**LOKAMASUT KESKIVIIKKONA**
Kommentit (35)
MIANNI: jälleen jotain yhteistä - mekin ollaan ajateltu tytölle nimeä Sofia. Se on musta kaunis. Me halutaan vain kaksi nimeä ja molemmat pitää olla suhteellisen tavallisia. Mä voisin laittaa erikoisemmankin, mutta en minäkään kovin erikoista laittaisi. Myös Roosa ja Silja ovat minusta kauniita. Pojalle ei taaskaan ole yhtään vaihtoehtoa, miksi se on niin vaikeaa?
VALVOMISESTA: Kyllä sitä tosiaan jaksaa vauvan kanssa, meillä eka kuukausi oli pelkkää valvomista, tyttö itki jopa neljään aamuyöllä ennen kuin nukahti (syy oli nälkä, en tajunnut että tyttö voi haluta olla rinnalla aluksi koko ajan...). Heti helpotti kun rupesin imettämään tunnin välein klo 17.00-21.00 välisen ajan. Mutta en muista olleeni mitenkään erityisen väsynyt tuolloin. 8-9kk iässä kun tyttö valvoi hampaiden takia, niin silloin tunsin väsymystä päivisin.
En muista, mihin piti vielä kommentoida. Pitää palata illalla asiaan!
Terkuin Nazu ja pikkukakkonen rv 31+2
Olipa mukava tulla lueskelemaan, kun oli näin paljon viestejä.
Masussa potkuja melkein koko ajan, vauvelilla ei ole enää vuorokausirytmiä vaan möyrii vähän väliä. Joku muukin kirjoitteli, että ei tunnu enää varsinaisia potkuja vaan jonkinmoista myllerrystä. Täällä tytsy työntää edelleen pyllyään ja onpa äitin vatsanahka kovilla.
Eilen kävin äidin kanssa metsäkävelyllä ja poimimassa viinimarjoja. Enpäs olis uskonu, kuinka paljon pelkkä kävely voi ottaa kunnon päälle. Tietenki metsässä on vähän monipuolisempaa maastoa, mutta kyllä ihmettelin kun aloin puuskuttaa kuin pikkupossu. Lenkin jälkeenkin piti istahtaa rauhottelemaan pulssia. En ymmärrä, miten jotku jaksaa vielä seitsemännelläkin kuulla harrastaa liikuntaa säännöllisesti.
En oo pessy vielä vauvanvaatteita, kun ajattelin odotella äippäloman alkuun. Sitten voi rauhassa kotosalla pestä, silitellä ja järjestellä niitä.
Nimistä ja kummeista...Meillä on kutsumanimi valittu heti, kun saimme tietää sukupuolen. Se oli aika helppoa, kun oltiin miehen kanssa hyvin samoilla linjoilla eli ei mitään erikoisuuksia eikä pitkiä nimiä ja pidämme luonnosta, joten sieltä lähti löytymään. En kuiteskaan vihjaakaan nimivalintaamme, koska se tulee olemaan salaisuus ristiäisiin asti. Kummeja pyydämme vasta syntymän jälkeen ja uskon, että se tulee olemaan vaikeaa koska olisi niin paljon hyviä vaihtoehtoja. Ensimmäisen lapsen kanssa on juuri tuo ongelma, että kuka nyt pääsee meidän esikoisen kummiksi. Luulisin, että toisen kanssa on jo helpompi valita (?).
Maanantaita odottelen, kun menen ensi kertaa muuton jälkeen uuteen neuvolaan. Saapi nähdä onko mukavia terkkareita. Ja tosissaan kiinnostaa painonnousu...
Motkolle: Laitan tähän kakkossähköpostiosoitteeni niin jos haluat voit laittaa viestiä anneleh@paju.oulu.fi. Se on mun opiskeluosoite, josta en tiedä kauan se on voimassa mutta laittelen sulle sieltä toisen osoitteen mikäli viesteilet.
Ale-80 28+6
Ihana päivä ollut tänäänkin, vaikka aamulla näytti viileältä. Meillä olikin serkut vierailulla koko päivän ja menoa riitti. Nyt lapset pelailevatkin ihan tyytyväisenä/rauhallisina keskenään.
Merileijonalle raskauteen kypsymisestä, niin vähän samoja vaivoja täälläkin. Tuntuu, että ei tämä edellisillä kerroilla näin rankkaa ollut, mutta voihan se olla että aika on kullannut muistot siinäkin asiassa! Ei kai näitä raskauksia/synnytyksiä kuin kerran kokeilisi, jos kaikki vaivat ja kivut muistaisi! Mutta palkinto onneksi jo häämöttää...
Mulla on nyt päivittäin ollut tosi kivuliaitakin supistuksia ainakin pari kappaletta, mutta onneksi ei ole päälle jäänyt supistelut.
Nimiasia meillä hiukan vaiheessa, mutta käypäisiä ehdotuksia on kyllä jo useita. Kummeista meillä alkaa olla kolmelle aikaisemmalle jo käytetty valinnan varat joten tämä neljäs saa jäljelle jääneet! =)
Väsymys vaivaa mullakin, kun yöuni on katkonaista ja päivälläkään ei sitten osaa nukkua. Vessassa ei onneksi tarvitse juosta kuin max kerran yössä. Obsidania minäkin suosittelen herkkä vatsaisille, mulle ainakin sopinut vaikka muista valmisteista tullut vaikka mitä oireita. Tässä raskaudessa ei onneksi ole tarvinnut ainakaan vielä ruveta syömään niitä.
Jep, mutta nyt tarttee taas palata noitten askareitten pariin, eli ruoanlaittoa vuorossa...
Mukavaa päivän jatkoa!
neljäs 28+4
Pinoudunpa pitkästä aikaa... Minkäslaisia vatsanympäryksiä teillä kanssasisaret on? Pitää tässä etsiä mittanauha jostain niin pääsen itsekin mittaamaan.
art rv 30+3
Pinoudunpa pitkästä aikaa... Minkäslaisia vatsanympäryksiä teillä kanssasisaret on? Pitää tässä etsiä mittanauha jostain niin pääsen itsekin mittaamaan.
art rv 30+3
art rv 30+3
art rv 30+3
Ihmeelliset nämä sivut... ilmoittelee että viestiä ei voinut lähettää ja nyt se sitten laittoi sen oikein monena. No terve vaan :DDDDDDDDD
Mulle viime raskaudessa suositeltiin obsidania, mutta siitä tuli tosi pahaolo ja maha ihan kuralla. Nyt oon syöny Maltoferia- siinä on mukana vitamiineja ja mitä lie kivennäisaineitaki, mutta on siis raskaana oleville tarkotettu ja se on toiminu huipusti! Maha ei oo ollu vetelänä eikä oo oksettanu. Mutta hemppa kuitenki nousi Sitä siis suosittelen. Lisäksi mä oon tosi huono nielemään tabletteja niin nuo Maltoferit on paaaaljon pienempiä mitä Obsidan.
Kuulinpa myös, että tuore persilja on kuulemma hyvin rautapitosta ja sitä kannattas syödä :) Eiku salaatin sekaan siis sitä vaan;)
tuli sitteki :) Eli Matrifolin eikä Maltofer..
Mä syön Obsidania ja olen tosi herkkävatsainen...ei ole tullut mitään vatsavaivoja, ihme kyllä...mulla on luonnostaan kin tosi alhainen hemoglobiini, ja nyt on ihan huippua kun on on 126!!!
Joku kyseli vatsan ympärysmittoja...yli 100 cm, viikkoja 27+6.
Mustakin äitiyspaketin tulo oli tosi ihanaa, ihan kuin Joulu:)
Eipä ole pariin päivään tullut kirjoiteltua, kun pitää viettää viimeiset lomapäivät aktiivisesti ;)
niin siis toheloin tuon entterin kanssa ja viesti karkas käsistä.
On tullut käytyä mustikoita poimimassa ja vattupusikossa. Hirveesti ei ole marjoja tullut, mutta jotain sentään. Eikä mahan kanssa jaksa pitkään noukkiakaan. Äidiltä sain vähän täydennystä pakastimeen, vaikka hälläkin on vaikka kuinka monta ihmistä, kenelle kaikille täytyy poimia.
Olen miettinyt viimeaikoina allergioiden ehkäsemistä, että voisko lapsen allergioihin vaikuttaa. Meillä on suvussa paljon allergikkoja ja itsekin olen allerginen. Maitohappobakteereja napsin nyt päivittäin (jos muistan), sen olen kuullut vaikuttavan, tiedä sitten häntä. Lisäksi pitäsi kai imetysaikana jättää maito ja muita allergeeneja pois (mm kananmunat ja sitrushedelmät), ettei vauva vaan herkisty. Äitini oli tehnyt nuorimman siskoni kohdalla näin ja hän on ainoa meistä sisaruksista, jolla ei ole allergioita. En tiedä pitäisikö ruokavaliolle alkaa jo nyt raskausaikana... ei huvittaisi jättää maitoa pois kokonaan.
Raudankäyttöön en voi kommentoida, kun en ole sitä tarvinut toistaiseksi.
Huomenna menen sitten sinne sokerirasituskokeeseen. Saapa nähdä jäänkö kiinni.
Mianni taas muistutti, että hammaslääkäriaika pitäisi varata...
Ale-80: laitoin sulle meiliä tulemaan :)
Lenkkeilystä. Olen nyt käynyt joka päivä eri pituisilla kävelylenkeillä ja musta tuntuu, että kunto on kohonnut! Liikkuminen tuntuu ketterämmältä. Eli vaikka nyt tuntuis pahalta, niin voi aloittaa pikkulenkeillä ja pidentää pikkuhiljaa. Toivottavasti jaksan liikkua työpäivien jälkeenkin...
Mutta joo, eiköhän tämä tältä erää.
-Motko- rv 28+6
Mä lähdin illaksi anoppilaan tytön kanssa kun olin niin poikki etten jaksanut olla sen kanssa yksin kotona -> mies harkoissa. Otin leipomistarvikkeita mukaan ja oli ihana leipoa ihan rauhassa kun mummo leikki tytön kanssa ja mansikka-rahkapiirakka onnistui hyvin. Itse en vielä maistanut kun ei tee iltaisin mieli makeata. Aamukahvilla sitten!
SUPPAREISTA: Mulle neuvolantäti sanoi, että jos päivän aikana tulee 6-7 supistusta niin ei meinaa mitään, sitten alkaa tai on alannut kohdunsuulla tapahtua kun suppareita tulee tunnin sisällä jo sen verran. Tai se sanoi että jos tunnissa tulee neljää supistusta, niin olis hyvä käydä tarkistuttamassa.
Mä luin kauhean synnytystarinan tuolta synnytyspuolelta! Ei kannata lukea sitä sen otsikko oli jotain kohdunkaulan repeämä tai jotain. Kaikki sympatia äidille joka sen koki, mutta oli mulle ainakin vähän liian pelottavaa luettavaa. hassua tosiaan että pelkään tai jännitän synnytystä enemmän kuin esikoisen aikana.
Tänään on muutenkin pyörinyt vauvan tulo mielessä koko ajan. En tiedä miksi, mutta se tuntuu nyt niin läheiseltä asialta jo. kai siksi että vatsa on niin mahdottoman suuri, enkä oikein saa mitään tehtyä kotona enää. Mites te muut; vieläkö pystytte ihan täyspainoisesti siivoamaan jne? Muuten mäkin pystyn, mutta esikoistytön maahan tiputtamat tavarat ja lelut (ja niitä on kaikkialla..), astianpesukoneen tyhjäys ja täyttö jne. eivät onnistu. Eli kaikki kumarrusta vaativat työt alkavat olla tuskaa. Mulla on reisilihakset olleet jo pari viikkoa koko ajan kipeät kun jaloilla tekee kaiken työn kyykkyyn mentäessä. Sinänsä mukavaa treeniä ihan tässä sivussa;)
Nyt taidan popsia vielä pari porkkanaa ja sitten mennä sänkyyn katsomaan sinkkuelämää. Mä jaksan aina vaan tykätä siitä vaikka olen nähnyt jaksot monesti. Se on ainut sarja tai ohjelma mitä katson koko teeveestä.
Hyviä öitä kaikille lokamassuílle ja toivottavasti kaikki saisimme nukkua edes suht. hyvän yön - minimaalisilla vessakäynneillä (itsellä minimi on yleensä 2, se menee vielä mutta 3-4 alkaa olla raskasta..)
Nazu ja pikkukakkonen rv 31+2
täällä on tosiaan ollut vilkasta jo aikaisin aamusta;)
meillä poika heräilee ihan normaalistikin tuohon kuuden aikaan joten tiedän miltä tuntuu aikaset aamut!! ja kuusikin on oikeastaanluksusta kun välillä noustaan neljän viiden aikaan, ja jos joku luulee että siihen aikaisin heräilyyn tottuu, niin voin kertoa että näin ei ole;)
aina väsyttää yhtä paljon!!
tänään tuli sitten 30 viikkoa täyteen!! huih kun menee nopsaan aika!
vauva ja synnytys mielessä kokoajan, ja tuntuu että se onkin ihan kohta, nimittäin synnytys, että se muutama viikko siihen syys-lokakuuhun menee niin nopsaan että ei edes ehdi tajuta..
täällä myös taapero vuosimallia 05, niinkuin monessa muussakin lokuisen perheessä, meillä poika syntynyt kesäkuussa, eli nyt ikää vuosi ja kuukausi,iso poika jo.. vaikka välillä tuntuu että on ihan vauva vielä uuden syntyessä...kääks.
raskausarvista.. masussa niitä vaikka millämitalla ja rinnatkin ihan arvilla, kaikki edellisestä odotuksesta,mutta silloinkin tuli ihan tämän vikan neljänneksen aikana, että saapi nyt nähdä rupeaako niitä taas ilmestymään, kauhean näköisiähän nuo ovat ,mutta kyllä sen hinnan maksaa siitä ihanuuudesta mikä on palkintona... on se oma lapsi nimittäin jotain niin ihanaa ja ihmeellistä että ei ymmärrys riitä:)
miannille onnittelut hampilääkärikäynnin suorittamisesta!! oot kyllä urhea;)
itellä se kauheus vaan odottaa ja odottaa ja odottaa...
ainiin, eilen sain seurakseni sitten vihdoinkin ne liitoskivut! esikoista odottaessa oli jo paljon aikaisemmin, ja ihmettelinkin kun näin pitkälle pääsi ilman, no eilen sitten kävely oli melko mahdotonta..hih..onneksi tänään ollut siinä suhteessa parempi päivä, ollaankin jo tehty kunnon lekit, saa nähdä pääseekö illalla enää sohvalta ylös..
nimistä ja kummeista...
kummit meillä on jo pyydetty ja ovat suostuneet tehtävään:)
nimiä meillä on muutama vaihtoehto kummallekin valmiina, joista luultavasti valitaa, yksi nimi molemmille joka varmasti tulee mutta kutsumanimeä ja muita ei vielä olla päätetty..
huh,nyt iski huono olo, täytyy mennä ottamaan välipalaa ja huilaamaan hetkeksi kun poikakin päikkäreillä..
heippa mammat ja aurinkoista keskiviikona jatkoa!!
fiikuna ja mytty rv 30 tasan!!