Ikää 40 ja menkat viikon myöhässä
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Tuossa iässä useimmilla naisilla on kuukautiset muisto vain, ja mielessä pyörii jo joku kiva palveluasunto.
Mä oon saanut kaksi lasta yli nelikymppisenä, nyt olen 46 ja mun eläkeikä on 68v.
En nyt vielä sitä palvelutaloa ajatellut ;)
Sukulainen 82v vielä asuu itsekseen ja reissaa ja sillä on poikaystävä! :)
Av palstalla on vähän hämärä käsitys ikävaiheista.
porro12 kirjoitti:
Meni ohi nyt kirjoitti:
menopaussipa hyvinnii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, onko raskaus mahdollinen.
Kaverilla oli menopaussi,joopajoo,asuu nyt ulkomailla,ja voi hyvin,perustaa perhettäKaveri itse jäi eläkkeelle vast ikään.
Hetkinen, 65-vuotias raskaana?
Kaverilla oli menopaussi,se menopaussi asuu ulkomailla,kaveri ITSE jäi eläkkeelle. Huono vitsi kun pitää selittää!
Ok! :D
Vierailija kirjoitti:
ellukee. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla oli menopaussi,joopajoo,asuu nyt ulkomailla,ja voi hyvin,perustaa perhettäKaveri itse jäi eläkkeelle vast ikään.
Miksi alapeukutat,anoppikin sai 41v vielä pahanapohjimmaisensa!
Mun anoppi sai nuorimmaiset 45- ja 47-vuotiaana. Ihan luomusti.
Mummoni sai 50 -vuotiaana viimeisen lapsen. Niin kauan kun munasoluja irtoaa, voi tulla raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Meni ohi nyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, 65-vuotias raskaana?
3kymppinenkin voi joutua eläkkeelle.
Eräät raveissa viihtyvät pääsevät eläkkeelle jo 19-vuotiaina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 39v ja menkat 2kk myöhässä. Olen steriloitu. Ahdistaa.
Oletko käynyt lääkärissä? Kannattaa aina tsekkauttaa.
En ole käynyt. Menen lääkäriin vain äärimmäisessä hädässä. Hölmöä, tiedän, mutta vihaan lekurissa käyntiä samoin kuin sairaaloita.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa iässä useimmilla naisilla on kuukautiset muisto vain, ja mielessä pyörii jo joku kiva palveluasunto.
Googlaisit edes ennenkuin kun jolppi tulet tänne huutelemaan. Mene terapiaan käsittelemään tuota naisvihaasi.
44v, menkat toimii vielä säännööllisesti ja käytän ehkäisyä, munasoluja kehittyy aivan normaalisti. Palstalla pyörii liikaa täysin tietämättömiä ihmisiä huutelemassa asioista joista eivät tiedä mitään vaikka tietoa on netti täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt. Menen lääkäriin vain äärimmäisessä hädässä. Hölmöä, tiedän, mutta vihaan lekurissa käyntiä samoin kuin sairaaloita.
Suositus on mennä, jos ennen säännölliset kuukautiset ovat pois yli 3 kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiotko kuitenkin synnyttää sairaalassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiotko kuitenkin synnyttää sairaalassa?
Ai steriloitu synnyttää?
Mitään raskausoireita ei ole. Vatsaa vähän polttelee, mutta minulla on ollut vatsaoireita vaihtelevasti muutenkin. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositus on mennä, jos ennen säännölliset kuukautiset ovat pois yli 3 kk.
No hyvä, sittenhän tässä on vielä aikaa :)
Vaikka pääsääntö on, että kierto tihenee, niin kyllä tuokin on ihan perinteistä esivaihdevuosisettiä. Itsellä on kierto vähitellen lyhentynyt jo kymmenen vuotta ja pari kertaa on nyt tullut vuoto parin viikon väleinkin. Toisaalta muutama vuosi sitten oli yksi kierto, jossa menkat olivat kaksi viikkoa myöhässä. Joillakuilla loppuu menkat kuin seinään ilman tätä sekoiluvaihetta. Oireet ovat yksilöllisiä.
N49
Vierailija kirjoitti:
44v, menkat toimii vielä säännööllisesti ja käytän ehkäisyä, munasoluja kehittyy aivan normaalisti. Palstalla pyörii liikaa täysin tietämättömiä ihmisiä huutelemassa asioista joista eivät tiedä mitään vaikka tietoa on netti täynnä.
Mistä sinä tiedät että munasoluja kehittyy aivan normaalisti? Ei muuten edes ole normaalia, että noi vanhalla riittää munasoluja ainakaan joka kierrolle. Ne loppuvat kauan ennen kuukautisten loppumista. Vuoto ei tarkoita, että ovulaatio on tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka munasoluja kehittyisi, ne ovat huonolaatuisia tuossa iässä. Ja ei välttämättä edes kehity. Kuukautiset voivat tulla ilman että munasolua on irronnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka munasoluja kehittyisi, ne ovat huonolaatuisia tuossa iässä. Ja ei välttämättä edes kehity. Kuukautiset voivat tulla ilman että munasolua on irronnut.
Minä olen kyllä käsittänyt, että munasoluja ei kehity enää syntymän jälkeen.
Itse sain kaksi lasta kolmenkympin korvilla hoidoilla. Selittämätön lapsettomuus. Nelikymppiseksi asti käytin kiltisti ehkäisyä, sitten ajattelin että mun taustalla ja iällä tuskin enää tarvitsen. Kolme kuukautta ja olin raskaana.
Minulla myös samaa. Lisäksi myös tiputtelua ollut yhtenä päivänä noin viikkoa ennen kuukautisia (tämä tapahtunut muistaakseni 3 kertaa viimeisen kahden vuoden aikana). Melko säännöllinen kierto on välillä viikon ajoissa, välillä melkein viikon myöhässä.
Uskoisin, että itselläni on ollut ns. esivaihdevuosioireilua jo kolmisen vuotta. Gyne todennut, että hyvin mahdollista, työterveyslääkäri kuitenkin sitä mieltä, että johtuu todennäköisemmin stressistä. Suvussa vaihdevuodet ovat alkaneet aikaisin, reilusti alle 50-vuotiaana.