Muita nutrilett painonpudottajia?
Ois kiva jakaa kokemuksia. Itse aion olla ainakin kuukauden 5 pss päivässä menetelmällä, jonka jälkeen osanutraukseen siirtyisin.
Itse aloitin 2.1 ja aloitus painoni oli hurjat 83,6kg. Raskaudesta jääneitä kiloja pyrin pudottamaan. Tavoitteena on ennen raskautta oleva paino jolloin olin 68kg. Tänä aamuna oli paino 80,1kg eli pudotus tähän mennessä 3,5kg.
Jaetaan yhdessä kokemuksia ja tsempataan toisiamme!
Kommentit (36)
Juu tiedän sen, en olekaan raskaana vaan pudotan siitä tulleita kiloja. Ja en imetä vaan korvikkeella ruokin lapseni,sillä imetys ei onnistunut.
Koen helpommaksi olla joitain päiviä kokonaan syömättä kuin nuo pussijutut. Paastossa nälän tunne katoaa kokonaan ekojen päivien jälkeen. Pussit yms. vaan muistuttaa elimistöä siitä, et ruokaa ois tarjolla ja sit on koko ajan heikko olo ja nälkä.
Syntyikö vauva ennenaikaisesti, vai miksi imetys ei onnistunut? Itsellä imetys toimi laihdutuskeinona päivittäisten vaunulenkkien kera.
Nutrilett , painonpudottajien "jojo" kuuri, kannattaa haaskata rahaa tyhjänpäiväiseen.
Moi.'
Olen laihduttanut Nutrileteillä pari kertaa. Ne toimii siinä pudotusvaiheessa hyvin, kunhan noudattaa sitä dieettiä. Paino putoaa nopeasti. Olen voinut niiden aikana ihan hyvin ja harrastanut liikuntaakin. Niiden käytön aikana vaan pitäisi tehdä se työ myös pään sisällä. Se on dieetti, jota ei voi jatkaa ikuisesti. Sen jälkeen ei voi palata vanhaan. Ehkä, jos sulla on vaan raskaudesta jääneet kilot, tuo toimii. Jos sulla on elämäntavat muutoin kunnossa, niin jatkat sitten dieetin jälkeen niillä. Mulla harmi kyllä hiipi kilot takaisin. Siksi yritän nyt pikkuhiljaa opetella terveet elämäntavat loppuelämäkseni.
Koitin olla parin viikon kuurilla, mutta en päässyt millään ketoosiin. Söin kai liikaa porkkanoita yms. juureksia, mitä oli lupa syödä dietin aikana. Oli pakko lopettaa viiden päivän jälkeen, sillä oli koko ajan kova päänsärky ja järjenjuoksu ihan nollassa. Työkaveritkin taisi luulla, että mulla on tulossa burnout, kun olin niin väsy ja poissaoleva. 4 kiloa lähti painosta ja pysyi kyllä poissa. Suosittelenko? Vaikea sanoa. Päätä itse kertomani perusteella, kannattaako.
Nutrilett on oikein toimiva aloituslaukaus kohti terveellisempää elämää. Kuitenkin pitää olla se oma päänsisäinen työ tehtynä, muuten kilot tulee takaisin. Tällä tarkoitan sitä, että hankkii riittävästi tietoa siitä, mikä on terveellinen ruokavalio ja paljon sinun pituisesi ja kokoisesi ihminen kuluttaa. Sipsien mässytykseen ei voi koskaan palata. Nutriletissä se hyvä puoli, että pahimmat mielihalut ehtivät heiketä kuurin aikana, eikä sitten niin helposti lipsu jatkaessaan laihdutusta "normaalilla" ruualla; lisäksi vatsalaukku pääsee pienenemään.
Tsemppiä!
Irrota tyh(m/j)ä pää. Järkevämpi keino.
Vierailija kirjoitti:
Nutrilett on oikein toimiva aloituslaukaus kohti terveellisempää elämää. Kuitenkin pitää olla se oma päänsisäinen työ tehtynä, muuten kilot tulee takaisin. Tällä tarkoitan sitä, että hankkii riittävästi tietoa siitä, mikä on terveellinen ruokavalio ja paljon sinun pituisesi ja kokoisesi ihminen kuluttaa. Sipsien mässytykseen ei voi koskaan palata. Nutriletissä se hyvä puoli, että pahimmat mielihalut ehtivät heiketä kuurin aikana, eikä sitten niin helposti lipsu jatkaessaan laihdutusta "normaalilla" ruualla; lisäksi vatsalaukku pääsee pienenemään.
Tsemppiä!
Jatkan vielä sen verran, että nutrilett kuurin jälkeen on tosi tärkeää ottaa selvää eri ruokien sisältämästä kalorimäärästä. Käytä tähän laskuria, punnitse ruuat ja ole rehellinen; vain sitä kautta voit aidosti oppia laskemaan paljonko kaloreita milloinkin on mennyt ja mitkä ruoka-aineet saattavat salakavalasti ollakin kaloripommeja.
Aloitan maanantaina 4 viikon jakson. Olin jo syksyllä 12 viikon jaksolla, jolla painoa lähti 16 kg (on PCOS, energiankulutus hyvin pientä). Mun on terveyssyistä pakko pudottaa painoa nopeasti (verenpaine, sokerit, polvien nivelrikko) ja on työterveyslääkärin lupa VLCD-valmisteella laihduttamiseen pitkinä kuureina. Painoa on vieläkin 94 kg joten pitkä urakka tulossa. 75 kg on lopullinen tavoite.
". Söin kai liikaa porkkanoita yms. juureksia, mitä oli lupa syödä dietin aikana."
Joo kyllä juureksista kannatttaa pidättäytyä ja syödä korkeintan jotain lehtisalaattia, kurkkua, tomaattia, retiisiä tms vähähiilarista kasvista. Itse en syö mitään kuurilla, pelkkää suklaapirtelöä menee.
Vierailija kirjoitti:
Koen helpommaksi olla joitain päiviä kokonaan syömättä kuin nuo pussijutut. Paastossa nälän tunne katoaa kokonaan ekojen päivien jälkeen. Pussit yms. vaan muistuttaa elimistöä siitä, et ruokaa ois tarjolla ja sit on koko ajan heikko olo ja nälkä.
Nutrilett-kuurilla menee kyllä ketoosiin ja näläntunne katoaa. Kestää muutaman päivän toki. Ja kyllä jokusen päivän voi vaikka vesipaastota, mutta pidempään jatkettuna se alkaa olla epäterveellistä, jopa vaarallista. Pussiruokiin on sentään lisätty kaikki välttämättömät ravinteet, joita elimistö tarvii ja siksi niillä voi elää jopa kuukausia.
Tosi terveellistä syödä jotain e-koodipusseja 🤢 ketoosiin pääsee ihan oikealla ruoalla
Kiitos asiallisista kommenteista, viestin 12 kirjoittanut olisi kiva kuulla sit sun etenemistä kuinka sujuu.
Vierailija kirjoitti:
Syntyikö vauva ennenaikaisesti, vai miksi imetys ei onnistunut? Itsellä imetys toimi laihdutuskeinona päivittäisten vaunulenkkien kera.
Mitäs tekemistä tällä on keskustelun aiheena olevan asian kanssa?
Nutrilett taitaa olla ainoa koittamani dieetti, jonka aikana ei ole makeanhimo vaivannut yhtään. Ehkä siksi kun ne pirtelöpussit on niin makeita. Mutta en ole ikinä pystynyt olemaan 5vrk pidempään kun olo on mennyt liian heikoksi (pyörryttää, oksettaa, ajatus ei kulje ja tuijotan vain eteeni neljäntenä päivänä).
Itsellä oli ne ekat 3 päivää vähän hakemista kun olo hieman heikko, mut niistä kun selvisi nii on energinen olo kun ketoosi iski päälle.
Vierailija kirjoitti:
Nutrilett taitaa olla ainoa koittamani dieetti, jonka aikana ei ole makeanhimo vaivannut yhtään. Ehkä siksi kun ne pirtelöpussit on niin makeita. Mutta en ole ikinä pystynyt olemaan 5vrk pidempään kun olo on mennyt liian heikoksi (pyörryttää, oksettaa, ajatus ei kulje ja tuijotan vain eteeni neljäntenä päivänä).
Eli ketoosi ei ole vielä alkanut kunnolla. Mulla kesti ekalla kuurilla melkein viikon että alkoi, sittemmin on 3-4 päivässä jo alkanut ja huono olo poistunut.
Vierailija kirjoitti:
Tosi terveellistä syödä jotain e-koodipusseja 🤢 ketoosiin pääsee ihan oikealla ruoalla
Muutama viikko tai kuukausikaan e-koodipusseja ei kenenkään terveyttä kaada. Ne pelätyt e-koodiaineetkin on kuitenkin hyvin tutkittuja aineita. Ja jos ylipainoa on paljon, niin laihtumisesta taas on paljon hyötyä ja tämä hyöty taatusti kumoaa mahdolliset e-koodien haitat.
Toki, voi laihduttaa ruoallakin, mutta joskus nämä vaan on paras tapa, myös Käypä Hoito suosituksen hyväksymä silloin kun ylipainoa on paljon tai sairauden tai leikkauksen takia nopean painonpudotuksen tarve.
Huomasithan, että raskaana oleva tai imettävä ei saisi olla niukkakalorisella dieetillä.