En saa tarpeeksi hyväpalkkaista työtä jotta voisin maksaa 210 000e ulosoton pois, siispä olen työtön ja odotan että velat vanhenevat
Olisiko kellään antaa vinkkiä että mitä työtä voisi saada jotta palkka olisi tarpeeksi hyvä tuollaisen velan takaisinmaksuun?
Ei aiemmassa 2700e/kk työssä ollut mitään järkeä tuon velan maksun kannalta...
Kommentit (72)
Minulla oli muutama tuhat ulosotossa, kokonaissumma korkoineen oli jotain 8000e. Muutamia satasia maksoin takaisin vuosien varrella pienestä palkasta ja veronpalautuksista. Loputkin velat vanheni alle 10 vuodessa ja sain luottotiedot takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli muutama tuhat ulosotossa, kokonaissumma korkoineen oli jotain 8000e. Muutamia satasia maksoin takaisin vuosien varrella pienestä palkasta ja veronpalautuksista. Loputkin velat vanheni alle 10 vuodessa ja sain luottotiedot takaisin.
Ja me tunnolliset maksoimme sinunkin rillutteluisi. "Muutamia satasia maksoin takaisin..."
Sitten kun ulosotto suostuu tekemään maksusopimuksia, niin ihmiset alkavat maksamaan velkojaan. Aika harvalla on varaa maksaa kerralla vaadittua summaa, joka uo korkoineen kasvaa huimasti. Ja ketään ei motivoi maksaminen, kun luottotiedottomuus kaikkien velkojen kuittaamisen jälkeen jatkuu kuitenkin. Tyhmät päättäjät. Kyllä alkaisi velat tulla maksetuiksi jos luottotiedot palautuisi heti maksun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja me tunnolliset maksoimme sinunkin rillutteluisi. "Muutamia satasia maksoin takaisin..."
Kuukausittain vuosien varrella, yhteensä tuli maksettua useampi tonni, vaikken ihan kaikkea pystynytkään maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukausittain vuosien varrella, yhteensä tuli maksettua useampi tonni, vaikken ihan kaikkea pystynytkään maksamaan.
Oli myös kuukausia, jolloin en pystynyt maksamaan mitään, koska oli vähemmän työtunteja. Tähänhän olisit tarttunut seuraavaksi jankkaamaan.
Onpa kiva kolmen kuukauden välein valehdella työkkärin eukoille kuinka on yrittänyt työllistyä, vaikka suunnitelmissa on olla vielä vuosia työttömänä?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli myös kuukausia, jolloin en pystynyt maksamaan mitään, koska oli vähemmän työtunteja. Tähänhän olisit tarttunut seuraavaksi jankkaamaan.
Kiva kuitenkin kun yritit.
Vierailija kirjoitti:
Onpa kiva kolmen kuukauden välein valehdella työkkärin eukoille kuinka on yrittänyt työllistyä, vaikka suunnitelmissa on olla vielä vuosia työttömänä?!
Sellaista on luikurin elämä...
Menet töihin ja haet velkajärjestelyyn. Se kestää sen 3v.4kk. 3 vuotta periaatteessa, mutta yleensä alussa 4kk maksetaan ensin juristin kuluja. Aiemmin oli 5v., mutta nyt monet saa tuon 3 vuoden maksuohjelmankin. Suosittelen. Voin kertoa, että fiilis se loputtua on käsittämättömän hyvä. Puolisoni kävi vielä tuon viisivuotisen läpi reilu 15 vuotta sitten ja toukokuun lopussa meni viimeinen erä. Kesäkuun alussa kurkkasi luottotietonsa ja ne oli puhtaat. Ihana fiilis. Ja meillä ylivelkaantuminen oli tullut 1993-1994 yrityksen kaaduttua lamassa ja velkaa oli tajuttoman paljon. Verovelkojen vanhennuttua, sitä oli edelleen satojatuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Menet töihin ja haet velkajärjestelyyn. Se kestää sen 3v.4kk. 3 vuotta periaatteessa, mutta yleensä alussa 4kk maksetaan ensin juristin kuluja. Aiemmin oli 5v., mutta nyt monet saa tuon 3 vuoden maksuohjelmankin. Suosittelen. Voin kertoa, että fiilis se loputtua on käsittämättömän hyvä. Puolisoni kävi vielä tuon viisivuotisen läpi reilu 15 vuotta sitten ja toukokuun lopussa meni viimeinen erä. Kesäkuun alussa kurkkasi luottotietonsa ja ne oli puhtaat. Ihana fiilis. Ja meillä ylivelkaantuminen oli tullut 1993-1994 yrityksen kaaduttua lamassa ja velkaa oli tajuttoman paljon. Verovelkojen vanhennuttua, sitä oli edelleen satojatuhansia.
Hyvä fiilis kun oot saanu muilla maksatettua oman juhlimisesi?
Vierailija kirjoitti:
Minun ei ainakaan tarvitse valehdella mitään, koska haluavat minut ainoastaan lähihoitajaksi, mutta eivät usko kun sanon etten sovellu juuri tälle alalle. No katsotaan nyt mitä sanovat kun sain mielenterveyssairaudeksi luokiteltavan diagnoosin. Suostuvatko tukemaan minua opiskeluissani puutarhapuolelle.
Itse tein kolmea työtä useamman vuoden ajan että sain velkani maksettua. Oli rankkaa mutta itseppä velkani tein.
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Mä oon ollut työttömänä yli 3v ja mulle on tänä aikana soitettu työkkäristä 2x. Jonkun suunnitelman olen tehnyt netissä ehkä kerran vuodessa.
Sisko muutti Australiaan.
Opiskeli Suomessa, pääsi kansainväliseen firmaan harjoittelijaksi ja sitä myöten siirron.
Tulee käymään Suomessa vasta, kun velat ovat vanhentuneet.
Olivat ostaneet yhdessä auton, sen jälkeen ex oli käyttänyt hänen pankkitunnuksia luvatta. Kukaan ei auttanut mitenkään.
Hän ei edes tiedä miten se tapahtui, koska ei ollut kertonut salasanoja.
On nyt oikein tyytyväinen uuteen elämään, uuden miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinussa olisi ainesta mennä saarnaamaan Italiaan, Kreikkaan ja Espanjaan, miltä niistä tuntuu nyt juhlia sinunkin verorahoillasi. Taitaisit saada aikaan naururemakan ja vastauksen että hyvältä tuntuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinussa olisi ainesta mennä saarnaamaan Italiaan, Kreikkaan ja Espanjaan, miltä niistä tuntuu nyt juhlia sinunkin verorahoillasi. Taitaisit saada aikaan naururemakan ja vastauksen että hyvältä tuntuu!
Näinpä ja kun valitettavasti näitä selkärangattomia on Suomessakin.
”muutaman vuoden jälkeen on käytännössä mahdotonta palata työelämään”
Hehe, pskapuhetta. Olen aina päässyt takaisin tienaamaan ansiosidonnaisen täyteen, jäänyt lomille ja palannut taas. Hullu paljon jne.
Vierailija kirjoitti:
Itse tein kolmea työtä useamman vuoden ajan että sain velkani maksettua. Oli rankkaa mutta itseppä velkani tein.
Tämä on suoraselkäistä, mutta jos velat ovat satojatuhansia, niitä täysin mahdotonta ihmiselämän aikana maksaa pois. Varsinkin jos kyse on jostain toisen ihmisen velkojen takauksesta, niin en oleta että kukaan on siinä vaiheessa mitenkään suoraselkäinen.
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne tulossa. Takausvelkaa 0,6Me. Olen jaksanut maksaa työssä käymällä jo 12vuotta. Lyhennykset ovat kymppejä, loppu menee korkoihin. Enää en jaksa.
Minäkään en jaksa. Itse joudun maksamaan ex-puolison tietämättäni tekemiä velkoja kun hän väärensi nimeni lainapapereihin. 5 vuotta jaksoin, sit nitkahti. Ei vaan pysty enää.
Ei varmaan kannata kun fakta on se, että ihan itse on hölmöillyt, jos ulosottoon on joutunut.