Ikää 40 ja menkat viikon myöhässä
Kommentit (53)
Ei yhtään.
Tuossa iässä on perimenopaussi jossa aivolisäke KIIHDYTTÄÄ kuukautisia, eli viimeisillä voimillaan irroittaa raivona munasoluja.
Esim itsellä kierto tiuheni 21 päivään. Koko sjan menkat. Vasta sitten 2-5v tästä kierto hidastuu.
Ihmeen vähän puhutaan perimenopussista ja siitä että menkat riehaantuu tulemaan hirveällä vauhdilla.
Riippuu siitä, onko raskaus mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään.
Tuossa iässä on perimenopaussi jossa aivolisäke KIIHDYTTÄÄ kuukautisia, eli viimeisillä voimillaan irroittaa raivona munasoluja.
Esim itsellä kierto tiuheni 21 päivään. Koko sjan menkat. Vasta sitten 2-5v tästä kierto hidastuu.Ihmeen vähän puhutaan perimenopussista ja siitä että menkat riehaantuu tulemaan hirveällä vauhdilla.
Kerralla?
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla oli menopaussi,joopajoo,asuu nyt ulkomailla,ja voi hyvin,perustaa perhettäKaveri itse jäi eläkkeelle vast ikään.
Tuossa iässä useimmilla naisilla on kuukautiset muisto vain, ja mielessä pyörii jo joku kiva palveluasunto.
Itse olen 35 ja on alkanut tulla epäsäännöllisiä kuukautisia. Muutama vuosi sitten kuukautiskierto tihentyi ja on nyt yleensä noin 21-23 pv. Nyt on muutaman kerran käynyt niin, että kuukautiset alkavat vain 12-14 pv edellisten jälkeen, sitten pitempi väli, 27-35 pv ja sitten taas jatkuu normaalilla lyhyellä kierrolla. Enpä ole muuta osannut ajatella kuin että hedelmällisyys alkaa vähitellen heiketä.
Raskaus todennäköisempi kuin vaihdevuodet
Vierailija kirjoitti:
Tuossa iässä useimmilla naisilla on kuukautiset muisto vain, ja mielessä pyörii jo joku kiva palveluasunto.
Kuukautiset loppuvat normaalisti 43–57-vuotiaana ja keskimäärin 51 vuoden iässä.
menopaussipa hyvinnii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla oli menopaussi,joopajoo,asuu nyt ulkomailla,ja voi hyvin,perustaa perhettäKaveri itse jäi eläkkeelle vast ikään.
Hetkinen, 65-vuotias raskaana?
Mietin syksyllä ihan samaa. Raskaana olin :) Äsken tulin neuvolasta ja meneillään on iloinen tv 19+5 :).
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukutat,anoppikin sai 41v vielä pahanapohjimmaisensa!
Meni ohi nyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3kymppinenkin voi joutua eläkkeelle.
Mä olen 39v ja menkat 2kk myöhässä. Olen steriloitu. Ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Mietin syksyllä ihan samaa. Raskaana olin :) Äsken tulin neuvolasta ja meneillään on iloinen tv 19+5 :).
Siis rv 19+5 :D
Meni ohi nyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla oli menopaussi,se menopaussi asuu ulkomailla,kaveri ITSE jäi eläkkeelle. Huono vitsi kun pitää selittää!
ellukee. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukutat,anoppikin sai 41v vielä pahanapohjimmaisensa!
Mun anoppi sai nuorimmaiset 45- ja 47-vuotiaana. Ihan luomusti.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 39v ja menkat 2kk myöhässä. Olen steriloitu. Ahdistaa.
Oletko käynyt lääkärissä? Kannattaa aina tsekkauttaa.
Enemmän kuin todennäköisesti.