Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun tuet on 1400e/kk, ja viimeisin tarjottu työ oli Postin varhaisjakelu 1100e/kk nettopalkalla

Vierailija
07.01.2021 |

Miksi siis menisin töihin?

Kommentit (578)

Vierailija
241/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkataso pitäisi nostaa sellaiseksi, että sillä elää. Nykyinen systeemi on järjetön, tuet enemmän kuin palkka.

Vierailija
242/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska:

- olet aikuinen ihminen ja otat vastuun itsestäsi

- paskasta työpaikastakin on mahdollisuus edetä ja saada myöhemmin parempaa palkkaa

- työllistymällä etenet elämässä, sinun on mahdollisuus säästää, ja käyttää säästämiäsi rahoja johonkin mukavaan ja päästä vuokraloukustasi pois

En keksi yhtäkään hyvää syytä, miksi jatkaisit kotona makoilua. Tärkee elämä vaan maata kotona ja olla yhteiskunnan huollettavana?

Vastuunhan ap nimenomaan ottaa elämästään kun huolehtii että tulot riittää elämiseen eli ei ota huonommin palkattua työtä vastaan vaan pitää tukitulot varmoina ja säännöllisinä ja jos on lapsia on turvannut näiden elämän varmalla tulonlähteellä. Jos ottaisi 300€/kk vähemmän rahaa palkkana niin mistä hän säästäisi enää? Nyt ehkä jopa pystyy tukirahoista vähän säästämään pahan päivän varalle kun ei ole työstä aiheutuvia kuluja (kulkeminen, eväät, työvaatteet mahdollisesti, päivähoito ym). Kuinka moni postinjakaja on edennyt urallaan paremmille liksoille? Kyllä minä tekisin samoin kuin ap eli jatkaisin tuilla elämistä kunnes jostain saa paremmin palkatun työn. Mikään työpaikkakaan ei ole varma, koeajat on pitkiä ja lähtö voi tulla milloin vain jos et osaa mielistellä esimiestäsi tai teillä ei synkkaa vaikka olisit kuinka ahkera ja pätevä työntekijä. Tämä se on aina sama ongelma että työntekijä vakityössään, yrittäjä ja kuka tahansa muu, heillä on lupa ajatella taloudellisesti mutta työttömät eivät saa vaan aina pitäisi ottaa järjettömiä riskejä ja hypätä mihin tahansa allikkoon nollatuloilla koska siitä EHKÄ SAATTAA joskus tulla jotain parempaa. Milläs se odotusaika eletään, kun joutuu velkaa tekemään että voi tehdä työtä josta ei makseta palkkaa jolla elää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi meidän muiden pitää elättää sinut. Jos työtä on tarjolla, menet sinne. Ihan mukavalta työltä kuulostaa.

Ootko koskaan ollut varhaisjakelussa?

Mä oon, ja PASKIN työpaikka ikinä!

Ja mä vielä tein sitä vaan 2kk kesätyönä.

En voi kuvitellakaan millasta kidutusta se on talviaikaan...

Vierailija
244/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ei osaa yhtään ajatella huomista pidemmälle. Kivaa ilmaista rahaa, mutta siinähän sitten elelet pienellä eläkkeellä ja mitättömillä säästöillä vanhana.

Minkäslainen eläke tulee 1100e palkasta?

Meillä on tässä maassa sellainen asia kuin takuueläke

Vierailija
245/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläki päin haettiin varhaisjakelijaa hiljattain ja palkka mainittu hieman yli 9e/tunti. Kuka hullu menee yötyötä tekemään koin naurettavalla palkalla! T. Siivooja

Vierailija
246/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta pienestä palkasta kertyvästä eläkkeestä. Siitä ei kannata puhua, ei nosta eläkettä kuin nimeksi.

Itse olin pienipalkkaisissa toimistohommissa, vakityö, kymmeniä vuosia, nainen.

Yksinasuvana eläkeläisen olen nyt hieman katkera, minulle tällä hetkellä saadessani työeläkettä olisi kannattavampaa saada takuueläkettä.

Takuueläkeläisenä eläkeläisen asumistuki olisi parempi, samoin saisin tt-tukea.

Nyt juuri ja juuri tonnin eläke on sellainen, että asumistuen osuus on pienempi ja en juuri ja juuri saa tt-tukea. Olen siis todellinen väliinputoaja, kuten moni muukin.

Minulle siis jäisi enemmän rahaa elämiseeni takuueläkkeestä kuin nyt kymmenien vuosien työeläkkeestä. Plus pieni täydentävä Kelan eläke. Eli vaikka työhistoriani olisi lyhyempi tai liki olematon verraten tähän pitkään työhistoriaani.

Tuntuu hieman hullulta mutta näin vain on.

Siis oletko nyt hakenut kaikkia mahdollisia eläkkeitä?

Olen kyllä. Saan siis sen kerrytämäni työeläkkeen plus pienen Kelan lisäeläkkeen. Se siis maksetaan niille joilla työeläke on pieni.

Mutta se on eri kuin jos saisi takuueläkettä.

Olen ottanut selvää kaikista mahdollisista tuista. En saa mitään vammaistukea koska ei ole sellaisiin oikeuttavia rajoitteita.

En saa mitään "ylimääräisiä" tukia koska olen perusterve. Se on tietenkin hyvä, mutta jos minulla olisi jokin lääkärin totema sairaus ja siitä todistus Kelaan niin ehkä saisin. Vaikka se sairaus sinällään ei kovin elämääni vaikuttaisi.

En kuulu Kela-taksin piiriin samoista syistä.

Tosin sekin maksaisi sen 25 euroa suunta.

En saa mitään ilmaisia taksiseteleitä tai virkistysseteleitä, samasta syystä. Pelkkä ikä ei niihin oikeuta.

Perusterve yksinelävä pientyöeläkeläinen on Suomessa väliinputoaja.

Terveys tietysti on arvokasta. Mutta tietenkin iän myötä elimistö rappeutuu ja liikkuminen vaikeutuu, mutta se ei riitä lisätukiin.

Vierailija
247/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska muuten CV:ssä on ruma aukko. Työkokemuksen takia siis, ja seuraavien työpaikkojen haun takia.

Vierailija
248/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska:

- paskasta työpaikastakin on mahdollisuus edetä ja saada myöhemmin parempaa palkkaa

- työllistymällä etenet elämässä, sinun on mahdollisuus säästää, ja käyttää säästämiäsi rahoja johonkin mukavaan ja päästä vuokraloukustasi pois

En keksi yhtäkään hyvää syytä, miksi jatkaisit kotona makoilua. Tärkee elämä vaan maata kotona ja olla yhteiskunnan huollettavana?

Vastuunhan ap nimenomaan ottaa elämästään kun huolehtii että tulot riittää elämiseen eli ei ota huonommin palkattua työtä vastaan vaan pitää tukitulot varmoina ja säännöllisinä ja jos on lapsia on turvannut näiden elämän varmalla tulonlähteellä. Jos ottaisi 300€/kk vähemmän rahaa palkkana niin mistä hän säästäisi enää? Nyt ehkä jopa pystyy tukirahoista vähän säästämään pahan päivän varalle kun ei ole työstä aiheutuvia kuluja (kulkeminen, eväät, työvaatteet mahdollisesti, päivähoito ym). Kuinka moni postinjakaja on edennyt urallaan paremmille liksoille? Kyllä minä tekisin samoin kuin ap eli jatkaisin tuilla elämistä kunnes jostain saa paremmin palkatun työn. Mikään työpaikkakaan ei ole varma, koeajat on pitkiä ja lähtö voi tulla milloin vain jos et osaa mielistellä esimiestäsi tai teillä ei synkkaa vaikka olisit kuinka ahkera ja pätevä työntekijä. Tämä se on aina sama ongelma että työntekijä vakityössään, yrittäjä ja kuka tahansa muu, heillä on lupa ajatella taloudellisesti mutta työttömät eivät saa vaan aina pitäisi ottaa järjettömiä riskejä ja hypätä mihin tahansa allikkoon nollatuloilla koska siitä EHKÄ SAATTAA joskus tulla jotain parempaa. Milläs se odotusaika eletään, kun joutuu velkaa tekemään että voi tehdä työtä josta ei makseta palkkaa jolla elää?

Tässä oli asia sanottu selkeästi. Vastuunottoa on, että ihminen ei huononna jo ennestään huonoa asemaansa lisää. Jos tämä ei mene joillekin perille niin ei mene.

Näin se kyllä ihan oikeasti on.

Vierailija
249/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan ansiosidonnaista 1400e/kk käteen. Muita tukia vielä 650e päälle. Töihin menemällä tukia tulisi enää 320e,eli lapsilisät 2 lapsesta. Asumistukea en saa, koska omistusasunto. Työstä pitäisi siis saada vähintään 1750e kuussa, että jäisi edes samanverran käteen. Tähän toki vielä bensakulut 150e/kk ja lasten iltapäiväkerhot 80e. Koska isompikin vasta tokalla. Joten alle 2000 palkka ei kannata. Työt kyllä kelpaa, mutta parempi vaan katsella niitä oman alan töitä, mistä ehkä sen 2000-2500 saa käteen. Harmi että nyt koronan takia niitä ei oikein ole. Ja toki joku pieni osa-aikatyö kelpaisi, mistä saisi sen 500e. Nyt koronan aikana kun ei nuo liiton päivätkään kulu, niin hätäkös tässä. Ehdin viettää aikaa lasten kanssa ja pitää huolta omasta kunnosta.

Mitä nuo ” muut tuet” ovat jotka mystisesti katoavat?

Entä miksi et muka saisi soviteltua päivärahaa?

Pienillä tuloilla voi tietääkseni pyytää maksuvapautusta ip- kerhomaksuista.

Nyt ei kaikki ihan täsmää..

Vierailija
250/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta pienestä palkasta kertyvästä eläkkeestä. Siitä ei kannata puhua, ei nosta eläkettä kuin nimeksi.

Itse olin pienipalkkaisissa toimistohommissa, vakityö, kymmeniä vuosia, nainen.

Yksinasuvana eläkeläisen olen nyt hieman katkera, minulle tällä hetkellä saadessani työeläkettä olisi kannattavampaa saada takuueläkettä.

Takuueläkeläisenä eläkeläisen asumistuki olisi parempi, samoin saisin tt-tukea.

Nyt juuri ja juuri tonnin eläke on sellainen, että asumistuen osuus on pienempi ja en juuri ja juuri saa tt-tukea. Olen siis todellinen väliinputoaja, kuten moni muukin.

Minulle siis jäisi enemmän rahaa elämiseeni takuueläkkeestä kuin nyt kymmenien vuosien työeläkkeestä. Plus pieni täydentävä Kelan eläke. Eli vaikka työhistoriani olisi lyhyempi tai liki olematon verraten tähän pitkään työhistoriaani.

Tuntuu hieman hullulta mutta näin vain on.

Siis oletko nyt hakenut kaikkia mahdollisia eläkkeitä?

Olen kyllä. Saan siis sen kerrytämäni työeläkkeen plus pienen Kelan lisäeläkkeen. Se siis maksetaan niille joilla työeläke on pieni.

Mutta se on eri kuin jos saisi takuueläkettä.

Olen ottanut selvää kaikista mahdollisista tuista. En saa mitään vammaistukea koska ei ole sellaisiin oikeuttavia rajoitteita.

En saa mitään "ylimääräisiä" tukia koska olen perusterve. Se on tietenkin hyvä, mutta jos minulla olisi jokin lääkärin totema sairaus ja siitä todistus Kelaan niin ehkä saisin. Vaikka se sairaus sinällään ei kovin elämääni vaikuttaisi.

En kuulu Kela-taksin piiriin samoista syistä.

Tosin sekin maksaisi sen 25 euroa suunta.

En saa mitään ilmaisia taksiseteleitä tai virkistysseteleitä, samasta syystä. Pelkkä ikä ei niihin oikeuta.

Perusterve yksinelävä pientyöeläkeläinen on Suomessa väliinputoaja.

Terveys tietysti on arvokasta. Mutta tietenkin iän myötä elimistö rappeutuu ja liikkuminen vaikeutuu, mutta se ei riitä lisätukiin.

Niin, tuet on vuokratason takia väkisin yhtä suuret kuin jonkun palkka.

Vierailija
251/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele ettei nappaa. K antasuomalaisen pitäisi vaan kiltisti mennä nälkäpalkalla hommiin, muualta tulevat saavat rauhassa viettää leppoisaa elämää, kuten esim naapurini. Mitään töitä eivät tee, mutta silti on auto, rotukissa, merkkivaatteet jne.

Vierailija
252/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan ansiosidonnaista 1400e/kk käteen. Muita tukia vielä 650e päälle. Töihin menemällä tukia tulisi enää 320e,eli lapsilisät 2 lapsesta. Asumistukea en saa, koska omistusasunto. Työstä pitäisi siis saada vähintään 1750e kuussa, että jäisi edes samanverran käteen. Tähän toki vielä bensakulut 150e/kk ja lasten iltapäiväkerhot 80e. Koska isompikin vasta tokalla. Joten alle 2000 palkka ei kannata. Työt kyllä kelpaa, mutta parempi vaan katsella niitä oman alan töitä, mistä ehkä sen 2000-2500 saa käteen. Harmi että nyt koronan takia niitä ei oikein ole. Ja toki joku pieni osa-aikatyö kelpaisi, mistä saisi sen 500e. Nyt koronan aikana kun ei nuo liiton päivätkään kulu, niin hätäkös tässä. Ehdin viettää aikaa lasten kanssa ja pitää huolta omasta kunnosta.

Alkoi liiton päivät kulumaan vuoden alussa.

Joo vuoden loppuun ei kulunut, mutta niitä päiviä minulla on jäljellä vielä lähes tämän vuoden loppuun. Ja toki tarkoitus sitä työtä löytää tai koulutusta. Sitäkin valitettavasti huonosti tarjolla tällä seudulla. Ja noissa pienen palkan töissä on huonoa sekin, että jos teet sellaista vaikka 6kk, seuraava liitonpäiväraha on pienempi mitä nyt. Kun ne 6kk tulot niihin vaikuttaa. Ja onneksi minulla rahat riittäisi vielä kelan korvauksillakin, nyt kun jää hyvin säästöönkin.

Niin, sitähän ei täällä neuvojat koskaan huomioi, että jos saat kohtuullista liiton päivärahaa ja sitä on kohtuullisesti jäljellä niin päiväraha lasketaan uudelleen ja pienenee.

Jos olet määräajan ajan pienellä palkalla.

Sehän vasta tyhmää olisi laskea vielä päivärahankin kun sen seikan tietää.

Ensin olisit kannattamattomassa työssä ja sen jälkeen saisit paljon pienempää päivärahaa. Verrattuna siihen kun et olisi ottanut sitä kannattamatonta työtä vastaan.

Vierailija
253/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päteviä syitä kieltäytyä tarjotusta työstä:

Osa-aikatyö, jossa ansiosi jäisivät pienemmäksi kuin työttömyysturvasi, kun olet kokonaan työttömänä: Kun työstä maksettava palkka ja soviteltu työttömyysetuus lasketaan yhteen ja summasta vähennetään työsuhteesta aiheutuvat kustannukset.

Yrittäjänä tehtävä työ.

Työ, jossa päivittäinen työmatkasi kestäisi kokoaikatyössä keskimäärin 3 tuntia tai osa-aikatyössä keskimäärin 2 tuntia. Aikaa tarkasteltaessa otetaan huomioon joukkoliikenne, polkupyörän tai oman auton käyttö sekä mahdollisuus kävellä työmatka. Oman auton hankkimista ei edellytetä.

Ammattitaitosuoja: Kolmen ensimmäisen työttömyyskuukauden aikana voit kieltäytyä työstä, joka ei vastaa koulutukseesi tai työkokemukseesi perustuvaa ammattitaitoa.

Sinulle ei ole varattu kohtuullista aikaa lastenhoidon järjestämiseen sekä kulkuvaikeuksien ja muiden vastaavien rajoitusten poistamiseen.

Työ on uskonnollisen tai omantunnon vakaumuksesi vastaista.

Työssä edellytetään työtehtäviä, jotka ovat ilmeisesti epäsiveellisiä tai hyvän tavan vastaisia.

Työhön liittyy ilmeinen väkivallan uhka.

Työssä esiintyy työntekijän terveydelle haittaa tai vaaraa aiheuttavaa häirintää tai muuta epäasiallista kohtelua.

Vierailija
254/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nuo ” muut tuet” ovat jotka mystisesti katoavat?

Entä miksi et muka saisi soviteltua päivärahaa?

Pienillä tuloilla voi tietääkseni pyytää maksuvapautusta ip- kerhomaksuista.

Nyt ei kaikki ihan täsmää..

Soviteltua päivärahaa ei saa jos on tarpeeksi työtunteja, vaikka 30 viikkoon. Tai en minä ainakaan saanut, kun joskus sellaisessa työssä olin. Saan lapsista nyt elarit, se on se 320e. Käskettiin heti ilmoittaa jos töihin menen, eivät sitten niitä ilmeisesti enää maksa. Tosin en nyt ymmärrä miksi ei, jos ne tulot ei juuri silti nousisi. Kela ne maksaa, koska eksä on juurikin suht pieni palkkaisessa työssä. Ja tuskin yhtäkkiä alkaisi maksaa lasten kuluja puoliksi, kun ei ole sitä tehnyt kohta 9 vuoteen.

Vierailija
255/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kettu! Nelkyt vuotta tein töitä  ja nyt saan eläkettä 1600 euroa, sitä verotetaan 29%  eli minä sairas mummu maksan sinulle, että voit laiskotella kotona. Ettes häpee!

Vierailija
256/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommunismissa kaikilla oli töitä ja kenenkään ei tarvinnut kadehtia toisen palkkaa. Kommunismin kritisoijat unohtavat usein että kommunismia ei vielä olla testattu onnistuneesti. Nykyajan valvontateknologialla kommunismi voisi hyvinkin onnistua tuottamaan aidosti tasa-arvoisen yhteiskunnan

No jos ajattelee sitä muutaman vuoden jaksoa, jolloin NL:ssa kommunismi toimi, niin se toimi Karjalassa ja Muurmannin alueella.  Miksikö?  

No siksi, kun siellä oli suomalaiset pääosin hommissa. Ne alueet kukoisti silloin ja kaikki toimi.

Eli olisiko se voinut mahdollisesti onnistuakin, jos sen olisi saaneet pelkästään suomalaiset toteuttaa?

Ei tiedetä, koska Stalin päätti tuhota mokomat suomalaiset, tosin kaikki muutkin vähemmistökansat ja siinä sivussa vielä melkoisen leegion venäläisiäkin.

Ehkä se toimivuus johtui siitä, että toimittiin sopivilla aloilla, maa- ja metsätaloudessa ja kalastuksella.  Kaupungeissa ei ehkä olisi suomalaisetkaan saaneet ideologiaansa toimivaksi.  

Vierailija
257/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikatyön ohessa saa edelleen työttömyyskorvausta. Toki pienempää kuin työttömänä, mutta saa kuitenkin. Ensimmäiset 300 euroa ei vielä pienennä korvausta,, siitä eteenpäin pienentää noin puolella. Joten nyt laskurilla (googleta) laskemaan se oma tilanne ja huomaat, että se talous tosiasiassa kohenee eikä suinkaan kurjistu työn vastaan ottamalla.

4h työpäivä ja vuoden olen kuunnellut selityksiä siitä miksi en saa soviteltua päivärahaa vaikka työttömänä "palkka" oli suurempi kuin nyt (brutto siis vähän alle tonnin ja käteen noin 750e/kk, ei tukia)

Saatko siis palkkaan perustuvaa ansiosidonnaista? Siinä tosiaan on niin, ettei palkka+päiväraha voi olla isompi kuin aiempi palkka, johon päiväraha perustuu. Itsekin aiemmin ihmettelin, että miksei ansiotaso ole yhtään isompi, vaikka tekis enemmän töitä, kun joka puolella höpötetään tuota 500 euron suojaosuutta. Käytännössä tuosta suojaosuudesta hyötyy perustepalkalla tai sitten Kelan päivärahalla. Tiputin omat tunnit ihan minimiin, kun tajusin tuon. Sama raha tulee teenpä 100 tuntia kuussa tai 25 tuntia kuussa....Kunhan pitää huolen, että välillä saa sen 26 viikkoa täysillä viikkotunneilla täyteen :)

Vierailija
258/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska:

En ole ap, mutta ainakin mun vuokra-asunto on koti, ei mikään loukko.

.. Täällä ihan töissä käyvä ja autonkin omistava silti vuokraASUNNOSSA asuva ihan samaa mieltä.. mistä päättelette kaikkien vuokra-asuntojen olevan jotakin loukkuja jossain ongelmalähiöissä? ihan siistejä asukkaidensa koteja ne ovat. Itse asun vuokralla keskustassa 1917 valmistunessa vanhassa kivitalossa.  Olen tässä samassa asunnossa loukkuillut jo viisi vuotta. 

Näinpä. Se vuokra-asunto voi olla kaunis asunto hyvinkin halutulla alueella. Itse asiassa asuntojen hinnat ovat niin korkeat, että todennäköisemmin keskituloisen pitäisi tinkiä asumismukavuudestaan aika lailla jos oman haluaa. Mutta näköjään palstalaisten mielestä karmea läävä jossain Malminkartanon perukoilla voittaa hyväkuntoisen vuokra-asunnon kantakaupungissa :D Kun onhan se sentään OMA!

Vierailija
259/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jeesus

Jos tolla palkalla ei pysty ELÄMÄÄN paremmin? Tai SÄÄSTÄMÄÄÄN?

Käsittämätöntä.....menisikö itse for real?

Palkan täytyy olla ainakin 2000€ että saa maksettua perusasiat ja vähän säästöä.

Miettikää vähän!

Vierailija
260/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit et eläis yhteiskunnan varoilla

kukas se on joka ne postin palkat maksaa, kun posti on valtion omistama? KEJKJEH KLJEH!!

TOLLOT!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi