En saa tarpeeksi hyväpalkkaista työtä jotta voisin maksaa 210 000e ulosoton pois, siispä olen työtön ja odotan että velat vanhenevat
Olisiko kellään antaa vinkkiä että mitä työtä voisi saada jotta palkka olisi tarpeeksi hyvä tuollaisen velan takaisinmaksuun?
Ei aiemmassa 2700e/kk työssä ollut mitään järkeä tuon velan maksun kannalta...
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Kantsuu käydä töissä koska työmarkkina-arvo on katoavaista. Onhan tuollainen ulosottovelka hirmuinen juttu, mutta ehkä voisit miettiä mikä työ olisi sellaista josta todella pitäisit ja jossa oppisit jotain vaikka siitä ei maksettaisi juuri mitään..
Näin juuri, tarpeeksi huonosta palkasta ei voi ulosmitata mitään. Eiku siivoomaan tai kaupan kassalle, ei ole 10 vuoden aikana ulosmitattu centtiäkään vaikka olen velallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama mutta velkaa n.50000e, rakkaan exän toimesta. Itse en ole velkoja tehnyt joten en niitä myöskään maksa. Menen töihin kolmen vuoden päästä kun velat vanhenee.
Toivottavasti sinulla on ammatti, johon suorastaan kiskotaan töihin. Muuten et kolmen vuoden työttömyyden jälkeen mene enää yhtään mihinkään.
Tottakai menen. Laitoshuoltajaksi, koulunkäytiavustajaksi, hotellisiivoojaksi tai kaupan kassalle. Näihin on pyydetty viimeisen puolen vuoden aikana suoraan vaikken ole ollut työelämässä 12 vuoteen. Jos pärjään työmarkkinatuella tälläkin hetkellä mainiosti ja saan rahaa jopa säästöön niin minulle riittää 1200-1800e/kk palkka vallan mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne velat kaikissa tapauksissa vanhene koskaan. Sitten kun velat ovat lähellä vanhenemista, on velkojalla oikeus "uudistaa" velka yhä uudestaan, ja se säilyy taakkanasi kuten ennenkin.
Ei ole. Sen jälkeen, kun on oikeuden päätös eli ovat uo:ssa, niitä ei voi enää uudistaa. Mutta niin kauan kuin perintöyhtiö hilloaa niitä itsellään niin se voi jatkaa perintää vaikka elämäsi loppuun saakka.
Miksihän perintäyhtiöt myös myyvät velkoja toisille perintäyhtiöille? Minulla on velka jota jota velkoja pitänyt itsellään vaikka kuinka kauan, nyt tuli ilmoitus että on myynyt velan toiselle firmalle, miksi?
Joku yhtiö haluaa siivota roskasakkien velkoja taseestaan ja myy edullisesti jollekin toiselle, joka arvioi, että saa tuolta sekasikiöltä vielä puristettua vähän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Provoista provoin.
Eikä velka vanhene, jos sitä karhutaan säännöllisesti.
Ulosottoa ei saa niskoiltaan pois koskaan.
Kyllä saa, ole hyvä ja tutustu asiaan.
Tee liuta lapsia, niin ei voi mitata sinulta mitään koska suojaosuus. Velka vanhenee viimeistään 15 vuoden aikana, näin sanoi minulle ulosottoukko.
Velka vanhenee lopullisesti yleensä 15 vuodessa
Vuoden 2008 alusta astuivat voimaan säännökset velkojen lopullisesta vanhentumisesta. Säännöksiä täydennettiin vuoden 2015 alusta voimaantulleilla muutoksilla.
Säännökset koskevat yksityishenkilöiden rahavelkoja. Nämä velat vanhentuvat lopullisesti
15 vuodessa ulosottoperusteen (tuomion) antamisesta
20 vuodessa velan erääntymisestä, jos velkojana on yritys tai yhteisö
20 vuodessa ulosottoperusteen (tuomion) antamisesta, jos ulosottoperusteessa tarkoitettu velkoja on yksityishenkilö
20 vuodessa ulosottoperusteen (tuomion) antamisesta, jos korvaussaatava perustuu rikokseen, josta velallinen on tuomittu vankeuteen tai yhdyskuntapalvelukseen
25 vuodessa velan erääntymisestä, jos velkojana on yksityishenkilö.
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Maksut-laskut-perinta/velkojen-van…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne velat kaikissa tapauksissa vanhene koskaan. Sitten kun velat ovat lähellä vanhenemista, on velkojalla oikeus "uudistaa" velka yhä uudestaan, ja se säilyy taakkanasi kuten ennenkin.
Ei ole. Sen jälkeen, kun on oikeuden päätös eli ovat uo:ssa, niitä ei voi enää uudistaa. Mutta niin kauan kuin perintöyhtiö hilloaa niitä itsellään niin se voi jatkaa perintää vaikka elämäsi loppuun saakka.
Miksihän perintäyhtiöt myös myyvät velkoja toisille perintäyhtiöille? Minulla on velka jota jota velkoja pitänyt itsellään vaikka kuinka kauan, nyt tuli ilmoitus että on myynyt velan toiselle firmalle, miksi?
Joku yhtiö haluaa siivota roskasakkien velkoja taseestaan ja myy edullisesti jollekin toiselle, joka arvioi, että saa tuolta sekasikiöltä vielä puristettua vähän rahaa.
Nauratti kyllä itseänikin että luulevatko firmaa vaihtamalla saavansa jotain! Ennen kuin alat nimittelemään tuntemattomia sekasikiöiksi, niin lyhyesti sanon sinulle vaan että ulosottoon joutumiselle on muitakin syitä, kuin se, että iloisesti jättää vaan omat laskunsa maksamatta. Mutta sitähän sinun kalloosi on vaikea takoa. Katso peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauratti kyllä itseänikin että luulevatko firmaa vaihtamalla saavansa jotain! Ennen kuin alat nimittelemään tuntemattomia sekasikiöiksi, niin lyhyesti sanon sinulle vaan että ulosottoon joutumiselle on muitakin syitä, kuin se, että iloisesti jättää vaan omat laskunsa maksamatta. Mutta sitähän sinun kalloosi on vaikea takoa. Katso peiliin.
Mitenkähän ulosottoon voi joutua muutoin kuin jättämällä laskun maksamatta!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15v ja vanhenee.
Nykyään velkaa ei saa ikuiseksi riesakseen, sanoo laki.Ei taida koskea oikeuden määräämiä velkoja?
Kyllä koskee, sillä ihan kaikki ERÄÄNTYNEET velat vanhentuvat. Oikeuden määräämät korvaukset yksityishenkilölle 25 vuodessa. Ne ovat vielä siitä ikäviä, että ovat velkajärjestelyn esteitä. Vain sellaiset joustoluotot, joita kaiken aikaa epätoivoisesti maksetaan, eivät eräännyt eivätkä vanhennu.
Kuitenkin kuka tahansa voi saada velkajärjestelyn ja kaikki velat pois 3 tai 5 vuodessa.
17: alkuperäinen yhtiö sai uudelta perintäfirmalta koko velan ( tai ainakin riittävästi), mutta ehkä ei enää usko, että sinä maksaisit koko velan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama mutta velkaa n.50000e, rakkaan exän toimesta. Itse en ole velkoja tehnyt joten en niitä myöskään maksa. Menen töihin kolmen vuoden päästä kun velat vanhenee.
Toivottavasti sinulla on ammatti, johon suorastaan kiskotaan töihin. Muuten et kolmen vuoden työttömyyden jälkeen mene enää yhtään mihinkään.
Onko tuota kovin 3 vuoteen kiskottu töihin.
Ja miten pääsee tulemaan omiin nimiin 50 000 velkaa jonka ex on siis tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Olisit maksanut tonnin kuussa, niin 17,5 vuodessa olisi kuitattu. Kun olisit maksanut säännöllisesti olisit saanut korot anteeksi. Kunniallinen ihminen maksaa velkansa.
Tässä maassa ei ole mitään kunniallista. Poliisipomot istuu linnassa huuumebisneksistä ja murrrhasta. Poliitikot ja johtajat ovat pahimpia rikollisia ja veronkiertäjiä. Sitten jos pieni ihminen kerran erehtyy elämässään vaikka 100 euron verran, niin on koko loppuelämä pilalla. Herroille on omat sääntönsä ja se hyväveliverkosto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provoista provoin.
Eikä velka vanhene, jos sitä karhutaan säännöllisesti.
Ulosottoa ei saa niskoiltaan pois koskaan.
Kyllä saa, ole hyvä ja tutustu asiaan.
Tää on ikävä kyllä totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuota kovin 3 vuoteen kiskottu töihin.
Ja miten pääsee tulemaan omiin nimiin 50 000 velkaa jonka ex on siis tehnyt.
Varmaan mennyt hölömöyksissään takaamaan jän nä miehen tupakkivelat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän ulosottoon voi joutua muutoin kuin jättämällä laskun maksamatta!?
Noin tyhmään kysymykseen ei kannata vastata.
Vierailija kirjoitti:
Elä selitä. Ilman omaa törttöilyä ei sinun nimiin kukaan voi tehdä velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai menen. Laitoshuoltajaksi, koulunkäytiavustajaksi, hotellisiivoojaksi tai kaupan kassalle. Näihin on pyydetty viimeisen puolen vuoden aikana suoraan vaikken ole ollut työelämässä 12 vuoteen. Jos pärjään työmarkkinatuella tälläkin hetkellä mainiosti ja saan rahaa jopa säästöön niin minulle riittää 1200-1800e/kk palkka vallan mainiosti.
Eli olet kolme vuotta työttömänä, jotta velat vanhenevat, ja sitten menet ammattiin, josta saa 1800 e/kk? Mahtava elämä!
Ruokakuskiksi wolttiin. teet 4000€/kk. 15 tunnin työpäiviä.
Vierailija kirjoitti:
Miten aiot selittää työnantajille pitkän työttömyyskauden CV:ssä?
"Minulla oli hirveät velat, joten olin tahallaan työttömänä että sain olla maksamatta"?
Tuolla "meriitillä" on ainakin turha töitä hakea. Mitä pidempi tauko, sitä pahempi.
Aina on mielekkäämpää vaikka opiskella. Opintotuesta on paha ulosmitata mitään.
Et sinä tuota velkaa ainakaan takaisin maksa koskaan. Loppuelämän motoksi suosittelen, antaa mennä kun on alamäki. Siitä vaan, opettele kusemaan systeemiä silmään.