Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teen? Lapsen hankinta pelottaa

05.01.2021 |

Taustatietoa:

Nainen 27v. Avioliitossa 2v, oma talo. Molemmilla vakituiset työpaikat. Kaikki ok.

Hiukan haluttaisi jo jättää ehkäisy pois, tällainen tunne ollut jo pidemmän aikaa. Kaveriperheillä on osalla jo useampia lapsia. Katselen mieheltä salaa vauvavideoita netistä. Hän on useamman kerran ehdottanut että haluaisi jo lapsen, mutta ongelma on siinä että itse en uskalla.

Taustalla pelko omasta sairastumisesta. Äitini ja hänen isänsä ovat molemmat saaneet aneurysmasta johtuvan aivoverenvuodon, äiti reilu 40v ja pappa n. 50-60v. Äidilläni se oli niin paha että oli todella lähellä ettei kuollut. Papalla lievempi. Ilmeisesti tällaisesta taustasta olevat ihmiset magneettikuvataan tämän osalta 30-vuotiaana. En kuitenkaan halua odottaa asian kanssa niin kauaa. Teininä kerran kuvattiin ja siellä ei silloin ollut mitään. Liikahdin hieman kuvissa ja jotain suttua oli näkynyt, mutta viisi lääkäriä oli sen katsonut ja tulkinnut johtuvan liikkumisesta.

Tekisi mieli heittää koko pelko romukoppaan ja varata aika kierukan poistoon. Haluaisin täällä hieman keskustella asiasta, sillä olen hiukan yksin tämän kanssa. Mies käskee "mennä lääkäriin" ja kavereille tai perheelle en puhu lapsiasioista yhtään mitään.

Aneurysmat on hyvin yleisiä, mutta itse pienenä lapsena äidin sairastamista kaikkein lähimpää seuranneena minulla on siitä syvät arvet.

:/

Kommentit (2)

1/2 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja sekin vielä, että en ole lainkaan varma tulisinko edes raskaaksi, tai jos tulisin niin kuinka helposti. Joskus vuosia sitten oltiin 5 kuukautta ilman ehkäisyä ja silloin ei mitään tapahtunut.

Äidilläni on ollut ongelmia raskauksien kanssa vaikka useamman lapsen on aikaan saanutkin, ennen minua sai kymmenkunta keskenmenoa, osaa kerkesi odottaa vähän pidempäänkin. Olen huomattavasti sisaruksiani nuorempi.

Kierto minulla on suhteellisen lyhyt ja olen jostain lukenut että se voi tietää huonoa hedelmällisyyttä. Ihan normaalin alarajalla vuorokaudet ja joskus allekin.

2/2 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kukaan ei taida osata/uskaltaa neuvoa sinua tässä.

Jos itsekin epäröit, niin adobtio voisi olla hyvä ratkaisu.

Kaikkea hyvää!❤🙏🙏🙏

Tähtitaivas☆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla