Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkonäköön liittyvät stereotypiat, kokemuksia?

Vierailija
06.01.2021 |

Ootteko saaneet stereotypisoivaa kohtelua ulkoisen olemuksenne vuoksi?

Itse oon meikitön, maanläheisiin väreihin pukeutuva 27-vuotias nainen. Jostain syystä useampi mies on olettanut, että en juuri käy juhlimassa tai muutenkaan juo alkoholia. Miksi? Eräs sanoi, että mun "rajumpi" persona mustine huumorineen tuli kunnon yllätyksenä. Minusta tuo on vaan ärsyttävää ihmisten typistämistä.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkä, suoraryhtinen, näyttävän näköinen, jämptin oloinen ja sukkelasanainen ihminen. Minua pidetään jämptinä, aikaansaavana ja älykkäänä ihmisenä, joka varmasti pärjää. OIkeasti en ole yhtään jämpti, en saa aikaan oikeastaan mitään, en ole älykäs enkä viime aikoina ole pärjännyt vaan kutakuinkin katastrofaalisesti päinvastoin.

Jo alle nelikymppisenä kyllästyin kuulemaan, että "sinähän saisit kenet tahansa", kun itse tiesin tarkkaan, etten kelvannut oikeastaan kenellekään. Ulkonäkö vain petti monellakin eri tavalla.

Vierailija
22/46 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että olen lyhyt ei johdu siitä, että vanhempani olisivat lyhyitä; kumpikin vanhempani ja sisarukseni ovat minua useamman sentin pidempiä ja keksimittaista miestä / naista pidempiä.

Kaljuuntuvuuskin on tiettävästi periytyvää, mutta toisinaan se saattaa hypätä sukupolven tai kaksi yli.

Olen perheessämme ja lähisuvussani kumpaisenkin vanhemapni puolelta ainoa joka on selvästi kaljuuntunut.

Kyllä. Kyllä on joskus ollut tylsää vastailla siihen olenko oikeasti vanhempieni biologinen jälkeläinen vai olenko sittenkin esimerkiksi adoptoitu...        

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on isosilmäinen blondi, on automaattisesti yksinkertainen. Muiden käytöksen perusteella näin oletetaan.

Vierailija
24/46 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, täällä myös ujo mies. Mulle ujous ei ole erityinen ongelma, mutta joillekin se on. Oon saanut kuulla tosi outoja heittoja ujoudestani. Joskus mietin, että onko tuollaisilla möläyttäjillä minkäänlaista sosiaalista älykkyyttä.

Vierailija
25/46 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäköni perusteella on tultu kertomaan esimerkiksi että olen ylimielinen. En tiedä mikä ulkonäössä voi yleensä edes viitata ylimielisyyteen, itse en ainakaan pysty ylimielisyyttä pelkän pinnan perusteella tunnistamaan, mutta näemmä jotkut voivat. Minua on myös pidetty huumorintajuttomana, oletettavasti vakavan perusilmeeni vuoksi. Ei osu oikeaan.

Minulla ihan sama. Ihan vieraat ihmisetkin tulevat sanomaan, että olen ylpeä. Ja vain kasvonpiirteiden takia.

Pitkään ihmettelin miksi saan osakseni niin törkeää käytöstä, vaikka pysyisin hiljaa. Lopulta oli pakko uskoa, että naamasta se johtui. Kyllä ihmisluonto on pinnallinen.

Vierailija
26/46 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkä, suoraryhtinen, näyttävän näköinen, jämptin oloinen ja sukkelasanainen ihminen. Minua pidetään jämptinä, aikaansaavana ja älykkäänä ihmisenä, joka varmasti pärjää. OIkeasti en ole yhtään jämpti, en saa aikaan oikeastaan mitään, en ole älykäs enkä viime aikoina ole pärjännyt vaan kutakuinkin katastrofaalisesti päinvastoin.

Jo alle nelikymppisenä kyllästyin kuulemaan, että "sinähän saisit kenet tahansa", kun itse tiesin tarkkaan, etten kelvannut oikeastaan kenellekään. Ulkonäkö vain petti monellakin eri tavalla.

Ah, niin tuttu lausahdus minullekin. On tullut todistettua ettei pidä paikkaansa, ei mulla oikeasti ole mistä valita ja siksi olen yksin. Olen kuullut tuon myös miehen suusta mutta siinäkin tapauksessa se tarkoitti, että olisin saanut kyseisen varatun herran ehkä yhdeksi yöksi. No thanks.

Vierailija
27/46 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäköni perusteella on tultu kertomaan esimerkiksi että olen ylimielinen. En tiedä mikä ulkonäössä voi yleensä edes viitata ylimielisyyteen, itse en ainakaan pysty ylimielisyyttä pelkän pinnan perusteella tunnistamaan, mutta näemmä jotkut voivat. Minua on myös pidetty huumorintajuttomana, oletettavasti vakavan perusilmeeni vuoksi. Ei osu oikeaan.

Minulla ihan sama. Ihan vieraat ihmisetkin tulevat sanomaan, että olen ylpeä. Ja vain kasvonpiirteiden takia.

Pitkään ihmettelin miksi saan osakseni niin törkeää käytöstä, vaikka pysyisin hiljaa. Lopulta oli pakko uskoa, että naamasta se johtui. Kyllä ihmisluonto on pinnallinen.

Ilmoittaudun ylimielisen näköisten jonoon. Olen 180-senttinen (+ korot) nainen, ja minulla on sen muotoinen nenä, että näytän siltä kuin olisin tahallisesti nokka pystyssä. Olen lisäksi pintaujo ja tarkkailijaluonne, joten hiljainen olemus vain korostaa ylimielistä vaikutelmaa.

Vierailija
28/46 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo ujo nainen=neitsyt - myytti on niin yleinen? Ihan hiton ärsyttävä ja outo oletus :D N25

Vierailija
29/46 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ujoa miestä voidaan luulla neitsyeksi. Outoa ja törkeää.

Vierailija
30/46 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan mun paras kaveri? Erityisesti nuorempana sai aina kuulla ”leuhkuudestaan”.

Hauskempaa ja reilumpaa tyyppiä saa hakea.

Vierailija
31/46 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on isosilmäinen blondi, on automaattisesti yksinkertainen. Muiden käytöksen perusteella näin oletetaan.

Ja jos vielä meikkaa, ihmiset ovat aivan hoomoilasena, kun onkin matemaattisesti lahjakas ja tuntee fysiikkaa :D

Tämä yllättää minut aina uudestaan, sillä harvoinpa keskustelu sivuaa aihetta, joista nämä osaamisalueet käyvät ilmi.

Vierailija
32/46 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua, tuttua. Ihmiset ovat usein todella kyvyttömiä näkemään elämän sävyskaalaa sen koko suuruudessa. Tulkitaan maailmaa mustavalkoisena nopeiden oletusten perusteella, kenties ajattelun laiskuudesta. Jokaisessa meissä on myös ristiriitoja, jos ihan rehellisiä olemme, ja se jos mikä on kiinnostavaa. Tosi usein törmään itse oletuksiin, että olisin joku uskovainen, pullaa leipova, äiti-ihminen. Olen kyllä ihan mukava, mutta olen myös hc-luokan skeptikko ja valmiiksi pureskeltuja rooleja kyseenalaistava, kiroileva, kyyninen antinatalisti - en vain tajua, miksi näitä juttuja hieroisin kenenkään naamaan. Ahtaat oletukset v*tuttaa ja rankasti.

Vierailija
33/46 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös ujoa miestä voidaan luulla neitsyeksi. Outoa ja törkeää.

... Ja vielä oudompaa on se kuinka vähintään viikottain ylläpidetään mielikuvaa, jossa naisen arvo laskee sitä mukaa mitä useampi mies (seksi)kumppani hänellä on ollut, kun taas miehen arvo nousee sitä mukaa, mitä useampi nainen on ollut hänen (seksi)kumppaninaan. 

On myös hämmenävää kun osa antaa ymmärtää, että erottaisivat  ulkoisesta olemuksestakin sen kuka on ns. kokenut ja kuke olisi mahd. kokematon.

Yhtä hämmenätävää edellisen kanssa on se, etä osa pitää jotenkin arveluttavana ja merkkinä siitä, että toisessa täytyy olla, jotain erityistä vikaa tai puutetta, ellei hän omaa määrättyyn ikään mennessä kokemusta (/kokemuksia) parisuhteessa olemisesta. 

Vierailija
34/46 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisista ulkonäön perusteella päätelmiä tekevät ja niitä ääneen möläyttelevät eivät ole niitä penaalin terävimpiä kyniä. Jonkinlaista älyllistä laiskuuttahan se on, kun ei viitsitä tutustua pintaa syvemmältä eikä kyseenalaistaa omia ennakko-oletuksia. Se on mielestäni jo lapsellista, kuinka moni suuttuu siitä, kun se omassa päässä luotu mielikuva ei pidäkään paikkaansa. Casting-tilaisuuksissa näyttelijät roolitetaan usein olemuksensa ja ulkonäkönsä perusteella mutta oikea elämä on moniulotteisempaa.

Vierailija
35/46 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo ujo nainen=neitsyt - myytti on niin yleinen? Ihan hiton ärsyttävä ja outo oletus :D N25

Minä olen ujo nainen, kavereita ei oikeastaan löydy irl, miehiin en osannut tutustua. Ei mitään ensisuudelmia, kädestä pitelyjä tai seksiä kunnes olin ~20. Tutustuttiin hyvin pitkään ennen kuin uskalsin viedä mitään fyysiselle tasolle, yhdessä ollaan 3v jälkeen vieläkin.

Mun näkökulmasta ei siis mikään outo oletus. Jopa hankala ymmärtää, mikä tai kuka se sellainen ujo on joka tuosta vaan menee parisuhteeseen, harrastaa seksiä (varsinkin jotain yhdenillanjuttuja). 

Vierailija
36/46 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta usein oletetaan että oon joku kasvissyöjä/vegaani ja että biletän. En voisi ikinä lopettaa lihansyöntiä enkä oo koskaan bilettänyt... ihme ennakkoluuloja. 😫 mistä lie tulevat.

Vierailija
37/46 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
38/46 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei usko, että jaksan juosta tunnin putkeen. 167 cm ja 80+ kg.

Ei myöskään, etten ole hetero.

Meikkiä, mekkoja, huulipunaa, iso pylly ja kapea vyötärö.

Ikävää. Menee hyvä nainen hukkaan

mies52v

Vierailija
39/46 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole myönteistä jos nainen ei vedä kaksin käsin viinaa tai että on muka pakko ostaa kaljaa ja siideriä joka viikonloppu. Ei fiksut mainosta omaa juomistaan vaan pystyvät tapaamaan ihmisiä selvinkin päin. Tosin semmoiset ujot ihmiset ovat huvittavia että he muutaman oluen jälkeen muuttuvat vilkkaammiksi, mutta ovat muuten tuppisuita.

Nyt sohasit ampiaspesään 🤣. T. Hyvin harvoin juova nainen

Vierailija
40/46 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on herkät mimosanhiutaleet niin kovin väärin ymmärrettyjä, sorrettuja ja liibalaaba 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme