Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ristiriidat lasten hoidossa

Vierailija
07.01.2021 |

Mies on lepsumpi ja minä tiukempi. Aiheuttaa usein ongelmia kun me vanhemmat olemme aivan eri mieltä rajojen asettamisesta. Lapset ovat vielä pieniä (taapero ja 4v).
Esimerkki: minun mielestä likaisilla kengillä ei kävellä eteisestä pidemmälle, miehen mielestä ei ole niin tarkkaa. Minun mielestäni ilta on rauhoittumista ja iltarutiineja varten (iltapalan jälkeen siivotaan huone, tehdään jotain rauhallista kuten luetaan kirjaa jne. kunnes hammaspesu...) ja miehen mielestä on ok silloin vielä riehuskella ja esim. pomppia vanhempien sängyssä. Miehen mielestä sohvalla voi syöttää lapset, minun mielestä vain silloin kun lapset on kipeenä. Miehen mielestä valoja/ovenkahvoja voi rämpyttää, minun mielestä ei. Miehen mielestä kotona voi huutaa/riehua/juosta mielinmäärin koska se on lapsille hauskaa, minusta ei.
Kaikenlaisia "pikkujuttuja" siis. Minä olen "tiukkapipo" ja mies vain haluaa että lapsilla on hauskaa ja kaikki ei ole niin vakavaa.
Miten pääsisi jonkinlaiseen yhteiseen linjaan? Kokemuksia? Itse olen ihan loppu. Oma näkemykseni on, etten jaksa asua sirkuksessa.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen sitä miten olette kyenneet hankkimaan yhdessä lapsia ja jopa konkreettisesti sopineet ajan jolloin lastenteko on onnistunut.

Nyt tuntuu ettei teillä ole mitään yhteistä, ette kykene edes syömään yhdessä saati sopimaan lastenhoidosta.

Kaikki tulee vaan vaikeammaksi vuosi vuodelta.

Tässä on kyse parisuhdeongelmasta, ei lastenhoito-ongelmasta. Sun pitää saada miehen kanssa yhteistä aikaa, istutte alas ja keskustelette asiasta ja sovitte yhdessä miten te kaksi tiiminä hoidatte lapsia.

Kommenttisi loppu (jota en tuohon lainannut) oli ihan asiallinen, mutta pakko kommentoida tuota sitä edeltävää tekstiäsi.

Ensinnäkin,

1. " Ihmettelen sitä miten olette kyenneet hankkimaan yhdessä lapsia ja jopa konkreettisesti sopineet ajan jolloin lastenteko on onnistunut."

-ihmettele vaan, itse ihmettelen miten noin yksinkertainen asia kuten "miten olette onnistuneet hankkimaan lapsia yhdessä" voi ketään ihmetyttää. Tuosta mainitsemastasi "lastentekoajan sopimisesta" en taas ymmärrä hölkäsen pöläystä :D Kaksi parhaassa lastentekoiässä olevaa yhdistyy niin eipä se mikään yllätys varmaan ole että lapsia on saatu? Ja ilman mitään "konkreettista lapsentekoaikaa :D

2."

Nyt tuntuu ettei teillä ole mitään yhteistä, ette kykene edes syömään yhdessä saati sopimaan lastenhoidosta."

-Anteeksi mitä?? Luitko aloitusta/ketjua ollenkaan? Tuon ettei minulla ja miehelläni ole mitään yhteistä tai ei kyetä ollenkaan syömään yhdessä tai sopimaan lastenhoidosta, olet vetäissyt omasta hatustasi. En ole sellaista tähän ketjuun kirjoittanut, koska tuo ei kuvaa meidän tilannetta ollenkaan.

3."Kaikki tulee vaan vaikeammaksi vuosi vuodelta."

-Ööö.. ok!

4.“Tässä on kyse parisuhdeongelmasta, ei lastenhoito-ongelmasta. "

-Asia on juurikin toisinpäin. Erilaiset käsitykset lapsille asetettavista rajoista on nimenomaan lastenhoitoon liittyvä ongelma.

-Ap

Vierailija
42/42 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole erilaiset mielipiteet vaan se jos olette kumpikin liian ehdottomia ettekä ymmärrä taipua sopimaan asioista, tekemään puolin ja toisin kompromisseja. Pitäkää perhepalaveri ja perherauhan säilyttämiseksi sopikaa suurimmista riidanaiheuttajista ja pitäkää sopimuksesta kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla