Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita nutrilett painonpudottajia?

Ap
08.01.2021 |

Ois kiva jakaa kokemuksia. Itse aion olla ainakin kuukauden 5 pss päivässä menetelmällä, jonka jälkeen osanutraukseen siirtyisin.

Itse aloitin 2.1 ja aloitus painoni oli hurjat 83,6kg. Raskaudesta jääneitä kiloja pyrin pudottamaan. Tavoitteena on ennen raskautta oleva paino jolloin olin 68kg. Tänä aamuna oli paino 80,1kg eli pudotus tähän mennessä 3,5kg.

Jaetaan yhdessä kokemuksia ja tsempataan toisiamme!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutrilett on toiminut jo sata kertaa. LOL

Terve ruho kestää, kassakone kilisee.

Vierailija
22/36 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon paremmin toimii kun tekee oman makuisia vähäenergisiä aterioita, joita syö samaan tahtiin kuin rahastuspusseja.

Ihmettelen tököttipussien valtavaa sokerimäärää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se toimisi, eli ihmiset saavuttaisivat painonhallinnan, pulju olisi konkurssissa.

Epäonnistumiset takaavat miljoonavoitot vuodesta vuoteen. Ruhot ovat kovilla.

Vierailija
24/36 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin onnistun melkein kuukausittain ;-)

Vierailija
25/36 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten jotkut vuodesta toiseen jaksaa näitä käyttää. Yksi työkaveri laihduttaa kerran vuoteen näillä reilusti, sitten kun alkaa syödä normaalisti niin aina tulee kilot takaisin. Pysyvä laihdutus vaatii oikeasti pysyvät elintapojen muutokset. Noilla litkuilla pääsette kiloistanne ja samalla lihaksista, mutta heti kun siirrytte tavalliseen ruokaan niin saatte ne kilot takaisin.

Vierailija
26/36 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon paremmin toimii kun tekee oman makuisia vähäenergisiä aterioita, joita syö samaan tahtiin kuin rahastuspusseja.

Se  on kohtuu haastavaa tehdä 600 kcal päivässä ateriat, joista saa kaiken tarvittavan...

Rahastusta en myöskään ihan ymmärrä kun itse ainakaan en ole koskaan opiskeluajan kituutuksen jälkeen syönyt niin halvalla kuin nutrilett kuurilla. Menee jo pelkkiin työlounaisiin sama summa kuin niihin nutriletteihin, ja sen lisäksi tulisi syötyä aamupalaa, päivällistä jne.

Vierailija
27/36 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten jotkut vuodesta toiseen jaksaa näitä käyttää. Yksi työkaveri laihduttaa kerran vuoteen näillä reilusti, sitten kun alkaa syödä normaalisti niin aina tulee kilot takaisin. Pysyvä laihdutus vaatii oikeasti pysyvät elintapojen muutokset. Noilla litkuilla pääsette kiloistanne ja samalla lihaksista, mutta heti kun siirrytte tavalliseen ruokaan niin saatte ne kilot takaisin.

Tuo on kyllä väärinkäyttöä. Olen itse nutrannut sairaalan painonhallintaryhmässä ja siellä sanottiin että näitä ei saa käyttää ainakaan merkittävään painonpudotukseen kuin kerran, eli jos lihoo takaisin niin sitten ei ole enää ENE-ryhmään tulemista, on jo selvää ettei kyseinen tapa tällä henkilöllä toimi ja johtaa vain jojoiluun. 

Ja totta kai jos aikoo syödä kuin ennenkin, lihoo takaisin. Idea onkin opetella kuurin jälkeen terveellisemmät elintavat. Ryhmissä siihen saa ihan ravitsemusterapeutin ohjaustakin. 

Ja totta kai lihoo tk

Vierailija
28/36 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se  on kohtuu haastavaa tehdä 600 kcal päivässä ateriat, joista saa kaiken tarvittavan...

Rahastusta en myöskään ihan ymmärrä kun itse ainakaan en ole koskaan opiskeluajan kituutuksen jälkeen syönyt niin halvalla kuin nutrilett kuurilla. Menee jo pelkkiin työlounaisiin sama summa kuin niihin nutriletteihin, ja sen lisäksi tulisi syötyä aamupalaa, päivällistä jne.

Ei jokaisesta ateriasta tarvitse saada kaikkea tarvittavaa. Kun syö niin että vointi on hyvä, riittää että vikkotasapaino on kohdallaan. Tököttejä vastaava energia liitistä ostettuna on puolta halvempi. Huikean sokerimäärän takia en suosittele tököttejä kenellekään.

Vierailija
29/36 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä väärinkäyttöä. Olen itse nutrannut sairaalan painonhallintaryhmässä ja siellä sanottiin että näitä ei saa käyttää ainakaan merkittävään painonpudotukseen kuin kerran, eli jos lihoo takaisin niin sitten ei ole enää ENE-ryhmään tulemista, on jo selvää ettei kyseinen tapa tällä henkilöllä toimi ja johtaa vain jojoiluun. 

Ja totta kai jos aikoo syödä kuin ennenkin, lihoo takaisin. Idea onkin opetella kuurin jälkeen terveellisemmät elintavat. Ryhmissä siihen saa ihan ravitsemusterapeutin ohjaustakin. 

Ja totta kai lihoo tk

Monin verroin järkevämpää ja helpompaa on opetella "terveellisemmät elintavat" ilman temputtelua tököteillä.

Vierailija
30/36 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jokaisesta ateriasta tarvitse saada kaikkea tarvittavaa. Kun syö niin että vointi on hyvä, riittää että vikkotasapaino on kohdallaan. Tököttejä vastaava energia liitistä ostettuna on puolta halvempi. Huikean sokerimäärän takia en suosittele tököttejä kenellekään.

Aika tarkkaan saa kylllä makro- ja mikroravinteita laskeskella, jos vain 600 kcal per päivä syöden aikoo saada ilman "lisäaineita" kaiken tarvittavan. Kyllä se varmaan mahdollista on, mutta moni kokeee helpommaksi ottaa valmisteita. 

Jos syö enemmän, niin toki sitten alkaa onnistua, mutta sitten ei laihdu niin nopeasti kuin ENE-kuurilla. Näitä käytetään juuri silloin kun on tarve pudottaa painoa hyvin nopeasti. 

Sokereita 5 pussin päiväannoksesta saa paketin mukaan 48 grammaa. Tämä on itse asiassa ihan saantisuosituksen mukainen määrä normaaliruokavalioonkin (suositusraja aikuiselle 40-50 g). Eikä kyllä sinänsä tuossa sokerilla mitään väliä ole, kun energiasisältö on niin pieni muuten ja nämä on lyhytaikaisia ruokavalioita.

Vierailija
31/36 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tarkkaan saa kylllä makro- ja mikroravinteita laskeskella, jos vain 600 kcal per päivä syöden aikoo saada ilman "lisäaineita" kaiken tarvittavan. Kyllä se varmaan mahdollista on, mutta moni kokeee helpommaksi ottaa valmisteita. 

Jos syö enemmän, niin toki sitten alkaa onnistua, mutta sitten ei laihdu niin nopeasti kuin ENE-kuurilla. Näitä käytetään juuri silloin kun on tarve pudottaa painoa hyvin nopeasti. 

Sokereita 5 pussin päiväannoksesta saa paketin mukaan 48 grammaa. Tämä on itse asiassa ihan saantisuosituksen mukainen määrä normaaliruokavalioonkin (suositusraja aikuiselle 40-50 g). Eikä kyllä sinänsä tuossa sokerilla mitään väliä ole, kun energiasisältö on niin pieni muuten ja nämä on lyhytaikaisia ruokavalioita.

Käytännössä kenelläkään EI ole "tarve pudottaa painoa hyvin nopeasti". Mitä hitaammin, sen parempi. Onnistuu ja tulos on todennäköisemmin lopullinen. Nopeinkaan jojo ei ole ruholle hyväksi.

Terve ihminen voi unohtaa "makro- ja mikroravinteita" vaikka kuukaudeksi.

Oletko "piirimyyjä" vai vaan uskovainen.

Vierailija
32/36 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja totta kai lihoo tk

Monin verroin järkevämpää ja helpompaa on opetella "terveellisemmät elintavat" ilman temputtelua tököteillä.

Olin yrittänyt sitä noin 10 vuotta ennen kuin pääsin painonhallintaryhmään. Jotenkin ei vaan arjessa voimavarat oikein riittäneet laihduttamiseen ja tuli repsahduksia ja takaisin entistä isommaksi lihomisia. Kun lihavuus oli jo sairaalloista, pääsin ryhmään, viimeisenä keinona ennen lihavuusleikkausta. Ja sillä kertaa onnistui, paljolti koska pussilitkun juonti ei vaadi mitään vaivannäköä. Ja kun normiruokaan sai palata hyvin asteittain, niin helppo oli ateria kerrallaan opetella uusia tapoja.

Vierailija
33/36 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä kenelläkään EI ole "tarve pudottaa painoa hyvin nopeasti". Mitä hitaammin, sen parempi. Onnistuu ja tulos on todennäköisemmin lopullinen. Nopeinkaan jojo ei ole ruholle hyväksi.

Terve ihminen voi unohtaa "makro- ja mikroravinteita" vaikka kuukaudeksi.

Oletko "piirimyyjä" vai vaan uskovainen.

Uskovainen kai, eli 10 vuoden muulla keinoin jojoilun jälkeen 48 kg painoa pudottanut, joista 28 ekaa kiloa pelkällä pussikuurilla. 

Tutkimustieto ei muuten tue tuota usein toisteltua väitettä, että hidas painonlasku johtaisi lopullisempiin tuloksiin. 

Ja tuollaiset neuvot unohtaa kokonaan makro- ja mikroravinteiden saanti kuukaudeksi ei ole järkeviä. Esim. jos laihduttaa miinuskaloreilla ja saa aivan liian vähän proteiineja, se voi johtaa sydänongelmiin, ihmisiä on siihen kuollutkin. Kalsiumin, D-vitamiinin yms puutokset voi myös johtaa kaikenlaiseen mukavaan. Sitä paitsi, todella ylipainoiselle kuukausi ei riitä yhtään mihinkään laihdutusaikana.

Vierailija
34/36 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas, kuten aina, jotkut ihmiset katsovat oikeudekseen tulla sekaantumaan muiden elämään. Aika narsistista käytöstä. Nyt ei kuitenkaan olla pohjois-Koreassa, missä yksi sanelee ja muut kyykkää. Jokainen tekee itse valintansa, eikä teidän jatkuva saarnaamisenne siinä auta yhtään.

Vierailija
35/36 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nutrilett on toiminut jo sata kertaa. LOL

Terve ruho kestää, kassakone kilisee.

Mietityttää miten jollekin 100€/kk ravintoon voi olla iso summa.

Vierailija
36/36 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on AP:n tilanne? Putosiko paino ja säilyikö painonpudotustulos? Nutrilett-aloituksia on, mutta saako aikaan pysyvän painonpudotuksen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme