Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exän tavarat

Vierailija
08.01.2021 |

Niin. Mies erosi exästään yli 2 vuotta sitten (asuivat yhdessä) ja on seurustellut minun kanssa nyt reilun vuoden. Emme asu yhdessä, mutta seurustelemme ns. vakavasti.

Alusta lähtien kiinnitin huomiota miehen kotona siihen, että siellä on edelleen exän tavaroita kaapeissa. Tavaroilla tarkoitan satunnaisia vaatteita, jotain kenkiä, jotain muita tavaroita ja asioita, joita nyt ei normaalisti säilytetä paria vuotta käyttämättä ja jos säilytetään niin ne varmaan sitten vois heittää suoraan pois. Ajattelin alkuun että varmaan ne siitä siivoaa pois kun juttumme ns vakavoituu, en ole todellakaan mikään nipottaja, mutta kun mitään ei tapahtunut niin puoli vuotta seurusteltuamme nostin asian esiin. Kysyin ihan suoraan että mistä on kyse, miksi näitä tavaroita säilytetään täällä?

Miehen selitys oli, että ex oli muuttanut pieneen asuntoon ja koska hänellä on tilaa, on antanut tavaroiden olla. Että "kai se hakee ne sitten jossain välissä pois". No ei ole hakenut. Kysyin myös mieheltä tässä yhteydessä voiko säilyttämiselle olla jokin muu motiivi, onko esim. päässyt erosta yli. Sanoi että on, eikä minulla noin muuten ole mitään epäilemistä siinä.

Mutta tuon keskustelun jälkeen tavaroille ei tapahtunut mitään. Nyt olen sen jälkeen pariin otteeseen huumorin varjolla nostanut esiin asian ja yrittänyt saada miehen itse tajuamaan asian, mutta ei. Mitään ei ole tapahtunut. En halua asettaa mitään uhkavaatimuksia ja olen täysin varma että jos erikseen pyydän, että ne minua häiritsevät, voitko heittää pois, mies heittäisi ne pois. Mutta kun.. se on hänen koti ja minusta on jotenkin vaivaannuttavaa joutua sanomaan noin. Ärsyttävää. Tällä hetkellä kun mietin asiaa, pidän miestä ihan nuijana.

Asia ei minua vaivaa muutoin, mutta aina kun menen hänen luokseen, väkisinkin ajattelen asiaa ja se vähän latistaa tunnelmaa. Nyt kun tätä tänään pohdin, niin mietin että jumankauta, kai se niistä hankkiutuisi eroon JOS haluaisi. JOS haluaisi.

Mistä siis armon AV raati vois olla kyse? Laiskuus? Ei vaan jaksa siivota pois? Ikävöi exää? Ei ole päästänyt irti? Ei ymmärrä vihjeitä ja suoria kysymyksiä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on tällaisissa asioissa outoja. Itse tapailin joskus miestä, jonka kämpässä oli kaiken maailman koriste-esineitä ja kuivattuja kukkia entisen avopuolison jäljiltä. Nainen oli muuttanut pois vuosia sitten.

Vierailija
2/17 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska ja tottunut niihin. Ei ehkä tarmokas siivoaja muutenkaan. En usko että ne hänelle on tärkeitä. Ehkä laiskuus siksi, kun ne pitäisi kerätä, ja sitten ehkä laittaa viestiä exälle, että heitän nämä pois vai haetko. Ehkä ei ole ollut lainkaan tekemisissä, niin vaivaannuttavaa laittaa viestiäkin enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ajattelet jotain exän crocseja? Huono itsetunto?

Vierailija
4/17 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa itselläkin olla kaapin perällä exän vaatteita. Ja nyt kun katselen ympärilleni, niin onhan täällä aika paljon exän tavaroita. Ei meitä haittaa. Ei olla edes ajateltu asiaa. :D

Vierailija
5/17 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on tällaisissa asioissa outoja. Itse tapailin joskus miestä, jonka kämpässä oli kaiken maailman koriste-esineitä ja kuivattuja kukkia entisen avopuolison jäljiltä. Nainen oli muuttanut pois vuosia sitten.

Tapailitkohan minua... Minä säilytin just noita mainitsemiasi koriste-esineitä ja kuivattuja kukkia vuosikausia.

Jotain taitaa olla vieläkin, vaikka aikaa on mennyt jo 30 vuotta.

Vierailija
6/17 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ajattele asiaa niin kuin sinä.

Sinä voit olla reipas ja karsia kaiken pois jätesäkkiin. Säkki viedään joko eksälle tai roskiin.

Vierailija
7/17 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-mamma on kyllä sellainen otus, että se pystyy tekemään ongelman ihan mistä tahansa.

Vierailija
8/17 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen asunnon on ennen omistanut hänen mummonsa, jonka tavaroihin törmää yhä vuosien jälkeenkin siellä sun täällä. Miehiä nyt ei vaan yleensä kiinnosta mitkään kaappien suursiivoukset niin kauan kuin niissä tilaa riittää.

Vierailija
9/17 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin 20 v sitten ja vieläkin on yläkerrassa exän tavaroita.

Eivät häiritse minua eikä puolisoni.

Käytetään niitä jos ovat sopivia.

Exään en ole ollut yhteydessä kamojen tiimoilta kun en muutenkaan pidä häneen mitään yhteyttä.

Vierailija
10/17 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain nainen kykenee määräämään, mitä miesystävä säilyttää omassa kodissaan. Jos itsetunto on noin matala, niin kannattaa jättää suosiolla väliin, johan se mies sanoi, että hän on luvannut säilyttää kun toiselle ei mahdu. Vain av mamma näkee tuossakin lauseessa jonkun piilomerkityksen. 

Vierailija
11/17 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ajattele asiaa niin kuin sinä.

Sinä voit olla reipas ja karsia kaiken pois jätesäkkiin. Säkki viedään joko eksälle tai roskiin.

Millä oikeudella kukaan menee toisen asunnosta heittämään mitään pois ? Ap ei asu asunnossa, joten hänellä ei kyllä ole mitään oikeutta heittää pois yhtään mitään.

Vierailija
12/17 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sanoa, että ne häiritsevät sinua, ja tarjoutua vaikka auttamaan niiden laittamisessa jätesäkkiin ja säkin kiikuttamisessa kellarikoppiin tai vaatehuoneen perälle.

Vierailija
13/17 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei selvästi ajattele muttei ole valmis tekemään sinulle tilaa kun säilyttää eksän tavaroita. Enkä nyt välttämättä tarkoita yhteenmuuttomielessä. Mut joo, olen joissakin miehissä havainnut samaa, itse en jaksa oikein kiinnostua silloin.

Vierailija
14/17 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on tällaisissa asioissa outoja. Itse tapailin joskus miestä, jonka kämpässä oli kaiken maailman koriste-esineitä ja kuivattuja kukkia entisen avopuolison jäljiltä. Nainen oli muuttanut pois vuosia sitten.[/quote/]

Tässä ollaan varmaan asian ytimessä. Siinä missä nainen liittää esineisiin ajatuksia ja tunteita, mies ajattelee niistä vain esineinä. Jos on kysymyksessä exän pyyhe, nainen ajattelee exää mutta mies pitää sitä pyyhkeenä toisten joukossa. 

Vierailija
15/17 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin monta vuotta miehen kanssa joka säilytti komerossa ex-vaimon tavaroita, kaikkea turhaa roinaa. Joskus siivouksen yhteydessä kysyin mitä niille tehdään niin kehotti minua myymään ne kirpparilla. En suostunut siihen ja lopulta mies suuttui kun ehdotin että veisi ne exälleen.

Ajan kanssa selvisi että kaipasi yhä exää eikä koskaan ollut käsitellyt eroa niinkuin olisi pitänyt. Tavaroista kiinni pitäminen on hyvä syy ottaa yhteyttä vaikka vuosien päästä. Varmasti monelle ne rojut ei merkitse mitään mutta hänelle niillä selkeästi oli enemmän merkitystä.

Eikä se suhdekaan lopulta kestänyt.

Vierailija
16/17 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika. Minun exät on säilyttäneet existään kuka mitäkin eikä se ole minua mitenkään liikuttanut. Niin on pyyhitty pölyt exienkin muistoista kuin omistakin tavaroista. Minullakin on exieni tavaroita enkä muistele mistä on kotiini tulleet. Mitä nyt tietysti kun aloin pohtia onko jotain. Ei ne ole mitään muistoja vaan tarve-esineitä.

Vierailija
17/17 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen asunnossa on siis exän tavaroita joita kukaan ei tunnu tarvitsevan, kaipaavan, eikä niistä mitään piittaavan. Paitsi AP. AP:lle exän tavarat ovat ahdistava ajatustenvaltaaja ja hän toivoisi että mies heittää ne pois. Hän on varma että mies ihan mielellään heittäisikin, jos hän pyytäisi. Selvää, ei edes palsta-avauksen arvoinen asia. Pikkujuttu.

Mutta. 

Ja nyt se v i t u n iso mutta.

AP ei voi vaan pyytää mieheltä sitä mitä haluaa ja joka pyynnöstä tapahtuisi tuosta vain, koska MIEHEN PITÄISI LUKEA AJATUKSIA.

Ja jotkut vielä kehtaavat väittää, että naiset on kommunikoijia ja miehet tuppisuita.

No, palstalle voi valittaa, mahtuuhan näitä tänne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä