Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun tuet on 1400e/kk, ja viimeisin tarjottu työ oli Postin varhaisjakelu 1100e/kk nettopalkalla

Vierailija
07.01.2021 |

Miksi siis menisin töihin?

Kommentit (578)

Vierailija
221/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkielenopettajille sen verran, että itseäni korkeammassa asemassa olevat työnjohtajat ja muut päälliköt osaavat kirjoittaa vielä huonommin. Koulussa pääsee kyllä pitkälle, kun vain  persaus kestää.

Vierailija
222/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ei osaa yhtään ajatella huomista pidemmälle. Kivaa ilmaista rahaa, mutta siinähän sitten elelet pienellä eläkkeellä ja mitättömillä säästöillä vanhana.

Vanhana ihan sama kunhan saa lääkkeet ostettua. Sitäpaitsi vaikka olisi pieni eläke niin voin myydä asunnon pois ja elää niillä rahoilla, perintöjä ei tarvi kenenkään saada, mielummin tuhlaan pois. Ja kukaan ei tiedä elääkö edes kovin pitkään eläkeiässä tai jos sinne asti edes pääsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta pienestä palkasta kertyvästä eläkkeestä. Siitä ei kannata puhua, ei nosta eläkettä kuin nimeksi.

Itse olin pienipalkkaisissa toimistohommissa, vakityö, kymmeniä vuosia, nainen.

Yksinasuvana eläkeläisen olen nyt hieman katkera, minulle tällä hetkellä saadessani työeläkettä olisi kannattavampaa saada takuueläkettä.

Takuueläkeläisenä eläkeläisen asumistuki olisi parempi, samoin saisin tt-tukea.

Nyt juuri ja juuri tonnin eläke on sellainen, että asumistuen osuus on pienempi ja en juuri ja juuri saa tt-tukea. Olen siis todellinen väliinputoaja, kuten moni muukin.

Minulle siis jäisi enemmän rahaa elämiseeni takuueläkkeestä kuin nyt kymmenien vuosien työeläkkeestä. Plus pieni täydentävä Kelan eläke. Eli vaikka työhistoriani olisi lyhyempi tai liki olematon verraten tähän pitkään työhistoriaani.

Tuntuu hieman hullulta mutta näin vain on.

Vierailija
224/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen näin, että jos ei mene siihen ensimmäiseen matalapalkkaiseen työhän, niin on vaikempi saada se seuraava parempipalkkaisempi työ, koska ainakaan firman sisällä ei pääse parantamaan asemiaan ja jos työttömyysajanjakso pitkittyy, niin tarjotaan ehkä vieläkin huonommalla palkalla hommia ja voi olla vaikeampi päästä niihin vähän paremmin palkattuihin hommiin. Ikinä ei kannata aliarvioida sitä, miten nykyinen uurastus voi johtaa johonkin parempaan. Ja muiden mainitsema eläke on syytä myös ottaa huomioon. 

Ymmärrän toki, että jos palkasta jää niin vähän käteen, että sillä ei ruokita lapsia ja tuilla se onnistuu juuri ja juuri. Mutta en silti jäisi vellomaan työttömyyteen liian pitkäksi aikaa, sillä se saattaa heikentää huomattavasti tilannettasi pidemällä aikavälillä. 

Vierailija
225/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plussia:

-omanarvon tunteen kasvaminen

-työterveyshuolto

-kunto kasvaa

-tukien ja palkan kanssa saat enemmän rahaa, kuin nyt

-muut työsuhde-edut?

Joskus se työyhteisö myös latistaa omanarvon tuntoa

Työterveyshuolto voi olla se sama terveyskeskus, jossa asioisit muutenkin.

Mitkä muut työsuhde-edut?

Vierailija
226/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit et eläis yhteiskunnan varoilla

Olen saanut käsityksen että Suomi tarvitsee elätettäviä, niitä oikeen haalitaan tänne tuhansien kilometrien päästä. Olen ajatellut auttaa omalta osaltani ja elää tuilla, jottei tarvitsisi niin paljon muualta kuskata.

Vierailija
227/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan ansiosidonnaista 1400e/kk käteen. Muita tukia vielä 650e päälle. Töihin menemällä tukia tulisi enää 320e,eli lapsilisät 2 lapsesta. Asumistukea en saa, koska omistusasunto. Työstä pitäisi siis saada vähintään 1750e kuussa, että jäisi edes samanverran käteen. Tähän toki vielä bensakulut 150e/kk ja lasten iltapäiväkerhot 80e. Koska isompikin vasta tokalla. Joten alle 2000 palkka ei kannata. Työt kyllä kelpaa, mutta parempi vaan katsella niitä oman alan töitä, mistä ehkä sen 2000-2500 saa käteen. Harmi että nyt koronan takia niitä ei oikein ole. Ja toki joku pieni osa-aikatyö kelpaisi, mistä saisi sen 500e. Nyt koronan aikana kun ei nuo liiton päivätkään kulu, niin hätäkös tässä. Ehdin viettää aikaa lasten kanssa ja pitää huolta omasta kunnosta.

Alkoi liiton päivät kulumaan vuoden alussa.

Vierailija
228/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näissä nyky-ajan tukirahoissa, ole enään mitään järkeä.

Ei näissä nykyajan palkoissa ole enää mitään järkeä.

Ja sivuhuomatuksena, jos lainatun tekstin kirjoittaja on töissä, niin ihmettelen missä.

Lyhyen lauseen kirjoitusvirheiden perusteella en minä ainakaan maksaisi palkkaa kuin sen 1100 euroa hänelle.

Opiskelut ovat jääneet vähiin. Tai vielä pahempaa, hän on opiskellut, mutta päähän ei ole tarttunut ainakaan oikeinkirjoitussäännöt.

Kieltämättä uskomaton määrä kirjoitusvirheitä noin lyhyessä tekstissä.

Vierailija
229/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon näin yliopistokoulutettuna ihan suoraan: en lähtisi minäkään töihin, jos kotona makaamalla saa jopa paremmin rahaa. Itse saan nettona noin 2800 euroa, mikä on ihan ok palkka. Parempikin voisi olla.

Vierailija
230/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa tietää mistä kaikesta tuollainen tuki koostuu, jos nyt aloittaja on oikea ihminen eikä trolli?

Itselläni tuki vain 800 euroa, josta vuokra vie puolet.

Vierailija
231/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elllu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imaista rahaa 1400€ kuussa ja se riittää elämiseen niin ei oli mitään järkeä lähteä töihin pienemmällä palkalla. Tuon nyt sanoo jokaisen järkikin. Useimmilla töissä ei ole mukavaa ja joutuu tekemään sitä sun tätä ja pomotkin on yleensä ääliöitä. Kotona voi tehdä juuri sitä mitä haluaa ja käyttää energiansa asioihin joista pitää. Aika tyhmä täytyy olla jos on eri mieltä.

Miksi minun pitää mielestäsi tehdä pienipalkkaista työtä, jolla katamme sinunlaistesi luusereiden loisimisen?

Vaikka tekisit pienellä palkalla työtä, olisit kuitenkin osa yhteiskuntaa ja kattaisit edes osan kuluistasi. Arvostaisin. Jos paskaduunit pienellä palkalla ei hotsita, niin mene opiskelmaan. Arvostaisin. Mutta asenteesi on niin typerä, ettei pääsi riitä opiskeluun. Tuet pois loisilta, jotka eivät ymmärrä kuinka yhteiskunta toimii parhaiten.

Sinähän sitten varmasti menet työleirille almu-palkalla, yhteiskunnan hyväksi eikö vai? Ai etkö? Pidä sitten turpasi kiinni.

Ja kultaseni, etkö ymmärrä että jos ja KUN sinäkin jäät työttömäksi niin saat samat perus tuet kuin kaikki muutkin, usko tai älä mutta jokaisessa pohjoismaassa on tukijärjestelmä(suomi alimmaisena) hui!

Vierailija
232/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni palkka ei takaa eläkettä.

Ainoa keino on saada kunnollista eläkettä on kunnollinen palkka.

Kyllä järkikin sen sanoo, jos järkeä on, että palkan pitää olla suurempi kuin tukien.

Tai sitten ihmisellä on sellainen tilanne, että pystyy ottamaan jonkin pienipalkkaisenkin työn ja se nostaa tulotasoa.

Ei voida yksiviivaisesti sanoa kenen kannattaa ja kenen ei.

Esimerkiksi jos puoliso on työelämässä niin silloin pienikin palkkatyö ehkä kannattaa työttömän puolison ottaa.

Yksineläjän on aina otettava huomioon se, että laskeeko pienipalkkainen työ hänelle elämiseen jäävää rahaa.

Jos jo muutenkin on tiukkaa niin kuka hullu töihin menemällä tekisi elämästään vieläkin tiukempaa?

Vierailija
233/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta pienestä palkasta kertyvästä eläkkeestä. Siitä ei kannata puhua, ei nosta eläkettä kuin nimeksi.

Itse olin pienipalkkaisissa toimistohommissa, vakityö, kymmeniä vuosia, nainen.

Yksinasuvana eläkeläisen olen nyt hieman katkera, minulle tällä hetkellä saadessani työeläkettä olisi kannattavampaa saada takuueläkettä.

Takuueläkeläisenä eläkeläisen asumistuki olisi parempi, samoin saisin tt-tukea.

Nyt juuri ja juuri tonnin eläke on sellainen, että asumistuen osuus on pienempi ja en juuri ja juuri saa tt-tukea. Olen siis todellinen väliinputoaja, kuten moni muukin.

Minulle siis jäisi enemmän rahaa elämiseeni takuueläkkeestä kuin nyt kymmenien vuosien työeläkkeestä. Plus pieni täydentävä Kelan eläke. Eli vaikka työhistoriani olisi lyhyempi tai liki olematon verraten tähän pitkään työhistoriaani.

Tuntuu hieman hullulta mutta näin vain on.

Siis oletko nyt hakenut kaikkia mahdollisia eläkkeitä?

Vierailija
234/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein varhaisjakelua noin vuoden ajan valmistumisen jälkeen ja hain samalla oman alan töitä. Kesällä ihan kivaakin, mutta talvella raskasta. Hissittömien kerrostalojen rapuissa juoksemista keskellä yötä. Töiden lopussa olin usein aivan poikki tuntikausien porrastreeneistä ja palkkaa yöstä tuli noin 50 euroa miinus verot. Nyt päivätöissä toimistossa kolminkertaisella palkalla. Tämä on lepokoti varhaisjakeluun verrattuna.

Vierailija
235/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa tietää mistä kaikesta tuollainen tuki koostuu, jos nyt aloittaja on oikea ihminen eikä trolli?

Riippuu vuokrasta.

Vierailija
236/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ei osaa yhtään ajatella huomista pidemmälle. Kivaa ilmaista rahaa, mutta siinähän sitten elelet pienellä eläkkeellä ja mitättömillä säästöillä vanhana.

Noin pienestä palkasta ei kyllä paljon eläkettäkään kerry.

Vierailija
237/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingistä ei löytyisi tuon hintaista asuntoa.

Vierailija
238/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan ansiosidonnaista 1400e/kk käteen. Muita tukia vielä 650e päälle. Töihin menemällä tukia tulisi enää 320e,eli lapsilisät 2 lapsesta. Asumistukea en saa, koska omistusasunto. Työstä pitäisi siis saada vähintään 1750e kuussa, että jäisi edes samanverran käteen. Tähän toki vielä bensakulut 150e/kk ja lasten iltapäiväkerhot 80e. Koska isompikin vasta tokalla. Joten alle 2000 palkka ei kannata. Työt kyllä kelpaa, mutta parempi vaan katsella niitä oman alan töitä, mistä ehkä sen 2000-2500 saa käteen. Harmi että nyt koronan takia niitä ei oikein ole. Ja toki joku pieni osa-aikatyö kelpaisi, mistä saisi sen 500e. Nyt koronan aikana kun ei nuo liiton päivätkään kulu, niin hätäkös tässä. Ehdin viettää aikaa lasten kanssa ja pitää huolta omasta kunnosta.

Alkoi liiton päivät kulumaan vuoden alussa.

Joo vuoden loppuun ei kulunut, mutta niitä päiviä minulla on jäljellä vielä lähes tämän vuoden loppuun. Ja toki tarkoitus sitä työtä löytää tai koulutusta. Sitäkin valitettavasti huonosti tarjolla tällä seudulla. Ja noissa pienen palkan töissä on huonoa sekin, että jos teet sellaista vaikka 6kk, seuraava liitonpäiväraha on pienempi mitä nyt. Kun ne 6kk tulot niihin vaikuttaa. Ja onneksi minulla rahat riittäisi vielä kelan korvauksillakin, nyt kun jää hyvin säästöönkin.

Vierailija
239/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi vielä unelmoida takuueläkkeestä? Eläkeikä nousee vähintään kolme kuukautta vuodessa mitä nyt välillä pompsahtaa vuodella. Teillä se ihanuus odottaa joskus 85-vuotiaana.

Vierailija
240/578 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi minäkään, omat tukeni ovat 1100e kuussa. Harjoitteluun hain, palkka 1300e mikä taas yksinasuvalle minimalistille riittää mainiosti ja pääsisin tekemään mitä tykkään.

Olen ollut huijausfirmassa orjatöissä ("kauneushoitola") 7h päivässä josta maksettiin n. 1000e. Tällaiset 1000e palkat eivät ketään hyödytä eikä se CV:tä korista, mieluummin olen työttömänä kotona ja käyn vaikka avoimen yliopiston kursseja. Kyllä just yhden kesän voi niitä paiskia mutta hulluutta varsinkin perhettä suunnittelevien kituutella orjatöissä minimipalkalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi