Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~Helminauhat keskiviikkona~~

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun kävit moikkaamassa! Onneksi olkoon vaan sinullekin, luulin jo että luovuit kokonaan toivosta....Meillä tärppäsi myöskin vähän niinkuin yllättäen, juuri kuin itse sitä " vähinten" toivoin eli ajattelin jo et olkoon nyt sitten et yritetään sit taas syksyllä niin saa nauttia ainakin kesän siideriä nautiskellessa, mutta toisin kävi, mutta hyvä näinkin!!!

Kolibreilla ei taida pinoa enää oikein ollakaan, pitäisköhän välillä koittaa keräillä muita kolmosen odottajia kasaan tällekin puolelle?

Mukavaa odotusaikaa sinulle, meillä ei kauheasti näköjään ole eroa edes viikoissa=)

T. kolomonen 9+4

P.s anteeksi vierailuni täällä teidän helminauhoissa.... NIIN ja onnittelut teille kaikille muillekin helmikuisille!

Vierailija
2/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein ihmettelin, että missä kaikki helminauhalaiset tänään ovat kun vasta nyt Mammutti80 ehti availemaan (juuri minua ennen) uuden päivän.

Kelläs kaikille on tänään ultra? Itselläni vasta 11.8 eikä millään enää jaksaisi odotella.Haluisin jo päästä tästä epävarmuudesta eroon ja kertoa avoimesti kaikille - jopa töissä. Nyt peittelen vaan erilaisilla huiveilla pömppöäni ja kylläpä huvittaa. Hirveä " ressi" iski eilen illalla päälle, kun meillä on isot pirskeet tulossa 12.8 ja yhtäkkiä tajusin ettei taida olla mitään tyylikästä päällepantavaa, joka mahtuis tai saati ettei maha näkyis ihan selvästi. Toki jos ultrassa kaikki ed.päivänä ok, niin eipä se sitten enää haittaa. Onhan 4.raskauskuukausi jo silloin hyvällä alulla. Ajatelkaa - sekin kuulostaa aika ihanalta korvissa. Olen neljännellä kuulla...No siihen mulla vielä muutamia päiviä aikaa.

Joku täällä kommentoikin mahan kokoaan eri vuorokauden aikoina. Huvittaa tosiaan, että iltaisin vatsa turpoaa ihan järjettömän kokoiseksi ja taas aamulla huomattavasti pienempi. Mistäköhän se johtuu? Kerääkö teillä muilla ilmaa ts.on tavallista enemmän ilmavaivoja? Mä ainakin iltaisin paukuttelen aika surutta - voi olla että johtuu ruoista mitä syö, en tiedä vai mikähän olis.

No juu, mutta onneksi on jo keskiviikko ja kohta pääsee hierontaan.Ihanaa! Siis työajalla vieläpä.

terv.Kaksosnainen ja rv 11+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kaasuvaivat vaivaa täälläkin. Eilen muistin syödä luumuja, joten maha toimi sitten tänä aamuna ihanasti =D

Ja olen kuullut, että nää vaivat ovat aika yleisiä raskaudessa....

Mä " pääsin" eilen illalla sitten taas puklaamaan pienet oksutkin.... olo oli päivällä niin hyvä, että tuli aikamoisena yllärinä sitten myöhäillasta.

Nautin taas lämpimistä ilmoista, kun ei ole liian kuumaa. Esikoinenkin oli innoissaan, kun pääsi illalla taas uimaan.

Masutuubit on nyt sitten ommeltu. Vähän yläpäästä kavensin, ettei ole siellä paljon ylimääräistä kangasta. Helppoa oli kuin mikä, myös tumpelo-meikäläisellekin.

Kehtoa yms. en ole ajatellut ostaa. Viimeksi mies teki sellaisen oman viritelmän lastenkiikusta ja babysitteristä. Saas nähdä tarvitaanko nyt sellaista. Esikoinen ei viihtynyt yhtään paikoillaan yksin. Vaunuissakin nukkui ainoastaan, kun vaunut olivat liikkeessä, heti kun pysähtyi oli poika hereillä!!!!

Kotona sitten sain tehtyä ruokaa yms. kun kävin aina kiikun laittamassa liikkeeseen, kun vauhti pysähtyi alkoi huuto, kun kävin sitten taas laittamassa kiikun vauhtiin poika hiljeni.

(Tuli mieleen Sinkkuelämään ja siinä Mirandan Brady vauva, joka kans pysyin hiljaa värisevässä sitterissä. Että jos uusi tulokas on samanlainen, niin ehkä sitten täytyy ostaa sellainen sitteri!!!)

Epätietoisuudessa mekin vielä ollaan. Ultra vasta 15.8.

Tänään oli esikoisen neuvola ja teki kovasti mieli käydä koputtamassa äitiysterkkarin ovelle, että kokeiltasko nyt tällä viikolla kuunnella sydänääniä, kun viime viikolla eivät vielä kuuluneet.... mutta maltoin mieleni....

Kedelig rv 11+2

Vierailija
4/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emppu1976 kyseli eilen kokemuksia riippukehdosta. Meillä oli sellainen käytössä ja voin kyllä suositella tosi lämpimästi. Päätettiin tehdä se miehen kanssa itse. Mies teki puusta suorakaiteenmuotoisen kehikon ja minä ompelin canvas kankaasta sen varsinaisen sänkyosan. Kehto riippui olohuoneen katosta ja vauva nukkui siinä päiväunia ja muutenkin köllötteli mielellään kehdossa. Oli kyllä ihan suosikki. Pieni vauva tottui samalla olemaan päivät kaiken touhun keskellä ja yöunet vauva nukkuikin sitten rauhassa omassa pinnasängyssään. Meillä kehto oli käytössä kunnes poika täytti 8kk. Pienellä vauvalla kehdon pohjalla oli pari patjaa ja kun vauva kasvoi ja alkoi istua/nousta ylös niin otin patjat pois, jolloin pikkuinen ei mitenkään päässyt putoamaan.

Meillä on myös ultra 15.8. kuten monilla muillakin. Kyllä sitä jo odottaakin. Osaatteko kertoa voiko isoveljen ottaa ultraan mukaan vai kannattaisiko vielä siksi aikaa hoitoon?

Tuiskuliina ja Helmi rv10+4

Vierailija
5/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuiskuliina, esikoinen oli mukana maanantaisessa ultrassa ja hyvin meni. Monilla muillakin oli mukana lapsia ja joillakin koko perhe =)

Vähän jännitin sitä, että ne ultraa alakautta ja miten se olisi mennyt mutta nyt ultrattiin ainoastaan vatsan päältä ja lapsi ihmetteli vieressä mitä tapahtuu =)

Tänään oli muistaakseni monilla ultrat. Tulkaahan sitten kertomaan kuulumiset ja onnea matkaan teille kaikille =)

MyQ rv.13

Vierailija
6/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan kättärillä EI ole mahdollisuutta ottaa lapsia mukaan ultraäneen. Ilmeisesti on laitoskohtaista, mutta kättärillä isot laput siitä, että lapsi häiritsee ultrausta.

Vierailija
7/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäloma ikävä kyllä loppui ja nyt on taas alettava tämä rumba kodin, päiväkodin, työpaikan ja ruokakaupan välillä. No, onneksi sentään lounaan tekee ruokalassa joku muu kuin minä niin saa vähän helpotusta.

Kauhea pähkäily työvaatetuksen kanssa. En ihan vielä haluaisi näyttäytyä vatsan kanssa. Trikoopaidoissa maha näkyy ja paitapuserotkin alkaa kiristää sekä tissien että masun kohdalta. Ja ainoastaan hameet mahtuu päälle, housut ei. Kai se on lähdettävä vaatekauppaan. Onneksi on tämä yksi pashmina, jolla saa hiukan itseänsä peiteltyä.

Miten te muut verhoatte muuttuneet muotonne (siis salassapitotarkoituksessa?

Itse en aio ottaa lapsia ultraan mukaan. Toisaalta se on helppoa kun he ovat päiväkodissa, joten mitään järjestelyitä ei tarvita. Naistenklinikalla on lasten mukaan ottaminen poliklinikkakäynneille kielletty. Ymmärrän kyllä hyvin miksi. Vaikka jo vähän isompi lapsi osaisikin olla nätisti ja hiljaa, aina on riski että ultrassa löytyy jotain huolenaihetta tai ikäviä uutisia. Silloin en kyllä halua että lapset on näkemässä, se voi olla hyvinkin pelottavaa heille, varsinkin jos äiti alkaa itkeä.

Niin, ja vielä en muuten edes tiedä onko vatsassa ketään. Ensi viikolla on ultra ja toinen neuvolakäynti, joten asiaan on odotettavissa selkeyttä. Mutta nyt vielä siis viitisen päivää jännäystä edessä. Tässä raskaudessa on kyllä kaikista eniten pelottanut että siellä ei olekaan ketään tai että se on jotenkin viallinen. Esikoisen kanssa sellaista mahdollisuutta ei edes osannut ajatella.

Terveisin Hipsis, 11 +6

Vierailija
8/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkoa kaikille!

Mahan koosta oli juttua. Mulla se ainakin on kasvanut. Työpäivän jälkeen varsinkin =) Istumatyö ehkä vaikuttaa tuohon.

Meilläkin ultraohjeistuksessa oli, että pieniä lapsia ei mukaan, koska haittaavat ultraajan työtä.

Oli mukava lukea aamulla, että se varastettu koira, Usma, on nyt takaisin omistajillaan! Meinas itku tulla =)

sjt:lle onnea mukavista ultrakuulumisista!! Noita ultria sais mun puolesta olla vaikka joka viikko!

Äitien kommenteistakin joku puhui. Oma äitini oli onnellinen, mutta sanoi, että tuntuu oudolta kun oma pikkutyttö odottaa lasta. Hmm.. no kaipa sitä on omalle äidilleen aina lapsi vaikka olisi jo 40-vuotias.

Mulla ei noita ruokahimoja oo, mutta äsken muistelin sitä tuoksua, kun sai uuden koululaukun ja koulukirjoja. Ahh, täytyykin töitten jälkeen lähteä cittariin laukkuosastolle =)

Nea ja nappula 13+6

Vierailija
9/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sairaalan ohjeissa lukee, että EI saa ottaa ketää ylimääräisiä mukaan, että tutkimus on niin tarkkuutta vaativa ja ei saa olla ylimääräisiä häiriötekijöitä.

Mä en vois kuvitellakkaan ottavani esikoista mukaan. Hän on niin kova juttelemaan ventovieraidenkin kanssa, joten hän esittäisi miljoona kysymystä ja kertomusta, että ei siitä ultrauksesta mitään tulisi.

Miehen kanssa mennään kahdestaan.

Kedelig 11+2

Vierailija
10/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hipsis: Ihan samat kokemukset kuin sinulla.Vähän tahtoo vaatteet kiristää ja tietyissä näkyy ihan selvästi enkä todellakaan halua koko maailmalle vielä kuuluttaa tilaani ennen kuin eka ultra on ohi. Niinpä siis kuljen aika löysissä vaatteissa/paidoissa ja pitkähkö huivi kietaistuna kaulaan, niin että roikkuu just tossa mahan edessä.Vähän hämää ainakin...Ja varmaan joku on päätellyt jo jotain, jos ei muuta, niin ainakin,että onpa tuo lihonut lomallaan ;) Mutta toivottavasti pian voi lopettaa tämän " piileskelyn" .

Huh,kun taas motivaatio matalalla...reilu 3 h vielä.

toivottavasti jolle kulle työ maistuu.

t.Kaksosnainen rv 11+4

Vierailija
11/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kerrasta on esitietolomake muuttunut ja nyt kysytään aivan ihmeellisiä sairauksia, mistä mulla ainakaan maallikkona ei oo mitään tietoa. Joten mulla ei varmaan niitä tauteja ole ollut, kun kerran en tunnista, mutta kiinnosta tietää, että mitä ne on....

Eli mikä infektiotauti on Cytomegalovirus ja Toksoplasmoosi?

Ja tuli taas yllärinä se, että pitäs olla vauvalle nimi jo mietittynä hätäkastetta varten.... KÄÄK!!! Mitään ei oo mielessä.....

Nyt iski nimi stressi!!! Viimeksikin oli nimen keksiminen esikoiselle TOSI vaikeeta.

Kedelig

Vierailija
12/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmatta odotan (ennestään tyttö 0603 ja poika 01/05) ja jotenkin jäänyt koukkuun lukiessa näitä viestejä niin ajattelin liittyä joukkoon...

Mullakin kaasuvaivamasu joka illalla näyttää siltä että synnytykseen oltais menossa ja aamulla mietityttää että olinko raskaana vai en kun on niin littana...

Ei olla vielä kerrottu tästä kenellekään paitsi yksi kysyi yhtäkkiä ja en pystynyt pokkaa pitämään niin oli pakko myöntää... Nyt mietityttää ens maanantain ultra kun Naistenklinikalla suositellaan lasten jättämistä jonnekin... ja ne on yleensä kotona... niin että minnekä jättäis kun miehen kummiskin haluaisin mukaan ja olen ymmärtänyt että hänkin haluais mukaan... olen miettinyt tässä hiljaa jos anoppia pyytäis vaikka sillä " valheella" että mentäis lainaneuvotteluihin joka kyllä on ollut ajankohtaista mutta ei olla saatu mitään tehtyä sen eteen... Ja sit kun tulis takaisin ja kaikki ok (toivottavasti) niin vois myöntää valehtelun ja anopilta unohtuis heti kun ois niin innossaan... Ollaan viime raskauksissa kerrottu vasta ekan ultran jälkeen...

Pahoinvointia on ollut rittävästi mutta vähemmän kun ensimmäisen tytön kanssa ja enemmän kun pojan kanssa niin ei kai siitä voi päätellä mitään... närästystäkin riittävästi, neuvolassa suosittelivat Rennietä kokeiltavaksi ja oli ihan uusi kokemus... muuten olen lääkkeitä välttelevää sorttia (paitsi synnytyksessä jossa kaikki käy :) )

Äidin kommentti kun kerrroin odottavani ekaa lasta oli että: Et kai sä jo! Noin nuorena! Enhän minä ole tarpeeksi vanha mummiksi! En itse ottanut nokkiini, mutta siskoni joku kuuli koko litanian ja on paljon herkempi oli läksyttänyt äitiä joka oli sitten miettinyt illalla asiaa ja oli huomannut erään asian.... Kun synnytin ekaa lasta olin melkein tasan 24,5 vuotias ja saman ikäinen oli äitini kun sai ekan( minut!) joten meni jauhot suuhun... Toisen lapsen kanssa äiti sanoi: ai jo! ja nyt parisen kuukautta sitten kyseli multa oletko raskaana, vastasin ei mutta olin tietämättäni... joten ei varmaan tule yllätyksenä enää...

Kävin jo neuvolalääkärillä joka kuuli sydänäänet istukkaäänen takaa jo viikolla 12 (yleensä vasta kuullut vähän myöhemmin, kohtu takana ja istukka ollut edessä) ja se oli helpottavaa... Nyt olen parina iltana kun olen ollut paikallaan tuntunut liikehdintää vatsassa, voiko olla jo mahdollista edes? Ei tuntunut kaasulta kun oli vaan toisella sivulla mutta toisten lasten kanssa oon tuntenut jotain vasta viikolla 21-22.. Mies sanoi että jahaas, olisitko pidemmällä kun luulet vai kaksoset heh! No maanantainan nähdään...

No pitkän litanian jälkeen menen laittamaan nuoremman päikkäreille...

Nani2 12+6

Vierailija
13/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei kummempia.. Alamahaan koskee välillä edelleen. Toivottavasti nää on tosiaan kasvukipuja, tätä jomotusta on jatkunuut jo monta päivää.. Puoltoista päivää mennyt ilman ystäväämme Ykää, jes! Eilen iski ensimmäinen ruokahimo ja se oli aika hölmö. Kaupassa tuli nimittäin himo PÄÄRYNÄÄN, ääk! Oli pakko ostaa pari päärynää ja ah miten hyvältä maistui smurffilimu.. Päälle vielä päärynämehujää ja nautinto oli valmis. Mies katsoi päätään pudistellen että nytko toi pimahti.. :)

Hipsis: Mulla on sama ongelma, maha näkyy vähän ja pitäisi vielä ultraan asti peitellä täällä töissä... Yhdet housut on mitkä menee vielä, muista näkyy maha tai kiristää.. Paitapuserot kiristää rintojen kohdalta joten olen pitänyt aika reilun kokoisia, vähän pidempiä paitoja. Aina kun lähen tästä työpisteeltä pois niin selkä suoraksi ja maha sisään... menee läpi vielä, katotaan kauanko. Mies kyllä sanoi tänään aamulla että kerro jo siellä töissä, toi näkyy jo. Hmm...

Mua kyllä oikein inhottaa näyttää tätä mahaa töissä.. Olen isossa toimistossa töissä ja viime raskaudessa olin " vapaata riistaa" , ihmiset tuijottivat mahaa häpeilemättä. Maha oli lopussa aika iso (ja nyt siis varmasti tulee vieläkin isompi) ja kuulin varmaan joka päivä päivittelyjä siitä kuinka iso maha tuo onkaan, olenko varma ettei siellä ole kaksosia, miten se VOI olla noin iso ym. Olin välillä ihan raivona, mutta tällä kertaa meinaan laukoa jotain kyllä takaisin. Viimeksi olin liian nössönä. Muistan vaan että monesti tuli tosi paha mieli niistä kommenteista. Mitäs hittoa sille voi tehdä minkäkokoinen mahasta tulee??? Notkoselkä ja huonot vatsalihakset ei tietenkään paranna asiaa... :(

Kedelig: En muista kyllä yhtään että meiltä olisi mitään nimeä kysytty lomakkeessa??? Onkohan eri sairaaloissa eri lomakkeita vai onkohan mulla mennyt jotain ohi... Hei, jos oikein laskin niin 12 yötä vielä ultraan! Samat terkut Tuiskuliinalle, Medvelle ja ketäs muita oli vielä... :)

rv 11+1

Vierailija
14/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MamaPooh: Tiedän tunteen, toisessa raskaudessa jatkoin opiskeluja syyskuussa (laskettu aika tammikuun lopussa, jotenka aikaa oli vielä ihan riittävästi...) ja sain kommentteja sieltä sun täältä, luennoitsijat oli huolissaan että olenko ajatellut synnytyksen jälkeen tulla takaisin opiskelemaan, luulivat siis että vauva syntyy noin kuukauden sisällä. Kun vastasin että onhan tässä vielä aikaa vajaat viisi kuukautta nauroivat eivätkä uskoneet... Nyt ois taas sama tilanne syksyllä, aah ihanaa, tarvii selitellä joka toiselle vastaantulijalle...

Nani2 rv 12+6

Vierailija
15/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kysyttiin jo vuonna 2001 etukäteen vauvan nimet, hätäkasteen varalta sairaalan esitietolomakkeessa. Lomake on palautettava viimeistään viikolla 20!!! Joten ei tässä hirveen monta viikkoa ole aikaa nimiä pyöritellä kuitenkaan....

Tytön nimi on mulla huulilla, mutta sen voi mies tyrmätä, koska on aika lähellä miehen veljen tyttären nimeä, mutta sointuis kivasti esikoisen nimen kanssa.

Kylläpä tänään on täällä hiljaista. Ja msn:n puolella vielä hiljaisempaa....

Kedelig

Vierailija
16/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
17/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksitoistapa hyvinkin =D

T. Hömelö kedelig

Vierailija
18/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 kuulostaa vaan paaaaljon vähemmältä kuin 14! :)

Vierailija
19/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on ainakin pakko ottaa lapsi mukaan ultraan, koska päiväkoti ei ole vielä auki, eikä muuta hoitajaa/hoitopaikkaa ole. Kaikilla kun ei ole sitä puolisoa/sukua/ystäviä tukemassa....

Vierailija
20/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aikas ihmetys fiiliksillä ollaan... Eilen oltiin yksityisellä ultrassa ja sydämen syke näkyi selvästi näytöllä. Vauva ei suostunut kääntymään ja lääkäri joutui mittaamaan niskapoimun turvotuksen päälaelta tms., koska ei saanut mitattua sitä sivuprofiilista, koska vauveli pysyi paikallaan. Kädet ja jalat heiluivat kyllä.

Eilen illalla alkoi kauhea päänsärky ja palelu. En saanut yöllä nukuttuakaan, kun päätä särki niin kovasti, eikä kaapista löytynyt Panadoliakaan. Nyt löytyy. Kun jomotus jatkui vielä aamullakin ja sen lisäksi kädet tuppaavat puutumaan yöllä selällä nukkuessani, soitin Neuvolaan. Virtsa puhdas ja verenpaine ok, jopa alhainen. MUTTA: sydänääniä ei kuulunut!! Terkkari yritti varmasti 20 minuuttia etsiä niitä, tuloksetta. Menen huomenna uudelleen tutkittavaksi. Sanoi, että välillä niitä on vaikea kuulla, mutta esikoisen kanssa sydänäänet kyllä kuuluivat aina heti kun laite laitettiin vatsan päälle. Viikkoja kasassa 12+3, joten ei voi johtua vähäisestä viikkomäärästäkään.

Toivon, ettei huonovointisuuteni ja kauhea päänsärkyni ole enne mistään ikävästä. Mieli on aika herkkänä muutenkin. Toivottavasti doppleri oli mäsänä tai lapsi todella " jossain piilossa häpyluun alla" , niinkuin terkkari sanoi.

Saa nähdä saanko ensi yönäkään nukuttua...

Ceci Rv12+3