Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyykö asiakaspalvelijan sietää asiakkaalta kaikkea paskaa?

Vierailija
05.01.2021 |

Milloin on oikein sanoa takas, vai pitääkö vaan niellä hymyillen ottaa kaikki vastaan? Tänään kuuntelin erään asiakkaan kovaäänisiä vittusaatanoita kunnes mulla keitti yli ja tiukalla ja normaalia vahvemmalla äänellä käskin häntä rauhoittumaan. Hän silminnähden hämmästyi kun en enää hillinnytkään itseäni ja tämä ihme kyllä sai hänet rauhoittumaan. Nyt vaan odottelen milloin pomo tulee kertomaan ikävästä asiakaspalautteesta...

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakas on aina oikeassa, muista se ja tiedä paikkas!

Päivitettiin työkavereiden kanssa tuo sanonta jo kymmenen vuotta sitten: Asiakas on aina oikeassa, kunnes toisin todistetaan.

Tuo sanonta, alunperin, ei todellakaan viitannut siihen, että asiakas olisi oikeassa kun ragee ja raivoaa asiattomuuksia.

Se on irronnut kontekstistansa.

Alunperin sillä viitattiin siihen, että jos asiakas haluaa ostaa vihreitä omenoita, ja sinä pidät punaisista omenoista enemmän, otat kuitenkin kauppa-asiat ne vihreät omenat koska Asiakas ostaa niitä, eli hänen mielipiteensä on kaupankäynnin kannalta se olennainen ja oikea: myy mitä asiakas haluaa ostaa, vaikka mielestäni toinen tuote olisi järkevämpi/parempi.

Vierailija
42/53 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka ylipäänsä käyttävät paljon asiakaspalvelua, eivätkä osaa hoitaa/korjata asioita itse tai lähestyä somekanavilka tai sähköpostitse, ovat moniongelmaisia. Tämä on kaikkien tiedossa.

Eli asiakkaiksi todella kerääntyy vaikeita tapauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuuntelen ja pahoittelen, mutta varon sanomasta mitään siihen suuntaan, että tekisin asialle mitään. Oikeastaan nautin siitä, miten ystävällisyyteni suututtaa entistä enemmän, mutta vihainen asiakas ei saa mitään tarttumapintaa asiallisen käytökseni takia. En kieltele, en sano vastaan, kuuntelen ja totean aina välillä, että "ikävää, että teistä tuntuu tuollaiselta" ja "harmillista, että palvelumme ei ollut sellaista kuin odotitte". Saa huutaa, saa huoritella, saa olla epäasiallinen. Kun asiakas vähän rauhoittuu, niin kiittelen kovasti soitosta ja muistutan, että olihan nimenne XX ja numeronne NNNNN, koska me nauhoitamme kaikki puhelut ja käytämme näitä koulutustarkoituksiin.

Toi nauhotushan sanotaan aina ennen puhelua. Ainakin meillä.

Mitään ei itse asiassa koskaan saa nauhoittaa, jos ei asiasta kerrota ja anneta mahdollisuutta "sulkea puhelin", jos ei nauhoitusta hyväksy.

Samalla lailla jos tilassa on nauhoittava videovalvonta täytyy siitä olla esillä selkeä info, jotta ihminen voi valita olla menemättä videoitavaksi.

Salaa videoidussa/nauhoitetut ei oikeudessa edes taida kelvata todisteeksi.

44/53 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jjoo, mutta onneksi meillä on aika vähän hankalia asiakkaita. Ja jos iteltä keinot loppuu, voi huikkia esimiehen tai järkkärin avuksi.

Vierailija
45/53 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on fakta että asiakaspalvelua harvoin tarvitsee ihan täyspäinen normaali ihminen. Sen sijaa ne joilla in elämänhallinnan ongelmia ja vaikeuksia selvitä ihan arkisissa asioissa, asuivat paljon aspoissa.

Vierailija
46/53 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas on aina oikeassa ja pamppu vasemmassa kädessä. Siihen lyödään missä ongelma on.

Vierailija
47/53 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo on fakta että asiakaspalvelua harvoin tarvitsee ihan täyspäinen normaali ihminen. Sen sijaa ne joilla in elämänhallinnan ongelmia ja vaikeuksia selvitä ihan arkisissa asioissa, asuivat paljon aspoissa.

Ai täyspäinen normaali ihminen ei käy esim. kaupassa?

Vierailija
48/53 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin vielä aspa-hommissa, annoin eräälle hankalalle tapaukselle takaisin samalla mitalla. Seuraus oli että tyyppi penkoi nimeni ja jopa osoitteeni esiin. Alkoi lähes vuoden kestänyt helvetti jonka aikana piti hommata turvakielto ja harkita jopa muuttamista. Poliisi ei voinut tyypille juuri mitään. Sitten lähes vuoden jälkeen tyyppi alkoi hellittää. Oli siis kaikenlaista kuten kadulla seuraamista ja huutelua. Ovikellon soittoa ja puhelinhäirintää. 

En enää ikinä aspa-hommiin mene.

Vierailija
49/53 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon että nuo raivoajat on persoonallisuushäiriöisiä jollain tavalla. Siis ei se ole niin harvinaista kun oletetaan. Eihän mukava tavallinen ihminen ala huorittelemaan jotain asiakaspalvelijaa. Ne ketkä omassa elämässä voisi tehdä noin, on ikäviä ihmisiä tyyliin aina. Ei se ole vaan mikään huono päivä juttu.

Vierailija
50/53 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo h*orittelijat ja täysin ilman takaraivoa räyhääjät ovat pääasiassa mt-ongelmaisia tai joidenkin päihteiden vaikutuksen alaisina. Yleensä heihin tepsii rauhallinen, mutta tiukka puhe ja jos ei, niin vartija paikalle ja ulos. Ne eivät ole niin pahoja, kuin sellaiset inhottavat ja ylimieliset paremmin tietävät minäminä-ihmiset, jotka röyhkeästi esimerkiksi tönivät/ohittavat muita asiakkaita. Yhtään yleistämättä, mutta sanon silti, keski-ikäisiä tai vähän vanhempia naisia :)

Vierailija
51/53 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei hetkauta, jos saan joltain narkilta kuulla olevani maksullinen nainen. Mutta sitten on näitä oikeasti haastavia asiakkaita, jotka vaikuttavat ainakin ulkoisesti ihan normaaleilta ihmisiltä, mutta heiltä puuttuu täysin käytöstavat ja se miten ihmisille puhutaan. Aspa on heille roskakori ja kokevat olevansa kaiken yläpuolella.

Vierailija
52/53 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Suurinosa asiakkaista osaa käyttäytyä ja olla asiallisesti. Mun mielestä henkilökohtaisuuksiin menevät ja ilkeämielisille ihmisille pitäisi antaa porttikielto aina. Oppisivat käyttäytymään kun elämä vaikeutuu esim lähikaupan ovien sulkeutumisella. Pomojen kuuluisi aina pitää työntekijän puolia.

Turvallinen työympäristö kuuluu kaikille.

Vierailija
53/53 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naamakkain asiakkaita palvellessa hulluja raivopäitä on tullut yllättävänkin vähän eteen 25 vuoden aikana - mut ne, jotka on tulleet - onkin ollut sit niin sakeita tapauksia, ettei ole omaankaan ulosantiin tarvinnut sordinoa...eli ihan olen antanut palaa.

Mulle aikanaan alkoi kotipizzassa miesasiakas huutamaan, kun en suostunut antamaan kannuvettä ilmaiseksi. Kotipizzalta oli tullut ohjeistus, ettei kannuvettä saa enää antaa herpesriskin takia. https://www.soppa365.fi/artikkeli/artikkelit/ilmiot-ja-puheenaiheet/eik…

Sitten joku täti kaatoi juomat tahallaan lattialle ja haukkui idiootiksi yms, kun olin juuri pesemässä lattioita ja kehtasi sanoa, että multa jäi kohta pesemättä.

Työnantanaja kehtasi ottaa mut vielä puhutteluun.

Miten kannuvedestä peritty maksu vähensi sitä "herpesriskiä"? Tottahan asiakkaan pöydästä haettu vesikannu menee tiskiin ennen kuin se saliin palaa seuraavan asiakaspödän käyttöön! Vai oliko kotzepizzan käytänteissä muitakin hygieniasääntöjen vastaisia toimintamalleja?

Kotipizzoissa ei saa antaa kannuvettä, vaan asiakkaille myydään pullovettä. Silloin ei ollut kaikissa paikoissa vielä vesihanoja asennettuna.