Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~Helminauhat keskiviikkona~~

02.08.2006 |

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä huomiseen, pidetään peukkuja. Minäki menen huomenna lääkärineuvolaan ja sitten ylihuomenna ultraan. Unetonta ja jännittynyttä yötä meilläki varmaan vietetään...

Vierailija
22/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana oikee liskojen yö.. Tilanteet tuntuu muuttuvan ni älyttömän nopeesti. Eilen neuvolassa kaikki ok ja sit myöhään illalla alko sellaset alavatsa- ja ristiselkäsäryt ettei tosikaa. Siitä sit alko kohtu supistelemaa, ei kauheen kipeesti mutt tuntu silti.. :( Unta en saanu ku tovin kerrallaa ja sillonki näin aivan kauheita painajaisia, mm. istuin meän vessan lattialla kuollu sikiö jalkojen välissä ja soittelin itkien arvauskeskuxee ett mitä mä teen.. Yms. muuta sellasta yhtä " kivaa" . Ja aamulla oli herätys ennen sianvinkasua ku tytöllä oli koululla terveystarkastus. Neuvolaa yritin soittaa sillo aamulla ku oli soittoaika mutt eihä siä ketää ollu. Sit vaa sinkoomaa lasten kans koululle ett tälle tulevalle ekaluokkalaiselle saadaa tarkastus tehtyä (oli tän kurjan päivän ainoo valopilkku, koulu-th kehu tytön maasta taivaaseen ja kaikki oli oikein hienosti =)). No, sielt ku päästii soitin neuvolaan uudestaa ja vihdoin viimein siä vastas lastenneuvolan th. Mutt eipä mitn, osashan tuokin asiaan kommentoida, ja ne kommentit oli kokolailla just sitä mitä odotinki: Ei muu auta ku seurata, kivut voi olla normaaleja " kasvukipuja" tai sitte jtn epänormaalia mutt olipa kumpaa hyväsä ni mitn ei voi tehdä. Jos verta alkaa vuotamaan ni sit yhteys neuvolaan tai arvauskeskuxee. Eli nyt vaa ootellaa ja ihmetellää ja kärvistellää (sitähän se lienee melkein kaikilla täällä listalaisilla). Liikkeellä ollessa on melko hyvä olla, ainoo mikä on ni sillo housuihin valuu jtn mitä lienee litkua. Oon jo alkanu epäileen ett lapsivettä tihuttaa/valuttaa mutt en tietenkää muistanu kysyy asiast soittaessani enkä sit uudestaa kehannu ringata. Kovasti toivon ett olis vaa valkovuotoo, se ku o ollu melkos nestemäistä tässä raskaudessa.. Mutt kysynpäs teiltä jos paikalta löytyy asiasta tietäviä: Onx lapsivesi väritöntä vai onx sii mukana jtn värivivahdetta? Entäs haju? Mulla kun on kalvot joka kerta puhkastu vasta salissa ja lapsivesi on ollu vihreetä ni en todellisuutta siitä asiasta tiä. Kiva jos jollai ois asiaan jtn valaistusta.. Nyt elättelen toiveita ett nää säryt loppus ja pystysin oottelemaan sinne kuun loppuun ku ois seuraava neuvola. Sithän se selvii kohtua tutkiessa ett onx kaik ok ja lapsivettä normi määrä. *huoh* Kyl tää on ihan ahterista.. :(

[b]MamaPooh[/b], kirjottelit alavatsakivuista. Jos saan udella ni missä kohtaa ne suurinpiirtein tuntuu (mulla tossa häpyluun yläpuolella) ja onx ne miten voimakkaita? Ku aattelin ett jos vertaistukea sais ja toisiamme tsempattais ett kaikki kuitenkin masumaailmassa ok.. =)

Nyt omasta navasta pois. Raskausdementia jyllää enkä varmax muista ett olikos joku/jotkut saanu tänää hyviä uutisia ultrasta. Jos näin ni onnex olkoon! Ja teille ultraan menijöille [b]bd öö[/b] täällä peukut ja varpaat pystyssä ett kaik ok. Täällä muuten oli kissankokosin kirjaimin kutsussa ettei lapsia saa ottaa mukaan tutkimuxee mutt luulis ett joustavat vähän siinä vaiheessa kun on pakko. Kun kaikilla ei tosiaankaan o niitä apuja tyrkyllä.. Luulis ett jossei tutkimushuoneesee voi lapsia päästää ni joku henkilökunnasta sen aikaa niitä muxuja viihdyttäs.

Nyt meen yrittämään syömistä, pitää tosin pikku lenkki heittää ensin ett selkä ja maha kestää taas pidempää istumista. Mitenkähä ens yö menee, ku aina ku pitkäxee pistää ni selkää alkaa särkee ihan sikana.. No, parempi ku yrittää olla stressaamatta etukäteen. Mutt nyt, [b]illanjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!![/b] Ainakin parempia ku mulle.. :l

Maaret(ti) & " murheenkryyni" (rv13+5/14+3)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen siis neuvola ja ilokseni sydänäänet kuuluivat! Eli elämää on, vaikka ens viikon tiistaina olevaan ultraan vielä pidättelen ennen kuin uskallan laajemmin asiasta kertoa (skeptisyys vaivaa edelleen...). Vaan olihan taas liikuttavaa kuulla pienen sydämen syke. Ihan piti onnen kyyneleet tirauttaa. =) On kyllä ihan mahotonta tää liikutuksen määrä näin odotusaikana. Normailioloissakin oon usein liikutuksesta tippa linssissä, mutta silloin sentään pystyy useinmiten pidättelemään, vaan toisin on nyt. Onkos muilla ollut samanlaisia " oireita" , että pitää joka asiasta itkeä tirauttaa vai oletteko kaikki viilipyttyjä liikutuksen suhteen ;)?

Muista keskustelunaiheista en muista, mutta Maaret(ti)lle kovasti tsemppiä ja toivottavasti on vaan kasvukipuja. Voihan olla, että kun nivelsiteet selkärangassa löystyvät niin joku hermo on jäänyt pinteeseen ja kivut johtuvatkin siitä...arvailuja...siis, että voivat ne kivut kieliä muustakin kuin masuasukin ongelmista, sikäli kun huoltasi yhtään vähentää... Jaxuja!

Niin, kieppuli tulee muuten siitä, kun joskus lapsena se on ollut kavereiden mulle keksimä lempinimi (joka ei kylläkään laajempaan käyttöön levinnyt, onneksi!). Ja ei ollut kyllä eka vaihtoehto, kaikki muut vaan oli kirjautuessani jo varattuja...

Kieppuli ja nasu 11+3

Vierailija
24/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Cecille myös tsemppiä huomiselle, toivottavasti teilläkin on kaikki hyvin ja äänet kuuluu, ja vaavi oli tänään vaan päättänyt, että muahan ei joka päivä häiritä ja löytänyt pilopaikan yksiöstään...

Kieppuli edelleen

Vierailija
25/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, pidetään peukkuja pystyssä, että kaikki olis hyvin!

Vierailija
26/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Maaret(ti) kaikki on ok!

Ceci, me käytiin kanssa tänään neuvolassa eikä sydänääniä saatu kuulumaan. 11+6 ja lääkäri sanoi että on sen verran varhaista, ettei aina vielä kuulu tässä vaiheessa. Seuraavan kerran varmaan yritetään sitten rv:lla 17 rakenneultrassa, ilmeisesti.

Vierailija
27/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taas taustaillut muutaman päivän. Ei ole surffailu hirveästi kiinnostanut... Kuulumisia olen lueskellut sekä täällä, että msn:ssä (huonolla menestyksellä, kun en muista mitään kuulumisistanne...).

Sen muistan, että nikeistä on ollut juttua. Minulla on oikea ideoinnin kukkanen. Ensin on oma etunimi, sitten on sukunimen eka kirjain ja sitten syntymävuodesta kaksi viimeistä numeroa.

Omasta masusta sen verran, että olotila alkaa pikkuhiljaa helpottaa (Helpotta ja helpottaa, viimeks aamulla tuli yrjöt. Tosin vetäisin muroja vääräänkurkkuun ja niitä kakoessani tuli sitten yrppäkin). Ainakin jatkuvan äklötyksen osalta. Kun vaan muistaa syödä riittävän usein (ja riittävän vähän kerralla). Harmi vaan, että syöminen jää helposti väliin, jos on jotain muuta touhuttavaa. Ja sitten tulee jo liian kova nälkä ja alkaa äklötys ja yökötys. Ja sitten ei enään pysty syömään juurikaan mitään. Ja annoskoot on jotain todella pieniä. Pakko olla, muuten ylimääräiset tulee ylös viimeistään varttin sisällä syömisestä. Väsymys on ollut varsin jatkuvaa, mutta toisaalta viikonloppu oli aikas rankka ja tämä työviikko koettelee voimia. Eiköhän tämä jossain vaiheessa helpota. Viimeistään 1,5 viikon päästä, kun on taas viikko kesälomaa...

Semmosta olisin kysellyt, että millaisella aikataululla te muut olette käyneet ultrissa ja neuvoloissa? Minulla oli eka neuvola heinäkuun alussa (jotain 8+ viikolla), sillon täytettiin vaan papereita ja lykättiin lähete labraan. Toka neuvola oli viikolla 11 (siis pari viikkoa sitten), sillon kuunneltiin sydänäänet. Seuraava neuvola on parin viikon päästä (15+0 viikolla), sillon on eka lääkärineuvola. Kysyin terkkarilta ultrista, niin eka ulta on viikolla 20, eli joskus syyskuussa. Hirveän myöhään mun mielestäni! Onko muilla näin myöhään?

Mutta nyt tää painuu telkkarin viereen katsomaan Paristoa...

Terkuin

Katri + masuasukki 12+6 (Hihii! Huomenna käännetään taas viikkokalenteria. 13 tulee täyteen!)

Vierailija
28/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOPULTAKIN

eka neuvola! Kaikki hyvin ja ennen kaikkea ne ihanat [color=red]♥[/color]-äänet kuului :) Sokerirasitukseen napsahti lähete, mutta sitä osasin edellisen odotuksen r-diabeteksen jäljiltä odottaakin. Nyt vaan sokerirasitus on jo tosi aikaisin, 17. rv:lla. Jos tuossa en narahda, niin uusi rasitus on vielä luvassa rv 26 paikkeilla.

Kotiinviemisiksi sain hyvän mielen lisäksi kunnon pinon brosyyreita, se Vaukirjan odotusjuttu varsinkin vaikutti ihanalta! Ne sikiön jalan koot ym.

*liiks*

Ja tietysti

äitiyskortin

, miten se tässä raskaudessa tuntuukin niin tärkeältä :)

Neuvolareissulla poikettiin pitkästä aikaa kirppiksellä ja kyllä kannatti: löytyi mm. Travallen pussimallinen toppis kokoa 50/56 cm. IhQ! Ja vielä kasa odotuslehtiä ja esikoiselle kiva kirja :)

[b]Ceci[/b]lle ja [b]Maaret(ti)[/b]lle [color=pink[b]bd bd

[/b][/color][color=red]♥ [/color]Pomelo ja Erittäin Salainen, rv 13+4

Vierailija
29/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää nyt on aika pientä mutta mua RAIVOSTUTTAA toi ei lapsia mukaan. Mihin ne sitten tungetaan? Tosiaan kaikilla ei ole vaihtoehtoja. Ne otetaan mukaan kaikkialle aina päiväkotiaikojen ulkopuolella. Ymmärrän ettei ole tarkoitus pitää mitään lastentarhaa siellä mutta itseltäni ainakin jäisi kaikki lääkärit käymättä jos sinne ei saisi lapsia viedä...

Tänään nyt on taas raivostuttanut kaikki maailman asiat =)

Joskus on niin vaikea ymmärtää muita. Tänäänkin oli vaihtoehtona mennä rattaiden kanssa ojan kautta tai kaataa pari tätiä, jotka eivät voineet siirtyä pyynnöstä huolimatta. Uskomatonta. En kuitenkaan kaatanut niitä.

huomenna taas paremmin

MyQ 13

Vierailija
30/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitten näin ja kuulin masuasukin ekaa kertaa. Kaikki näytti olevan kunnossa, niskapoimu oli 1,4 mm, kun meille kerrottiin että alle 3 mm on ok. Sitten meiltä kysyttiin halutaanko me lisäksi verikokeilla selvitettävän vauvan mahdollisia poikkeavuuksia. No en ollut ajatellut koko asiaa, kun ajattelin vain meneväni ultraan. Hoitaja sanoi, että voin vielä huomenna soittaa jos haluankin verikokeisiin. Mitä mieltä olette kannattaako verikokeissa käydä?

Kiitos riippukehtovinkistä sinulle jonka nikin jo unohdin..Täytyypä ehdottaa miehelle, se kun on aika kätevä käsistään : ). Tai sitten jos jostain sellainen löytyy edullisesti, niin voisin hankkiakin.

Töissä peittelen vatsaa aina välillä papereilla ja välillä vedän syvään henkeä ja vatsan sisään. Välillä en jaksa ja annan pömpöttää.

Hyvää illanjatkoa, minä rupean kehittelemään asukille nimeä, nyt kun jo uskallan.

Emppu1976

Vierailija
31/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan palstailtu ahkerasti, kirjoittaminen on jäänyt vähälle, yritän nyt ruveta tsemppaamaan.. Täällä on ollu taas kurja viikko. Tiistai aamuna olin lopettelemassa työvuoroa kun verta valahti housuihin, kävin kuuntelemassa terveydenhoitajalla sydänäänet ja helpotukseksi kuuluihan ne, eilisen ja tämän päivän on tullut ruskeaa tuhruvuotoa, ei kiva. Minä oon muutenkin niin hermoheikko tapaus:) että stressaan joka asiasta niin hurjasti, joten varasin huomiseksi ajan ultraan.. Harmittaa kun ei oo mitään tietoa mistä vuoto johtuu, oli jo kolmas kerta. Np ultrassa oli kaikki hyvin 11+4. Ootteko te muut kovia stressaamaan raskauden kanssa?

Maaretille tsemppiä, toivottavasti ne on vaan niitä kasvukipuja.. Huh, huh, pitää viedä koiruus ulos ja ruveta löhöilemään, eiköhän tää tästä..

Vierailija
32/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella oli hyviä ultrakuulumisia kerrottavana, jee!

Ja kiva, [b]MamaPooh[/b], että aloitit lähtölaskennan meidän ultrapäivään :-) Tuolla tavalla se tuntuu jotenkin tulevan pikemmin. Mun aivot saattavat olla kesälomalla, mutta mä saan öiden määräksi 13... Tuo 12 kuulostaa kyllä paaaljon paremmalta!

(.) Ei mitään ihmeellistä. Iltaisin olen yhä oikeinkin odottavan näköinen, aamulla takaisin missimitoissa (heh)... Mulla on kyllä tuo vatsamakkara olemassa normaalistikin, joten uskon muiden ajattelevan vatsastani vain, että grillikesä on tehnyt tehtävänsä. Joku kertoi ilmavaivoista ja -kyllä- tarkemmin ajateltuna olen tainnut paukutella ihan kiitettävästi viime päivinä. En ole vain joutunut kohtaamaan asiaa ongelmana, sillä olen ollut jo pari viikkoa yksin kotona vapaasti paukuttelemassa, kun mieheni on lomalla kotimaassaan.

medve rv 10+6

Vierailija
33/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nuo kivut ja vuodot ovat ihan vaarattomia! Verenvuotohan on kuulemma kovinkin yleistä, itselläni tuli viikon verran menkkojen aikaan ruskeaa tuhrua. Tokihan se pelästyttää, varsinkin jos vuoto on kirkasta verta... Samoin mulla on ollut lähes joka päivä jomotuksia kohdun seudulla. Ne eivät ole olleet kauhean kivuliaita, joten en ole suuremmin niitä säikkynyt. Mutta siis toivottavasti teillä kummallakin on kaikki OK!

medve

Vierailija
34/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi hieman lyhyeksi tämän aamun avaus..

Uusille tulokkaille tervehdys!

Kieppuli kyseli herkistelystä; Mulla on muutaman päivän ollu havaittavissa samoja oireita eli ei tarvi kummosempi asia olla, kun itku on lähellä.

Esim. eilen luin iltalehdestä/-sanomista juttua kuinka tyttö oli tallinnassa(?) pelastanut äitinsä kasilaukun varkaan kynsistä ja äiti lupasi urhealle tyttärelleen palkkion, niin itku oli jo tulossa..! Aika outoo, minä kun yleensä olen viilipytty-tyyppiä..

Liikkeistä pakko mainita, että oon parina kolmena iltana peräkkäin tuntenut selviä(!?) liikkeitä alavatsasta!

Voin vaikka vannoa, että ne on vaavin liikkeitä eikä ilmaa!

jotain muutakin vielä oli, mutta unohtui (yllätys)

mammutti ja vili rv 11+5

Vierailija
35/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkumassa pitäisi olla, kun kerrankin saisi nukkua, mutta täällä sitä vaan luurataan... :-D

Kävin läpi valtaisaa kuvamäärää, joita esikoisesta on napsittu. Taitaa olla jo useampi tuhat kertyneenä näiden 10kk ajalta. Mitään ei ole teetetty ja sen kyllä huomaa. Tarkoituksena on käydä kaikki kuvat läpi ja kehittää hyvät paprukuviksi siihen mennessä kun pikkuvauva syntyy, jotta pääsee puhtaalta pöydältä taas uusia kuvia keräämään...

No siinä jonkin aikaa läpikäytyäni huomasin, että ensimmäinen ulkoilu puuttui ja sen yhteydestä muutama muukin mielestäni tärkeä kuva. Ne on kertakaikkiaan tuhottu tai tuhoutuneet syystä tai toisesta. Harmittaa kamalasti. Ihan liiankin kanssa. Pelkkiä kuviahan ne on. Ja muita kuvia riittää...

MUTTA kun just niistä kuvista tuli mieleen niin elävästi se syksyinen sää kun esikoinen syntyi. Oli niin kesäistä kun menin sairaalaan ja kun tultiin pois sieltä niin puissa oli ruska ja ilma oli syksyisen kirpeä. Viikko eristyksissä ulkomaailmasta. Niin kuin olis itsekin syntynyt uudestaan. Alkaa ihan itketyttämään kun sitä muistelee. Pööh. Sori. Ei kovin vakava murhe Maaretin ja Oonan huolten rinnalla muutamat kuvat. Toivottavasti voitte jo paremmin.

Kumma että niin pienet asiat vaikuttaa niin paljon. Nyt sitten varmaan pakko valvoa puoli yötä pohtiessa menneitä.

Emppu; verikokeesta sen verran, että mieti mitä sinä sillä tiedolla tekisit jos verikokeesta ilmenisi jotain löydöksiä. Olisitko valmis menemään jatkotutkimuksiin (lapsivesipunktio tms). Entä sen jälkeen. Jos jotain häikkää olisi?! Itse kävin siinä seerumiseulassa ja tuloksia ei jostain syystä ole vielä tullut. Piinallista odottaa. Ja vähän kaduttaakin että kävin. Ajattelin vain että jos jotain on, niin haluan tietää sen etukäteen jotta voin tutustua asiaan ennen lapsen syntymää. Lapsen synnyttyä jää sitten paremmin aikaa tutustua häneen itseensä. Jos vammasta ei tiedä etukäteen se voi olla niin kaikkinielevä järkytys ja suuri suru. Surun käsittely on muutenkin rankka prosessi saatika sitten että synnytyksen jälkeen on muutenkin hormooni huuruissa ja usvassa tai itse ainakin olin. Höh mitä tekstiä taas. Ei saisi miettiä turhan vakavasti asioita. Alkaa vain masentamaan.

taitaa mennä nukkumaan nyt.

Katara, hermoheikko ynnä itkuinen, rv 12+2

Vierailija
36/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ultraan on tosiaan vielä 13 yötä.. miten mä nyt noin.. *nolona*.. Noh, HUOMENNA on enää 12 yötä! ;)

Maaret(ti): Mulla alavatsan kipuilu on sellasta ööh.. menkkamaista jomotusta. Ikäänkuin " tunnen" kohdun koko ajan ja sitä särkee. Ei vihlo eikä mitään sellaista, vaan tasaista jomotusta.. Ikävää. Menis jo pois, meiltä molemmilta!

Juuh ja sitten vielä illan vinkki kaikille virtuaalisiskoille: ÄLKÄÄ peskö vessanpönttöä, sen voi hyvin tehdä mieskin. Kokeilin äsken, mutta meni liikaa halailuksi ja hitsin hyvä suklaajäde ihan hukkaan! =/

Vierailija
37/37 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko kaikki saaneet ton Vaukirjan vihkosen neuvolasta? Monet kaverit on sitä kehuneet, mutta en mä sellasta ainakaan saanut.. HÖH.

Nyt lopetan tältä päivältä! Öitä! ;)