Ulkonäköön liittyvät stereotypiat, kokemuksia?
Ootteko saaneet stereotypisoivaa kohtelua ulkoisen olemuksenne vuoksi?
Itse oon meikitön, maanläheisiin väreihin pukeutuva 27-vuotias nainen. Jostain syystä useampi mies on olettanut, että en juuri käy juhlimassa tai muutenkaan juo alkoholia. Miksi? Eräs sanoi, että mun "rajumpi" persona mustine huumorineen tuli kunnon yllätyksenä. Minusta tuo on vaan ärsyttävää ihmisten typistämistä.
Kommentit (46)
Minä taidan olla sitten ap:n vastakohta, olen räväkän näköinen rokkimimmi, mutta olen absolutisti ja neitsyt :D kaikki olettaa että olen joku kyläpyörä vaan koska tykkään laittautua.
N24
Huuleni ovat täytetyt, ja kyllä sen huomaa.
Tätä myöten olenkin sitten brändännyt itseni typeräksi, pinnalliseksi tuksuksi.
En aivan täysin koe olevani sellainen ihminen, jonkalaiseksi itsekin luokittelen huulten täytöissä käyvät ihmiset. Koen olevani silmälasipäinen nörtti idiootin ja ulkonäkökeskeisen aikuispissiksen ulkokuoressa.
Vierailija kirjoitti:
Taas on herkät mimosanhiutaleet niin kovin väärin ymmärrettyjä, sorrettuja ja liibalaaba
Kyllä tänne saa herkät pertunhiutaleetkin kommentoida ;) ei tarvitse ottaa kaikkea aina niin vakavasti
Mieheni on karski ja karvainen äijä ja hänelle puhutaan aina jotenkin vain äijäjuttuja(puolitutut siis, ei hänen lähemmät ystävänsä). Oikeasti hän täysin pehmo ja vihaa toksista maskuliinisuutta, tykkää sisustaa, ostaa osan vaatteistaan naisten osastolta, leikkii tyttönsä kanssa mielellään nukeilla ja twerkkaa :D
Ei korvareikiä aiheutti ainakin omalla kohdallani epäilyksiä erääseen uskonnolliseen liikkeeseen kuulumisesta. Ei sillä että siinä ei olisi ollut jossain vaiheessa perää koska lapsena perheeni kuului kyseiseen liikkeeseen mutta noin 10 vuotta lähdön jälkeen alkoi tuntua että on helpointa käydä lävistämässä korvat koska meikittä liikkuessa tuli yhä oletuksia. Oli tarkoitus ottaa reiät jo silloin kun perheeni lähti liikkeestä mutta se jäi koska en nähnyt sillä mitään merkitystä mutta ainakin tällä seudulla sillä tuntuu olevan merkitystä.
Tämä! Olen pitkä, keski- ikäinen nainen
Olen koko nuoruuteni kuulla tuota!!!!