Pääset kiinalaiseen ravintolaan. Mitä tilaat?
Kommentit (66)
Tofua ja cashewpähkinää, paistettu riisi lisäksi vois olla kiva. Hieman ravintolasta riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Kevätrullia. Nam!
Se voiis muuten olla muuten. Niitä on melko työlästä tehdä itse. Kyllähön kaupasta saa riisinuudelia ja kastikkeita jos jonkinlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös useimmat kiinalaiset ravintolat Suomessa ole tyypiltään buffet-pöytiin perustuvia eli asiakas maksaa könttösumman ja valitsee itse mitä ottaa noutopöydästä.
Joo ei ellei ABCilla ole. Itse ottaisin Naudanlihaa satay -kastikkeella.
Useat kiinalaisravintolat ovat juuri noita noutopöytäravintoloita mikä erottaa ne pizzerioista ja kebabpaikoista.
Jos JOUDUN kiinalaiseen ravintolaan, tilaan paistettua riisiä
Hälkää chili tai mustapapukastikkeessa. Kanaa cullykastikkeessa tai polsasta missä tahansa kastikkeessa. Sushilullia lounasbuffeesta jos sellanen löytyy. Mut ei oo oikein Kiinalaista.
Hot and Sour Soup, Mongolian Beef.
Kanaa kung po-, osteri-, black bean-, tai black pepper- kastikkeella, kiinalaisia sieniä ja bambunversoja. Keittoa alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Jos JOUDUN kiinalaiseen ravintolaan, tilaan paistettua riisiä
Äähh leippaasti liisiä sitten vaan.
Nauravat nakit ja ranet. Lapsille kevätkääryleitä.
Joku Hot Pot tai Mandariinikanaa. Pekingin ankkaa tai Ma Po Tofua. Paistetusta riisistä en tykkää, mut joku nuudelikeittokin ihan jees. Jälkkäriksi niitä makeantäytteisiä pullia/leipiä (taitavat kyllä olla perinteisesti aamiaisruokaa, mutta ihan sama jos niitä on listalla).
Nuudelia riisillä. Päälle soijaa ja HP kastiketta jos on. Usein ei ole. :-(
Jos se on oikeasti hyvä a la carte kiinalainen, niin Pekingin ankkaa tietysti.
Alkuun vaikka katkarapulastuja ja egg-drop tai hot&sour -keittoa kanalla ja sienillä. Pääruoaksi tahmeita ribsejä tai siipiä, Mapo-tofua, Pekingin ankkaa ja hotpotia.
Lähellämme on suht hyvä kiinalainen, jossa ennen koronaa kävi bussilasteittain kiinalaisturisteja syömässä. Olen aina ollut tyytyväinen heidän ruokiinsa, mutta tänään hain etäpäivän lounaaksi paistettua riisiä katkaravuilla ja annos oli pettymys. Aivan liikaa öljyä ja kasviksina pakasteherne-maissi-paprikaa ja kevätsipulia. Kevätsipuli oli sentään tuoretta.
Vierailija kirjoitti:
Menen buffaan, haluan maistella monia ruokia ja syödä paljon.
T. Solakka
Samoin.
Paahdettua possun kylkeä char siu paksoi pedillä.
Söpön kiinalaisen tarjoilijattaren happy endillä.
Maggaraperunat