakeskuksessa ja sinne on pitkät jonot tiskille.
Niin kauan kun pysytään sen oman Osuuspankin alueella, niin varmaan homma toimii. Sitten kun yrittää hoitaa toisen pankin alueelta, niin voi elämä sitä säätämisen määrää (kuolinpesän asioita hoidin, eikä todellakaan kiinnostanut ajaa 500 km joka kerta, joten menin oman kaupunkini Op:hen. Ajan saaminen kesti joka kerta 2 viikkoa, eikä se virkailija pystynyt tekemään mitään ilman, että soitti sinne alkuperäiseen pankkiin.) Sitä osuuskunnan pääomaakin piti odottaa 1,5 vuotta?! ( Vertailuksi s-pankki, jossa myös marssin oman kaupunkini pisteeseen. 10 min myöhemmin kaikki oli suljettu ja se osuusmaksu oli mun tilillä). Ei ikinä Osuuspankin asiakkaaksi.
Pikkuisen tyhmyyttä sinulla päässä? Miksi toinen pankki pystyisi hoitamaan toisen pankin asiakkaan asiat...? Ne ovat eri pankkeja, idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Mitään palvelumaksuja ei oo OP:lla menny. Bonuksista on aina otettu.
Samoin. Maksan myös vakuutuksia bonuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne vakuutukset on sitten 4×kalliimmat kuin muualla. Juuri autovakuutuksen ottanut.
Minä valitsin Ålandsbankenin. Koska niillä yhä konttori omassa kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaihdat? T. Nordean pitkäaikainen tyytyväinen asiakas
tää passi/henkilökortti vaatimus, 50 eur plus passikuvat 20 eur, plus sormenjäljet, tunnistautumiset poliisilla, menee jo liian pitkälle. Joka kerta 5 vuoden välein. En tarvii noita paperita minkään muun vuoksi kuin että saisin pankkipalvelut. OP hyväksyy ajokortin.
ap
Höpö höpö. Passi on virallinen henkilöasiakirja joka pankissa. Samoin on vaadittavat henkilötietojen tarkistukset. Naurettava perustelu.
Nordea on skarpannut viime aikoina huomattavasti. Sekä sijoittainfojen että palvelun yleisen teknisen luotettavuuden suhteen. Käytän aika laajalti eri palveluja ja jossain vaiheessa ärsytti oikein kunnolla, mutta muutos puolessa vuodessa on ollut iso.
Vaihdoin Nordeasta OP:hen asuntolainan takia. Mieheni on ulkomaalainen (ollaan kummatkin tulomediaanien mukaan erittäin hyvätuloisia) ja OP ainoa jolle ulkomaalaisuus ei ollut missään vaiheessa ongelma vaan saatiin lainalupaus saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Ei mene palvelumaksuja minullakaan. T. Nordean asiakas
Ps. Vakuutukset olen kilpailuttanut eri yhtiöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne vakuutukset on sitten 4×kalliimmat kuin muualla. Juuri autovakuutuksen ottanut.
Me kilpailutettiin viime syksynä koti- ja autovakuutukset.
Op:lta saatiin edullisimmin.
Vierailija kirjoitti:
Opllä toimii vakuutuspalvelut.
Pankkipalvelut onkin sit riistoa, melkein satanen vuodessa vaikkei ole kuin tavallista käyttötiliasiointia..
Ja parin kuukauden välein tulee viestiä "päivitimme ehtoja" eli nostimme hintoja...
OP:ssä kannattaa mun mielestä ehdottomasti olla omistaja-asiakas. Saa heti -50% peruspankkipalveluiden kk-maksuista ja jos on vähänkään säästöjä, asuntolainaa, sijoituksia tai muuta asiointia niin niistä kertyvillä bonuksilla pystyy kuittaamaan maksut ja vakuutukset osittain tai kokonaan. Sijoituspalveluissa on myös mun mielestä ihan hyviä etuja tällaiselle tavalliselle passiiviselle peruspulliaiselle (aktiivisijoittajista en tiedä).
Mulla pääsääntöisenä pankkina OP ja lisäksi toisena pankkina S-pankki, jonne menee ruokarahat kerran kuussa. Molemmista on credit/debit-kortti; OP:stä lisäksi pelkkä debit laskunmaksutilille + sijoituksiin se suppeampi palvelupaketti arvo-osuustileineen. Kummassakaan pankissa en maksa näistä palveluista mitään, kun ässässä ne ovat ilmaiset ja OP:ssä hoituvat bonuksilla. Mun mielestä ihan hyvä diili. Olen myös aina ollut tosi tyytyväinen OP:n asiakaspalveluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka käy enää konttoreissa?
Esimerkiksi minä. Ensin jouduin käymään, kun sain verkkopankkitunnukset lukkoon ja toisen kerran, kun tilasin uuden pankkikortin sukunimen vaihduttua. Se oli haettava henkilökohtaisesti tiskiltä.