Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini harrasti seksiä usein vieressäni ollessani pieni. Oli kamalaa.

Vierailija
09.01.2021 |

Tuli mieleen tuosta eräästä keskustelusta ja oli pakko kirjoittaa avaus siitä.
Asia on vähän jopa häpeällinen, siksi koin haluavani kirjoittaa.

Äitini on alkoholisti ja usein lähti baariin ja jätti meidät lapset keskenämme.
Minä sitten itkuisena ja ikävöivänä menin usein äidin sänkyyn nukkumaan ja odottamaan, että tulee kotiin.
Pelkäsin usein mitä hänelle tapahtuu ja muistan jopa rukoilleeni, ettei hän kuolisi noilla kännireissuillaan.
Tapahtui usein niin, että hän toi jonkun randomin baarista kotiin.
Joskus oli uhkaavia tilanteita, yksi mies huusi meille lapsille ja aiheutti pelkoa käytöksellään.
Toisinaan heräsin siihen, että vieressäni harrastetaan seksiä, se oli todella ahdistavaa.
En vieläkään löydä sanoja, se oli vain todella outoa ja leikin vieressä nukkuvaa.

En tiedä oliko tuossa syy siihen, että minusta tuli lapsena itsekin aika seksuaalinen.
Aloin katselemaan telkkarista seksikohtauksia ja kiihotuin. Halusin itsekin olla aikuinen ja aloin tyydyttämään itseäni usein.
Seksistä tuli jollain tavoin pakkomielle.
Aika arkaa kirjoittaa tällaisista mutta tahtoisin ymmärtää paremmin lapsuusajan tapahtumien vaikutuksia omaan käytökseeni.
Tunnen häpeää aika monista asioista.

Vieläkin oireilen aika radikaalein tavoin monista asioista ja tuossakin vain murto-osa kaikesta mitä tapahtui.
Lähinnä vanhempien alkoholismi oli kaiken kaikkiaan iso osa kaikkea lapsuudessa.
Minusta tuli läheisriippuvainen, liian kiltti enkä osaa vieläkään vetää rajoja kunnolla mikä on itseäni kohtaan sallittua käytöstä ja mikä ei. Esimerkiksi olen ollut jo kaksi kertaa väkivaltaisessa suhteessa, molemmat alkoholisteja ja minua huomattavasti vanhempia miehiä.
Kykyni arvioida oikeaa ja väärää on aika sumussa vaikka tiedostan kyllä mutta en osaa oikein reagoida, mielummin turrun tilanteeseen. Tai sitten en pysty katkaisemaan välejä ahdistuksesta huolimatta.
Aika järkkyä miten kaikki vaikuttaa kaikkeen näköjään.

Onneksi pääsen terapiaan.
En tiedä miksi kirjoitin, halusin vain. Tämä tekee ihan hyvää itse ilmaisulle.

Kommentit (218)

Vierailija
201/218 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut huonoja suhteita varmaan koska olen niin rikki ollut. Kaduttaa ihan hirveästi, jos lapset on kuulu jotain. Ja varmaan on! Tiedän että olen toiminut tyhmästi ja väärin. Jos vois matkustaa ajassa taaksepäin ja tehdä asiat oikein. Mutta miten olisin saanut pääni terveeksi? En tiedä. Ymmärrän kyllä jos en koskaan saa anteeksi, eikä mun pidäkään saada. Näillä mennään nyt sitten loppuelämä. Rikkinäisten elämien sirpaleet verisissä käsissä.

Vierailija
202/218 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko lapsena leikissä mukana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/218 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit huutanut sille randomiäijälle: Lääh puuh Pentti, työnnä vielä sentti!

Vierailija
204/218 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oliko tuossa syy siihen, että minusta tuli lapsena itsekin aika seksuaalinen

Oletin käyvän päinvastoin tollasesta traumasta. 

Vierailija
205/218 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä oliko tuossa syy siihen, että minusta tuli lapsena itsekin aika seksuaalinen

Oletin käyvän päinvastoin tollasesta traumasta. 

..Ja siis todella väärin äitisi on toiminut, ihan hirveellä tavalla. Hyvä, kun asiaa käyt nyt läpi. On todella harmillista, mitä lapsi on joutunut käymään läpi.

Enkä ymmärrä ollenkaan sitä, että jotkut kehtaa heittää läppää asiasta tänne. Halvat on huvit.

Vierailija
206/218 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän vanhempaa sukupolvea eli syntynyt 1947. Meitä oli 9 lasta ja pieni köyhä torppa, jossa oli vain tupakeittiö ja makuu/olohuone, mikä tarkoitti että kyllä se vanhempien seksi myös tapahtui samassa huoneessa missä lapset nukkui. Toki yrittivät vähän peitellä esim. äiti joskus sanoi isän vonkaukseen, että lapset ei nuku vielä, ei nyt. Mutta sänky oli natiseva heteka ja epäilen ettei kyllä kukaan lapsi ehkä ihan pienimpiä lukuun ottamatta nukkunut sitten kun se rynkytys alkoi, vaikka yrittivätkin hillitysti homman hoitaa... Muistan että usein äiti vastusteli, ehkä väsymystään, ehkä koska lapset kuulee, mutta mies oli siihen aikaan kuningas eikä siinä vaimolla kauheasti ollut sanomista kun mies halusi. Myöhemmin äiti kertonut että vastusteli jo siksikin kun ruokittavia suita oli jo liikaa muutenkin, eikä kroppakaan olisi kestänyt lisää raskauksia, mutta miehen oli vaan saatava ja kun ehkäisyä ei ollut niin lapsia sitten vaan tuli.

Kyllä olisi ollut kamalaa olla naisen roolissa tuohon aikaan! Mulla on yksi lapsi ja raskaana olo + synnytys olivat niin karmeita kokemuksia että kyllä sitä kiittää onneaan kun nykyään on ehkäisyn mahdollisuus. Jos joutuisin toistamaan painajaismaisen synnytyksen vielä 8 kertaa, tulisin taatusti hulluksi.

Vierailija
207/218 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko isät raahanneet baareista naisia?

Olin 14v yh ja pari seurusteluakin olivat tosi varovaisia, kun lapset olivat paikalla. Toisella oli omatkin. En sinänsä ole seksiä vastaan, päinvastoin. En käynyt baarissa, kun lapset olivat luonani.

Vierailija
208/218 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin nukkuvaa kirjoitti:

Olenko ainoa jota ei vanhempien paneskelu traumatisoinut? Itse heräsin pariin otteeseen kun vanhemmat oli tositoimissa, mutta mitään traumaa tai pahaa oloa se ei aiheuttanut. Ehkä olin vain hivenen huvittunut ja leikin nukkuvani. Tämä noin 10vuoden iässä.

Saatat olla myös jotenkin epänormaali. Koetko muutenkaan juuri tunnetasolla asioita vai onko kaikki vain phyh heh heh?

Vierailija
209/218 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Näin poliisina (olen nainen) kuulee monenlaisia juttuja. Siinäpähän tuomitsette, mutta oikeasti on monta kertaa käynyt niin, että naiset keksii juttuja enkä tarkoita aloittajaa. On varmasti totta, mutta se selviää, kun tarinat muuttuu. Turhauttaa vaan kuulustella tyyppejä, jotka selkeästi valehtelee.

Vierailija
210/218 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään tällaista..Mulla on outo tunne että mulle olis lapsena tapahtunu jonkinlaista seks. väki valtaa. Kunnollisia muistikuvia ei ole, mutta kaikki myöhemmässä elämässä tapahtunut sekä tässä ketjussa kerrotut kohtalot täsmäävät. 

Olin myös hyvin seks.aalinen jopa niin pienenä, etten edes ymmärtänyt mitä se on. Nykyään puhutaan unnutuksesta ja olen tajunnut että harrastin sitä jo niin pienestä kuin muistan. Minäkin piirtelin tuhmia kuvia, tein muovailuvahasta mies ja naishahmoja, joilla leikin seks.aalissävytteisiä leikkejä, samoin nukeilla ja barbeilla ym. Nuorena oon ollut holtiton sek.sissä, saatoin lähteä melkeen kenen tahansa matkaan. Monet miehet myös ovat kähmineet minua vasten tahtoani nuoruudessani, enkä ole kuitenkaan pitänyt kiinni rajoistani. Nykyään ihmettelen miksi olin sellanen, miksen huutanut että älä koske minuun.

Muistan yllättävän paljon asioita jopa niinkin pienestä kuin parivuotiaast

Jotenkin itselläni on syöpynyt mieleen kun olin pienenä pappalla yötä, hän siis asui yksin ja mummo oli kuollut ja oltiin vain kahdestaan. Yhdeltä yöltä on sellainen muistikuva kun olen sängyssä jotenkin kauhean järkyttyneenä sellaisessa pysty-sikiöasennossa ja pappa peittelee. Olen miettinyt että tapahtukohan silloin jotain jonka mieli on vain jotenkin jättänyt pois. Tai sitten mitään ei tapahtunut. Todella häiritsevää kuitenkin.

Vierailija
211/218 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Näin poliisina (olen nainen) kuulee monenlaisia juttuja. Siinäpähän tuomitsette, mutta oikeasti on monta kertaa käynyt niin, että naiset keksii juttuja enkä tarkoita aloittajaa. On varmasti totta, mutta se selviää, kun tarinat muuttuu. Turhauttaa vaan kuulustella tyyppejä, jotka selkeästi valehtelee.

Ai käsitteletkö usein keissejä missä on nukuttu samassa sängyssä kun vanhemmat paneskelee, vai miten tää liittyy asiaan.

Vierailija
212/218 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jos lapsi joutuu väkisin kuunnella seksin harrastamista niin siinä voi vaikuttaa siltä kuin isä satuttaisi äitiä vaikkei asia niin olisikaan. Omasta lapsuudesta muistan kun äiti uikutti seinän takana ja puristin päätäni tyynyjen väliin toivoen että se loppuisi joskus kun kuulosti niin kamalalta.

Vierailija
213/218 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat plus äiti vielä puristi minua kovaa siinä samalla kun paneskelivat. Eli käytännössä se taisi tehdä siitä melkein niinkuin kolmen kimpan. Eipä se auttanut kuin nukkuvaa tuskaisena teeskennellä. Onko ne panokiihkot tosiaan joillain noin kovat ettei yhtään käy mielessä katsoa mitä puristelee jos kuitenkin tietää että lapsi nukkuu vieressä.

Vierailija
214/218 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai käsitteletkö usein keissejä missä on nukuttu samassa sängyssä kun vanhemmat paneskelee, vai miten tää liittyy asiaan.

Käsittelen. Lapsia en kuulustele, sen tekevät muut. Eipä liity oikein mitenkään - kerroin vaan, miltä minusta tuntuu.

Vierailija
215/218 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oin kauheaa, kyllä on hirveää, sun vanhemmat on paneskelleet. Rikosilmoitus!

Vierailija
216/218 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oin kauheaa, kyllä on hirveää, sun vanhemmat on paneskelleet. Rikosilmoitus!

Ilman muuta rikosilmoitus. Minä olen syntynyt puhtaasti, neitseellisesti, ettäs tiedätte.

Vierailija
217/218 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävää luettavaa. 

Mun aviomieheni äiti oli samanlainen hullu, että jäätyään yksinhuoltajaksi raahasi miehiä kotiin baarista äänekkäästi panemaan. Mieheni on nykyään asiasta sitä mieltä, että äitinsä on ollut kuin h*ora, niin kuin tavallaan olikin.

Mieheni ei arvosta tai kunnioita äitiään. Hyvä mummu hän on ollut lapsillemme kyllä ja miellyttävä anoppi.

Hän suhtautuu myös epäilevästi muihin ihmisiin, koska hänet on lapsena usein hylätty näiden baarijuttujen takia yksin kotiin.

Itselläni on traumatausta myös.

Sovimme hyvin toisillemme, koska mä kaipaan turvaa ja rakkautta, mieheni taas rauhallista ja tasapainoista arkea.

Vierailija
218/218 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut huonoja suhteita varmaan koska olen niin rikki ollut. Kaduttaa ihan hirveästi, jos lapset on kuulu jotain. Ja varmaan on! Tiedän että olen toiminut tyhmästi ja väärin. Jos vois matkustaa ajassa taaksepäin ja tehdä asiat oikein. Mutta miten olisin saanut pääni terveeksi? En tiedä. Ymmärrän kyllä jos en koskaan saa anteeksi, eikä mun pidäkään saada. Näillä mennään nyt sitten loppuelämä. Rikkinäisten elämien sirpaleet verisissä käsissä.

No niin, jos huonoa tilannetta yrittää saada vielä huonommaksi niin kappas, tällä se onnistuu! Kunnon uhriutuminen päälle, mees äkkiä ulisemaan (toisella tavalla kuin normaalisti) lapsille että ne joutuu pyytelemään vielä anteeksi sitä kun ovat traumatisoituneet (sinun tekemisistäsi).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän