Kuinka kauan yrität hoitaa virtsistä kotikonstein ennenkuin haet antibiootit?
3pv nyt kulunut, välillä tuntuu että oireet loppui, sitten taas palaa =(
Kommentit (32)
Kai tiedätte, että sen karpalomehun (tai puolukka-) on syytä olla sokeritonta?
Minulla on kotona Selexid-paketti valmiina kaapissa. Tulehdus iskee kuin salama kirkkaalta taivaalta, jos olen istunut vaikka 10 min. kovalla alustalla huonossa asennossa tms. yhtä dramaattista. Muutaman tunnin päästä on jo heikko olo ja lämpö nousee :(
Onneksi viimeksi soitin reseptin heti ensimmäisistä lievistä oireista, koska siitä jo parin tunnin päästä tilanne oli aivan karmea, vaikka yritin juoda paljon jne. Väänsin itkua sängyssä enkä pystynyt yhtään mihinkään, ennen kuin antibiootti alkoi vaikuttaa. Koskaan ei ole ollut niin hirveä olo. Mieluummin kävisin synnyttämässä kuin kokisin sen uudestaan.
Kuten Tanya Robertsin kohtalo osoittaa, vti ei ole mikään leikin asia.
Monilla, joilla menee VTI ohi itsestään, niin ei ehkä olekaan virtsatietulehdusta vaan hiiva tai emätintulehdus.
Itsellä virtsis alkaa jäätävällä pissahädällä kymmenen minuutin välein, ei kerkeä välttämättä edes alkaa kirvelemään tai virtsan määrä vähenemään siihen tippa kerrallaan -tahtiin. Puolessa tunnissa osaan jo siten sanoa, että nyt vettä napaan ja vauhdilla. Juon paljon vettä tai jos on karpalomehua niin sitä, siis vähintään litra yleensä puolitoista, lyhyessä ajassa (tyyliin puol tuntia) ja pidätän mahdollisimman pitkään. Parissa tunnissa menee ohi, mutta jos en pääse juomaan, niin parin tunnin päästä sitten alkaakin jo kirvelyt ja saa olla antibioottia hakemassa viimeistään seuraavana aamuna.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan ollut virtsistä eli virtsatieinfektioita eli VTI:tä.
nainen 50 v
Sama. Minulla ei myöskään ole ikinä ollut virtsatietulehdusta, ikää vähän vähemmän eli 40v. Virtsisthän tulee kun peräpään bakteerit pääsee nousemaan virtsaputkeen. Mikä lie syynä, että joillain tuntuu olevan koko ajan virtsatietulehdus päällä?
Kolme paivaa teholla opetti minut ottamaan heti laakariin yhteytta.
Vierailija kirjoitti:
Kolme paivaa teholla opetti minut ottamaan heti laakariin yhteytta.
Olen ollut 2 kertaa sepsiksen takia antibioottitiputuksessa ja viikon osastolla, kun en tajunnut, että on kyse vti:sta. Crp niin korkealla, ettei labran asteikko riittänyt. Toivon, ettei munuaisille tapahtunut korjautumattomia vaurioita.
Kolmatta kertaa ei tule!
63 v.
Nämä ketkä omatoimisesti kyseistä vaivaa hoitaa eivät tajua sitä tosiasiaa, että ilman antibioottikuuria se bakteeri ei katoa sieltä mihinkään. Voi olla hengenlähtö lähellä kun tulehdus hiipiikin yllättäen munuaisaltaisiin. Valoja päälle nyt!
Yhden kunnon munuaisaltaan tulehduksen jälkeen en odota mielellään edes sitä yhtä päivää...
Vierailija kirjoitti:
Yhden kunnon munuaisaltaan tulehduksen jälkeen en odota mielellään edes sitä yhtä päivää...
Sama. Omalla kohdallani olen todennut, että vedenjuonti ja karpalokapselit eivät riitä ja pahimmillaan muutamassa päivässä joutuu sairaalakuntoon. Kivut myös pahenevat nopeasti sietämättömiksi ja mitkään käsikaupan särkylääkkeet eivät auta. Jenkeistä olen tosin tuonut joskus Cystex-tabletteja (itsehoitolääke), joilla kivut helpottivat välittömästi ja virtsis talttui alkuunsa, yksi annos riitti. En tiedä mitä myrkkyä nuo sitten ovat, kun ei täällä päin ole lainkaan myynnissä.
En tiedä, koska ne kaksi kertaa kun on moinen ollut, en ole huomannut mitään. Lekurissa on huomattu kun olen ollut siellä muusta syystä. En ole saanut mitään oireita.