Li andersson sai tytön!
Kommentit (107)
Kun minä synnyin niin olin kalju ja näytin ihan joltain kekkoselta. Viisas katse nimittäin.
Vierailija kirjoitti:
Missä hän on sukupuolen kertonut? Instagramissa ei ainakaan.
Hon... hon on ruotsia, ja viittaa naissukupuoleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään Down ole. Ettekö ole ennen nähneet vastasyntynyttä? Ovat aika turvoksissa naamastaan ensipäivät. Ihan porsaan näköisiä jokainen, näin kahden omankin lapsen kokemuksella.
Oma vauvani näytti juuri tuolta kasvoiltaan vastasyntyneenä ja ihan normaali on kaikin tavoin. Kasvojen ulkonäkökin muuttui viikossa ihan erilaiseksi. Normaalia vastasyntyneen kehitystä.
Joten ihmiset, hävetkää.
Vauva on varmasti yli 4kg. Omani oli myös, ja jäi puristuksiin synnytyksessä, syntyi kasvot aivan mustelmaisina ja turvonneina, muutama päivä meni että turvotus laski. Mustelmilla meni kauemmin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vähän happea, haloo, aikamoista settiä. Harvoin vaadin ketjujen poistoa, mutta jotian rajaa näihin downjuttuihinkin.
Minä luulin että omalla lapsella down kun syntyi, oli tosiaan niin turvoksissa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Haukutaan pojaksi? Siis mistä eteenpäin poika on ollut haukkuma asia? Tähänkö tämä maailma on mennyt, että poika on haukkumista?
Vierailija kirjoitti:
Huh huh, aikamoinen ketju.
Nyt voisi Li nostaa syytettä, täällä haukutaan tyttölasta downiksi ja pojaksi, halutaan ja koetaan oikeudeksi vainota Litä ja kaikkea ihan sekopäätä.
Poistoon!!
Tahallaanko täällä väärin taas ymmärretään?
Ei itse poika kuten ei tyttökään ole haukkumasanoja, ei kaunis tai komeakaan, mutta jos käyttää sitä pilkkaamistarkoituksessa (ompa hän kaunis vr kuvittelee olevansa kaunis tai viisi naisministeriä vs tyttöviisikko) , niin mikä tahansa sana muuttuu pilkaksi silloin. Ehkä ymmäreettävin esimerkki: voit sanoa "homo" joko aivan neutraalisti tarkoittamatta mitään pahaa sillä, kertoen vaikka oman suuntautumisesi, tai sitten sitä voidaan käyttää pilkkaamiseen.
Kun Lin tyttölasta sanotaan tällä palstalla pojan näköiseksi jötikäksi, niin kyllä se on ivaamiseksi tarkoitettu tuo "poika", vaikka se sana itsessään ei kerro muuta kuin sukupuolen. Miksi pitää vastasyntynyttä tyttöä sanoa pojaksi? Mitä sillä tahdottiin viestiä, jos ei ivata? Että faktojen (eli tässä tapauksessa sukupuolen ollessa jo otsikossa ilmi) ei tunnista tytöksi ja haluaa sen viestiä maailmalle? Eikö silloin olisi voinut vaan sanoa, että ei vauvoja välttämättä aina tunnista suoraan tietyn sukupuolisiksi? Miten ylipäätään tuo "näyttää pojalle" liittyi koko Li sai tyttövauvan - ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
Kuva paljastaa muutakin. Mutta kertokoon itse joskus jos haluaa.
Katsoin itsekin samaa. Paksu poimu.
Julia AP