Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolumni: Kasvatimme nuoret tynnyrissä ja nyt he luhistuvat vääristä sanoista

Vierailija
08.01.2021 |

Sanna Ukkola: Kasvatimme nuoret tynnyrissä ja nyt he luhistuvat vääristä sanoista
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/50be1fab-9065-4c60-bab7-6cc010795898

Kommentit (491)

Vierailija
1/491 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella sairasta jos asiat on noin, mutta kun katsoo hallitustamme, niin taitaa olla totta 😕

Vierailija
2/491 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klikkauksiako taas haetaan? En aio klikata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/491 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuo on. Mielensä pahoittaminen on vallankäyttöä siinä missä sen kohdekin.

Vierailija
4/491 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta, nämä tuhoavat maailman

Vierailija
5/491 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klikkauksiako taas haetaan? En aio klikata.

Arvostan! En minäkään.

Vierailija
6/491 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus kirvelee ihon alla hapon lailla pikkuista vassaria <3

Vierailija
7/491 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti ollut kolumnistin tarkoitus, mutta sai ainakin minut kyseenalaistamaan omia vanhoja ajatusmallejani. Olin aiemmin tietämättäni samaa mieltä kirjoittajan kanssa, mutta nyt ajatustapa alkoi tuntua kovin laiskalta ja opitulta. Minusta kolumnisti on juuri se, joka toistelee kliseisiä totuuksia.

Vierailija
8/491 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi halloweenina ajelen mattamustalla rumalla sarjamurhaajavanilla, johon on tuherrettu "safe space" - teksti kylkeen.

Parkkeeraan sen jonkin yliopiston eteen.

Vierailija
9/491 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti ollut kolumnistin tarkoitus, mutta sai ainakin minut kyseenalaistamaan omia vanhoja ajatusmallejani. Olin aiemmin tietämättäni samaa mieltä kirjoittajan kanssa, mutta nyt ajatustapa alkoi tuntua kovin laiskalta ja opitulta. Minusta kolumnisti on juuri se, joka toistelee kliseisiä totuuksia.

Kiva! Nyt voitkin siirtyä turvalliseen huoneeseen nakertamaan keksiä. Ehanaa!

Vierailija
10/491 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tätä on turvallista lukea." Tällaisia aloituksia alkaa jo näkyä postauksissa. Ihmisten mieli järkkyy ilmeisesti nykyään todella helposti.

Vierailija
11/491 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain on erityisherkkiä sekä introvertteja jotka kuulemma kärsivät työpaikalla, kun muut ihmiset eivä muuta käyttäytymistään kuten he haluaisivat. Heiltä pitää palaverissa lypsää erikseen mielipide, siis tyypit kutsutaan palaveriin, jossa tarvitaan heidän asiantuntemusta, mutta ovat siellä tuppisuuna ja pitää erikseen patistaa koko ajan vastaamaan, jotta asia etenee.  

Itse aina ihmettelen, että miksi tällainen on sitten hakeutunut tiettyihin töihin, varsinkin sellaisiin, jossa pitää saada suu auki ja jakaa tietoa myös muille. 

Vierailija
12/491 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä piireissä tuollaista luhistujaväkeä on? Jossain yliopistojen humanistisissa tiedekunnissa? Itse en ole livenä törmännyt yhteenkään tuollaiseen.

Humanistisessa tiedekunnassa opiskelee kovimmat tyypit. Heitä ei oikeasti pelota mikään. Minä luulen, että useimmat mielensä pahoittajat trollaavat. Itsekin olen siihen joskus syyllistynyt, koska harmittaahan se, että itse on luuseri, vaikka on tehnyt kaiken ns. oikein, ollut auttavainen, yrittänyt olla hyödyksi. Jossain vaiheessa alkaa harmittaa, kun huomaa, että kusipäät voittivat. Silloin voi ainakin muka pahoittaa mielensä. Suosittelen.

Vierailija
13/491 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi...... on elämä rankkaa humanis-filosofisilla ihmisillä.

Vierailija
14/491 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä Ukkola kirjotti on täyttä asiaa. Nykymaailmassa pahoitetaan mieli mitä pienemmistä asioista ja voidaan lähteä mellakoimaan ja puolustella omaa väkivaltaistakin käytöstä sillä, et joku sanoi vähän rumasti ja pahoitettiin mieli.

Vierailija
15/491 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkolan kirjoitus on aika radikaali, vaikka hän vain toteaa miten jotkin asiat ovat maailmassa muuttuneet. Tämä sairaalloinen mielensäpahoittamiskultti on ollut kaikkien nähtävillä lukemattomissa uutisissa vuosikausia.

Vierailija
16/491 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mieltään mitä absurdeimmista syistä tuntuvat pahoittavan ne akateemiset alisuoriutujat joilla ei riitä paukut mihinkään oikeaan saavutukseen itse opiskeluissa.

Kun selkäytimessä tietää olevansa kyvytön yltämään koskaan mihinkään Shakespearen tasoiseen tuotantoon on paljon kätevämpää canceloida hänet suureen ääneen väkivallasta pauhaten kuin tunnustaa itselleen että joo, olen huonompi, mutta voisin opiskella silti ja yrittää niin hyväksi kuin minä pystyn.

Vierailija
17/491 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko tämä nyt joku ihme, että maailma menee tuohon suuntaan? Nykylapset kasvatetaan täyspumpulissa ja pelkkä niiden mielen pahoittaminen on kohta väkivaltaa. Jopa koulussa lapsi saa itse päättää mitä tekee tai miten toimii, ketään tai mitään ei tarvitse kunnioittaa. 

Vierailija
18/491 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden lumihiutaleiden takia oikeat erityisherkät kärsivät.

T. Erityisherkkä

Vierailija
19/491 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vain on erityisherkkiä sekä introvertteja jotka kuulemma kärsivät työpaikalla, kun muut ihmiset eivä muuta käyttäytymistään kuten he haluaisivat. Heiltä pitää palaverissa lypsää erikseen mielipide, siis tyypit kutsutaan palaveriin, jossa tarvitaan heidän asiantuntemusta, mutta ovat siellä tuppisuuna ja pitää erikseen patistaa koko ajan vastaamaan, jotta asia etenee.  

Itse aina ihmettelen, että miksi tällainen on sitten hakeutunut tiettyihin töihin, varsinkin sellaisiin, jossa pitää saada suu auki ja jakaa tietoa myös muille. 

Taas meni väärin. Ekstrovertithän ne ovat niitä, jotka vaativat kaikkia olemaan kuten he.

Vierailija
20/491 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkola kirjoittaa paljon,mutta vähän asiaa, tällä kertaa tuo on asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme