Veljeni sai eläkkeen jo 45 vuotiaana, 1800 e kuuussa!
loppui se ihmisten mielistely ja saa tienata 1400 e tän päälle
nyt lähdetään rallattelemaan Brasiliaan!
Kommentit (32)
Ollaanpa sitten varovaisia siellä Brasiliassa ettei lopu lyhyeen eläkepäivät.
Jää vanhuuseläke tosi pieneksi. Surkea vanhuus tulee.
Vierailija kirjoitti:
Entäs kuolemanjälkeinen elämä sitten?
Ei eläkkeelle pääse helpolla. Mä olin joskus fyysisen vamman takia 5 vuotta eläkkeellä. Rahaa tuli vajaa tonni josta veroa meni pari prossaa. Asuin vielä kotona niin sain kaiken säästöön, joku parikytätonnia. Nytopiskelen tuettomana. Mutta vaikka eläke tuntuu epäreilulta, ei sinne pääse kovin helpolla.
Kyllä tuolla elää vaatimatonta elämää, kaikille ei riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Näillä Suomen peruspalkoilla 2600€/kk saat eläkettä 1600 bruttona.
Vierailija kirjoitti:
Elämästä tulee surkea jos ei ole rahaa? Olen kelan eläkkeellä enkä ikinä ole ajatellut noin. Ne joille raha ja materiaali on tärkeintä, niillä on surkea elämä.
Mä en ole tarvinnut tähänkään mennessä ton enempää hyvään elämään niin olisin tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa tämänhetken työntekijöistä on vanhuuseläkkeellä jo täysin hautaan kelpaavia kehäraakkeja.
Ei ole hääppöinen eläke. Taisit vähän liioitella tuon 1400€ lisätienestin. 839,57€ on maksimi, jos tienaat enemmän niin eläkkeen maksu katkaistaan.
Minä saan bruttona 1400 € ja elän ihan mukavasti. Kotina velaton uudehko rivarin iso päätykolmio, vastike 190 €/ kk, sis. lämmön, veden, pihatyöt, jätehuollon, kiint.vakuutuksen ja yhtiön vastuulla olevat korjaukset. Onneksi olen ollut velaton jo 30 vuotta, olen laittanut hiukan kummankin sukan varteen. Minulle riittää tämä, terveys ja lasten perheiden läheisyys ovat tärkeämpää kuin rikkaudet. Odottelen n. 30 000 € perintöä (vanhemmat siis kuolleet), jos kotitalo saadaan myytyä. Mutta se on ylimääräistä, ilmankin pärjää.
Tein töitä 43 vuotta toimistosihteerinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämästä tulee surkea jos ei ole rahaa? Olen kelan eläkkeellä enkä ikinä ole ajatellut noin. Ne joille raha ja materiaali on tärkeintä, niillä on surkea elämä.
Suomessa on kallista asua ja elää, täällä ei pärjää ilman rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on ilmeisesti työkyvyttömyyseläkkeestä, eli TUO ON se vanhuuseläke. Eikä tuo nyt ainakaan nettona niin kovin pieni eläke ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hääppöinen eläke. Taisit vähän liioitella tuon 1400€ lisätienestin. 839,57€ on maksimi, jos tienaat enemmän niin eläkkeen maksu katkaistaan.
Ei, vaan 839,57€ on minimi.
https://www.keva.fi/henkiloasiakkaalle/elakkeensaajalle/tyonteko-elakke…
KEVA kirjoitti:
Täydellä työkyvyttömyyseläkkeellä ollessasi saat ansaita 40 % eläkettä edeltävästä keskiansiostasi, tai vähintään 837,59 euroa bruttomääräisenä (vuonna 2021) kuukaudessa.
Kopioin tun KEVAn sivuilta, mutta kaikki eläkevakuutusyhtiöt noudattavat samoja sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kallista asua ja elää, täällä ei pärjää ilman rahaa.
Jos on minimieläke, silloin on rahaa. Olen tullut hyvin toimeen sillä summalla. En tarvitse merkkivaatteita, iPhonea, kalliimpia huonekaluja, autoa ja tykkään asua vuokralla. Mitä tulee matkusteluun, mielummin liikun luonnossa ja kesäisin käyn eri kaupungeissa kun menen ulkomaille turistirysiin.
-sama-
Vierailija kirjoitti:
Vanhuuseläke on ihan saman verran kuin työkyvyttömyyseläke. 45 vuotiaalle tulee vielä kertakorotuskin tuohon päälle joka on muutaman prosentin. Lisäksi eläke nousee vuosittain noin 0.5- 1.5%
Jippii, 45-vuotias eläkeläinen. Onko mielenvikaa vai fyysistä vammaa? En ymmärrä, miksi joku iloitsee nuorena eläkkeelle ”pääsystä”, koska väistämättä silloin on jotain probleemaa. Onko ap itsekkin jo eläkkeellä, kun iloitsee, että pääsee broidin kanssa rallattelemaan? Mahtaa vanhempanne olla ylpeitä.
Puolustusvoimista voi aikanaan siirtyä reserviin vuonna 1945 ja aikaisemmin syntyneet sotaherrat 46-vuotiaina EVP-merkinnällä. Käytännössä se on vastannut eläkkeelle jäämistä, koska palvelukseen kutsuja ei ole tullut. Eläkkeestä päätellen ap:n veli ei ole ollut kovin suuri sotaherra?
N45 ollut työkyvyttömyyseläkkeellä 10 vuotta, noin 1400 e/kk minullakin mutta paljon mieluummin ottaisin terveyteni takaisin. Vaikka palkka olis pienempi.
Mikä syy??selkä??