Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

$ Elosalamat -06$

02.08.2006 |

Ajattelin, että jos sitä sitten laitettas pinoa tännekin :)

Täytetään maailma tekstillä!

E&T kohta kolme kuukautta

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lue teidän muiden viestejä innolla kun pumppaan mutta koska toisessa kädessä on sähköpumppu ja toisessa käsipeli niin kirjoittamisesta ei tule mitään :)

Mini ei siis ole tissi vauva vaan saan pumpata herran ruuat. Jos päivässä syö 6-7 kertaaniin kaikki paitsi 1-2 on omaa tuotantoa.Joten pumppu vislaa aika vauhtia täällä.Sinänsä antaa mulle mahdollisuuden olla liikkeellä enemmän kun voi isoäidit tai mieskin antaa ruokaa pullosta.

Olikin tosi kiva mennä miehen kanssa hääpäivää juhlistamaan saa,maan ravintolaan jossa häätkin olivat.Kolmen ruokalajin illallinen ja kahdestaan olo oli ihan kivaa.Tosin kummallekin iski vauva-ikävä jo pääruuan aikana joten emme venyyttäneet yhtään vaan äkkiä kotiin :)

Mini on aika hosuva ja pirteä vauva, joskun menee valvomiset överiksi ja sitten onkin yhtä ähellystä, itkua ja kiemurtelua ennenkun Mini suosuu nukahtamaan.Ruokarytmi on aika selkeä pullosta johtuen, joka 3 tunti päivällä ja yöllä saa nukkua jos nukkuakseen, 5 ja puoli tuntia on pisin yhtä jaksoinen nukkuminen.Joten on mammakin aika tolkuissaan alun joka toinen tunti ylös ja ruokintaa (mini on lähes kuukauden etuajassa joten siksi niin tiukka ruokasäännöstely).

Joten jatkakaa kirjoittelua, yön pimeinä tunteina niitä luen pumpun hurinassa pimeässä istuen!

Mini ja mamma (joka ei todella ole mini vaan 13 kiloa jäi pudotettavaa...tuskallista)

Vierailija
2/43 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hoksannu, että täällä on eloisten oma pino ennenkuin tuossa odotuspuolella tuli puhetta...

Eilen kirjoitin pätkän, mutta läpi tuli vaan yksi tyhjä viesti lisää pinoon.

Pepper meillä on ristiäiset samana viikonloppuna. Meillä on nimi vielä hukassa. Kyselin apua tuolla nimet palstalla. Vinkkejä on tullut, mutta lisää kaipaan siis vinkatkaa jos tiedätte kivoja tytön nimiä, jossa kaksois konsonattina tt...tai mistä nimestä sinä pidät. Muilla lapsilla siis nimessä tt ja vanhimmat kommentoivat että on kivaa kun on jotain yhteistä nimessä ja sanoivat että tottakai vauvan nimessa pitää olla myös kaksi t:tä.

Terveydenhoitaja kävi juuri meillä. Meidän kaksi viikkoinen kasvaa hyvin painoa nyt 4250g eli 330g yli syntymäpainon. Muutenkin kaikki ok. Ilmavaivoja ei juuri ole ollut. No kolmena iltana pikkuisen, mutta kyllä äiti saa katsoa peiliin ja miettiä mitä on tullu syötyä. Minä uskon kyllä äidin ruokavalion vaikuttavan maidon koostumukseen ja ilmavaivoihin...niin ja stressimaidostakin olen kuullut.

Nyt alkaa jyristään siihen malliin, että täytyy nykiä piuhat seinästä.

t. Kretu ja Nekku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUSTASUKKAISUUDESTA

Tänään oli ensimmäinen päivä yksin vauvan ja isoveikan kanssa. Ihan hyvin meni, mutta aikamoista menoa koko päivä. Ulkona saan vähän hengähtää kun esikoinen leikkii nätisti itsekseen, mutta kun tullaan sisälle alkaa huomiohakuisuus. Tavaroita heitellään ja kiljutaan jne...Ehkä aavistuksen olen huomannut, että välillä totteleekin kun antaa ekan varoituksen. Esikoinen on 1v10kk ja kyllä sitä miettii miten ohjata lasta kun lapsi ei täysin ymmärrä kaikkea vielä. Yleensä yritän ensin ohjata huomion muualle, sitten kiellän tekemästä ja jos ei muu auta niin otan katsekontaktiin ja " kainaloon" ja odotan että todella rauhoittuu.

VATSAVAIVOISTA

meille neuvottiin sairaalassa vauvahierontaa ja ainakin se jalkojen jumppailu auttaa eli vetää jalat koukussa vatsan päälle. Vatsahieronta ei oikein ole onnistunut.

nyt täytyy mennä...onkohan muuten joku aloittanut neuvolapinoa? Tai pitäisikö sellaista edes olla erikseen?

petraelena ja kirppu 3,5 vkoa

Vierailija
4/43 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kuuluupi suht samaa, ko ennekin. Yöllä poika taas kilkutteli tuota apnea-kelloaan ja muutaman kerran jouduin häntä komentamaan hengittämisen suhteen :( On se kumma kun ei usko mokoma, jääräpäistä sorttia taitaa...härkä kun on horoskoopissaan, tuo pititullaleijonapoika :D Kokoa pojalla on nyt sitten oikein sopivasti. Eilisissä mittäuksissa 3690g 51,5 cm ja pipoki 36,5

Taateli nukkuu päivät ja mekastaa illat edellenkin! Katsotaan nyt sitten, kun saimme luvan aloittaa vellit ja hedelmäsoseet! Tuntuu aikas hassulta, että toiset siellä vasta kärvistelevät mahoineen ja tämä poika se aloittelee jo kiinteitä :O

Paljon on tapahtumaa tuolla odotuspuolella, että pian varmaan saadaan tänne oikein roimasti vauveliporukkaa lisää :D

Nyt kuuluu huuto! Palaillaan

e

Vierailija
5/43 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, meidän poikamme syntyi viikko sitten maanantaina klo. 9.26, painoa oli mukavat 4540 ja pituus 52.5:) Mukavasti on lähtenyt vauva-arki rullaamaan, ehkä vähän yllätti iskää ja äitiä tytön 1v 10kk, mustasukkaisuus. Kyllähän siihen oli varauduttu, mutta ei ehkä ihan näin railakasta oireilua osattu odottaa...Äidin syliin tulee kova halu aina kun vauva on rinnalla, isän syli ei kelpaa ja sitten vaan itketään ja kitistään. Kun äidin syli on vapaa, ei se enää kelpaakaan. Muutenkin on itkuinen ja levottomampi. Mutta haluaa hoitaa mielellään vauvaa ja vie vaippaa roskikseen ja silittelee nätisti vauvaa. Eiköhän se tästä helpota tytönkin mustasukkaisuus pikkuhiljaa kun tottuu uuteen tilanteeseen. Ahaa, nyt herättiin tissille, joten palailen myöhemmin.

Emppusimppu ja simppu 1 vko

Vierailija
6/43 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä on kotiuduttu minimittaiselta kesälomareissulta ja tosi hyvin meni vauvan kanssa kaikki :)

Autossa nukkuu todella hyvin kun hurisee...paitsi kun nälkä pääsee yllättämään niin eikös aleta huutamaan niin kovaa ja kauan että on pysähdytty jonnekin syömään. Ihanaa kun imetyskin jo onnistuu niin autossa syöttäminenkin on niin helppoa. Tänään koin senkin ilmiön ekaa kertaa, että paita menee ihan märäksi toiselta puolelta kun toiselta puolelta syöttää eli maitoa ainakin tulee jo kivasti.

Vauveli nukkuu nyt ilmakylpyä pitämässä tuossa mun vieressä, koska huonoissa pesuolosuhteissa eli ilman juoksevaa vettä meni peppu niistä liinoista ja huonosta pesusta varmaan johtuen vähän ihottumaiseksi.

Katselin tänään odotus palstallekin ja siellä vaikuttaa olevan taas paljon uusia pienokaisia syntynyt. Paljon onnea kaikille tasapuolisesti !!

Mutta huomenna me jäädään Elisan kanssa yksin kotia eli mies menee töihin taas. Mutta varmasti me pärjätään :(

Mä olen saanut jatkettua vauva-arjessa uskomatonta kyllä jopa mun lukuharrastusta eli tuli lomalla luettua 300 sivuinen romaani. Hyvä kun osaa imettää ja lukea yhtäaikaa/katsella tv:tä/surffailla netissä ;)

Pia ja Elisa 2 viikkoa hyvänä päivänä

Vierailija
7/43 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haah, mummi vei esikoisen puistoon, vauva nukkuu parvekkeella ja kodinkoneet yrittävät pitää astioitamme ja pyykkiämme puhtaana... :)

Väsynyt olen ollut, lähinnä kun tuo esikko ei vieläkään suostu nukkumaan ja vauva on hereillä 98% tissillä.. siis ihan hirvee syöppö! Ja mulla huutaa utareet armoa! Tänään sain huomata että kaveri ei ilmeisesti ole kasvissyöjä koska oli rinnan päästä hävinnyt kunnon lihaklöntsäkin ruuan matkaan... Alkas nyt sitä maitoo tulla vähän vuolaammin, muuten siirrytään pullolle, tyttö nimittäin rauhottuu heti kun saa pulloa... :(

NAPAKIN irtos sitten tänään. Esikoinen ihmetteli sitä kovasti kun selitin että se on vauvan napa :)... Nopeesti lähti, tosin syynä varmaan se kun jäi tässä päivänä eräänä vaippaan kiinni ja repes siinä sitten mukavasti, auts.

Mutta eiköhän mammat siirrytä vaikkas noihin viikkopinoihin, ois vähän helpompi lukasta missä mennään??? vai??? Kun vauvatkin on niin eri ikäsiä... mutta tää vaan on tämän ehdotelma. nyt pitää mennä kotiaskareitten pariin.

hanneli ja natikka 6pv

Vierailija
8/43 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä tupla-arjesta. tänään oli neuvolakäynti ja tyttösten painokin on nyt nousu suunnassa, syntymäpainoja ei silti olla vielä saavutettu. Mutta kuulemma entiseen mallliin edetään, viikossa tullut sen verran hyvin painoa.

Tytöt ovat siis lähes täysimetyksellä, päivisin syövät 1,5 - 3 tunnin välein ja illalla ja yöllä saavat vähän lisämaitoa, että saadaan pidemmät (3-4 tuntia) unipätkät yölle.

On meinaan tuplaimetys sellainen dieetti, että heikompia hirvittää. Huomenna tytöt 2 viikkoisia ja nyt jo lähtenyt kaikki 12 raskauskiloa ja 6 kiloa päälle. Ja olen yrittänyt syödä kolmen edestä. Onneksi on tuota elopainoa kertynyt ennestään, niin on mistä lähteä. Meneepähän jo kaikki vanhat housut jalkaan :)

Jaksamista kaikille vauva-arkeen.

Babybel ja tytöt 13 vrk

Vierailija
9/43 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollunna hinppasen hektistä tässä.

Poika piti ambulanssilla viedä sairaalaan, kun mokoma lakkasi taas hengittämästä! Ja niiku mie sitä olen käskeny!

Pari päivää olimme tarkkailussa ja kaikki mahdolliset kokeet on tehty, eikä lapsesta löytynyt mitään vikaa, onneksi! Toisaalta, lääkäri sitten sanoi, että siinä on ollut semmonen kätkytkuolema varmaan aika lähellä :(

No onneksi ehätimme viikatemiehen edelle.

Nyt olemme siis kotona ja pojalla roikkuu nytten tuollainen apnea-mittari kupeessa, saanpahan ainakin heti tiedon jos ei muista pikkuinen hengittää ja voin ryhtyä toimenpiteisiin.

tämmösiä täällä.

Nyt kyllä näyttää ihan hyvälle :)

e&t

Vierailija
10/43 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ERIA: hui että! Sie saat kyllä siellä tosiaan jännityksessä elää! Onneksi kaikki hyvin! Ihan uteliaana kyselen että miten siun pitää toimia jos taateli ei hengitä? muuta kun soittaa ampparia paikalle???

Vierailija
11/43 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taateli on kyllä yksi sinnikäs sissi ;) Todella hienoa!!! On se kyllä hurjaa teidän elämä tuollaisessa jännityksessä. Mä en varmaan saisi nukutuksi ollenkaan.

Air 36+4

Vierailija
12/43 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttee sitä stimuloida, nipistelemällä jalkapohjista ja sitte voip kuulemma kastella kädet kylmää veteen ja niillä sitten vauvaa käsitellä. Tietty jos kurkussa jotain, niin käännetään koko ukko nurin :) Minä ite varmaan yritän taas kattoa, että onko naapurin lääkäri kotona ja jos ei niin tekohengitystä sitten vaan ja varovaista sydänhierontaa.

Täytyy kyllä sanoa, että ei tämmöstä kellekkään soisi. Ei ole helppoa elää jatkuvassa pelossa, mutta kaikkeen tottuu. Minä kyllä nukun yöt ihan hyvin, kun on tuo apnea-mittari pojassa kiinni. Toisinaan kyllä täytyy ihan vilkaista hengittääkö poika, mutta onneksi mittarista näkee joka hengenvedon, ettei tarvitse poikaa alkaa ravistelemaan.

Kohta lähdetään pituus/painomitoille neuvolaan :)

e&t

Vierailija
13/43 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

erialle jaksamisia,varmasti rankkaa olla pelossa :(

toivottavasti kaikki oltaisiin tällä puolella pian,tuntuu niin kaukaiselta ajatus että muka syntyisi ajoissa,mulla sellanen olo että yli mennään niin että heilahtaa :)

k.h.p ja tärppi 37+4

Vierailija
14/43 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista kovasti Erialle. Todella rankkaa sinulla.

Täällä sitä on valvottu taas reippaasti yöllä. Meillä on vielä pikkasen hakusessa vauvan ruokinta eli imetys. Täysimetys ei nyt oikein heti lähtenyt käyntiin ja nyt on sitten pikkasen miettimistä siinä kuinka sitä maitoa riittää pikkuiselle neidille eli riittääkö ja kuinka paljon antaa tuttelia. Sairaalassa kehottivat antamaan tarvittaessa mutta ei joka syötöllä. Ollaan menossa perjantaina neuvolaan katselemaan neidin painonkehitystä, on nyt alle kolmikiloinen varmaan vielä jonka takia pitää herätellä kolmen tunnin välein syömään.

Ostin eilen sellaisen hörppyytyskupinkin jolla annan lisämaitoa tarvittaessa ettei imetys ihan loppuisi kokonaan. Toisaalta ihan kiva kun osaa nyt luultavasti molemmat tekniikat jolloin voisinkin mennä ensi viikolla vaikka kampaajalle muutamaksi tunniksi hankkimaan uutta pirteämpää ilmettä.

Babybel: Hienostihan kuulostaa sinulla menevän vauvelien ruokinnan kanssa :) Itsestä ei taitaisi olla kalua niin rankkaan hommaan. Sun pitää varmaan juodakin tosi paljon.

Pia ja tyttö

Vierailija
15/43 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eria: Toivottavasti Taateli muistaa hengitellä - mä en ainakaan uskaltaisi nukkua sekuntiakaan, jos vauvalla olisi taipumusta hengityskatkoksiin.

Meillä oli tänään sitten ensimmäinen lastenneuvola, kun ikää on 15 pv. Poju on kasvanut huimaa vauhtia - eipä tarvitse enää miettiä, riittääkö rintamaito.

Painoa oli nyt tasan 3500g, kun syntyessä 3140g (ja kotiinlähtöpaino 2990g). Pituutta oli tullut lisää kahdessa viikossa huimat 4,5 cm - eli nyt on pojulla mittaa 54,5 cm. Samanlainen laiha hongankolistaja tuosta näyttää tulevan, kuin äidistäänkin.

Maanantaina mennään joukolla tunnustamaan isyyttä kunnan sosiaalikeskukseen. Sitten saa poju samalla isänsä sukunimen. Sitten pitäisi vielä muistaa varata kasteaika seurakunnalta jonnekin elo-syyskuun vaihteeseen.

Mutta nyt alkaa kuulua kitinää - joten lähdenpä avaamaan maitobaarin meidän maitopojalle!

karmiini

Vierailija
16/43 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa nyytilliset elokuiset (ja aiemminkin maailmaan kiiruhtaneet).

Ensiksi voimia Erialle pikkuisen nyytin hoitamiseen. Kyllä se vauva-aika muuttuukin erilaiseksi, jos on jotain erityistä kuvioissa mukana.

Meille siis syntyi " pikku" -neiti maanantaina 7.8.2006 klo 6:13 (rv 39+6) ja olen niin onnellinen, että tuli jo tuolloin kun esikoinen meni rv 42+0 asti. Tuli kuitenkin sitten vauhdilla (4h) maailmaan ja nyt pikkusisko tuli heti rikkomaan hänen " ennätyksensä" n. 1½h maailmaan tulo startilla.

Synnytyksestä toipuminen on sujunut mukavasti. Olin jo ma iltapäivällä ihan kyllästynyt sairaalassa olemiseen, eikä auttanut, vaikka tuore isoveli ja mummi siellä vieraili sekä yksi ystävistäni. Tiistaina onneksi päästiin kotiin ja eilen oli varhaisen kotiutujan lekurintarkastus laitosella. Kaikki oli hyvin ja olenkin tällä kotona vuorostani pyöritellyt peukaloita. Parin ensi vuorokauden jälkeen (jolloin vain roikuttiin tissillä maitoannosta tilaamassa) ollaan nyt nukuttu n.2h ja sitten syöty nautiskellen 15-30 min. Mummi on ollut esikoista hoitamassa, kun mieheni ja pappa ovat olleet tiistaista asti mökillä (kaivon rakennus puuhissa). Ukkoset kotiutuu tänään ja päästään vihdoin miehen kanssa pyörittämään viikon verran 4-henkisen perheen elämää ennen kuin hänen kesälomansa loppuu.

Taidan painella jääkaapille ja sitten lukemaan aiempia pinoja, kun joka päivä en ole niitä kokonaan ehtinyt lukemaan. Sitten Hesarin kimppuun jos esikoinen ja vauva vielä nukkuvat.

-E & oliver & kipinä 4 vrk

Vierailija
17/43 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi Erialle ja Taatelille paljon jaksamista!!

Meidän ensimmäinen arkiviikko on kohta lopuillaan ja mieli on oikein iloinen! Pelkäsin kovasti etukäteen, millaista olisi olla kahden lapsen kanssa päivät kotosalla ja miten esikoinen suhtautuisi kuuden viikon kesäloman päättymiseen ja isän töihinlähtöön. Mutta kaikki on sujunut aivan mahtavasti!! Esikoinen on ollut koko viikon aivan käsittämättömän kiltti ja pitkäpinnainen, eikä häntä selvästikään ole edes harmittanut se, että joutuu välillä odottamaan omaa vuoroaan. Mutta onhan hän jo " iso" poika (3,5 v.), joka on niin monessa asiassa omatoiminen, ettei tarvitsekaan äitiä auttamaan joka asiassa. Ensi viikolla poika aloittaa jälleen päivähoidon (1-2 x viikossa) ja viikkoa myöhemmin alkaa hänen kerhonsa ja muskarinsa. Sitten nämä arkipäivät vasta helpottuvatkin.

On ollut myös iloista huomata, että meidän neidille on jo syntynyt jonkinlainen rytmi!! Olen kirjannut ylös tytön syntymästä saakka kaikki hänen uni- ja syöttöaikansa ja huomannut, että hänen päivissään on tiettyjä toistoja. Olen sitten alkanut pehmeästi ohjaamaan ja tukemaan tyttöä näissä hänen toistoissaan ja nyt jo useamman päivän ajan meillä on ollut ennalta arvattavissa oleva päivärytmi. Meillä eletään suurin piirtein näin:

vauva herää uuteen aamuun noin klo 7.00. Esikoinen on herännyt jo tuntia aikaisemmin, joten olemme ehtineet tuohon mennessä syömään yhteisen aamiaisen, lukemaan lehden yms. Ensimmäinen syöttö on noin klo 7.30-8.00. Tällöin tyttö tankkaa itsensä aivan täyteen. Lähdemme esikoisen kanssa ulos noin klo 8.30-9.00 välillä ja vauva nukahtaa heti rattaisiinsa. Olemme ulkona siihen asti, kunnes vauva herää noin 10.30. Sitten imetys, esikoiselle ruokaa ja esikoinen päiväunille klo 12.00. Tällöin myös vauva menee toisille unilleen, joten olen voinut myös itse levätä. Esikoinen heräilee uniltaan klo kahden aikaan, samoin vauva. Esikoinen välipalalle ja vauva rinnalle. Tämän jälkeen vauva onkin hereillä melkein viiteen asti eli olemme esikoisen kanssa joko sisällä tai omalla pihalla leikkimässä. Vauva nukahtaa kolmansille päikkäreilleen noin viideltä ja nukkuu seitsemään. Seitsemältä alkaa esikoisen iltavalmistelut ja vauvan iltatankkaaminen. Kummatkin lapset ovat nukkumassa noin klo 21.00. Vauva ehkä hieman myöhemmin. Yöllä vauva syö kaksi kertaa: ensimmäinen syöttö noin yhden kahden aikaan, toinen neljältä. Sitten taas seitsemältä herätään.

Ensi maanantaina menemme tytön kanssa jälleen neuvolaan (3. käynti) ja kiva nähdä, miten paljon painoa on viikossa tullut. Tyttö syö todella hyvin ja maitoa näyttää riittävän, joten siitä ei onneksi tarvitse olla huolissaan. Luulenpa, että tyttönen on reippaasti yli 4-kiloinen :).

Tällaisia kuulumisia meiltä! Mitäs muille vauveleille kuuluu??

Pepper & tyttö 2,5 vko

Vierailija
18/43 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepper: kuullostaa ihanalta teidän vauvarytmit ;) Itse en ole saanut aikaiseksi kirjoitella syömisiä vaikka yritän vähän seurata kuitenkin. Ihan selkeää rytmiä en ole vielä havainnut, välillä tyttö nukkuu lähes koko päivän ja yön ja välillä on enemmän hereillä. Iltatankkaus on myöskin välillä aiemmin välillä myöhemmin.

Vielä ei olla saatu aikaistettua omaa nukkumaanmenoa ja mennään vikan tankkauksen jälkeen n. 00.30 nukkumaan, tyttö herää aamuyöstä 03-04 ja sitten 07.00 uudelleen, jolloin esikoinenkin herää.

Mies on vielä lomalla ja kyllä vähän mietityttää miten arki sitten lähtee sujumaan kun ensi viikon lopulla lähtee töihin. Ajattelin jo että heräisin itse ennen esikoisen heräämistä ja ehkä myös vauvan, että saisin syötyä ja laitettua esikoiselle aamupalan.

Vauvalla on jonkin verran vatsavaivoja syömisten jälkeen. Ei kovasti pulauttele, mutta täytyy pitää pystyasennossa. Makuullaan vääntelehtii ja tulee myös pukluja. Syömisen jälkeen saattaa mennä tuntikin ennen kuin vauva rauhoittuu nukkumaan. Tuottaakin vähän hankaluuksia kannatella vauvaa olalla ja tehdä samalla muita hommia..

Nimijuhlia ollaan jo kovasti suunnittelemassa, mites te muut?

petraelena ja kirppu 3 vkoa

Vierailija
19/43 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kolmas poikamme syntyi tiistaina 8.8. klo 9.45 tutussa ja turvallisessa Haikaranpesässä. Lapsivesi meni 4.30, joten joutuisaan, mutta sopivan rauhallisesti saapui pikkumies maailmaan. Mitat olivat komiat, 4060g ja 53cm, mutta naarmuitta ja ilman epparia selvisin tälläkin kertaa, kiitos kätilön antamien ohjeiden.

Nyt ollaan kotona pyöritetty miehen kanssa tätä poikaviisikkoa, koirat mukaanlukien, ja vastaanotto on ollut hieno. Vauva on kiltti, kunhan vaan ruokahuolto pelaa, ja sehän pelaa lähes tunnin välein...rinnat ovat juuri nyt aivan rikki ja ruvella, mutta kokemuksesta muistan sen jossain vaiheessa helpottavan. Siihen asti imetetään tähdet silmissä vilkkuen.

Ja vielä Erialle ja pojalle hurjasti voimia hankalalla alkutaipaleella, huisilta kuulostaa tuollaiset hengittämättömyyskohtaukset!

Ja muillekin paljon terveisiä, kirjoitellaan!

pumpuli ja pikku-e

Vierailija
20/43 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas Kiva lukea muiden jo nyyttinsä saaneiden kuulumisia!

Täälläkin yksi " varaslähdön" ottanut elokuinen. Eli tyttö syntyi rv 38+1, 21.7. Oikein tervetulleena, painoakin jo 3990g ja pituutta 51cm. Eli aivan vallan valmis pakkaus!

Kolme viikkoa siis jo takana tätä vauva-arkea. Tai arki koittaa kunnolla ensiviikon jälkeen kun mies palaa töihin.

Toistaiseksi mennyt loistavasti. Tyttö nukkuu vielä suurimman osan ajastaan. Noin pääsääntöisesti päivässä on yksi pidempi valvejakso. Sen aiheuttaja taitaapi olla aika pitkälle jonkinnäköiset masuvaivat. Vielä viime viikolla tuo jakso osui aamupäiviin, ,mikä tuntui menevän itseni kannalta mukavammin, kun nyt nuo illat, mitä on muutama ollut. Onneksi tuolloin vauva ei itke koko aikaa, vaan aina vaan välillä pärähtää ja vaatii kantamista. Vaikuttaa, että hän haluaa lisää maitoa, tarttuu kovin hanakasti rintaa, mutta alkaa heti kohta vääntelehtiä ja itkustaa. Olen tulkinnut sen niin, että masu on täynnä. Ilemeisesti olisi ilmemisentarvetta, mutta hamrittaa kun tuleekin maitoa. Tuttia hän ei kelpuuta, meinaa oksentaa se suuhun saatuaan.

Yöt menee kahdella-kolmella syötöllä. Olen muuttanut vauvan kanssa vierashuoneeseen, missä on levitettynä sänky. Vauva nukkuukin ekan syötön jälkeen yleensä sängyn toisella puoliskolla. Uni jatkuu hänellä siinä nätisti, kun ei tarvi nostaa mihinkään syötön jälkeen. Tyttö kun ei tunnu muutenkaan röyhtäisenvän millään. Vaikka häntä pitäisi tunnin tuossa olkapäällä, ei röyhtyä välttämättä kuulu. Ilmeisesti sitä ei sitten vaan tule. Peppu paukkuu kylläkin. :)

Isosisko on toistaiseksi ollut myös kovin mallikkaasti. Mustis oireita ei ole vielä ainakaan pahemmin tullut. Isin tyttöhän tuosta on tullut, voi raukkaa kun isi kohta menee taas töihin..

Olenkin nyt kaksi tuon vauvan kanssa. Esikoinen ja mies ovat mummolassa. Oudon rauhallista täällä... (nyt pitäisi osata nauttia!)

Nyt kun vauva kerran nukkuu, täytynee tehdä ilta askareita...

Onnellista arkea kaikille!

Ja teille " kurkkijoille" - tervetuloa tälle palstalle pian!

Katzu ja Pikkupimu