Muita heikkolahjaisia palstalla?
Onko täällä muita heikkolahjaisia tai muita, joilla on todettu lapsena esim. kehitysviivästymää?
Minulla on todettu laaja-alainen kehitysviivästymä ja laaja-alaiset oppimisvaikeudet, vaikkei sitä ehkä heti ensimmäisenä uskoisi, kun osaan kirjoittaa ihan selkeää suomea.
Kommentit (19)
Onhan täällä vaikka kuinka monta. En minä kuitenkaan.
Keskustelun tason perusteella iso osa palstalaisista on heikkolahjaisia tai tro11eja.
Eikö se ole jo edellytys tälle palstalle? Kaikista heikoimmat yksilöt rekistöröivät käyttäjänimen, että tietää mihin ketjuun ovat jo kommentoineet.
Todella moni heikkolahjainen pärjää elämässä hyvin, ei se ole mikään este hyvälle elämälle.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole jo edellytys tälle palstalle? Kaikista heikoimmat yksilöt rekistöröivät käyttäjänimen, että tietää mihin ketjuun ovat jo kommentoineet.
Minä en ole heikkolahjainen, sinä olet.
Olen 18. Mielestäni elämäni on kyllä hyvää, mutta tuskin voin koskaan asua itsenäisesti.
Ap
Miten sinulla ilmenee heikkolahjaisuus?
Heikkolahjaisen tunnistaa yksirivisistä töksäysistään somessa tyyliin "Käytä Signalia". Ei mitään taustoitusta eikä minkäänlaista persoonallisuutta.
Minulla tämä ilmenee käytännössä siten, että olen huomattavasti ikävistäni lapsellisempi, minun on hankala hahmottaa abstrakteja asioita ja minulla on vaikeuksia siirtyä aikuisten maailmaan.
Olen todella hidas oppimaan enkä osaa esimerkiksi matematiikkaa juuri ollenkaan, en pysty tekemään montaa asiaa samaan aikaan ja olen aika yksinäinen, kun en oikein koe tulevani toimeen ikäisteni kanssa.
Minuun myös suhtaudutaan kuin lapseen.
Ap
Eräs ystäväni on heikkolahjainen, asuu itsenäisesti ja selviää arjesta, käy töissä jne.
Olen heikkolahjainen ja nyt jo eläke.
Työikää olisi ollut vielä noin 20 vuotta.
Peset kaikki virheet ja vassarit palstalla, joten ei hätää ..
Sincc
Oikeasti heikkolahjaisia tuskin tällä palstalla on
Oletko opiskellut mitään ja kävitkö normaalia koulua ap?
Kirjoitat parempaa suomea kuin moni maisteri.