Suosittele Netflix-sarjaa katsottavaksi
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Breaking Bad - yksinkertaisesti paras TV-sarja koskaan. Nerokas käsikirjoitus, hienot näyttelijät.
Rahapaja - Erittäin hyvä. Kekseliäs juoni joka tosin kahden kauden jälkeen alkaa toistaa itseään. Viihdyttävä, jännittävä. Puta madre ✌🏻
Ei Breaking Bad ole mikään Netflix-sarja, sekoitat Better call Sauliin.
Eihän tässä kysyttykään Netflix original -sarjaa, vaan sarjaa joka löytyy Netflixistä.
Olen ihan hurahtanut Mike Flanaganin ohjaamiin, kirjoittamiin, luomiin tai tuottamiin sarjoihin. Satuin katsomaan ensimmäisenä Midnight Massin ja luulin kolmanteen jaksoon saakka katselevani sittenkin ihan tavanomaista amerikkalaiseen pikkukaupunkiin sijoittuvaa ihmissuhdedraamaa, jossa paljastuisi lopulta outojen juttujen olleen vain nuorten vilkasta mielikuvitusta ja väärinkäsityksiä. Kolmas jakso osoitti sen luulon vääräksi. Hyvin vääräksi.
Nyt olen katsonut myös Haunted House of Blyn ja Haunted House of Hillin. En yleensä katso kauhusarjoja, joten jollekin muulle ne ovat varmaan kesyä kamaa, mutta itse olen vain tyytyväinen, kun niissä on vain siedettävä määrä kauhua. Se vähäinen kauhu on kuitenkin sitäkin kamalampaa ja vangitsevampaa. House of Hilliä katsoessani mietin, että jos sarjasta karsittaisiin kauhuosuudet, se olisi silti parempaa draamaa kuin keskiverto amerikkalainen draamasarja. Vaikeiden ihmissuhteiden käsitteleminen kauhun rinnalla toimii hyvin. Siinä voi nähdä jotain yhtäläistä, käsitelläänkö läheisten itsemurhia vai kummitustaloa.
Yllätyin aika tavalla kun tajusin katsoneeni jo aikaisemmin pari Mike Flanaganin ohjaamaa elokuvaa ja pitänyt niistä yllättävän paljon. Tohtori uni oli ensimmäinen King-filmatisointi, jonka katsoin lukematta kirjaa ja hämmästyin sitä katsoessani, kuinka siitä tuli täsmälleen sama tunnelma ja olo kuin aina lukiessa Kingin kirjoja. Flanaganin ohjauksessa on jotenkin kaikki juuri sellaista, joka puhuttelee tunnetasolla. Todella hyvin tehtyä viihdettä. Ainoa miinus on aina samat näyttelijät joka tuotannossa. Sen nyt arvasikin, että se yksi kestosankaritar on Flanaganin vaimo. Mutta ehkä siksi roolisuorituksissa on jotain vangitsevaa, kun näyttelijät heittäytyvät täysillä rooliinsa tutussa porukassa.
Vierailija kirjoitti:
Mites toi Silta? Muutama jakso takana ja tuntuu etten pääse oikein mukaan. Mitä muut olette tykänneet, tietääkseni pitäisi olla ihan suht suosittukin? Jokin mättää, hahmotkin jostain syystä ärsyttää.
Hahmot on tietoisesti ärsyttäviä. Päänäyttelijä on asberger ja siksi ”outo”. Musta just hyvä, kun on erilainen päähenkilö ja pskat nakkaa muiden mielipiteistä. Murhat on raakoja, vähän turhankin, mut tarinat on huippuhyvin rakennettu ja sarja kuvattu.
Ja lisään vielä, että itse olen rakastunut Silta-sarjan musiikkiin. Kokonaisuutena valovuoden edellä ”Suomi noiria”.
Archive 81 on katsomisen arvoinen. Minulla ei ollut mitään suuria odotuksia sarjan suhteen eikä se vaikuta erityisen omaperäiseltä, mutta siinä on ihan näppärästi ja freesisti tuotu yhteen sarjaan monia jännittävistä sarjoista tuttuja teemoja, kuten noitapiiri, muinaista jumalaa palvova kultti ja kummitustalo. Jopa omituinen musiikki, erikoinen taide ja komeetta löytyy sarjasta. Erityisen hyvää sarjassa on hitaasti kehittyvät henkilökuvat. Danista muodostuu vähitellen todella sympaattinen kuva empaattisena hiljaisena miehenä, joka haluaa yrittää pelastaa neidon pulassa. Samuel taas muuttuu koko ajan pelottavammaksi.
Olen katsonut vasta viisi jaksoa kahdeksasta ja aion katsoa sarjan loppuun vasta ensi viikolla, koska sarja on niin hyvässä kohtaa. Viidennen jakson lopussa miljonääripomo heitti ilmaan niin huimia ajatuksia, jotka käänsivät koko asetelman täysin päälaelleen, ettei nyt oikeasti tiedä, kuka lopulta sytyttää kaikki ne tulipalot. Onko kaikki sittenkin lopulta Danin syytä, koska hän kertoi ensimmäisenä Melodylle tulipalosta? Melody on ainoa henkilö, joka yhdistää kaikki tapahtumapaikat ja kieltämättä hän ylireagoi koko ajan kaikkiin asioihin. Vai onko hänen vaistonsa sittenkin oikeassa? Tässä vaiheessa on hauskaa miettiä, kuinka sarja päättyy ja mitä kaikkea siinä vielä ehtii tapahtumaan. En pidä kauhuelokuvista joten sarja on minulle sopiva, kun siinä ei ainakaan vielä ensimmäisissä viidessä jaksossa ole ollut varsinaista kauhua.
Kertoisitko ensin jotain omasta maustasi? Tykkäätkö draamasta, historiallisesti, komediasta, psykologisesta trilleristä vai mistä?
Ei Breaking Bad ole mikään Netflix-sarja, sekoitat Better call Sauliin.