UMK 2021
Tähän keskustelua ja spekulointia Uuden musiikin kilpailusta 2021. Suomen euroviisu edustaja toukokuuksi valitaan Uuden musiikin kilpailun finaalissa helmikuussa. Finaalin kilpailijat julkaistaan ensi viikon keskiviikkona. Uuden musiikin kilpailun Instagram-tilillä on jo julkaistu vihje ensimmäisestä kilpailijasta: Hän on turkulainen, joka on tehnyt musiikkia sekä suomeksi että englanniksi. Mukana siis yhteensä 7 kilpailijaa.
Kommentit (3410)
Ajatelkaa minkälaista olisi olla ruotsalainen. Aina vaan samantyylistä musaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin melodifestivalenin taso kova. Veikkaan finaaliin päässeen 19v. afrikkalaisen näköisen laulajan tulevan valituksi. Osasi laulaa ja esitys oli kantaaottava vallitsevaa pandemiaa ja black lives matteria huomioiden. Saattaa esityksellään voittaa
Ruotsalaiset laulamassa koronasta xD Sillä varmasti tulee ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en tuohon sanoitukseen ole juurikaan kiinnittänyt huomiota. Keskisormet pystyyn on ainut jonka sieltä bongaan.
Ehkä lavalle tarvittaisiin suuri keskari, josta törkymieliset saisivat mieleensä peniksen. Voisi olla esim. Lamppu keskari/penis 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli hirveä myötähäpeä katsellessa tuon Dannyn esitystä. Mies oli kuin haudasta noussut/nostettu, hautajaisista tosin lauloikin.
Karmivaa, että tuon näköinen ihminen ei osaa jäädä sivuun tällaisista kisoista.
Danny kertoo päätyneensä mukaan UMK:hon hieman yllättäen. Hän ei itse ollut tietoinen siitä, että Mökkitie Recordsin porukka oli lähettänyt hänen kappaleensa mukaan kilpailuun
Mökkitien pojat aatteli että tässä on win-win tilanne. Dannyn tuleva levy saa nostetta ja näkyvyyttä. Yleltä aika noloa tarttua tähän syöttiin. Olisivat antaneet tilaisuuden jollekin tuoreelle nousevalle kyvylle.
Juu ja ilmeisesti palkkasivat Erikan vielä istuun Dannyn viereen ja pilaan pisteitten anto hetken. Tärkeetä toimintaa Erikalta, huomioh......
Korjaus. Po. Törkeetä ei tärkeetä paitti Erikalle ittelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin melodifestivalenin taso kova. Veikkaan finaaliin päässeen 19v. afrikkalaisen näköisen laulajan tulevan valituksi. Osasi laulaa ja esitys oli kantaaottava vallitsevaa pandemiaa ja black lives matteria huomioiden. Saattaa esityksellään voittaa
Ruotsalaiset laulamassa koronasta xD Sillä varmasti tulee ääniä.
Positiivisia ääniä. Tegnell näyttäis keskarii!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää ja tutnuu tekopyhältä että täällä sivuilla kyllä saa fanittaa Blind Channelliä, mutta väkivaltapoppia edustavan Blind Channelin laulujen sanoja ei saa "lukea" .
Oon linkannut sanat tänne moneen kertaan, mutta koska ne sanat on niin väkivaltaiset, moderaattori poistaa ne.
Jos ihmiset tietäis millaisia sanoja BC lauluissa on, en usko että järkevät Vauva-sivulla pyörivät vanhemmat olis äänestänyt BC Suomen edustajaksi.
Käykää ite googlettamassa Blind Channelin laulujen sanoja "lyrics", esim biisi "Gun".
Musta on tosi vastuutonta ja järkyttävää että väkivaltapoppia julkisesti edustavan bändin laulujen sanoja ei voi arvioida . Samaan aikaan lapset suomessa väkivaltaistuu ja tappaa toisiaan.
Nuo sanat oli ironiset.
Ironiaa Koskelaan
Lopeta jo jatkuva jankutus, ei liity tämän ketjun aiheeseen ja voit aivan vapaasti kertoa noita mielipiteitäsi asiaan kuuluvassa omassa ketjussa.
Se on Blind Channelhän joka sanoo soittavansa väkivaltapoppia! En minä.
No nyt on mennyt bändin albumin nimi pahasti ihon alle. Missään he eivät ole sanoneet ihannoivansa väkivaltaa, päihteitä tai itsetuhoista käytöstä. Vuosia seuranneena ko. bändiä on ilahduttavaa kuinka viimein alkavat täällä Suomessakin löytää jalansijaa ja tulevat ihmisten tietoisuuteen. Nuoret miehet ovat tehneet kovasti duunia ja arvostan sitä paljon.
"Meillä on se sama. Me ei lauleta rakkaudesta ja toivosta vaan keskisormista. Kaikki aina sanoo, että eihän tuollaista voi tulla Oulusta ja että eihän tuollainen ikinä breikkaa, mutta kun ne papattaa, me vain jatketaan tekemistä”, Vilhelm sanoo.Sitä haluamme sanoa meidän biiseissäkin, että jos on paha olla, sen voi sanoa. Että on tosi ookoo…”
”…olla fucked up”, Hokka sanoo.
Samalla hän esitti vetoomuksen."
"–Ainut mikä huolettaa on promillemäärä, Niko Vilhelm veisteli.
Samalla hän esitti vetoomuksen.
–Meidän musiikki on violent poppia. Älkää koskaan kutsuko meitä nu metal -yhtyeeksi, Joel vetosi.
Tällainen on Blind Channelin voittoisa kokoonpano."
(Englanti-suomi) Violent pop : väkivalta pop.
Kyllä tuo väkivaltapop omaanki korvaan kalskahtaa. Voisi olla voimapop.
Danny naistenmies. Kolmiodraamaa, jossa Erika jätetty kuin nalli kalliolle?
https://www.seiska.fi/telkkari/mitahan-helmi-mahtaa-tasta-tuumia-danny-…
En pitänyt, kun Ilta katsoi kameraan. Muutenkin suomalaisten naisten laulaminen on nykyään kiekumista, vaikka ääni olisi hyvä.
Mietin pitkään ketä Aksel muistutti finaalissa ja nyt vasta tajusin et sehän oli ihan kuin nuori Edmund Kemper😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää ja tutnuu tekopyhältä että täällä sivuilla kyllä saa fanittaa Blind Channelliä, mutta väkivaltapoppia edustavan Blind Channelin laulujen sanoja ei saa "lukea" .
Oon linkannut sanat tänne moneen kertaan, mutta koska ne sanat on niin väkivaltaiset, moderaattori poistaa ne.
Jos ihmiset tietäis millaisia sanoja BC lauluissa on, en usko että järkevät Vauva-sivulla pyörivät vanhemmat olis äänestänyt BC Suomen edustajaksi.
Käykää ite googlettamassa Blind Channelin laulujen sanoja "lyrics", esim biisi "Gun".
Musta on tosi vastuutonta ja järkyttävää että väkivaltapoppia julkisesti edustavan bändin laulujen sanoja ei voi arvioida . Samaan aikaan lapset suomessa väkivaltaistuu ja tappaa toisiaan.
Nuo sanat oli ironiset.
Ironiaa Koskelaan
Lopeta jo jatkuva jankutus, ei liity tämän ketjun aiheeseen ja voit aivan vapaasti kertoa noita mielipiteitäsi asiaan kuuluvassa omassa ketjussa.
No nyt on mennyt bändin albumin nimi pahasti ihon alle. Missään he eivät ole sanoneet ihannoivansa väkivaltaa, päihteitä tai itsetuhoista käytöstä. Vuosia seuranneena ko. bändiä on ilahduttavaa kuinka viimein alkavat täällä Suomessakin löytää jalansijaa ja tulevat ihmisten tietoisuuteen. Nuoret miehet ovat tehneet kovasti duunia ja arvostan sitä paljon.
"Meillä on se sama. Me ei lauleta rakkaudesta ja toivosta vaan keskisormista. Kaikki aina sanoo, että eihän tuollaista voi tulla Oulusta ja että eihän tuollainen ikinä breikkaa, mutta kun ne papattaa, me vain jatketaan tekemistä”, Vilhelm sanoo.Sitä haluamme sanoa meidän biiseissäkin, että jos on paha olla, sen voi sanoa. Että on tosi ookoo…”
Samalla hän esitti vetoomuksen.""–Ainut mikä huolettaa on promillemäärä, Niko Vilhelm veisteli.
–Meidän musiikki on violent poppia. Älkää koskaan kutsuko meitä nu metal -yhtyeeksi, Joel vetosi.
Puhuvat ”Violent popista” ja sinä itse olet sen tuohon loppuun suomentanut.
Sama kuin sanoisit, että Rock music = kivi musiikki.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Teflon Brothersin lyriikat olivat paljon hirvittävämmät kuin Sokean kanavan. Ihannoivat maksullisten naisien seuraa Ukrainassa, vaikka ala itä-Euroopassa sisältää paljon ihmiskauppaa, huumeita ja rikollisuutta. Ja se on sitä "rakautta", kun jollein lapsena kidnapatulle ja huumatulle prostituoidulle tunnustaa "I love you". Kammottava kipale.
Vähän samaa olen miettinyt, että mikä kappaleen viesti oli. Puhutaan suomalaisista junteista ja köyhistä naisista Itä-Euroopassa. Kumpikin esitetään vähän naurettavassa valossa ikään kuin ylhäältäpäin katsoen. Että kun ei osata kieliä mutta ainakin tuo assanvessankassa tai Tiranan prostituoitu tykkää. Vaikka kyse olisi itseironiasta, tulee silti mieleen hyväksikäyttöteema. Jos kappale olisi lähetetty viisuihin, olisi varmasti saatu kohu aikaan, kun joku olisi kertonut Albanialaisille, että sihteeriopisto on täällä kiertoilmaus prostituutiolle.
Eurovision song contest 2021. Laulukilpailu. Miksi, oi miksi niin usein vuosien varrella on nähty ala-arvoista, epävireistä laulua näissä Suomen skaboissa? Lähin vertailukohta Ruotsi, siellä artistit on kertaluokkaa parempia ja valmiimpia isoille estradeille jo aluekarsinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Eurovision song contest 2021. Laulukilpailu. Miksi, oi miksi niin usein vuosien varrella on nähty ala-arvoista, epävireistä laulua näissä Suomen skaboissa? Lähin vertailukohta Ruotsi, siellä artistit on kertaluokkaa parempia ja valmiimpia isoille estradeille jo aluekarsinnoissa.
Suomella ei ole tuon karsinnan suhteen mitään hävettävää. Oletkohan edes seurannut noita paljon hehkuttamiasi Ruotsin karsintoja? Itse yritin katsoa ensimmäistä, mutta kesken jäi. Ehdin nähdä yhden esityksen eikä ainakaan se laulaja pysynyt vireessä. Lisäksi yleisön puutteen aisti häiritsevästi, toisin kuin UMK-lähetyksessä.
Ruotsilla on kyllä hienot puitteet, mutta ihan paskat biisit tänä vuonna. Turha hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo sanat oli ironiset.
Ironiaa Koskelaan
Kuulostaa siltä, että haluat tahallasi ymmärtää väärin englanninkielisen termin ”violent pop”. Kyseessä on musiikkitermi, jolla halutaan kuvata tietyn tyyppistä musiikkia. Vertaa esim. ”heavy metal”, joka ei suinkaan tarkoita, että puhutaan painavasta metallista, kuten sinun logiikkasi sanoisi.
On valinta, mitä sanaa haluaa itsestään käyttää.
Violent = väkivalta. Googlaa sana "väkivalta"
Väkivalta ei tarkoita ei-väkivaltaa vaan väkivaltaa. Loogista. Helppoa.
"WHO:n määritelmässä väkivalta tarkoittaa vallan, kontrollin tai fyysisen voiman tahallista käyttöä tai sillä uhkaamista siten, että tämä kohdistuu toiseen ihmiseen tai ihmisryhmään ja että tämä johtaa tai voi johtaa fyysisen tai psyykkisen vamman syntymiseen, kehityksen häiriytymiseen, perustarpeiden tyydyttymättä jäämiseen tai kuolemaan. Väkivaltailmiö on monitasoinen ja on yksilöllisten, ihmisten välisiin suhteisiin liittyvien, sosiaalisten, kulttuuristen ja ympäristöllisten tekijöiden monimutkaisen yhteisvaikutuksen tulos."
Penään bändiltä kansallista vastuuta ja ymmärrystä, että nyt ei soitella enää oman ikäisille kavereille takahuoneessa. Suosio velvoittaa.
Osalla Suomen lapsista menee tosi TOSI huonosti (en viittaa siihen Helsingin kaupunginosaan, josta ei haluta kuulla). 50 000 nuorta miestä on syrjäytynyt pahasti tässä maassa. Nyt saatte kaikki peukuttaa, ketkä innoissanne odotatte että pienet lapset , koululaiset, teinit ja keski-ikäiset ikinuoret porukalla alkaa heiluu "kaljoissaan" keskarit pystyssä . Oikein hyvää koulumatkaa vaan kaikille . Älkää peukuttako ylös, jos ette tykkää tästä . Peukuttakaa ylös, jos tykkäätte BC ja ylös, jos ette tykkää ja alas tai ylös.
Kuitenkin jos täällä VAUVA-sivuilla olis edes yksi, näkee väkivaltapopin yli lasten väkivaltaisuuden ongelmana, niin tässä hänelle linkki poikien pahoinvoinnista Suomessa:
https://www.duodecimlehti.fi/duo20058
https://www.mielenterveystalo.fi/lapset/ammattilaisille/hairiot/kayttay…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo sanat oli ironiset.
Ironiaa Koskelaan
Samalla hän esitti vetoomuksen.""–Ainut mikä huolettaa on promillemäärä, Niko Vilhelm veisteli.
Paitsi että kivi ei ole englanniksi rock.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo sanat oli ironiset.
Ironiaa Koskelaan
Paitsi että kivi ei ole englanniksi rock.
Rock ei tarkoita väkivaltaa. Violent tarkoittaa väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo väkivaltapop omaanki korvaan kalskahtaa. Voisi olla voimapop.
Kaikissa bändiä koskevissa lehtijutuissa puhutaan nimenomaan väkivaltapopista ja jätkät kyllä sitä uran alkuaikoinakin toivat mielellään esille.
Juu ja ilmeisesti palkkasivat Erikan vielä istuun Dannyn viereen ja pilaan pisteitten anto hetken. Tärkeetä toimintaa Erikalta, huomioh......