Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun tuet on 1400e/kk, ja viimeisin tarjottu työ oli Postin varhaisjakelu 1100e/kk nettopalkalla

Vierailija
07.01.2021 |

Miksi siis menisin töihin?

Kommentit (578)

Vierailija
281/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan osa-aikatyöstä palkkaa sekä soviteltua keskimäärin 3000e bruttona kuussa. Todellakin pidän huolen, ettei työssäoloehto täyty osa-aikatyössä ennen kuin päivät alkavat olla lopussa. En myöskään katso järkeväksi vaihtaa nykytilannetta kokoaikatyöhön jollain 2500e palkalla, kun nykyinen ansiosidonnaiseni perustuu 3300e palkkaan. Eri asia, jos olisin työmarkkinatuella ansiosidonnaisen sijaan.

Niinpä. Tätä juuri ylempänä tarkoitin, että tuo 500 euron suojaosuus on käytännössä olemassa vai työmarkkinatuella oleville tai isolla perustepalkalla oleville. Viime vuonna oli vielä voimassa se, ettei päivät kuluneet. Hieno homma niille, jotka saivat pötkötellä kotona. Olisi pitänyt ehkä rajata niihin, jotka lomautettiin koronan aikana. Minullakaan päivät ei sinänsä kuluneet, mutta 2v4kk päivien "keräysaika" kului, joten siitä ei ollut käytännössä mitään iloa. Koska perustepalkkani on kovin alhainen (1700) niin käytännössä jo 500 euron bruttotulo pienentää soviteltua. Siksi aloinkin tekemään vain max. 300 kuussa. Ei mitään väliä

Vierailija
282/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet ei kerrytä eläkettä. Ja lisäksi tuo voi olla ovi johonkin parempaan myöhemmin. Palkan naurettavuus riippuu siitä, mikä on tuntimäärä? Täydelle työajalle naurettava kyllä, osatyöhön ei.

Tuet kyllä kerryttää eläkettä, nimittäin äitiyspäiväraha, vanhempainraha ja ansiosidonnainen työttömyysetuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi meidän muiden pitää elättää sinut. Jos työtä on tarjolla, menet sinne. Ihan mukavalta työltä kuulostaa.

Ootko koskaan ollut varhaisjakelussa?

Mä oon, ja PASKIN työpaikka ikinä!

Ja mä vielä tein sitä vaan 2kk kesätyönä.

En voi kuvitellakaan millasta kidutusta se on talviaikaan...

Olin niin fiksu että hain ja pääsin varhaishakajaksi keskitalvella. Ihanuutta kesti 2 viikkoa kunnes viidentenätoista yönä lensin rappuset alas. Hätälasta käteen, leikkaukseen, käsi pakettiin ja monen kuukauden sairasloma jonka jälkeen lopputili. Muistoksi jäi alati enemmän ja vähemmän kipeä käsi. Kyllä kannatti 9,jotain bruttotuntipalkalla.

Vierailija
284/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soviteltua päivärahaa ei saa jos on tarpeeksi työtunteja, vaikka 30 viikkoon. Tai en minä ainakaan saanut, kun joskus sellaisessa työssä olin. Saan lapsista nyt elarit, se on se 320e. Käskettiin heti ilmoittaa jos töihin menen, eivät sitten niitä ilmeisesti enää maksa. Tosin en nyt ymmärrä miksi ei, jos ne tulot ei juuri silti nousisi. Kela ne maksaa, koska eksä on juurikin suht pieni palkkaisessa työssä. Ja tuskin yhtäkkiä alkaisi maksaa lasten kuluja puoliksi, kun ei ole sitä tehnyt kohta 9 vuoteen.

Ymmärrän kyllä, että 1400 ansiosidonnainen on "hyvä", mutta aika hassu selitys tuo elarit. Ei niitä tietenkään viedä pois, jos menet töihin. Vai vietiinkö ne pois silloin, kun et ollut töissä?

Vierailija
285/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet pitkään työttömänä, et kohta mistään saa töitä paremmalla palkalla. Ei kukaan työnantaja ota töihin sellaista joka 10 v ollut työttömänä (ei lasketa mukaan äitiysloma jne)

oli hyvä palkka, jäin työttömäksi ja otin hyvää hyvyyttäni pienipalkkaista työtä, nyt turha haaveilla enää kunnon töistä, status on tippunut, karsiutuu haastatteluista ihan automaattisesti, selityksiä on ihan turha antaa

Vierailija
286/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ARGGH sikamaista käännät veistä haavassa mulla jää osa-aika töistä reilu 700e käteen enkä saa peniäkään soviteltua päivärahaa eli sillä on maksettava ihan kaikki tässä sitä ollaan ja töissä käydään viitenä päivänä viikossa - tienaakohan kukaan työtönkään näin vähän

Miksi et saa? Viitenä päivänä viikossa? Lyhyet päivät? Freelancer?

Vierailija
287/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkin a pinat!! Ettekö ymmärrä ettei 1100e palkalla voi edes mennä töihin kun tulot tippuisivat niin ettei ole varaa bussilippuun EIKÄ RUOKAAN!!!

EIKÖ KUKAAN YMMÄRRÄ?

Vierailija
288/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska:

- olet aikuinen ihminen ja otat vastuun itsestäsi

- paskasta työpaikastakin on mahdollisuus edetä ja saada myöhemmin parempaa palkkaa

- työllistymällä etenet elämässä, sinun on mahdollisuus säästää, ja käyttää säästämiäsi rahoja johonkin mukavaan ja päästä vuokraloukustasi pois

En keksi yhtäkään hyvää syytä, miksi jatkaisit kotona makoilua. Tärkee elämä vaan maata kotona ja olla yhteiskunnan huollettavana?

En ole ap, mutta ainakin mun vuokra-asunto on koti, ei mikään loukko.

.. Täällä ihan töissä käyvä ja autonkin omistava silti vuokraASUNNOSSA asuva ihan samaa mieltä.. mistä päättelette kaikkien vuokra-asuntojen olevan jotakin loukkuja jossain ongelmalähiöissä? ihan siistejä asukkaidensa koteja ne ovat. Itse asun vuokralla keskustassa 1917 valmistunessa vanhassa kivitalossa.  Olen tässä samassa asunnossa loukkuillut jo viisi vuotta. 

Näinpä. Se vuokra-asunto voi olla kaunis asunto hyvinkin halutulla alueella. Itse asiassa asuntojen hinnat ovat niin korkeat, että todennäköisemmin keskituloisen pitäisi tinkiä asumismukavuudestaan aika lailla jos oman haluaa. Mutta näköjään palstalaisten mielestä karmea läävä jossain Malminkartanon perukoilla voittaa hyväkuntoisen vuokra-asunnon kantakaupungissa :D Kun onhan se sentään OMA!

Sitä omaa voi remontoida lähes mielin määrin, joten vaikea kuvitella, että kukaan omistusasuja muuttaisi läävään. Kyllä se sit +50 v maistuu maksella pientä vastiketta tai myydä kämppä ja saada kahisevaa tilille eläkepäiviä varten.

Vierailija
289/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenkuin kuin höpötätte sovitellusta päivärahasta, niin ottakaa edes selvää miten se homma oikeasti toimii.

Jos työ on osa-aikaista niin miksi ei saisi? Kerro ihmeessä.

-yli 10 vuotta sovitellulla

Vierailija
290/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin että orjuus olisi laissa kielletty.

Miten on kyse orjuudesta, kun palkka maksetaan osa-aikatyöstä? Tienaan itse bruttona 1100-1300e kuussa ja palkka on mielestäni kohtalainen, koska teen kaksipäiväistä viikkoa. Päälle lounas- ja virike-etu sekä työterveydenhuolto. Sovitellun ansiosidonnaisen sekä satunnaisten keikkatöiden vuoksi käteen tulee silti yli 2000e kuussa.

jos 2 päivässä saa tuon niin kyllä kelpaa porskuttaa, ei pitäisi enää olla noita virike-etuja ym eikä ainakaan nostaa enää mitään tukia, monihan ei saa kokopäivätöistä edes bruttona tuota 2000e kuussa

mitä vähemmän tekee niin enemmän tienaa on tää ihme homma, meillä ainakin 40h/vk ja palkat noin 1800e josta KÄTEEN jää jotain 1300-1500e tapauksesta ja tilanteesta riipuen

Vierailija
291/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miten voi saada 1400 kuussa tukia. Itsehän saan n. 700 kuussa, enkä mitään sen päälle, koska puoliso on työssäkäyvä. Yksin asuessa saisin ehkä hieman asumistukea tuohon lisäksi.

Ja ikävä kyllä joudun nostamaan työttömyystuen, koska korona vei työt, enkä uutta ole saanut vielä. Jollain on kuitenkin pakko elää tässä työttömyysaikanakin.

Mitä ihmeteltävää tuossa on? Eihän 1 400 ole edes suuri ansiosidonnainen, ei vaikka olisi nettosumma ja saisi bruttona lähemmäs 2 000 euroa.

Vierailija
292/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkin a pinat!! Ettekö ymmärrä ettei 1100e palkalla voi edes mennä töihin kun tulot tippuisivat niin ettei ole varaa bussilippuun EIKÄ RUOKAAN!!!

EIKÖ KUKAAN YMMÄRRÄ?

Olet kyllä oikeutettu joihinkin tukiin noilla tuloilla, joten kyllä se työ vaan kannattaa.

Vierailija
293/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja moneen huonosti palkattuun työhön pääsemiseksi työvuorojen ym. takia on pakko olla oma auto, johon ei pienellä palkalla ole varaa

https://www.is.fi/autot/art-2000007700676.html

Yksinelävien autoköyhyys on Suomessa koko EU-alueen pahinta – näin moni sinkku ilmoittaa nyt, ettei omaan autoon ole kerta kaikkiaan varaa

Kaupungissa pärjää usein ilmankin.

Vierailija
294/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet pitkään työttömänä, et kohta mistään saa töitä paremmalla palkalla. Ei kukaan työnantaja ota töihin sellaista joka 10 v ollut työttömänä (ei lasketa mukaan äitiysloma jne)

Tietysti ottaa. Ei kai sitä työnantajalle kerrotakaan, että on oltu 10 vuotta työttömänä. Tyhmäkö olet.

eikö se cv:ssä näy että edellinen työsuhde päättyi esim 2012 ja sen jälkeen "tyhjää"

Vierailija
295/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon saa päälle soviteltua päivärahaa, jopa ansiosidonnaista. Joten saisit palkan, ansiosidonnaisen ja ehkä asumistukea jonkin verran.

Et jää ainakaan tulojen vuoksi häviölle, mutta tietenkin on niitä jotka vievät kaikki laskunsa sossuun ym. vaikka ei tarvisi. Ja jos olet tottunut saamaan jotain tilapäistä kuntoutustukea tms. niin ne voi loppua kun kerran olet kunnossa.

Vierailija
296/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näissä nyky-ajan tukirahoissa, ole enään mitään järkeä.

Ei näissä nykyajan palkoissa ole enää mitään järkeä.

Ja sivuhuomatuksena, jos lainatun tekstin kirjoittaja on töissä, niin ihmettelen missä.

Lyhyen lauseen kirjoitusvirheiden perusteella en minä ainakaan maksaisi palkkaa kuin sen 1100 euroa hänelle.

Opiskelut ovat jääneet vähiin. Tai vielä pahempaa, hän on opiskellut, mutta päähän ei ole tarttunut ainakaan oikeinkirjoitussäännöt.

Eipä näytä sinullekaan tarttuneen.

Vierailija
297/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidinkielenopettajille sen verran, että itseäni korkeammassa asemassa olevat työnjohtajat ja muut päälliköt osaavat kirjoittaa vielä huonommin. Koulussa pääsee kyllä pitkälle, kun vain  persaus kestää.

Olen äidinkielenopettaja mutta tuo ylempänä kirjoittamisesta vinoillut ei selvästi ole.

Vierailija
298/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska muuten CV:ssä on ruma aukko. Työkokemuksen takia siis, ja seuraavien työpaikkojen haun takia.

CV:n aukoilla ei tässä pätkätyömaailmassa ole enää mitään merkitystä. Sillä on enemmän merkitystä, mitä olet tehnyt.

Vierailija
299/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidät opetetaan aika hyvin näihin tukiin kun ajattelee vaikka opintotuki, erilaiset kelakorvaukset, lapsilisät jne listahan on loputon, nämä on kaikki ihan samalla tavalla nostettavia korvauksia kuin kaikki työttömysskorvaukset ja päivärahat, asumistuet, toimeentulotuet ym ym enkä tiedä montaa joka ei näistä mitään nostaisi tai käyttäisi kun kerran käytettävissä on

verojakin kierretään aina jos voidaan vaikkapa hakemalla tupakat ja viinat virosta, ei ole laitonta mutta kun sen voi tehdä niin se tehdään, samaa tekee herrat näissä veroparatiisihommissa, kun sen voin tehdä se tehdään, ihan tämä sama ajatus toimii näissä työhommissakin, suurin osa ottaa kaiken minkä saa, myös useat työssäkäyvät nostavat asumistuet ja kelakorvaukset ja lapsilisät sun muut...

pointti oli vaan se että älkää haukkuko toisia jos teette itse samaa

Vierailija
300/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kettu! Nelkyt vuotta tein töitä  ja nyt saan eläkettä 1600 euroa, sitä verotetaan 29%  eli minä sairas mummu maksan sinulle, että voit laiskotella kotona. Ettes häpee!

Voi voi et sinä kyllä tuosta eläkkeestä yksin maksa mitään