Uusi kysely: Aiotko ottaa koronarokotteen?
Monella alkaa mieli muuttua, kun alkaa selvitä kuinka hurjaa kamaa rokote on. Keikun kahden vaiheilla, olen läheltä seurannut, kuinka paha tauti VOI olla, toisaalta rokotteen vaikutuksia ei tunneta. Ja jos rokotteen antama suoja on lyhytaikainen...?
Ihmettelen, miksi tautia ei yritetä tukahduttaa. Koko maa kiinni, rajat kiinni, tulijat pakkokaranteeniin kahdeksi viikoksi, kukaan ei matkusta. Uuden-Seelannin malliin!
Kommentit (68)
Otan kyllä. Töistä on porukkaa kuollut koronaan, miesystävän lapsuudenkaverin vaimo kuoli, veljen työkaveri kuoli myös. Suurin osa perusterveitä ja nuorimmat päälle parikymppisiä.
Vierailija kirjoitti:
Otan kyllä. Töistä on porukkaa kuollut koronaan, miesystävän lapsuudenkaverin vaimo kuoli, veljen työkaveri kuoli myös. Suurin osa perusterveitä ja nuorimmat päälle parikymppisiä.
Onpas sulla käynyt huono tuuri, kun kaikki hieman nuoremmat suomessa kuolleet on olleet sun tuttuja. Niitähän on ollut vaan ihan muutama. Suurin osa kuolleista on todella vanhoja, mediaani-ikä 84v. Itse en tunne ainuttakaan sairastunutta koko tänä aikana, vaikka täällä Etelä-Suomessa tiedän paljon ihmisiä ja tutun tutun tuttuja. Mutta ei, kaikki terveitä ja hyvinvoivia...jopa ne riskiryhmään kuuluvat ja vanhemmat ihmiset. Poika käy joka päivä monen sadan oppilaan yläastetta, siellä ei ainuttakaan tapausta maaliskuusta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas sulla käynyt huono tuuri, kun kaikki hieman nuoremmat suomessa kuolleet on olleet sun tuttuja. Niitähän on ollut vaan ihan muutama. Suurin osa kuolleista on todella vanhoja, mediaani-ikä 84v. Itse en tunne ainuttakaan sairastunutta koko tänä aikana, vaikka täällä Etelä-Suomessa tiedän paljon ihmisiä ja tutun tutun tuttuja. Mutta ei, kaikki terveitä ja hyvinvoivia...jopa ne riskiryhmään kuuluvat ja vanhemmat ihmiset. Poika käy joka päivä monen sadan oppilaan yläastetta, siellä ei ainuttakaan tapausta maaliskuusta lähtien.
No onpas sulla käynyt hyvä tuuri! Kun et ketään sairastanutta/kuollutta tunne, niin taudin täytyy olla vasemmiston salaliitto. Eikö? :D
En ota. Suomessakin muistaakseni tällä viikolla uutinen, jossa yli 320 haittavaikutusta ja 11 kuolemaa rokotteen seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
En ota. Suomessakin muistaakseni tällä viikolla uutinen, jossa yli 320 haittavaikutusta ja 11 kuolemaa rokotteen seurauksena.
Niin, siis pelkästään Suomessa ja täällä ei ole paljon edes rokotettu.
Mitä se nyt edistäisi vaikka lähtisikin tuota kokeilemaan. En halua naamahalvausta, sydänkohtauksia tai aistihäiriöitä. Pärjään erittäin hyvin ilmankin
Otin jo, eka piikkibtuli neljä viikko sitten ja toka on tulossa toukokuussa. Tietenkin otin sen.
Otettu jo ja en tunne ketään joka olisi sairastanut koronan. Tosin en ole muutenkaan tyyppiä en usko, jos en itse näe.
Kyllä otan, raskauteni jälkeen. Ennen sitä tuskin tuleekaan rokotusvuoroa. Niin hitaasti tämä etenee. En usko sokeasti rokotteen tehoon. Mun mielestä Israelissa pitäisi olla jo paljon parempu tautitilanne, jos se olisi niin hyvä. Mutta muita keinoja koronan kitkemiseksi ei ole. Lisäksi mulla on lähipiirissä riskiryhmäläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Salaliittohörhöjen levittämästä propagandasta huolimatta luotan enemmän tieteeseen ja otan rokotteen.
Talidomidi sun muut oli tieteellisesti kehitetty myös...
Miten voit luottaa tieteeseen, kun tiedettä tekevät ovat usein eri mieltä.
Selaappaa google scholarista tieteellisiä tutkimuksia... niin alat ymmärtää vähän syvemmin miksi ei kannata olla etujoukoissa uhrautumassa tieteelle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salaliittohörhöjen levittämästä propagandasta huolimatta luotan enemmän tieteeseen ja otan rokotteen.
Selaappaa google scholarista tieteellisiä tutkimuksia... niin alat ymmärtää vähän syvemmin miksi ei kannata olla etujoukoissa uhrautumassa tieteelle...
Nyt on kyse koronarokotteesta.
Yksikään niistä ei ole vaarallinen. Päinvastoin niitten avulla päästään koronasta eroon kun vaan hetken jaksamme vielä odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selaappaa google scholarista tieteellisiä tutkimuksia... niin alat ymmärtää vähän syvemmin miksi ei kannata olla etujoukoissa uhrautumassa tieteelle...Nyt on kyse koronarokotteesta.
Yksikään niistä ei ole vaarallinen. Päinvastoin niitten avulla päästään koronasta eroon kun vaan hetken jaksamme vielä odottaa.
Ei pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selaappaa google scholarista tieteellisiä tutkimuksia... niin alat ymmärtää vähän syvemmin miksi ei kannata olla etujoukoissa uhrautumassa tieteelle...Nyt on kyse koronarokotteesta.
Talidomidi otettiin käyttöön abaut 1953 ja sen käyttö Suomessa päättyi 1961.... ties kuinka kauan sitä kehitettiin.
Kummasti alkoi mietityttämään kun äsken jutustelin ennen niin terävän 80v. mummon kanssa ja nyt hän puhui jotenkin höppäniä.
Sai joku viikko sitten rokotteen.
Johtusko piikistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa.
Eli kerropa mikä koronarokote on vaarallinen ja mikä julkaisu moista väittää?
Fear of the Dark
Pimeän pelko; Sairaalat ja henkilökunta, hoitajat koronassa levittämässä sitä viattomiin potilaisiin; New York, Kauhujen sairaala Italiassa; Ruotsin sairaalat; Tampereen Rauhanniemen geriatrinen sairaala; Jyväskylän kaupunginsairaala, Espoo,
Minä olen Hoitaja, joka kulkee yksin,
Ja kun kuljen hämärää tietä,
Yöllä, tai läpi sairaalan,
Kun valo alkaa muuttua,
Tuntuu niin erikoiselta,
Hiukan pelottavalta kun on pimeä,
Pimeän pelko,
Pimeän pelko,
Mulla on jatkuva tunne, että se on lähellä,
Pimeän pelko,
Pimeän pelko,
Minulla on tunne, että tartunta on koko ajan takana,
Oletko koskaan ollut yksin yössä,
Ajatellut askeleita tulevan takaa,
Kääntynyt, mutta siinä olikin vain sinä,
Ja pudistat itseäsi,
Ja on vaikea katsoa uudelleen,
Koska olet ihan varma, että joku on takana,
Fear of the Dark,
Fear of the Dark,
I have a constant fear that something´s allways near,
Fear of the Dark,
Fear of teh Dark,
On tunne että joku on jatkuvasti takana,
Kun kuljen hämärää tietä,
Olen hoitaja, joka kulkee yksin.
Loppu:
Odotan kylmässä huoneessani, joko kello alkaa soida,
Muistelen mennyttä elämääni, eikä ole kauaa aikaa,
Koska kun kello on viisi he vievät minut rokotteelle,
Aika, hiekka lasissa on käymässä vähiin,
Kun lääkäri tulee lukemaan minulle viimeiset tiedot,
Katson lasin läpi maailmaa, joka teki minulle väärin,
Kun he hakevat minut käytävälle, joku huutaa huoneesta,
Tiede on kanssasi! Jos Tiede on kanssani, miksi minulle tehdään näin?
Kyllä! Täydellinen olkoon nimesi
Täydellinen olkoon nimesi
Yeah
ENCORE; Loppu; END