Työkaveri kilahtelija
Miten suhtautua herkästi kilahtavaan työkaveriin? Puhutaan puolen tunnin huutokohtauksista.
Pyrin välttämään parhaani mukaan tätä henkilöä. Raivarin laukaisevia sanoja ja tekoja on vaikeaa arvioida.
Työelämän ulkopuolella en luonnollisesti olisi kuumakalle kaveri.
Kommentit (12)
Itse olen alkanut räjähtelemään töissä pienistäkin asioista. Onneksi olen etänä. Olen negatiivinen ja niin ovat juttunikin. Melkeinpä vihaan suurinta osaa kollegoistani, jotka eivät osaa käyttäytyä. Tällä ei ole mitään tekemistä oikeastaan kollegojeni kanssa, vaan työympäristö ihmisineen ei yksinkertaisesti sovi minulle. Minulla on äärettömän paha olla, olen uupunut ja stressaantunut. Joko olen täysin flegmaattinen tai sitten räjähtelen. Olen hakeutumassa toiseen työpaikkaan, jossa ilmapiiri ei toivottavasti sairastuta ihmisiä samalla tavalla.
Minkä alan työtä teet? Entä mitä toi viimeinen lause tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen alkanut räjähtelemään töissä pienistäkin asioista. Onneksi olen etänä. Olen negatiivinen ja niin ovat juttunikin. Melkeinpä vihaan suurinta osaa kollegoistani, jotka eivät osaa käyttäytyä. Tällä ei ole mitään tekemistä oikeastaan kollegojeni kanssa, vaan työympäristö ihmisineen ei yksinkertaisesti sovi minulle. Minulla on äärettömän paha olla, olen uupunut ja stressaantunut. Joko olen täysin flegmaattinen tai sitten räjähtelen. Olen hakeutumassa toiseen työpaikkaan, jossa ilmapiiri ei toivottavasti sairastuta ihmisiä samalla tavalla.
Sama juttu, tosin itselläni hallitsemattomat tunteenpurkaukset johtuu pahasta olosta siviilielämän asioista.
Vierailija kirjoitti:
Minkä alan työtä teet? Entä mitä toi viimeinen lause tarkoittaa?
Teen toimistotyötä.
Viimeinen lause tarkoittaa, että vältän vapaa-ajalla ihmisiä, jotka ovat riidanhaluisia. Esimerkiksi jos joku potkii kadulla toista, en yritä ystävystyä potkijan kanssa.
-ap
Meidän työpaikalla on parikin tällaista ja ilmeisesti heillä on kotioloissa jotain ongelmia. Onneksi nyt on etätöitä, niin ei tarvitse katsella heitä. Välillä oli niitä päiviä, kun sanoit mitä tahansa, niin se väännetään joksikin pilkaksi ja arvosteluksi heitä kohtaan ja alkoi huuto ja sen jälkeen nokka pystyssä mykkäkoulu.
esimiehen kuuluu puuttua asiaan. Työpaikalla käyttäydytään asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä vaan puutu - ainakaan, niin, että siitä olisi jotain konkreettista hyötyä. Sama meininki on jatkunut vuosikausia.
"Tällä ei ole mitään tekemistä oikeastaan kollegojeni kanssa, vaan työympäristö ihmisineen ei yksinkertaisesti sovi minulle. Minulla on äärettömän paha olla, olen uupunut ja stressaantunut. Joko olen täysin flegmaattinen tai sitten räjähtelen."
Toivon sydämeni pohjasta, että löydät elämääsi uutta sisältöä ja uuden työn. Toivon, että pääset pahasta olosta eroon ja voit paremmin tulevaisuudessa. Lämmin ajatus sinulle.
T. Itsekin joskus vastaavassa tilanteessa elänyt
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on esimies, jonka terveys reistaa. Sattuu olemaan sen luonteinen, että purkaa ahdistuksen muihin. Minkä teet.
Minä en siedä tahallista tyhmyyttä ja työtehtävien laiminlyöntiä ja muille delegoimista. Meillä on yksi tällainen, joka on niin kädetön (tai esittää, ettei tarvitsisi tehdä omia töitään) ja hänelle olen kilahtanut pari kertaa. Hän on ollut minua paljon kauemmim firmassa töissä ja SILTIKÄÄN hän ei muka osaa edes perusasioita. Siellä se vaan saa jatkaa porskuttaa muiden kiusana...
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli sama tilanne. Sairaassa työympäristössä sairastuu.
No esimiehelle kannattaa ainakin kertoa, jos joku saa raivareita. Esimiehen vastuulla on, että työpaikalla käyttäydytään asiallisesti. Kaikista ei tartte tykätä, mutta toimeen pitää (yrittää) tulla. Valitettavasti sitten monikaan esimies ei ole halukas ojentamaan huonosti käyttäyvää alaistaan, jos tämä tekee työnsä kunnolla.
Minulla oli työkaveri, joka pari kuukautta leikittyään ylintä ystävää käänsi yhtäkkiä kelkkansa ihan täysin ja alkoi saada järjettömiä kilareita milloin mistäkin. Paiskoi hiirtä pitkin lattioita ja hakkasi näppäimistöä kun tietokone jumitti. Mökötti, tiuski, v*ttuili, saattoi leikkiä mykkäkoulua ja töksäyttää törkeyksiä jopa asiakkaiden edessä. Oli siis nainen ja tämä käytös suuntautui vain toisiin naisiin; miehille hän olikin sitten ylintä ystävää. Minullekin pari kertaa huusi päin naamaa ja kerran, kun käskin käyttäytymään kunnolla, kävi melkein rinnuksiin kiinni. Vahti mustasukkaisesti työtehtäviään, niissä ei saanut auttaa vaikka hän olisi ollut kuinka kiireinen, mutta toisten työtehtävät saattoi käydä selän takana tekemässä ja sitten iloisesti ilmoittaa, että hei mä tein jo sen ja sen.
Myöhemmin kävi ilmi, että kyseinen tyyppi oli levitellyt kollegoistaan juoruja ja ihan absurdeja juttuja pitkin poikin firmaa. Ei tullut ikävä, kun hän viimein häipyi.