Miten toimisitte ystävän kanssa, jolla on jotain hampaankolossa?
Haluaisin unohtaa hänet, mutta en kehtaa poistaa facesta. Olen yrittänyt olla ystävä, mutta en saa hänestä mitään vastakaikua. Hän tuntuu jollain tavoin "pelleilevän" ystävyydelläni, antaa ymmärtää että haluaa olla tekemisissä, mutta ei tee sen eteen mitään. Toimiiko narsistit näin? Alkanut vähän ärsyttää, enkä halua enää tuhlata aikaa häneen. Miten toimia?
Kommentit (44)
poistoon vaan narskuja ei kannata pitää lähellä muuten sairastuu itsekin
No millainen olet itse ystävänä? Kysytkö kuulumisia? Pyydätkö kahville? Tiedätkö onko ystäväsi masentunut?
Itsestä kerron sen verran etten osaa toimia sellaisena ystävänä kuin haluaisin, koska ei ole kertakaikkiaan voimia nyt. En pyytänyt sairastua pahaan masennukseen, mutta tässä sitä ollaan. Moni ihminen ajelehtii synkillä vesillä tällä hetkellä. Työttömyyttä, mielenterveysongelmia, uusi maailmanjärjestys jne.
Kuulostaa siltä, että olet riippuvaisempi ystävästäsi kuin hän on sinusta. Joko paineettomasti kehität suhdettanne paremmaksi tai etsit uusia ystäviä. Monet ystävät kuitenkin ajan saatossa unohtuu, puoliso olisi ikuinen ystävä.
Vierailija kirjoitti:
No millainen olet itse ystävänä? Kysytkö kuulumisia? Pyydätkö kahville? Tiedätkö onko ystäväsi masentunut?
Itsestä kerron sen verran etten osaa toimia sellaisena ystävänä kuin haluaisin, koska ei ole kertakaikkiaan voimia nyt. En pyytänyt sairastua pahaan masennukseen, mutta tässä sitä ollaan. Moni ihminen ajelehtii synkillä vesillä tällä hetkellä. Työttömyyttä, mielenterveysongelmia, uusi maailmanjärjestys jne.
Olen hyvä ystävä, kysyn kuulumisia, olen kiinnostunut hänen kuulumisistaan, tiedän ettei ole masentunut.
Jos ei ota yhteyttä eikä tule vastakaikua niin ei halua olla tekemisissä.
Ei ole narsisti, mutta ei halua suoraan sanoa ettei kiinnosta. Anna olla ja joku päivä voi poistaa yhteystiedot.
Kysymys oli lähinnä, että miten toimia? Poistanko kaikki yhteystiedot, jotta saan hänet myös pois mielestä.
Epäreilua käytöstä on jatkunut tarpeeksi pitkään.
Mulla on naudanlihaa hampaan kolossa, tuntuu ikävältä.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys oli lähinnä, että miten toimia? Poistanko kaikki yhteystiedot, jotta saan hänet myös pois mielestä.
Kukaan muu kuin sinä itse ei voi tuota asiaa ratkaista.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät ettei ole masennusta? Moni osaa sen piilottaa hyvin. Olen sitä mieltä, että jos ihmisellä ei ole selkärankaa puhua ystävälle, että joku hiertää välejä, muttei tiedä oikein mistä tämä voisi johtua, niin sitten ette ikinä ole olleetkaan mitään ystäviä. Olisi rakentavampaa kertoa ajatuksistasi tälle ns. ystävällesi. Raukkamaisinta mitä voi tehdä, niin ghostata.
Ehkäpä voi myös olla niin, että tämä ystävä ei koe sinua samalla tavalla hyvänä ystävänä ja vain toivoo kaiken loppua etääntymällä hiljalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät ettei ole masennusta? Moni osaa sen piilottaa hyvin. Olen sitä mieltä, että jos ihmisellä ei ole selkärankaa puhua ystävälle, että joku hiertää välejä, muttei tiedä oikein mistä tämä voisi johtua, niin sitten ette ikinä ole olleetkaan mitään ystäviä. Olisi rakentavampaa kertoa ajatuksistasi tälle ns. ystävällesi. Raukkamaisinta mitä voi tehdä, niin ghostata.
Ehkäpä voi myös olla niin, että tämä ystävä ei koe sinua samalla tavalla hyvänä ystävänä ja vain toivoo kaiken loppua etääntymällä hiljalleen.
Jos joku tässä on ghostannut, se on ollut hän. En koskaan kuule hänestä mitään. Jos minä nyt tästä johtuen poistan vihdoin ystävistäni, niin ei se ole ghostaamista. Eikä tällaisesta asiasta halua enää puhua, sen jälkeen kun on kohdeltu kurjasti.
Hän pitää sinua tuttavana eikä ystävänä ja tämä ilmeisesti loukkaa narsismiasi.
itselläni oli rakas ystävä, mutta jossain vaiheessa tajusin ettei hän vastaa puheluihini enää, eikä kovin usein laita edes viestiä. Lopetin kokonaan kaiken aloitteellisuuden ja annoin "ystävyyden" jatkua vain ja ainoastaan hänen aloitteella, vastasin vain jos hän kysyi jotain. No, viime vuonna otti yhteytä kaksi kertaa, lähes vuosi siinä välissä. Tämä on ainoa tapa jolla jatkan enää tätä ystävyyttä. Hän ottakoon sen aloitteen tai ei ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa molemmille hyvä, että ystävyys loppuu.
Saat poistaa jos siltä tuntuu, et lupia siihen tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku tässä on ghostannut, se on ollut hän. En koskaan kuule hänestä mitään. Jos minä nyt tästä johtuen poistan vihdoin ystävistäni, niin ei se ole ghostaamista. Eikä tällaisesta asiasta halua enää puhua, sen jälkeen kun on kohdeltu kurjasti.
Sinähän tunnut tietävän mitä tehdä, joten mitä vielä täällä vingut? Kuulostat itse todella itsepäiseltä minä tyypiltä, jonka mielipiteet ovat ainoat ja oikeat. En jaksaisi tuollaista hetkeäkään.
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa molemmille hyvä, että ystävyys loppuu.
Mitään ystävyyttä ei välttämättä ole ollutkaan eli on pitänyt tuttavana vain ja vastaillut jotain kohteliaisuudesta. Itselleni on käynyt joskus noin, että joku tuttava on kovasti halunnut minusta enemmän, mutta tilanne on vähän hankala, kun ihan ok tyyppi, josta kuitenkaan en halua varsinaista ystävää. Joten vastailen sitten jotakin kohteliaisuudesta.
Poista vain ap ystävistäsi tämä tuttava, jos et kestä sitä, ettei toinen halua tuttavuutta enempää.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että olet riippuvaisempi ystävästäsi kuin hän on sinusta. Joko paineettomasti kehität suhdettanne paremmaksi tai etsit uusia ystäviä. Monet ystävät kuitenkin ajan saatossa unohtuu, puoliso olisi ikuinen ystävä.
Olen riippuvainen jos vaadin ystävyydeltä tasavertaisuutta? Miten se siihen liittyy? Eikö jokainen halua vastavuoroisuutta ystävyydessä?
Ei hän ole ainoa ystäväni, joten ei ole tarvetta mennä etsimään uusia tilalle. Kyse oli siitä, miten toimia tässä tilanteessa hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä sikäli totta että joutavalla on aikaa tutustua ja herätä siihen mitä tämä maailma on, ketkä sitä oikeasti vie ja mihin se on meit viemässä. Jos on älykkyyttä ja osaa seuloa tietoa ja jos näkee että päättäjät itse sen sanovat niin mitä helvettiä tässä vielä pitäs teille lampaille todistaa? Teidänkin ja lapsienne takia tässä yritetty varoittaa tulevasta. Vai onko se niin kiva tulevaisuus siellä vihreissä kaupungeissa, lapset valtiolla, mitään et omista, maaseutu eliitin. Hehän jatkavat porsasteluaan niin kuin ennenkin. Hajoo siihen sitten ettet mitään edes yrittänyt vaan vänkäsit täällä.
Antaisin hänelle hammastikun.