Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan yrität hoitaa virtsistä kotikonstein ennenkuin haet antibiootit?

Vierailija
07.01.2021 |

3pv nyt kulunut, välillä tuntuu että oireet loppui, sitten taas palaa =(

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut runsaasti karpalomehua niin aina on sillä lähtenyt vuorokaudessa parantumaan. Sen jälkeen hakeutuisin lääkäriin.

Vierailija
2/32 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikossa yleensä saan oireet loppumaan kokonaan. Jos olisin lähdössä reissuun, hakisin ab-kuurin, muuten en varmaan alle viikossa, mikäli sairastaminen olisi mulle normaalia. Viimeksi parikymmentä vuotta sitten olen ab-kuurin syönyt. Virtsis yrittää tulla lähes kerran vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli viikon ajan samanlaista ja sitten hävisi kokonaan. Saatto olla pari päivää välissä oireetonta ja sitten taas alko tuntua lievää kirvelyä yms. Join runsaasti karpalomehua ja sillä helpotti.

Vierailija
4/32 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jeesus, odottakaa vaan pidempään niin teillä on hetken päästä munuaisaltaantulehdus. Mars lekuriin!

Vierailija
5/32 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en odottais päivääkään. Onneks omaolon kautta voi nykyään saada lähetteen tutkimuksiin ja sitä kautta nopeasti reseptin. Miksi kärsiä kun voi saada apua nopeastikin?

Vierailija
6/32 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jeesus, odottakaa vaan pidempään niin teillä on hetken päästä munuaisaltaantulehdus. Mars lekuriin!

Tää menee monella yleensä ohi ilman ab-kuuria, ihan kuten lasten korvatulehduksetkin. Ekoilla kerroilla on syytä mennä lääkäriin, mutta ajan kanssa opit tuntemaan kroppasi ja keinot oireiden poistamiseen ilman lääkkeitä.

Vierailija
7/32 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoa ei todellakaan kannata odottaa! Tulehdus voi levitä munuaisiin. Lievän tulehduksen voi saada kuriin karpalomehulla.

Vierailija
8/32 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä kotihoitokikoilla olen itse joutunut sairaalaan, en lähtisi testailemaan.

Vierailija
9/32 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilikohan tää Tanya Robertskin hoitaa kotikonstein ja sitte kävikin huonommin .

Vierailija
10/32 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää menee monella yleensä ohi ilman ab-kuuria, ihan kuten lasten korvatulehduksetkin. Ekoilla kerroilla on syytä mennä lääkäriin, mutta ajan kanssa opit tuntemaan kroppasi ja keinot oireiden poistamiseen ilman lääkkeitä.

Joo ja monilla ei mene. Itse kärsin vuosia oireellisia virtsatietulehduksia, joskus koitin hoitaa itse ja joskus antibiootilla. Kappas kehveliä, kerran sattuikin oireeton tulehdus joka meni munuaisaltaisiin. Tulehdusarvot 370, 40 astetta kuumetta ja antibioottitippaan samantien. Tämän jälkeen lähes kaikki virtsatietulehdukset eteni ylös. Ei ole leikin asia.

Vierailija
11/32 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin tulee tosi kovat kivut niin nopeasti, että en päivää kauemmin odottele. Ei vaan pysty kun sattuu niin paljon! Ei siinä pysty tekemään eikä ajattelemaan mitään siinä kivussa.

Vierailija
12/32 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 vuorokaudessa olen aina saanut oireet loppumaan. Ehkä 4 voisin odottaa jos joskus menisi pidempään.

Omiin konsteihini kuuluu hiilareiden jättäminen oireiden ajaksi, ibuprofeenikuuri, vahva c-vitamiinivalmiste ja etikkavesi.

Antibioottien syöntiä välttelen aina jos vaan suinkin voin.

Vierailija
13/32 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen tulehdus...

En todellakaan syö antibiootteja enää. Vahvaa C vitamiiniä, inkivääristä keitettyä teetä ja paras...

Valkosipulia itse ytimeen niin lähtee vaivat 🙈

Uskokaa ta älkää ja googlaamalla varmasti muiltakin löytyy sama neuvo jotka usein tästä olosta kärsii!

Mut jos tuntuu liian hullulta niin inkivääri on karpaloa paljon tehokkaampi ja makuun tottuu kyllä, nykyään on jo hyvää ja lämmittää ihanasti 😘

Vierailija
14/32 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen heti. Menee tosi nopeasti tosi pahaksi. 

Vierailija
15/32 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hetkeäkään. Heti, kun oireet alkavat soitan joko päivystykseen tai terkkariin, että pitäisi saada Selexid-resepti ja siinä se.

Vierailija
16/32 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole vielä kovin paha, yleensä oireet helpottavat vuorokaudessa, kun juon varmaan 5kpl c-vitamiiniporetablettia ja muutenkin runsaasti vettä sen vuorokauden aikana.

Jos taas oleminen on yhtä tuskaa ja virtsassa on verta, en odota hetkeäkään ennen antibioottikuurin hakemista.

Vierailija
17/32 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eipä kannata odotella, kun tulehdus nousee aika nopsaan munuaisiin ja se ei ole mikään leikin asia.

Vierailija
18/32 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittamalla resepti heti. En odota.

Vierailija
19/32 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilikohan tää Tanya Robertskin hoitaa kotikonstein ja sitte kävikin huonommin .

Ikääntyneillä vähän eri juttu, oli jo 65 v. 

Vierailija
20/32 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä ollut niin rajuoireista, että olisi tullut mieleenkään hakea siihen lääkärin apua. Runsas juominen, tulehduskipulääkkeet ja haalealla suihkuttelu ovat riittäneet ja päivässä, parissa tulehdus veks. Ylipäätään ollut vain pari krt elämässä tuo vaiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä