Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~elokuiset keskiviikkona~

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mökkiviikko takana, ja taas koneen äärellä - vaihteeksi viikon pinot lukematta.

Neuvolassa oli kaikki taas ok, eikä mikään viittaa vielä synnytykseen. Ei merkin merkkiä...

Olo on ihan mukava, välillä vauva painaa liitoksiin, mutta mökillä jaksoin vielä mustikkametsäänkin.

Vointeja kaikille ja sinnikkyyttä loppumetreille!

t. Picapica ja Peukaloinen 38+0

Vierailija
22/47 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmiini: kiva kuulla, että Jorvissa on nykyisin mahdollisuus molempiin vaippailuihin. Olitko sä muuten kuutosella vai seiskalla? Vai onko ne edes edelleen kuten ennen? Mä olen molemmilla kerroilla ollut seiskalla ja kaikki aina sanoo, että kuutosella on paremmat kätilöt ja hoitajat ja vauvamyönteisempi meininki. En sitten tiedä kun ei ole kokemusta kun vaan toisesta.

Hannelille: Me kun siirrettiin tuo kakkonen pois pinniksestä niin alkuun meillä oli sängyn vieressä patja, että jos lapsi putoaa niin putoaa edes vähän pehmeemmälle alustalle. Lisäksi meillä oli (ja on edelleen vaikka tyttö on jo 4v) patjan reunan alla pari tyynyä puoliksi taitettuna, eli silloin lapsen pitäisi kieriä " ylämäkeen" päästäkseen sängyn reunan yli lattialle :)

Jamssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole meikäläinen synnyttämään lähtenyt eikä näillä viikoilla vielä haluaisikaan. Eilen olikin eka päivä, kun oli koko illan jotakin supistuksen tynkää ja vihlontaa. Nyt taas ihan ok olo ja nukuinkin kuin tukki kuten aina. Ja poikakin armahti aamulla nukkumalla tunnin pidempään eli noustiin vasta 6,30 ;) Mieskin jo sanoi herätyskellon olevan rikki...

Opemammalle rentouttavaa loppulomaa. Tosiaankin mielenkiinnolla odottelen, mitä hommia olet tälle päivälle keksinyt ;)

Air

35+4

Vierailija
24/47 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös ilmoittaudun. Ei mitään erikoista raportoitavaa omassa olossa, vaikka jotain vihlomista onkin havaittavissa alamasussa ja tuolla " sisällä" (kohdunsuulla?).

ELOlle vielä jaksuja ison mahan kanssa. Tuskin ne sua yliajalle sentään päästää Olen täällä joskus kertonutkin, että itse olen kaksonen ja syntynyt 8 päivää yliaikaisena. Oltiin molemmat veljeni kanssa yli 3-kiloisia, mutta olihan esim. Babybelillä vielä isommat tytöt! Ja tää meidän tapaus kun on yli 30 vuoden takaa, niin eihän moista tilannetta enää sallittaisikaan.

SYKE: ei meilläkään th aina ilmoita sykettä. Kaipa se sen laskee aina ja kertoo, jos kysyn sitä. Onnilla sykkeet on olleet koko ajan tosi korkeat, oisko kerran ollut alle 150?! Tänään nlassa Onni oli ensin hiljakseen ja syke oli n. 150, mutta heti kun alkoi liikkua, se nousi 170:een ¿ th:n mukaan oikein hyvä sykevaihtelu. Ja esikoisesta muistelen, että syke oli alimmillaan 122 ja se oli kuulemma ¿hyvä nukkuvan vauvan syke¿. Vaihtelu ei siis tosiaan ole pahitteeksi, itseäni onkin tässä raskaudessa häirinnyt enemmän tuo, että syke on miltei aina ollut päälle 150¿

VAIPAT: vaikka itsekin aion käyttää kestiksiä, ei tulisi mieleenikään viedä harsoja synnärille (täällä EKKS:ssa ei ainakaan ole tarjolla muita kuin kertiksiä - luulisin). Ajattelen asiaa ihan hygienian kannalta ja eiköhän se sitten riitä, kun alkaa kestoilla kotona. Saa nähdä, päästäänkö heti alussa kestoiluun, kun meillä ei ole yhtään new born ¿kokoista vaippaa ja S-koko voi falskata reisistä alussa. Toisaalta meillä on parit pienet villahousut, jotka sopii varmasti jo ihan vastasyntyneelle, mutta jotenkin tuntuu, että noita pul-kuoria tulee käytettyä enempi maitokakkavaiheessa.

SUPPAREISTA: Ne kellä niitä kipeitä supistuksia on, lohduttautukoon sillä, että ne ennakoivat kiput lyhentävät itse synnytyksen kestoa. Näin ainakin mun th jutteli, kun kerroin että välillä jo viiltelee tuolla alapäässä. Ilmeisesti niiden kipujen pitäisi pehmentää kohdunsuuta ja vaikka jo avatakin sitä. Viimeksi siis synnytyksen kesto oli 12 h ja kohdunsuu oli ollut ihan kiinni vielä alle vrk ennen synnytystä. Josko nyt pääsisi vähän helpommalla, vielä kun on toissynnyttäjä...?

NLA: tänään tosiaan oli nla ja viikkoja 37+1. Mitoista sf oli 32 (sama mikä esikoisesta korkeimmillaan), painoa +200 gr/viikko (reilu 7 kg alusta) eli ihan sopiva tahti. Hemppaa ei edes mitattu, mutta edelleen otan rautaa joka toinen päivä.

PIENET VAATTEET: kukas näistä kysyikään? Me saatiin sekä esikoiselle että nyt tälle kakkoselle 50-56-senttisiä vaatteita lainaan about 5-6 vaatekertaa. Itse en varmaan olisi ostanut kuin ehkä pari 56-senttistä asua (kietaisubodeja suosittelen). Muistelen, että tuo esikoinen (syntyessään 49 cm) kasvoi parissa viikossa 5 senttiä, eli nopeastihan ne vaatteet jää pieneksi ja hihoja ja lahkeita voi aina kääntää. Sen sijaan 60- ja varsinkin 70-senttiset vaatteet menevät jo pitkän aikaa, eli niitä kannattaa varata enemmän.

Johan sitä asiaa tulikin. Taidan lähteä houkuttelemaan tyttöä päiväunille...

Kerttukasperi ja Onni rv 37+1

Vierailija
25/47 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään tuli kokeiltua se HOPLOP ja hauskaa oli. Mies vahti poikaa ja minä istuskelin ja seurasin heidän menoaan. Itkuhan tuli kun kotiin piti lähteä mutta päiväunille nukahtaminen tapahtui nopeasti :)

Mutta missä on Ode?? Hänhän kyseli tässä yks ilta silmä oireista ja nyt hänestä ei ole kuulunut mitään.

Opemamma: Lapsivettä on kuulema runsahkosti. Ensin lääkäri oli siihen ihan tyytyväinen mutta kun luki vanhoista papereista, että esikoisen aikana sitä oli 2litraa niin eipäs muuta kun uudelleen sokerirasitukseen noin-niinkuin-varmuuden-vuoksi. Se ihanuus olisi sitten huomenna edessä.

Tildamarialle tsemppiä käynnistykseen.

Tämä tällä kertaa.

pubu ja Unski rv37+5

Vierailija
26/47 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on todellakin yksiön vuokrasopimus katkolla, mutta eipä tolla vuokralaisella tunnu olevan mikään kiire vielä ulos. Koska vasta viime viikolla aloin todlela vauvaa vasta odottamaan, on varmaan hyvä mun kannalta, että nyt todellakin sitten odotellaan. EI päässyt toinen yllättämään.

KARMIINI ja ERIA: Teillä oli juttua vauvan nenän tukkoisuudesta. Meillä oli kakkosen kanssa sama juttu. Kotiuduttua soitin jo takas synnärille, että vauva on heti sairastunut flunssaan, mutta mitä vielä...runsaana tulviva maito vaan oli kulkeutunut vauvan suusta myös nenään, kun nuo " välimatkat" vauvalla on vielä niin pienet.

Mäkin olin ihan varma, että Hanneli on jo päässyt hommiin. Tsemppiä vaan likan kanssa! Ja meillä myös tuo ykkösauto on alkanut reistaamaan, sopivasti jännitystä tässä ennen sairaalaanlähtöä. Siinä jää ajonesto vähän väliä päälle eikä auto suostu starttaamaan...tietokonevika. Kivakiva.

Mullakin lorahti illalla housuun enemmänkin tavaraa, että ihan kunnolla kastui. Alkoi kovasti suututtaa, sillä olen molempien edellisten raskauksien kanssa käynyt viime metreillä tekemässä saman vaivan takia turhan käynnin polille. Pakkohan se on ollut tarkastaa, ettei ole lapsivettä, ettei iske sitten tulehdus päälle. No nyt tarkkailin ja syynäsin, kävin vähän väliä pissalla, ettei vaan voisi olla sitä. No, haju kyllä paljasti, ettei se pissaa ollut. Inhottavaa epätiteoisuutta, mutta ihan varmaan se vaan oli vetistä valkkaria, kun ei ole sen koommin lorahtanut.

ELOlle paljon jaksuja mahtimahan kanssa, kyllä ne vauvat malttaakin pitkään viihtyä mahassas...toisen vauvan sykket muuten viittaa poikaan, vihjaapas miehellesi ;-) Muistelen vaan tapaamisessa käytyä keskustelua.

SYKKEISTÄ vielä. Joo mäkin olen kuullut noista normaaleista todella alhaisista, jopa 110 sykkeistä. Jännä siis, että oliko se Pantouflen synnytys päätettiin käynnistää tuollaisen sykeluvun takia. Entä jos vauva vaan nukkuikin? No, oli siihen varmaan joku muukin peruste.

Nyt kuopusta viihdyttämään.

Pumpuli tasan 40 (hui, en ole ikinä ennen ollut näin pitkään raskaana!!)

Vierailija
27/47 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, täällä ollaan. Onkohon Tildamaria jo saanut tämänpäivän elokuisen. Jännää.

Omaa napaa eli neuvolakuulumiset. onneksi soitin eilen neuvolaan, muuten olis tullut mentyä vääränä päivänä.

Neuvolassa tuli tänään palohälytyskin; onneksi en ollut just sillon tutkimuspöydällä lekurin ronkittavana. Se oli yhden toisen äidin kohtalo. Ulos komennettiin kaikki vaikka väärä hälytys se tietysti oli.

Kaikki oli ihan hyvin. Supistukset olivat saaneet aikaan vaan kohdunsuun pehmeämistä, jotakin kuitenkin. Vauva on tukevasti telakoitunut ja painaa siksi ihan hitosti tuonne " toosaan" . Pään kuulema tunsi selvästi, kun se lääkäri tuolta sisältä ronkki. Auts! Katottiin ultrallakin. Käsin kokeilemalla painoarvio oli n. 2800 g mutta ultralla 3300g. Kumpaakohan uskois? Ehkä jotain siltä väliltä. En haluais tuohon ultran neljä kilon " valmiiseen pakettiin" uskoa. Auts taas! Verenpaine oli 106/70 ja hemoglobiini 128. Eli ei siis onneksi raskausmyrkytyksestä tietoakaan. Niistä näköhäiriöistä se sanoi, että saattoi olla kivuton migreeni. Jos kuitenkin tulee vielä ja kestää kauan (tyyliin päivän-pari), niin sitten lääkäriin paineitten mittaukseen ja pissakokeiseen yms. Sf oli 34-35 eli aika korkea vaikka vauva olikin laskeutunut alemmas. En kuitenkaan ihan just oo menossa synnyttämään. Taaskohan mennään yli? Tai sanohan se lääkäri, että mistäpä sitä voi tietää kuinka vauhdilla tämä sitten maailmaan tulee, kun ei eka kertaa ole " väylää" avaamassa. Koostakin riippuu sitten paljon. Olo on kyllä jo niin hankala, ettei jaksaisi millään vielä kolmea viikkoa, saatika viittä. Vaikka ei sais kitistä; Elokin sietää kahta vauvelia kroppaansa painamassa.

Vauva muuten riehui just aika paljon. Saatiin ihan jalasta kiinnikin, kun se posautti jalkansa ihan tuohon mahan pinnalle esiin. Hullua.

Malttaakohan jo vauvansa saaneet vielä poukkoilla täällä. Kiinnostais nimittäin PIENI GALLUP: Pitikö mikään näistä perinteisistä tyttö/poika -merkeistä paikkaansa? tyyliin Karmiinin masu oli ihan poikamasu...

Sain jopa tyhjennettyä kirjahyllyn ja lipaston, niiden paikkaa vaihdetaan. Mutta siihen se tarmon puuska tyssäskin. Miten hemmetti te muut jaksatte touhuta? Pattiin ottaa...

Jaahas, menen lukemaan teidän muiden kuulumisia. aamulla luovutin, kun oma viesti siis hävisi johonkin ja alko ylläri-ylläri ottaan kupoliin. Niinku välillä kaikki.

T. Ode 37+1

Vierailija
28/47 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti 06 elokuisille ei vielä ole synnytys- tai vauvapinoa? Vaikka tässä alussa ei moni taida juuri koneelle ehtiäkään.

Täällä voidaan oikein hyvin, kirpulla painokontrolli neuvolassa perjantaina, arvelisin neidin olevan nyt 2300 -2400g.

VAIPOISTA

nopeasti kommenttia...sairaalassa käytettiin harsoja ja oli todella luontevaa jatkaa niiden käyttöä myös kotona vaikka etukäteen epäilin että harsot on vaikeita käyttää. Yritän olla mahd. objektiivinen, mutta kyllä nyt tuntuu että harsot on kätevämpiä kuin kertavaipat. Kertakäyttövaippapaketti on vielä avaamatta.

Jaksuja kaikille elomahoille!

petraelena ja kirppu 10 pv

Vierailija
29/47 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HARSOISTA:

Mitä muuten käytätte kosteussuojana harson kanssa? No eiköhän sen sitten Jorvissa näe, jos niitä meinaa kokeilla.

Ikeassa tuli tänään hankittua vauvalle hoitotaso kodinhoitohuoneeseen. Ja sellainen pikkainen ötökkälelu, jonka voi kiinnittää kattoon sen tason yläpuolelle. Eli nyt alkaa olla kaikkea sitten valmiina mukavasti. Sain kävelyllä iskiasvaivoja, painontunnetta ja muutaman kivuttoman supparin, mutta se siitä synnytyksen käynnistymisestä ;)

SOKERIRASITUKSISTA:

Myöhäänhän ne tuntuvat niitä testejä määräävän...Miksei voisi vaan suoraan antaa testin vaihtoehtona, vaikka jonkun ruokavalio-opuksen mistä voisi katsoa miten kannattaisi loppuajan turvallisesti syödä. Harvalla kait lisäinsuliinin tarvetta kuitenkaan on? Tai no voihan se tietty olla, että jos jollain olisi vakava tilanne niin tuota insuliiniakin voisi joutua käyttämään jonka takia se testi tehdään ihan vikoillakin viikoilla vielä. Mutta tosi ikävää litkua ja ikävä testi se kyllä on...

Pia taas

Vierailija
30/47 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudunpa minäkin pitkästä aikaa. Aluksi onnittelut kaikille käärönsä jo noutaneille! Yhtenä kappaleena täällä vielä ollaan, viikkoja tänään tasan 37. Kipeitä suppareita on ollut vajaan viikon, mutta menevät levossa ohi ¿ neuvolan täti totesikin tänään, että ei nuo haittaa ja voisihan tuo ja näillä viikoilla syntyäkin. Itse haluaisin kyllä odotella vielä parisen viikkoa! Esikoisen kanssa menikin yli ¿ syntyi viikolla 41 tasan ¿enkä sitäkään kyllä toivo. Kaikki masukilla tämänpäiväisen neuvolan mukaan kunnossa. Kovasti muljaa masussa ja painaa pää painaa alas, mutta pää on kuulemma edelleen kiinnittymättä, eli ei ilmeisesti ihan pian ole tulossa. Nyt on kiiruhdettava esikoista hakemaan ¿ on ollut hoidossa tämän päivän.

emali 37

Vierailija
31/47 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PETRAELENA, kyllä vauva-puolelta eilen löysin elokuisten pinon. Eria ja Taateli olivat sen aloittaneet ;-) Hyvähyvä!

PIA, jos äidillä on kohonneet sokerit, otetaan vauva välittömästi synnytyksen jälkeen tehosyyniin ja antavat kai jotain sokerihoitoa vauvalle. Eli siksi mahdollisen diabeteksen toteaminen näinkin loppumetreillä on tärkeää.

PUBUlle mulla oli taas anoppijuttuja, mutta nyt tämä pikkumies tuli taas näooeineen häiriköimään, joten toiseen kertaan.

Vierailija
32/47 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan mukava reissu neuvolaan, vaikka aamulla sitä jännäsin, että minkälainen täti siellä on vastassa. Painoa oli tullut taas melkein kilo viikossa ja verenpaine koholla jo toista viikkoa peräkkäin. Lisäksi nyt oli eka kertaa lievästi valkuaista pissassa.. Joten äsken piti jo googlettaa raskausmyrkytyksestä tietoa, mikäli tässä nyt siihen suuntaan ollaan menossa. Oireet hiukan viittais, että vois olla alkava raskausmyrkytys. Onneksi kuitenkin ollaan jo näin pitkällä, jos sen on nyt tultava, niin ei paniikkia vaikka jouduttais aikaistaan synnytystä. Ja eihän tuo vielä kovin pahalta kuulostanut. Pitää kuitenkin tarkkailla itse päivittäin valkuaisen määrää.. mihinkähän kuppiin sitä pissais, että sais mittailtua...??

Syke oli 120-130 välillä, että matalahko, asukas päiväunilla kai. Raivotarjonnassa edelleen, mutta ei kiinnittynyt. Että tuskimpa tässä päästään ennen viikkoa 40 tositoimiin, vaikka hiukan sitä toivoinkin. Pitänee kuitenkin nyt varulta pakata jo se sairaalakassi, jos ne paineet äityy niin pahaksi, että tulee äkkilähtö. Mutta valoisalla mielellä kuitenkin.

Ikarus

Vierailija
33/47 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä tuolla jo vauvapino :)

Elosalamat!

e&t

Vierailija
34/47 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HARSOvaipoista: Pia taisi ainakin kysellä harsovaipoista. Ihan alkuun, siis lähinnä sairaalassa ei mun mielestä niiden harsojen kanssa tarvitse mitään suojia. Vauva pissii alkumetreillä vielä niin pieniä lirauksia, että tuskin tulee läpi harsosta.

Mulla on kotona kahdet kuoret ja yhdet villahousut odottamassa. Niiden kanssa meinasin harsoilun aloittaa. Katsotaan kuinka äijän käyp ;) Eli siis kokeilumielellä itse näiden kestojen kanssa lähden harjoittelemaan. Jos alkaa ahdistaa tai ärsyttää niin kertikset kehiin. Näin siis ajattelin. Ja mies meillä varmaan ei suostu edes kokeilemaan mitään harsovirityksiä. A-I-O-vaippoja suostuisi kuulemma käyttämään, mutta meillä on vasta yksi sellainen. Ehkäpä tulee vielä hankittua muutama ihan vaan koekäyttöön. Ovat kuitenkin aikas kalliita...

Jamssa

Vierailija
35/47 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikarus: saitko neuvolasta Uristickejä??? Minä mittailen niillä päivittäin suoraan " suihkusta" joten kuppia ei tarvita. ; )

Nyt olleet kohdalla hieman, joten eipä syytä huoleen tällä hetkellä, mutta tilanne voi muuttua. Toivottavasti myrkytys pysyy poissa loppuun saakka. On kyllä hienoa, että heti joutuu kovaan syyniin, viikon sisään neuvolaan ja äitipolille kontrolliin ja ite pitää tehdä testiä välillä.

Tinttamaari 36+4

Vierailija
36/47 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elokuisten pinot sen kuin kasvavat, ja huomaan itsekin usein täällä hetken päivästä hengaavani. Mukavaa on lukea ihmisten loppuajan odotustunnelmia, kyllähän loppuviikot pistävät väkisin aina hermot koetukselle, vaikka kuinka kylmähermoisena yrittäisi pysyäkin.

SYNNYTYS JA KÄYNNISTYS. Minä olen niin tylsä ihminen, että en usko mihinkään poppakonsteihin synnytyksen käynnistämiseksi. Olen sitä mieltä, että sattumaa on, jos synnytys käynnistyy esim. seksin tai siivouksen johdosta. Toisaalta se on vain hauskaa, että monet niihin uskovat, ja voivathan ne auttaa, mene ja tiedä. Spermassahan on ihan tutkitusti aineita (tieteellinen ilmaisu!), jotka edistävät synnytystä. En nyt muista, mikä se vaikutus oli, mutta liittyikö supistuksiin.

OLOTILA. Minulla alkaa olla viikkoja kasassa pian 39, ja koko ajan odotan, että koska tirautan ne ensimmäiset " tämä ei koskaan tule" -itkuni. Minulla tai siis vauvalla ovat sykkeet olleet koko ajan 160, eli korkeat, mutta nyt pari viime kertaa 145, eli kai tuo taitaa asettuneen. Laskettua aikaa voisi mielestäni muuttaa niin, että kaikki synnytävät vähän ennen laskettua aikaa, joten kenenkään ei tarvitisi mennä yliajalle. Ainakin minulle tämä logiikka sopisi, ehkä ei kuitenkaan lääkäreille ja muille terveydenhoitajille!

Vieraita tuli ovesta sisään, joten mukavia odotushetkiä kaikille!

Pikkuodessa rv:lla 39

Vierailija
37/47 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sperma siis luonnollinen prostaglandiinin lähde ja synteettistä käytetään synnytyksen käynnistelyyn ja kohdunkaulan kypsyttelyyn eli voisi otollisessa tapauksessa pehmitellä paikkoja ja aiheuttaa suppareita. Mutta eihän se seksi liian aikaisin toteutettuna varmasti oikein mitään tee...

Sitten oksitosiini jota erittyy orgasmissa on sama hormoni joka saa kohdun supistelemaan ja jota käytetään myös käynnistyksessä...

Eli kyllä seksillä voi varmaan ihan ollakin jotain vaikutuksia asioiden kulkuun tilanteen ollessa valmiiksi jo kypsä

samoin voimakas ripuli eli suolistokouristelu (suolisto on myös sileää lihaskudosta) voi saada kohdun myös vauhtiin.

Pia

Vierailija
38/47 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinttamaaria (vai mikä se nicky olikaan) juu, kyl siinä pakkauksen kyles lukee et uristick, mutt se neuvolatäti meinas että minuutin antaa olla ja niin siinä ohjeessakin on. Meinaaks et se mittaa sitten saman tein, ettei tarvi kupitella??

Meillä ukko harrastaa jo neljättä päivää mykkäkoulua.. Mua niin vi..ttaa tuo sen lapsellinen käyttäytyminen, kun sen pitää koko maailmalle näyttää olevansa loukattu. Nimittäin se ei riitä että se mököttää pelkästään mulle, sen lisäksi se kohtelee kaikkia muitakin paskamaisesti, koska sillä itellä on paska olo. Että näin aikuista meininkiä. Mutta antaa mennä vaikka synnytykseen asti, oon niin kypsänä siihen että ei jaksa sovitella.

Ikarus taas

Vierailija
39/47 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikarus, kylläpä toi mulla on mitannut heti, toki katson sitä kuin raskaustestia konsanaan eli " suihkun" jälkeen odotan minuutin muuttuuko väri. Viime lauantainahan se muuttui, joten täytyy sen toimia pelkällä suihkulla. Olin vielä sairaalassa pissan keruussa ja siellä oli samalla tasolla, joten minä ainakin aion edelleen ottaa pelkästä suihkusta. Neuvolan tätikin sanoi, et sen voi tehdä niin.

Muista levätä......

Tinttamaaria

Vierailija
40/47 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIA74

harsojen päällä meillä on villaiset housut. Yhdet ostin sairaalasta ja kahdet ruskovillat odotti kotona. Pul-kuoria olen hankkinut myös, mutta villikset ovat olleet niin ihanan pehmeät kun tuo iho on extraohut =)

ja meijän neitokainen pissii harsot ihan märiksi pienestä koosta huolimatta.

nyt lähden etsimään sitä vauvapinoa ja toivottavasti vedän jonkun elomahaisen tästä mukaani ;)