Voiko rikastua piirtämällä? Osaan piirtää hyvin
Kertokaas, mistä pitää aloittaa? Kun olin koulussa moni taideopettaja kehui että olen jo valmis kuvittaja. Olen saanut kuulla paljon kommentteja ihmisiltä että olen niin taitava piirtämään jne. Mutta en tiedä miten aloittaa ura kuvittajana? Pitää ainakin olla portfolio? Millaisia töitä kuvittajan on mahdollista tehdä ja onko ne vaikeaa hankkia?
Kommentit (28)
Ihan millä tahansa voi rikastua.
Mutta se ei käytännössä ikinä ole helppoa. Maailmassa on miljoonia muitakin, jotka ovat hyviä pelaamaan jalkapalloa tai piirtämään.
Ei ap:ta varmaan kukaan halua sinänsä lannistaa niin ettei hyödyntäisi lahjojaan. Mutta kun jo otsikossa on puhe rikastumisesta, niin pieni realismi voi olla paikallaan. Hyvin harva rikastuu taiteellaan, ja yleensä nekin jotka rirkastuu, vasta pitkän uran ja nimen saamisen jälkeen. Ja se nimen saaminen vaatiii usein myös verkostoitumis- ja markkinointitaitoja eikä vain taiteellisia lahjoja. On paljon suuria taiteilijoita, joiden suuruus on tajuttu vasta näiden kuoleman jälkeen, ja ovat eläneet köyhyydessä koko ikänsä. Ja vielä enemmän on niitä jotka saa kapean leivän tekemällä taidetta ilman liikoja kranttuiluja töistä, mutta eivät tosiaan rikastu ja välillä voi olla työttömiä ja köyhiä aikojakin.
Taiteella rikastuu vain kauppiaat ja keräilijät, nekin maailmalla, ei Suomessa. Taiteilijat ei rikastu missään. Hyvä, jos edes pystyvät elättämään itsensä.
Jos vaikka tekisit instatilin piirrustuksistasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä näkyy suomalainen kansanluonne. Jossain muualla hehkutettaisiin, kuinka mahtavaa on, kun on tuollainen kyky, ja kerrottaisiin valtavasti neuvoja, mitä tehdä ja minne ottaa yhteyttä ja tarjouduttaisiin auttamaan. Me annetaan mieluummin ap:n ymmärtää, että saatat luulla liikoja ja varaudu siihen, että kovalla työllä voit jonkun lantin taskurahaa ansaita, tuskin sen enempää.
Tämä näin karrikoidusti sanottuna.
Minäpä nyt sanon sen verran, että hienoa ap, jos tunnet alan omaksesi, niin satsaa täysillä. Ole ahkera, äläkä lannistu! Siitä se lähtee. Ennemmin tai myöhemmin onnistut.
Miksi pitäisi valehdella? Vai osaatko nimetä jonkun, joka on Suomessa rikastunut piirtämällä?
En tiedä minkä lasket rikastumiseksi, mutta kotimainen sarjakuvapiirtäjä Kari Korhonen ei varmaan sieltä köyhimmästä päästä ole. Piirtelee ainaskin Aku Ankkaa.
Instatiliä ehdotan minäkin näin alkuun. Liity myös kuvataide fb-ryhmiin. Toki niissä ei aina saa mainostaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä näkyy suomalainen kansanluonne. Jossain muualla hehkutettaisiin, kuinka mahtavaa on, kun on tuollainen kyky, ja kerrottaisiin valtavasti neuvoja, mitä tehdä ja minne ottaa yhteyttä ja tarjouduttaisiin auttamaan. Me annetaan mieluummin ap:n ymmärtää, että saatat luulla liikoja ja varaudu siihen, että kovalla työllä voit jonkun lantin taskurahaa ansaita, tuskin sen enempää.
Tämä näin karrikoidusti sanottuna.
Minäpä nyt sanon sen verran, että hienoa ap, jos tunnet alan omaksesi, niin satsaa täysillä. Ole ahkera, äläkä lannistu! Siitä se lähtee. Ennemmin tai myöhemmin onnistut.
Miksi pitäisi valehdella? Vai osaatko nimetä jonkun, joka on Suomessa rikastunut piirtämällä?
En tiedä minkä lasket rikastumiseksi, mutta kotimainen sarjakuvapiirtäjä Kari Korhonen ei varmaan sieltä köyhimmästä päästä ole. Piirtelee ainaskin Aku Ankkaa.
On muitakin mutta nama ovat koulutettuja, pitkan uran tehneita. Yleissivistyskin on paikoillaan, eivat puhu piiRRustuspaperista.
Minä en kyllä näe tässä ketjussa tuollaisia viestejä. Moni jakaa neuvoja miten edetä ja tehdä piirtämisestä jopa ammatti. Realismia on mukana sen verran että joo, ei oikein rikastumaan kuitenkaan pääse.
Vaikutat itse aika negatiiviselta ihmiseltä.