UMK 2021
Tähän keskustelua ja spekulointia Uuden musiikin kilpailusta 2021. Suomen euroviisu edustaja toukokuuksi valitaan Uuden musiikin kilpailun finaalissa helmikuussa. Finaalin kilpailijat julkaistaan ensi viikon keskiviikkona. Uuden musiikin kilpailun Instagram-tilillä on jo julkaistu vihje ensimmäisestä kilpailijasta: Hän on turkulainen, joka on tehnyt musiikkia sekä suomeksi että englanniksi. Mukana siis yhteensä 7 kilpailijaa.
Kommentit (3410)
Minusta Dannyn sanoitus oli ahdistava. Kaikki rakastaa kuolleena, korppikotkat raakkuvat ja palaa kummittelemaan. Kummittelu mielestäni viittaa pimeyden voimiin. Olisiko Danny pitänyt pukea mustaan hattuun ja viittaan? 🥺
Vierailija kirjoitti:
Paras voitti!
Tuli hirveä myötähäpeä katsellessa tuon Dannyn esitystä. Mies oli kuin haudasta noussut/nostettu, hautajaisista tosin lauloikin.
Miten ihmeessä tällaisia esityksiä edes hyväksytään karsintoihin? Eikö hänellä itsellään ole minkäänlaista käsitystä asiasta, kun on kuitenkin musiikin parissa elämänsä viettänyt?
Karmivaa, että tuon näköinen ihminen ei osaa jäädä sivuun tällaisista kisoista.
Kai joku mummo äänesti säälistä?
Dannyn sijaan syyttäisin YLEä. Dannyn tiimi on lähettänyt biisin kisoihin, mutta YLE valitsee noin 200-300 biisin joukosta ne 7 biisiä finaaliin. Kukaan ei tule tietämään mitkä biisit jäi pääsemättä finaaliin kun YLE päätti valita Dannyn biisin. Danny haki Erikamaista uutta nostetta uralleen kisasta mutta pieleen meni. Onhan meillä ollut yrittämässä myös Kari Tapion ja Einin kaltaisia vanhempia artisteja ja sen sijaan on jätetty nuorempia ja tuntemattomampia valitsematta.
Ja titta se Danny lauloi esim. Arkusta, mitäpä kuolleet kalliilla arkulla tai hautajaisilla tekee? Saman asian ajaa pahvilaatikko ja vaatimattomat juhlat, joissa ei ole pakko vääntää porua.
Olen ollut aina sitä mieltä, että kalliit hautajaiset ja hautakivet ovat vain halua näyttää muille, kuinka on panostettu ja käytetty rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää ja tutnuu tekopyhältä että täällä sivuilla kyllä saa fanittaa Blind Channelliä, mutta väkivaltapoppia edustavan Blind Channelin laulujen sanoja ei saa "lukea" .
Oon linkannut sanat tänne moneen kertaan, mutta koska ne sanat on niin väkivaltaiset, moderaattori poistaa ne.
Jos ihmiset tietäis millaisia sanoja BC lauluissa on, en usko että järkevät Vauva-sivulla pyörivät vanhemmat olis äänestänyt BC Suomen edustajaksi.
Käykää ite googlettamassa Blind Channelin laulujen sanoja "lyrics", esim biisi "Gun".
Musta on tosi vastuutonta ja järkyttävää että väkivaltapoppia julkisesti edustavan bändin laulujen sanoja ei voi arvioida . Samaan aikaan lapset suomessa väkivaltaistuu ja tappaa toisiaan.
Nuo sanat oli ironiset.
Ironiaa Koskelaan
Lopeta jo jatkuva jankutus, ei liity tämän ketjun aiheeseen ja voit aivan vapaasti kertoa noita mielipiteitäsi asiaan kuuluvassa omassa ketjussa.
Se on Blind Channelhän joka sanoo soittavansa väkivaltapoppia! En minä.
No nyt on mennyt bändin albumin nimi pahasti ihon alle. Missään he eivät ole sanoneet ihannoivansa väkivaltaa, päihteitä tai itsetuhoista käytöstä. Vuosia seuranneena ko. bändiä on ilahduttavaa kuinka viimein alkavat täällä Suomessakin löytää jalansijaa ja tulevat ihmisten tietoisuuteen. Nuoret miehet ovat tehneet kovasti duunia ja arvostan sitä paljon.
Bändin instagramissa on mielenkiintoisia kuvia, joista näkyy sekä poikien että bändin kehitys puhtoisista perhepojista nykypäivään. Tuoreimmissa kuvissa on esimerkiksi sellainen, jossa pojat ovat lattialla polvillaan paperipussi päässä kuin odottamassa -mitä.
Vierailija kirjoitti:
Ja TOTTA se Danny lauloi esim. Arkusta, mitäpä kuolleet kalliilla arkulla tai hautajaisilla tekee? Saman asian ajaa pahvilaatikko ja vaatimattomat juhlat, joissa ei ole pakko vääntää porua.
Olen ollut aina sitä mieltä, että kalliit hautajaiset ja hautakivet ovat vain halua näyttää muille, kuinka on panostettu ja käytetty rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää ja tutnuu tekopyhältä että täällä sivuilla kyllä saa fanittaa Blind Channelliä, mutta väkivaltapoppia edustavan Blind Channelin laulujen sanoja ei saa "lukea" .
Oon linkannut sanat tänne moneen kertaan, mutta koska ne sanat on niin väkivaltaiset, moderaattori poistaa ne.
Jos ihmiset tietäis millaisia sanoja BC lauluissa on, en usko että järkevät Vauva-sivulla pyörivät vanhemmat olis äänestänyt BC Suomen edustajaksi.
Käykää ite googlettamassa Blind Channelin laulujen sanoja "lyrics", esim biisi "Gun".
Musta on tosi vastuutonta ja järkyttävää että väkivaltapoppia julkisesti edustavan bändin laulujen sanoja ei voi arvioida . Samaan aikaan lapset suomessa väkivaltaistuu ja tappaa toisiaan.
Nuo sanat oli ironiset.
Ironiaa Koskelaan
Lopeta jo jatkuva jankutus, ei liity tämän ketjun aiheeseen ja voit aivan vapaasti kertoa noita mielipiteitäsi asiaan kuuluvassa omassa ketjussa.
No nyt on mennyt bändin albumin nimi pahasti ihon alle. Missään he eivät ole sanoneet ihannoivansa väkivaltaa, päihteitä tai itsetuhoista käytöstä. Vuosia seuranneena ko. bändiä on ilahduttavaa kuinka viimein alkavat täällä Suomessakin löytää jalansijaa ja tulevat ihmisten tietoisuuteen. Nuoret miehet ovat tehneet kovasti duunia ja arvostan sitä paljon.
Bändin instagramissa on mielenkiintoisia kuvia, joista näkyy sekä poikien että bändin kehitys puhtoisista perhepojista nykypäivään. Tuoreimmissa kuvissa on esimerkiksi sellainen, jossa pojat ovat lattialla polvillaan paperipussi päässä kuin odottamassa -mitä.
Mestausta varmaan! Laita linkkiä tähän öyhötykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo sanat oli ironiset.
Ironiaa Koskelaan
Kuulostaa siltä, että haluat tahallasi ymmärtää väärin englanninkielisen termin ”violent pop”. Kyseessä on musiikkitermi, jolla halutaan kuvata tietyn tyyppistä musiikkia. Vertaa esim. ”heavy metal”, joka ei suinkaan tarkoita, että puhutaan painavasta metallista, kuten sinun logiikkasi sanoisi.
He ovat itse alusta alkaen käyttäneet termiä väkivaltapop, mitäs sitä nyt kieltämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo sanat oli ironiset.
Ironiaa Koskelaan
Mestausta varmaan! Laita linkkiä tähän öyhötykseen.
En laita, joudutte itse menemään heidän instaansa.
" Ei haittaa vaikka kuolis 27 vuotiaana kunhan pääsee vetää viinaa viimestä päivää" kaunis on suomen sanoma maailmalle.
Mielestäni Teflon Brothersin lyriikat olivat paljon hirvittävämmät kuin Sokean kanavan. Ihannoivat maksullisten naisien seuraa Ukrainassa, vaikka ala itä-Euroopassa sisältää paljon ihmiskauppaa, huumeita ja rikollisuutta. Ja se on sitä "rakautta", kun jollein lapsena kidnapatulle ja huumatulle prostituoidulle tunnustaa "I love you". Kammottava kipale.
Vierailija kirjoitti:
" Ei haittaa vaikka kuolis 27 vuotiaana kunhan pääsee vetää viinaa viimestä päivää" kaunis on suomen sanoma maailmalle.
Juu maailmalla ei tiedetä suomalaisten ryyppäämisestä mitään. Yksikään sandaaleissa ja vyötärölaukussa euroopassa kulkenut turisti ei tätä ole paljastanut. Totuus on tuolla ulkona! Kapakkaan vaan, vaikka korona tulisi
Blind Channelin sanoitus on just hyvä. Aiheuttaa mielipiteitä suuntaan ja toiseen. Paras euroviisu on sellainen jota rakastetaan ja vihataan. Ääripäästä toiseen. Ihan niinkuin Lordiakin aikoinaan hävettiin ja rakastettiin.
Pahin rikos euroviisulavalla on tylsyys. Olla se vuoden vessatauko biisi. Pudotaan ns. väliin. Ihan kivaa ei kukaan äänestä. Tyyliin joku Sandhjan "sing it away" tai Daruden "Look away". Haukotus.
BC:n asenne on myös hyvä: "lähdetään voittamaan Euroviisut". Ja ovat valmiita tekemään töitä tulevan esityksen eteen vielä lisää.
Itse en tuohon sanoitukseen ole juurikaan kiinnittänyt huomiota. Keskisormet pystyyn on ainut jonka sieltä bongaan.
Onhan Suomi rokannut euroviisuissa nuku pommiin biisilläkin, jonka voi ymmärtää vaikka kuolemana ydinpommiin.
Outoja me ollaan aina oltu. Tos oli kyl Juicen moka sanoituksessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu maailmalla ei tiedetä suomalaisten ryyppäämisestä mitään. Yksikään sandaaleissa ja vyötärölaukussa euroopassa kulkenut turisti ei tätä ole paljastanut. Totuus on tuolla ulkona! Kapakkaan vaan, vaikka korona tulisi
Jopa suomen hallitus om sitä mieltä että mieluummin räkälään kun salille.
Laki estää kapakoiden sulkemisen, etteivät kohta killu katon rajassa kaikki juopot. Ka nyt tauolle töihin. Moikka moi!
Saara Aallonkin esityksessä nähtiin n.zeja positiivisuuskoulussa. Ja Kristan esitys oli poitiikkaa. Ei ole helppoa ei.
Muuten on ollut aikas tavalla melankoliaa. Mutta voisimme toki soitella pylly vasten pyllyä pum pum -aina vaan uudelleen ja uudelleen. Tai tipitii tipitii kevät on
Vierailija kirjoitti:
Tuli hirveä myötähäpeä katsellessa tuon Dannyn esitystä. Mies oli kuin haudasta noussut/nostettu, hautajaisista tosin lauloikin.
Danny kertoo päätyneensä mukaan UMK:hon hieman yllättäen. Hän ei itse ollut tietoinen siitä, että Mökkitie Recordsin porukka oli lähettänyt hänen kappaleensa mukaan kilpailuun
Mökkitien pojat aatteli että tässä on win-win tilanne. Dannyn tuleva levy saa nostetta ja näkyvyyttä. Yleltä aika noloa tarttua tähän syöttiin. Olisivat antaneet tilaisuuden jollekin tuoreelle nousevalle kyvylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo sanat oli ironiset.
Ironiaa Koskelaan
Kuulostaa siltä, että haluat tahallasi ymmärtää väärin englanninkielisen termin ”violent pop”. Kyseessä on musiikkitermi, jolla halutaan kuvata tietyn tyyppistä musiikkia. Vertaa esim. ”heavy metal”, joka ei suinkaan tarkoita, että puhutaan painavasta metallista, kuten sinun logiikkasi sanoisi.
He ovat itse alusta alkaen käyttäneet termiä väkivaltapop, mitäs sitä nyt kieltämään.
Tässä sinulle bändin oma kuvaus biisistä:
”Vuoden 2020 piti olla Blind Channelille iso vuosi. Heillä oli keikkoja sovittuna, uutta musiikkiakin tulossa. Sitten iski korona.
–Kaikki vietiin nenän edestä. Tuli halu nostaa keskarit ilmaan ja huutaa. Teimme siitä biisin, myös huh - huh -huuto on isossa roolissa. Keskisormen nostaminen ilmaan tällaisena aikana on vapauttavaa, se tekee hyvää. Ihmiset ovat saaneet siitä kiinni. Blind Channel haluaa sanoa, että jos auringonvaloa ei näy, pidetään sitten vit**u bileet kellarissa, Niko kuvailee.”
Paras voitti!
Miten ihmeessä tällaisia esityksiä edes hyväksytään karsintoihin? Eikö hänellä itsellään ole minkäänlaista käsitystä asiasta, kun on kuitenkin musiikin parissa elämänsä viettänyt?
Kai joku mummo äänesti säälistä?