En saa tarpeeksi hyväpalkkaista työtä jotta voisin maksaa 210 000e ulosoton pois, siispä olen työtön ja odotan että velat vanhenevat
Olisiko kellään antaa vinkkiä että mitä työtä voisi saada jotta palkka olisi tarpeeksi hyvä tuollaisen velan takaisinmaksuun?
Ei aiemmassa 2700e/kk työssä ollut mitään järkeä tuon velan maksun kannalta...
Kommentit (72)
Miten olet saanut noin ison ulosoton?
Sama tilanne tulossa. Takausvelkaa 0,6Me. Olen jaksanut maksaa työssä käymällä jo 12vuotta. Lyhennykset ovat kymppejä, loppu menee korkoihin. Enää en jaksa.
Ei ne velat kaikissa tapauksissa vanhene koskaan. Sitten kun velat ovat lähellä vanhenemista, on velkojalla oikeus "uudistaa" velka yhä uudestaan, ja se säilyy taakkanasi kuten ennenkin.
Sama!
2025 sitten työelämään :)
N35
Vierailija kirjoitti:
Ei ne velat kaikissa tapauksissa vanhene koskaan. Sitten kun velat ovat lähellä vanhenemista, on velkojalla oikeus "uudistaa" velka yhä uudestaan, ja se säilyy taakkanasi kuten ennenkin.
https://tieteentermipankki.fi/wiki/Oikeustiede:velan_uudistaminen
Vierailija kirjoitti:
15v ja vanhenee.
Nykyään velkaa ei saa ikuiseksi riesakseen, sanoo laki.
Minulla sama mutta velkaa n.50000e, rakkaan exän toimesta. Itse en ole velkoja tehnyt joten en niitä myöskään maksa. Menen töihin kolmen vuoden päästä kun velat vanhenee.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Sen jälkeen, kun on oikeuden päätös eli ovat uo:ssa, niitä ei voi enää uudistaa. Mutta niin kauan kuin perintöyhtiö hilloaa niitä itsellään niin se voi jatkaa perintää vaikka elämäsi loppuun saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15v ja vanhenee.
Nykyään velkaa ei saa ikuiseksi riesakseen, sanoo laki.
Ei taida koskea oikeuden määräämiä velkoja?
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama mutta velkaa n.50000e, rakkaan exän toimesta. Itse en ole velkoja tehnyt joten en niitä myöskään maksa. Menen töihin kolmen vuoden päästä kun velat vanhenee.
Toivottavasti sinulla on ammatti, johon suorastaan kiskotaan töihin. Muuten et kolmen vuoden työttömyyden jälkeen mene enää yhtään mihinkään.
Provoista provoin.
Eikä velka vanhene, jos sitä karhutaan säännöllisesti.
Ulosottoa ei saa niskoiltaan pois koskaan.
Olisit maksanut tonnin kuussa, niin 17,5 vuodessa olisi kuitattu. Kun olisit maksanut säännöllisesti olisit saanut korot anteeksi. Kunniallinen ihminen maksaa velkansa.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti nykyään kaikki velat vanhenee joskus, mikä on todella harmillista ja väärin kun muiden siivellä elävät loisijat pääsevät kuin koira veräjästä.
Jos ap olet tosissasi, niin petaat kyllä itsellesi ankeaa tulevaisuutta.
- työllistyminen vaikeutuu jo 3 kk:n työttömyyden jälkeen, muutaman vuoden jälkeen on käytännössä mahdotonta palata työelämään
- koko ajan olet kuitenkin aktiivitoimenpiteiden kohde eli työkokeiluja, kursseja, lopulta kuntouttavaa
- kun jälleen on porvarihallituksen vuoro, niin tiedossa on kylmää kyytiä; sen rinnalla ensimmäinen aktiivimalli oli lastenleikkiä
- eläkkeesi tulee olemaan onneton eli tiedossa on loppuelämän köyhyys.
Sen sijaan kannattaa pysyä töissä, lyhentää velkoja ja hakea jonkin ajan kuluttua velkajärjestelyyn. Kyllä ne velkojat osaavat laskea, että niiden on kannattavampaa saada sinulta edes osa pois kuin jäädä kokonaan ilman, joten viiden vuoden velkajärjestelyllä olet vapaa veloista. (Jos on rikoksella hankittu velkaantuminen niin sitten et velkajärjestelyyn pääse, mutta oletan että ei ole.)
Kantsuu käydä töissä koska työmarkkina-arvo on katoavaista. Onhan tuollainen ulosottovelka hirmuinen juttu, mutta ehkä voisit miettiä mikä työ olisi sellaista josta todella pitäisit ja jossa oppisit jotain vaikka siitä ei maksettaisi juuri mitään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Sen jälkeen, kun on oikeuden päätös eli ovat uo:ssa, niitä ei voi enää uudistaa. Mutta niin kauan kuin perintöyhtiö hilloaa niitä itsellään niin se voi jatkaa perintää vaikka elämäsi loppuun saakka.
Miksihän perintäyhtiöt myös myyvät velkoja toisille perintäyhtiöille? Minulla on velka jota jota velkoja pitänyt itsellään vaikka kuinka kauan, nyt tuli ilmoitus että on myynyt velan toiselle firmalle, miksi?
Miten aiot selittää työnantajille pitkän työttömyyskauden CV:ssä?
"Minulla oli hirveät velat, joten olin tahallaan työttömänä että sain olla maksamatta"?
Tuolla "meriitillä" on ainakin turha töitä hakea. Mitä pidempi tauko, sitä pahempi.
Nämä velat vanhentuvat lopullisesti
15 vuodessa ulosottoperusteen (tuomion) antamisesta
20 vuodessa velan erääntymisestä, jos velkojana on yritys tai yhteisö
20 vuodessa ulosottoperusteen (tuomion) antamisesta, jos ulosottoperusteessa tarkoitettu velkoja on yksityishenkilö
20 vuodessa ulosottoperusteen (tuomion) antamisesta, jos korvaussaatava perustuu rikokseen, josta velallinen on tuomittu vankeuteen tai yhdyskuntapalvelukseen
25 vuodessa velan erääntymisestä, jos velkojana on yksityishenkilö.
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Maksut-laskut-perinta/velkojen-van…
.
Miten olet saanut noin ison ulosoton?