Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyykö asiakaspalvelijan sietää asiakkaalta kaikkea paskaa?

Vierailija
05.01.2021 |

Milloin on oikein sanoa takas, vai pitääkö vaan niellä hymyillen ottaa kaikki vastaan? Tänään kuuntelin erään asiakkaan kovaäänisiä vittusaatanoita kunnes mulla keitti yli ja tiukalla ja normaalia vahvemmalla äänellä käskin häntä rauhoittumaan. Hän silminnähden hämmästyi kun en enää hillinnytkään itseäni ja tämä ihme kyllä sai hänet rauhoittumaan. Nyt vaan odottelen milloin pomo tulee kertomaan ikävästä asiakaspalautteesta...

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaminen, huorittelu, henkilökohtaisuuksiin menevä haukkuminen ja vastaava on sitä, mitä ei tarvitse sietää.

Asiallainen palaute normaalilla äänellä on ok.

Tästä ei mielestäni ole poikkeamia.

Vierailija
22/53 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuuntelen ja pahoittelen, mutta varon sanomasta mitään siihen suuntaan, että tekisin asialle mitään. Oikeastaan nautin siitä, miten ystävällisyyteni suututtaa entistä enemmän, mutta vihainen asiakas ei saa mitään tarttumapintaa asiallisen käytökseni takia. En kieltele, en sano vastaan, kuuntelen ja totean aina välillä, että "ikävää, että teistä tuntuu tuollaiselta" ja "harmillista, että palvelumme ei ollut sellaista kuin odotitte". Saa huutaa, saa huoritella, saa olla epäasiallinen. Kun asiakas vähän rauhoittuu, niin kiittelen kovasti soitosta ja muistutan, että olihan nimenne XX ja numeronne NNNNN, koska me nauhoitamme kaikki puhelut ja käytämme näitä koulutustarkoituksiin.

Ai että, tää oli loistava!! 😂😃

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli joku hullu just ku olin työharjottelijana niin uhittelee jotaki etten kuulemma tiedä mistään mitään yms :DDD epäilen että oliko sen firman joku "lähetti" joka jotenkin "testasi" kun firma oli aivan paska ja ohjaajan tyyli ahdisti mua jollonka mua jännitti. Oli eka päivä ohjaajan kanssa ja ensimmäinen asiakas tulee kysymään onko tiettyä tuotetta, myymälässä 10 000 tuotetta, en todellakaan ulkoa tienny, tää vanha akka räyhää ja haukkuu ja huutaa että "no mä tiiän paremmin!!!!!!" ja lähtee joku tuote kainalossa ostaen väärän tuotteen. :''DD

epäilen todellakin että oliko myymälän oma joku "lähetti", en tiedä voiko niin edes olla, mutta tilanne oli niin kummallinen ku oon ollu 10 vuotta aspaduuneissa ja aina saanu parhaan mahollisen työtodistuksen jne jne jne. :D sitten kun meenkin harjottelijan roolissa johki, niin haukutaan heti pystyyn. :D

Ja joo , mun mielipite on et toki riippuu millasta aspatyötä, ei kannata lähtee ainakaan mukaan joidenki vaihdevuosi-ikästen tanttojen riitelyyn tai mihinkään epäasialliseen. Eli kuhan pysyt asiallisena, mutta toki voit yrittää olla ystävällinen asiakkaalle. Eli missään nimessä ei aleta huutamaan tai räyhäämään koska se ylipäätään ei oo järkevää käytöstä oli tilanne asiakkaan vika taikka myymälän vika. :D

Mulla on kerran ollu hankala asiakas, vaati lahjakortin pidennystä vuosilla tms, ei onnistunut, asiakas vähän tuohtui mutta myöhemmin tuli erikseen pyytämään multa anteeksi. :) Selvisin ihan vaan hymyilemällä ja olemalla pitkämielinen.

Mun mielestä kuitenkin noistakin ajoista on tultu enemmän itsekkyyteen ja asiakkaat ainakin joissain paikoissa voi olla ilmeisesti vihasempia tms, riippuu asiakaskunnasta.

Vierailija
24/53 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis  en ota itteeni asiakkaiden apinamaisuutta tietenkää. Jotkut myyjät ottaa, ja se ei oo hyvä... :) Ja siis hymyilen asiakkaalle, joka mulle tarkottaa = myötätuntoa asiakasta kohtaa. Oli asiakas sitte vihanen, ostanu väärän tuotteetn, tai mitä vaan. Eli mun perusluonne on "mukava", ei "kusipää". :D

Vierailija
25/53 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuuntelen ja pahoittelen, mutta varon sanomasta mitään siihen suuntaan, että tekisin asialle mitään. Oikeastaan nautin siitä, miten ystävällisyyteni suututtaa entistä enemmän, mutta vihainen asiakas ei saa mitään tarttumapintaa asiallisen käytökseni takia. En kieltele, en sano vastaan, kuuntelen ja totean aina välillä, että "ikävää, että teistä tuntuu tuollaiselta" ja "harmillista, että palvelumme ei ollut sellaista kuin odotitte". Saa huutaa, saa huoritella, saa olla epäasiallinen. Kun asiakas vähän rauhoittuu, niin kiittelen kovasti soitosta ja muistutan, että olihan nimenne XX ja numeronne NNNNN, koska me nauhoitamme kaikki puhelut ja käytämme näitä koulutustarkoituksiin.

Toi nauhotushan sanotaan aina ennen puhelua. Ainakin meillä.

Vierailija
26/53 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan yleensä asiakkaan purkaa hetken raivoaan ihan rauhassa. Yleensä tilanne rauhoittuu melko nopeasti. Mikäli huutaminen jatkuu, kerron, ettei asia etene tällä tavalla yhtään mihinkään. Jos aletaan menemään henkilökohtaisuuksiin, ilmoitan, ettei minun tarvitse kuunnella tällaista, ja että lopetan nyt puhelun. Usein asiakas on tällaisen tilanteen jälkeen soittanut uudelleen, ja ollut käytöksestään pahoillaan. Mutta harvoin tulee näitä ääripään puheluita kuitenkaan vastaan, onneksi. Eihän noita ole kiva kuunnella kenenkään.

Vierailija
27/53 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tartte.

toisaalta esim. jonkun lähiön paikalliskaupassa tarvitaan pitkää pinnaa, niin monen sortin pöljäpäitä kaljaansa ja tupakkaansa haeskelee, joku monta kertaa päivässä sama psyko ilme naamallaan. käyneet siedätysvalmennuksesta aspa-alalle.

😆

Vierailija
28/53 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamakkain asiakkaita palvellessa hulluja raivopäitä on tullut yllättävänkin vähän eteen 25 vuoden aikana - mut ne, jotka on tulleet - onkin ollut sit niin sakeita tapauksia, ettei ole omaankaan ulosantiin tarvinnut sordinoa...eli ihan olen antanut palaa.

Vierailija
29/53 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas on aina oikeassa, muista se ja tiedä paikkas!

"Asiakas on aina oikeassa ja pamppu vasemmassa."

Vierailija
30/53 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse sietää mitään henkilökohtaisuuksiin menevää tai muuten asiatonta käytöstä. Nimim. Pahin kokemus aspana oli, kun asiakas yritti lyödä nyrkillä takaraivoon. Syy tälle teolle oli hänen ilmeisissä mt-ongelmissaan, jotka häiriintyivät kieltävästä vastauksesta (yritti ehdottaa laitonta asiaa). Ennen tätä tapahtumaa olin kuunnellut vuodatusta kiltin aspan tavoin yli tunnin. Ei enää ikinä, vaan saman tien stop huonolle käytökselle.

Vierailija
31/53 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haukku haavaa tee!

Ei niitä haukkuja kannata ottaa itseensä.

Vierailija
32/53 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asiakas kiroilee ja käy henkilökohtaisuuksiin, varoitan kerran. Jos edelleen jatkaa, suljen keskustelun ja otan yhteyttä esimieheeni, joka soittaa asiakkaalle. Mikäli asiakas edelleen jatkaa, voidaan asiakkaalta evätä oikeus palveluun.

Mikähän tässä on väärin alapeukuttajien mielestä?

Vierailija
33/53 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naamakkain asiakkaita palvellessa hulluja raivopäitä on tullut yllättävänkin vähän eteen 25 vuoden aikana - mut ne, jotka on tulleet - onkin ollut sit niin sakeita tapauksia, ettei ole omaankaan ulosantiin tarvinnut sordinoa...eli ihan olen antanut palaa.

Mulle aikanaan alkoi kotipizzassa miesasiakas huutamaan, kun en suostunut antamaan kannuvettä ilmaiseksi. Kotipizzalta oli tullut ohjeistus, ettei kannuvettä saa enää antaa herpesriskin takia. https://www.soppa365.fi/artikkeli/artikkelit/ilmiot-ja-puheenaiheet/eik…

Sitten joku täti kaatoi juomat tahallaan lattialle ja haukkui idiootiksi yms, kun olin juuri pesemässä lattioita ja kehtasi sanoa, että multa jäi kohta pesemättä.

Työnantanaja kehtasi ottaa mut vielä puhutteluun.

Vierailija
34/53 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle aikanaan alkoi kotipizzassa miesasiakas huutamaan, kun en suostunut antamaan kannuvettä ilmaiseksi. Kotipizzalta oli tullut ohjeistus, ettei kannuvettä saa enää antaa herpesriskin takia. https://www.soppa365.fi/artikkeli/artikkelit/ilmiot-ja-puheenaiheet/eik…

Sitten joku täti kaatoi juomat tahallaan lattialle ja haukkui idiootiksi yms, kun olin juuri pesemässä lattioita ja kehtasi sanoa, että multa jäi kohta pesemättä.

Työnantanaja kehtasi ottaa mut vielä puhutteluun.

Miten kannuvedestä peritty maksu vähensi sitä "herpesriskiä"? Tottahan asiakkaan pöydästä haettu vesikannu menee tiskiin ennen kuin se saliin palaa seuraavan asiakaspödän käyttöön! Vai oliko kotzepizzan käytänteissä muitakin hygieniasääntöjen vastaisia toimintamalleja?

Vierailija
35/53 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy töissä ja kotona.

Vierailija
36/53 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa aamupalaverissa ohjeistaa alaisiaan ruohonjuuritasolla että jättää asiallisesti investointejaan miettivät miesasiakkaat rauhaan; anonyymi palaute johtaa seuraavaan, suoraan tiettyihin henkilökunnan jäseneen.

kun konsernin tms. pääjohtajakin on vaihtunut, ei kannata tyhmyyksissään soittaa suutaan.

Vierailija
37/53 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymys kuuluu; pitääkö asiakkaan sietää henkilökunnan häirintää? ei pidä.

Vierailija
38/53 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli käytöshäiriöt asiakaskuntaa kohtaan toisaalta jatkuvat, asiakas kyllä pitää huolen siitä että asialle tehdään jotain.

Vierailija
39/53 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeenhan ajetaan Amerikan mallia. Eli asiakaspalvelija voi saada potkut jo yhdestä huonosta palautteesta. Eli asiakas on AINA oikeassa.

Vierailija
40/53 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raja menee esim. huorittelussa eli asiattomassa käytöksessä. En suostu palvelemaan semmoisia asiakkaita.

Lähtökohta on kuitenkin se, että asiakas on arvokas ja häntä kohdellaan mahdollisimman hyvin, vaikka olisi haastava.