Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero tuli miehelle "ihan puskista"

Vierailija
06.01.2021 |

Olin vasta vuoden etukäteen puhunut siitä. Ja kertonut mitkä on ne ongelmakohdat, mm. että vastuun on vaan jakauduttava tasaisemmin tai mä en jaksa enää. Ehdottanut pariterapiaa josta se ehdottomasti kieltäytyi lähtemästä jne. Ja silti se pääs yllättämään täysin, yhtään ei osannut aavistaa kun meillähän meni niin hyvin. Ainoa ongelma meillä kuulemma oli että mä nalkutin liikaa, mutta jos mä vaan oisin lopettanut nalkutuksen ni ei ois ollut mitään ongelmia.

Kommentit (1475)

Vierailija
621/1475 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä oli sitä mieltä, että koska se oli duunissa "johtaja" (alempaa keskijohtoa ja ns. alaisia peräti kaksi kappaletta), niin se ei voi mitenkään osallistua kotitöihin, lasten viemiseen, kaupassa käyntiin, ruoanlaittoon, siivoamiseen, pihatöihin, eläinten hoitoon jne., kun duunissa oli niin raskasta.

Joten mä siis tein oman palkkatyöni lisäksi kaiken muun mahdollisen esim. talven lumitöistä lähtien, sillä me lähdettiin lasten kanssa ennen kuin äijä edes viitsi vääntäytyä hereille, eikä pihasta päässyt pois tekemättä ensin lumitöitä. Ja iltapäivällä tultiin taas ensin kotiin, joten tarvittaessa taas piti tehdä lumityöt ja siitä sitten kotitöiden pariin...

Silloin tällöin pyysin, että puoliso esim. heräisi ensin ja hoitaisi lapset, eläimet ja keittäisi vaikka kahvinkin valmiiksi, mutta ei siinä ollut kuulemma mitään järkeä, kun en kerran sitten hyödyntänyt noita aamuja eli nukkunut "riittävän pitkään". Olisi siis pitänyt maata sängyssä puoleen päivään, kuten hän, jotta hän olisi viitsinyt herätä ensin. Se, että heräsin normi viiden-kuuden aikaan kasin-ysin paikkeilla, ei ollut sen arvoista, että hän olisi tehnyt tuon pari kertaa vuodessa. Edes äitienpäivä ei kaikkina vuosina ollut sellainen syy, että hän olisi herännyt lasten kanssa, vaikka lapsetkin pyysivät.

Toisinaan pyysin myös "vapaa-aikaa" eli että hän ottaisi hoitaakseen muutamaksi tunniksi lapset, jotta saan rauhassa esim. puuhastella puutarhassa, mutta sekään ei onnistunut, kun kuulemma lasten hoito onnistuu siinä samalla - olinhan "kotona". Jos olisin harrastanut jotain "oikeaa asiaa" eli lähtenyt jonnekin muualle, niin sitten olisi kuulemma lasten hoito onnistunut.

Ilmoittauduin siis opiskelemaan, ja kerroin, että tarvitsen pari kertaa viikossa vapaata eli hänen pitäisi suoriutua kotiin ajoissa, jotta pääsen "harrastamaan" eli opintojen pariin. Kummasti noina päivinä oli aina ylitöitä. Kun sitten totesin, ettei enää ole tarvetta vapaille, niin ylityötkin sitten loppuivat...

Olin niin onnellinen, kun vihdoin eropaperit oli kädessä ja äijä maailmalla.

Vierailija
622/1475 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöstä tää nettikeskustelu on. En oo varmaan ainoa lukija, joka sijoittuu kokemustensa ja näkemystensä kanssa näiden kahden ääripään välillä. Eli että joo kyllä on olemassa laiskoja ja itsekkäitä miehiä mutta kyllä on olemassa turhasta niuhottavia naisiakin. Samaten on olemassa oman osuutensa (tai jopa enemmän) kaikista arjen askareista hoitavia miehiä, ja vastaavasti naisia jotka hyväksyvät ja ymmärtävät että on olemassa monta eri tapaa arvottaa ja tehdä noita arjen askareita, ja että yhteiselossa kokonaisuus ratkaisee, ei se että kumpi on useammin vaihtanut huonekasvien mullat jne.

Mä tunnen sekä miehiä että naisia jotka joutuvat mielestään tekemään toiseen nähdhen liian paljon kotihommia kun toinen laiskottelee. Yhteistä näille henkilöille on asiasta valittaminen. Ihan yhtälailla se harmittaa miestä joutua korjaamaan naisen ja lasten jäljiltä "kaiken", kuin naistakin.

Tässä on tutkimusten mukaan se ero, että kun mies kokee tekevänsä ”kaiken”, hän yleensä oikeasti tekee vasta 40%. Naisten tekemä työ on näkymätöntä, itsestäänselvyys. Miehelle jokainen kaupassa käynti ja tiskikoneen tyhjennys on sankariteko.

Tämä on kyllä juuri näin.

Meillä oli viime viikolla lapsi kipeänä. Ekana sairaspäivänä minä jäin töistä pois ja hoidin lasta. Tein ruuat ja käytiin ulkoilemassa minkä lapsi jaksoi. Iltapalat, iltapesut ja nukkumaan. Lapsi heräsi muutaman kerran yöllä, silittelin takaisin uneen.

Seuraavana päivänä mies oli luvannut olla lapsen kanssa kotona. Minä puin ja vaihdoin vaipat aamulla ja annoin lapselle aamupalaa. Mies ehti omilta aamutoimiltaan lapsen seuraan vasta kun minun olisi pitänyt olla jo työmatkalla. Ovenraosta vielä huikkasi, että kai tulen ennen kello 15 jotta hänkin ehtii vielä tehdä töitä. Söivät minun eilen tekemiä ruokia. Kun tulin töistä, eivät olleet käyneet ulkona vaan katsoneet televisiota koko päivän eikä välipalaa oltu syöty, joten tein välipalan ja puin lapsen ulkoilemaan. Leikin ja viihdytin kipeää lasta illan, tein sitten iltaruuan ja iltatoimet ja silittelin nukkumaan ja heräsin taas muutaman kerran yöllä, kuten olen herännyt lähes joka yö sinä aikana kun meillä on ollut lapsi.

Mies mökötti seuraavana aamuna, koska en ollut kiittänyt häntä kunnolla siitä että hän oli hoitanut lasta koko päivän ja päästänyt minut töihin. Olisi odottanut juhlintaa epäitsekkyydestään. Hän ihan todella näki, että oli tehnyt minulle suuren palveluksen pitämällä osan päivää huolta omasta lapsestaan. Noita öitä esimerkiksi ei kerta kaikkiaan ole olemassa, jos tunteja lasketaan, koska ne hoituvat itsestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1475 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tekee kotityöasiat vasta kun on pakko, ja naiset haluaa siivota kokoajan.

Vierailija
624/1475 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
625/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet kasvatetaan itsekkäiksi? Ne samat äidit, jotka ovat itsekin kärsineet miesten itsekkyydestä? Äidithän ne edelleen sen kasvatustyön tekee, koska miehet ei jaksa kasvattaa.

Vierailija
626/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet kasvatetaan itsekkäiksi? Ne samat äidit, jotka ovat itsekin kärsineet miesten itsekkyydestä? Äidithän ne edelleen sen kasvatustyön tekee, koska miehet ei jaksa kasvattaa.

Tätä mä olen jaksanut ihmetellä. Naiset tekevät kotona kaiken, sekä miehen että lasten eteen. Inahtamatta passataan kaikki, hyvä ettei ppua pyyhitä.

Ja sitten se kultapojan tuleva kumppani aikanaan ihmettelee kun herra ei osaa jalkojaan pyyhkiä saati vettä keittää. Se ei tiedä mitä lattian pesu tarkoittaa eikä ole koskaan koskenut pyykkikoneeseen. Se pitää herättää aamulla ja laittaa aamupala eteen, etsiä vaatteet jne. Mistähän mahtaa johtua?

Vierailija
627/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea! Kunpa minäkin pääsisin eroon omasta nahjuksestani. Lasten takia tässä roikun.

Kannattaa miettiä onko se lapsille paras vaihtoehto jos suhde ei toimi kunnolla. Lapset kyllä huomaa sen ja sillä voi olla kauaskantoisia vaikutuksia.

Vierailija
628/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aina jaksaa ihmetyttää mua kuinka ne aivan mahtavat ja kipinöivät kemiat johtaa kerta toisensa jälkeen siihen, että akat v0110ttaa palstalla kuinka mies ei sitä ja mies ei tätä.

IHAN ITSE SEN UKON VALITSITTE!!! IHAN JMKAUTA ITE OLITTE SITÄ MIELTÄ ETTÄ SE ON VTN SIISTEIN UKKO KOSKAAN!!

Hyppäsitte punkkaan nusimaan kuin raivotautinen kani koska kemiat/ pitkä ukko/ on sillä ainakin vielä hiukset päässä/ tienaa hyvin.

Nyt vtt turpa rullalle ja nauttikaa niin stnsti niistä vtn kemioistanne.

Vierailija
629/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se aina jaksaa ihmetyttää mua kuinka ne aivan mahtavat ja kipinöivät kemiat johtaa kerta toisensa jälkeen siihen, että akat v0110ttaa palstalla kuinka mies ei sitä ja mies ei tätä.

IHAN ITSE SEN UKON VALITSITTE!!! IHAN JMKAUTA ITE OLITTE SITÄ MIELTÄ ETTÄ SE ON VTN SIISTEIN UKKO KOSKAAN!!

Hyppäsitte punkkaan nusimaan kuin raivotautinen kani koska kemiat/ pitkä ukko/ on sillä ainakin vielä hiukset päässä/ tienaa hyvin.

Ei naisilla ole velvollisuutta ottaa mitään vastuuta omasta elämästään!

Vierailija
630/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei mies hoida kotitöitä tuli ap:lle ihan puskista?

Useimmille nuo asiat selviävät tapailun aikana.

Vierailija
631/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkuna kaupassa käydessä huomio kiinnittyy usein yksinäisiin miehiin. Heillä on koko ajan luuri korvassa, ja vaimolta kysellään mitä, minkälaista ja miten paljon pitää ostaa. Ei siis vähennä vaimon taakkaa tippaakaan. Niillä saattaa olla vaimon kirjoittama ruokalistakin kädessä, mutta siltikään ei onnistu omin päin. Minä en vastaisi edes miehen puheluun.

Aaaah juuri tämä! "Miltä se lehtikaali näyttää? Onko se missä päin tätä vihannesosastoa?"

Ja siitä huolimatta 25% tuotteista on muuta kuin mitä listalla oli, kun "ei siellä ollut". Ai ei ollut laktoositonta maustamatonta jogurttia? Riisipiirakoita? Pikkuhousunsuojia? Nyt joku tietysti miettii että miksen käynyt itse kaupalla. Siksi, että lapset ei ole koskaan, KOSKAAN, ajoissa nukkumassa jos mies jää sitä asiaa hoitamaan, vaan möllöttävät jonkun youtube-videon äärellä kun palaan kaupalta kun lasten pitäisi olla jo päät tyynyssä.

Vierailija
632/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla taitaa olla ihan isompia ongelmia tunne-elämän puolella.

Vierailija
633/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan. Seurusteluaikana miehet esittävät parempaa kuin ovat. Kunhan saa naisen rakastumaan itseensä, voi löysätä. Paljonkin.

Vierailija
634/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkuna kaupassa käydessä huomio kiinnittyy usein yksinäisiin miehiin. Heillä on koko ajan luuri korvassa, ja vaimolta kysellään mitä, minkälaista ja miten paljon pitää ostaa. Ei siis vähennä vaimon taakkaa tippaakaan. Niillä saattaa olla vaimon kirjoittama ruokalistakin kädessä, mutta siltikään ei onnistu omin päin. Minä en vastaisi edes miehen puheluun.

Aaaah juuri tämä! "Miltä se lehtikaali näyttää? Onko se missä päin tätä vihannesosastoa?"

Ja siitä huolimatta 25% tuotteista on muuta kuin mitä listalla oli, kun "ei siellä ollut". Ai ei ollut laktoositonta maustamatonta jogurttia? Riisipiirakoita? Pikkuhousunsuojia? Nyt joku tietysti miettii että miksen käynyt itse kaupalla. Siksi, että lapset ei ole koskaan, KOSKAAN, ajoissa nukkumassa jos mies jää sitä asiaa hoitamaan, vaan möllöttävät jonkun youtube-videon äärellä kun palaan kaupalta kun lasten pitäisi olla jo päät tyynyssä.

Kuka nuo avuttomat miehet on teille valinnut? Taisi miehet rahat olla se mielenkiintoisempi kriteeri joka vei voiton monesta arkielämää hyödyttävästä taidosta.

Vierailija
635/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan. Seurusteluaikana miehet esittävät parempaa kuin ovat. Kunhan saa naisen rakastumaan itseensä, voi löysätä. Paljonkin.

eli samaa kuin naiset.

Vierailija
636/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksavatko miehet näytellä vuosikausia? Mihin se päättyy?

Vierailija
637/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ei. Yksin asuva mies saattaakin hoitaa hommia joille tulee maagisesti sokeaksi jos samassa osoitteessa on joku vähintään 12-vuotias vaginallinen henkilö. Joskus käy niinkin että kahden aikuisen taloudessa kumpikin hoitaa omansa auttavasti tai kotitöitä on niin vähän että epätasaista jakautumista ei huomaa, mutta kun yhtälöön lisätään lapset ja miehen niihin liittyvä avuttomuus, mies edelleen osaa ehkä tehdä itselleen voileivät ja pestä pyykkiä 2 viikon välein mutta ei hoksaa että lapset tarvitsee ruokaa viidesti päivässä ja pyykkiäkin olisi pestävä monta kertaa viikossa. Lisäksi mikäli vain äiti on pidemmillä perhevapailla, viimeistään tässä vaiheessa mies ripustaa kotihanskat naulaan ja unohtaa useimpien kotitöiden olemassaolon eikä lainkaan rekisteröi lapsiin liittyvää työmäärän lisääntymistä - sittenkään, kun äiti palaa töihin.

Vierailija
638/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka nuo avuttomat miehet on teille valinnut? Taisi miehet rahat olla se mielenkiintoisempi kriteeri joka vei voiton monesta arkielämää hyödyttävästä taidosta.

Naurattaa aina nämä kuuluisat miehen rahat. Tavan talliaisia suurin osa, joiden normikuukausipalkka ei suuria tunteita herätä. Itse en ainakaan tunne yhtään rikasta miestä, perusjamppoja peruspalkkoineen kyllä useita.

Vierailija
639/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä valitsin, ja oltiin peräti kymmenen vuotta yhdessä ennen lasten saamista. Mies oli btw seurustelun alkaessa työtön. Mutta niin, aikana ennen lapsia tehtiin paljon yhdessä, esim. kaupalla käytiin yleensä yhdessä, ja sitä jaettavaa työtä oli niin vähän ettei toiselta tarvinnut kummoisia odottaa. Ja sitä paitsi, kun nyt mietin, ei se mies parikymmentä vuotta sitten ollut näin avuton ja vetelä. Eikä vielä lasten syntymän aikoihin, mutta nopeasti siitä alkoi alamäki. Esim. vaihtoi kyllä ihan oma-aloitteisesti ja säännöllisesti lakanat sängystään kun seurustelimme, mutta ei varmasti ole vaihtanut lasten sängyistä kertaakaan ilman erillistä kehotusta tai yrjöä sängyssä.

Vierailija
640/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ei. Yksin asuva mies saattaakin hoitaa hommia joille tulee maagisesti sokeaksi jos samassa osoitteessa on joku vähintään 12-vuotias vaginallinen henkilö. Joskus käy niinkin että kahden aikuisen taloudessa kumpikin hoitaa omansa auttavasti tai kotitöitä on niin vähän että epätasaista jakautumista ei huomaa, mutta kun yhtälöön lisätään lapset ja miehen niihin liittyvä avuttomuus, mies edelleen osaa ehkä tehdä itselleen voileivät ja pestä pyykkiä 2 viikon välein mutta ei hoksaa että lapset tarvitsee ruokaa viidesti päivässä ja pyykkiäkin olisi pestävä monta kertaa viikossa. Lisäksi mikäli vain äiti on pidemmillä perhevapailla, viimeistään tässä vaiheessa mies ripustaa kotihanskat naulaan ja unohtaa useimpien kotitöiden olemassaolon eikä lainkaan rekisteröi lapsiin liittyvää työmäärän lisääntymistä - sittenkään, kun äiti palaa töihin.

Onneksi teit viisaan valinnan ja keskityt itse parisuhteeseen vaginallisen henkilön kanssa.