UMK 2021
Tähän keskustelua ja spekulointia Uuden musiikin kilpailusta 2021. Suomen euroviisu edustaja toukokuuksi valitaan Uuden musiikin kilpailun finaalissa helmikuussa. Finaalin kilpailijat julkaistaan ensi viikon keskiviikkona.
Uuden musiikin kilpailun Instagram-tilillä on jo julkaistu vihje ensimmäisestä kilpailijasta: Hän on turkulainen, joka on tehnyt musiikkia sekä suomeksi että englanniksi.
Mukana siis yhteensä 7 kilpailijaa.
Kommentit (3410)
Mun mielestä noi sanat ei oo sillä tavalla tusinatavaraa ollenkaan, että ne kertovat yleensä yksinäisyydestä eikä jostain epäonnisesta parisuhteesta kuten yleensä. Puhuttelee mua enemmän näin. Muuten kyllä taidan suosia näitä energisempiä vaihtoehtoja.[/quote]
Ai, minä taas olen tulkinnut tuon olevan nimenomaan erobiisi. Kohta "Kelle mä soitan nyt" viittaa mielestäni siihen, että enää ei ole kumppania, jolle soittaa.[/quote]
Se on juuri noin, tuon 'nytin' takia.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna iltalehden viisuasiantuntija kehui yltiömäärin cicciolina-biisiä, mutta sitten kun live-esitykset tuli, niin Erikahan oli yksi surkeimmista esiintyjistä. Itsevarmuudesta ei ollut tietoakaan.
Onhan toi Pandora ihan hyvä, mutta ainakin itseäni häiritsee kertosäen toisto vaikka se on itsetarkoituksellista. Se, että Blind Channelille annetaan pelkkiä lampaita sen perusteella, että ko. "asiantuntija" kokee itsensä liian vanhaksi tälle biisille, osoittaa vain ettei näissä arvioinnissa objektiivisuudesta ole tietoakaan.
Ei ihme!! Cicciolina- parka! Joskus me kannustajat ei osata kannustaa. Joskus me puramme vaan omaa pahaa oloa ja huonommuudentunnetta ja itseen kohdistuvia häpeän tunteita ja omia epäreiluja kokemuksia viisuesiintyjiin. Se on ihan outoa. Miksi mä teen niin?
Sittten mä muistan, että Euroviisut - on vaan - "laulukilpailu" , ei sen enempää.
Tämän laulukilpailun jälkeen minun arki jatkuu, voittaa mun suosikki ja/tai ei. Mun ei kannata ottaa tätä kovin vakavasti. Euroviisut on vaan yksi viihdeohjelma ja sen jälkeen tulee taas seuraavia, joissa voin jännittää mun suosikkia. Hauskaa!
Minulle euroviisuissa parasta on huumori, taide, monenlaisuus on hauskaa viihdettä,
Parhaimmillaan viisut tuo säpinää, varsinkin kun tunnelma on hauska ja hyväntuulinen.
Euroviisut on mulle yksi mahdollisuus opetella kannustamaan, innostamaan, nauramaan, ja puhumaan myönteisesti - ennenkaikkea itselleni .
On niin hauska seurata näitä ulkomaisia euroviisusivustoja, joilla toimii niin taitavia sananiekkoja. Ihailen heidän kykyään puhua yhtäaikaa viihdyttävästi, hyväntuulisesti, ammattimaisesti, sivistyneesti ja jankkaamatta. He puhuvat kivasti myös niistä esiintyjistä , joiden esityksistä he eivät pidä.
kohdassa: 10:32 min https://www.youtube.com/watch?v=gzEgGrLOJ64
Viisufani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ihmiset haluaa lähettää blind channelin euroviisuihin?
Okei genre varmasti vetoaa moniin suomalaisiin, mutta biisinä oikeasti vain keskiverto ja sanoitus harvinaisen lapsellista teiniuhoa ja jos vertaa muita samanlaisia bändejä niin väkisinkin tuntuu genrensä tusinatavaralta. Rock on jees, mutta kannattaako joku bändi lähettää vain koska rock?
Ootkos katsonut yhtään noita ulkomaalasten mielipiteitä youtubesta ym? Porukka RAKASTAA Dark Sidea, kertsi on oikeasti tarttuva kun kuuntelee pariin kertaan. Ja mä en nää sanoja minään teini-uhona vaan niin, että vaikka elämä ois välillä p*skaa niin voidaan silti vitsailla siitä ja pitää hauskaa sillä omalla "pimeellä" tyylillä. Toki ymmärrän, jos jonkun mielestä tollasilla asioilla ei tuu vitsailla, mutta ite en ainakaan ota noita sanoja niin kirjaimellisesti. Tää biisihän syntyi bändin turhautumisesta tähän koronatilanteeseen.
Hyvin kirjoitit. Mä ymmärrän ainakin mitä tarkoitat. Meillä on tosi hyviä vaihtoehtoja. Tykkään kaikista omalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä viisujen voittaja, parissa päivässä yli miljoona katsojaa. Kolmen kärki The Roop, Islannin se jota en osaa edes kirjoittaa ja kolmantena BC tai Teflon.
Parissa päivässä yli miljoona katselukertaa?
Haiskahtaa maksetuilta näyttökerroilta.
Tai youtube on taas kerran sekoillut näyttökertojen kanssa.Eikä niihin näyttökertoihin kannata täysin uskoa.
Mainoksen kattominenkin antaa yhden näyttökerran ja hetken aikaa videon pyöriminenkin antaa yhden näyttökerran.Joskus on ollut niinkin, että video on saanut 10 likeä ja yksi näyttökerta videolla. Aika huijausta minusta.
Ihan hauska ja sopivan kreisi. Voittakoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna iltalehden viisuasiantuntija kehui yltiömäärin cicciolina-biisiä, mutta sitten kun live-esitykset tuli, niin Erikahan oli yksi surkeimmista esiintyjistä. Itsevarmuudesta ei ollut tietoakaan.
Onhan toi Pandora ihan hyvä, mutta ainakin itseäni häiritsee kertosäen toisto vaikka se on itsetarkoituksellista. Se, että Blind Channelille annetaan pelkkiä lampaita sen perusteella, että ko. "asiantuntija" kokee itsensä liian vanhaksi tälle biisille, osoittaa vain ettei näissä arvioinnissa objektiivisuudesta ole tietoakaan.
Ei ihme!! Cicciolina- parka! Joskus me kannustajat ei osata kannustaa. Joskus me puramme vaan omaa pahaa oloa ja huonommuudentunnetta ja itseen kohdistuvia häpeän tunteita ja omia epäreiluja kokemuksia viisuesiintyjiin. Se on ihan outoa. Miksi mä teen niin?
Sittten mä muistan, että Euroviisut - on vaan - "laulukilpailu" , ei sen enempää.
Tämän laulukilpailun jälkeen minun arki jatkuu, voittaa mun suosikki ja/tai ei. Mun ei kannata ottaa tätä kovin vakavasti. Euroviisut on vaan yksi viihdeohjelma ja sen jälkeen tulee taas seuraavia, joissa voin jännittää mun suosikkia. Hauskaa!
Minulle euroviisuissa parasta on huumori, taide, monenlaisuus on hauskaa viihdettä,
Parhaimmillaan viisut tuo säpinää, varsinkin kun tunnelma on hauska ja hyväntuulinen.
Euroviisut on mulle yksi mahdollisuus opetella kannustamaan, innostamaan, nauramaan, ja puhumaan myönteisesti - ennenkaikkea itselleni .
On niin hauska seurata näitä ulkomaisia euroviisusivustoja, joilla toimii niin taitavia sananiekkoja. Ihailen heidän kykyään puhua yhtäaikaa viihdyttävästi, hyväntuulisesti, ammattimaisesti, sivistyneesti ja jankkaamatta. He puhuvat kivasti myös niistä esiintyjistä , joiden esityksistä he eivät pidä.
kohdassa: 10:32 min
Totta! Tää on hyvä!
Blind channel
Oskr
Teflonit
Siinä oma top3, jonka järjestys määräytyy liveissä. Tefloneilla suurin vaara siihen, että lavaesitys on sekava tyyliin Saara Aalto. Blind channelilla suuri vaara on laulussa, kun en tiedä miten livenä vetävät.
Itse kuuntelen pääasiassa rokkia. En ole koskaan ollut linkin parkin yms. Nu metallin ystävä, koska olin jo sen aikaan vähän yli-ikäinen. Koska kuulostaa niin vahvasti linkin parkilta, niin oli vähän sellainen oli, että onko tämä jopa vähän vanhanaikainen... jossakin mielessä biisi on mielestäni vähän cringe, mutta pakkohan se on sanoa, että kertsi on tarttuva, ja helppo hoilata mukana sitä i’m-kohtaa. Hu hu-huudot vetää myös mukaan. Kun olen reaktiovideoita katsellut YouTubesta katsonut, niin ekaksi ihmiset ovat yleensä suu auki hämmästyksestä kun biisi alkaa, ja sitten alkavat jammaillla mukana. Kuulosta sellaiselta reaktiota, joka on viisuissa hyvä. Sanoja kukaan ei jaksa alkaa analysoimaan erityisemmin itse viisuissa.
Oskr on hyvä, ja tämä on helpoin saada toimimaan myös livenä. Tässä on laadukas tuotanto, ja biisi kuulostaa ajankohtaiselta, mutta vaara on, että samanlaisia tulee viisuissa vastaan muitakin.
Teflonit oli ekalla kuuntelemalla pettymys, kun se kertsi on niin tyhmän yksinkertainen. Mutta sitten tajusin, että sehän se pointti kai onkin. Pahin korvamato. Mutta epäilen, että ne Suomirap-kohdat vähän pilaa tätä kansainväliselle yleisölle. Tykkään siitä pelimaailma äänimaailmasta biisissä.
BC livenä. Aänenlaatu toki paskaa kuten ei-virallisissa keikkavideoissa aina mut ihan hyvältä tuo mun korvaan kuulostaa. Esim. 25 min kohdilla alkaa monen hehkuttama "Over My Dead Body".
Blind Cannelissa on vaan onnettoman huono video ja koreografia.
Ei tuommoinen vanhanaikainen raivoisa pimeä diskovälkkyvä kuva pure enää missään. Pitäisi näkyä esiintyjien kasvot, ilmeitä, jopa hymyjä, jotta lauluun saisi tarttumapintaa. Irvistelyt pois ja aggressiot, Keski- ja Etelä-Eurooppa ei niitä sulata. Esimerkiksi Lordin esitys oli visuaalisesti hieno, hahmojen kasvot ja ilmeet näkyivät.
Nyt pitäisi palkata teatterialan koreografi suunnittelemaan esitys. Ei noilla eväillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuommoinen vanhanaikainen raivoisa pimeä diskovälkkyvä kuva pure enää missään. Pitäisi näkyä esiintyjien kasvot, ilmeitä, jopa hymyjä, jotta lauluun saisi tarttumapintaa. Irvistelyt pois ja aggressiot, Keski- ja Etelä-Eurooppa ei niitä sulata. Esimerkiksi Lordin esitys oli visuaalisesti hieno, hahmojen kasvot ja ilmeet näkyivät.
Nyt pitäisi palkata teatterialan koreografi suunnittelemaan esitys. Ei noilla eväillä.
Se oiskin aika näky, leveät hymyt kasvoille ja lauletaan 27 clubista. :D
Moni on jumittunut noihin Dark side-biisin sanoihin. Ei niitä niin vakavasti tarvitse ottaa. Muistan hyvin tuon ikävaiheen. Mikä tärkeintä biisi on hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Hassua. Itse ajattelin juuri päinvastoin. Videon voisi siirtää tuollaisenaan euroviisulavalle. Tehköön pojat omaa juttuaan. Toivottavsti saavat itse päättää myös stailauksen.
Ne keksimällä keksityt show-numerot ei ainakaan Suomelta onnistu. Malliesimerkkinä Saara Aallon temppurata Show. "Maailmanluokan spektaakkeli" Ylen mukaan.
Kuinkahan paljon noilla laulajilla on päätös valtaa ton lava esiintymisen kanssa? siis saako ne päättää mitääh?
Vierailija kirjoitti:
BC livenä. Aänenlaatu toki paskaa kuten ei-virallisissa keikkavideoissa aina mut ihan hyvältä tuo mun korvaan kuulostaa. Esim. 25 min kohdilla alkaa monen hehkuttama "Over My Dead Body".
Liveveto on itseasiassa oikeinkin hyvä.
Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin se, että radiossa/youtubessa joku kuulostaa hirmu hyvälle , mutta sitten kun kuuntelee livenä.. hyyii. Esim. nyt äkkiseltään mitä ekana mieleen tuli, Wiskari ja Erika on liveäänineen aivan erilaiset kuin mitä radiosta kuule. Livenä pitää toimia ääni myös, eikä kuulostaa siltä kuin olisi se taitamattomampi serkku laulamassa.
Vierailija kirjoitti:
Akselin ääni on sellainen, että se erottuu kansainvälisilläkin areenoille. Paremmin kuin esimerkiksi erittäin taitavan laulajan, Iltan, ääni.
Blind Channel on kappaleena aivan ok, mutta lahityypissään ei mitenkään erityinen. Se saattaa päästä viisuihin, koska se erottuu muista, mutta ei sillä eväät riitä oikein siellä pärjäämiseen. Finaaliin pääsykin riippuu siitä miten kansalliset raadit äänestävät - onko niissä ollenkaan tätä lajityyppiä arvostavia mukana. Ja mitkä ihmisryhmät missäkin maassa Euroviisuja seuraavat.
Mikä noista UMK-kappaleista mielestäsi on lajityypissään erikoinen?
Koska Blind Channelilla on niin paljon jäseniä, niin lavalle ei tarvitsisi tuoda kuin itsensä ja jotain valoshowta - mut pliis, ei mitään lapsellisia liekkejä. Mää luulen, että oikeasti riittää kun tuovat itsensä ja energiansa!
tän tyyyline lavashow blind channelille valot välkkyy ja tummat puvut,robotit voi jättää pois
Mä oon nyt kuunnellut kaikki UMK kappaleet useampaan otteeseen. Jokainen on hyvä, mikä vähän yllätti. Ei ole tullut totuttua näin hyvään tasoon :D
Ainut biisi, missä on jotain tarttumapintaa ja voin kuvitella viisuväen maailmalla yhtyvän mukaan, niin iloveyou -jankutus ja BC:n "gorillahuuto". Kysymys kuuluukin, kummassa täkyssä on enemmän otetta?
Omasta mielestä BC:llä, mutta kyllähän tuota Teflonin tunnelmaa on kehuttu ja tarttuuhan se kuin iilimato jalkapohjaan. Itse henk.koht. pääsen kuitenkin tunnelmaan BC:n gorillahuudon siivittämänä, ainakin videon perusteella se energia vaan vetää mukanaan. Onhan tuo Teflonkin aikamoinen korvamato - riittääkö pelkkä kertsin jankkaus, ei minulla ainakaan, joten tästä syystä BC vie voiton. Siinä on muutakin kuin kertsi.
Akselin ääni on sellainen, että se erottuu kansainvälisilläkin areenoille. Paremmin kuin esimerkiksi erittäin taitavan laulajan, Iltan, ääni.
Blind Channel on kappaleena aivan ok, mutta lahityypissään ei mitenkään erityinen. Se saattaa päästä viisuihin, koska se erottuu muista, mutta ei sillä eväät riitä oikein siellä pärjäämiseen. Finaaliin pääsykin riippuu siitä miten kansalliset raadit äänestävät - onko niissä ollenkaan tätä lajityyppiä arvostavia mukana. Ja mitkä ihmisryhmät missäkin maassa Euroviisuja seuraavat.