Lopetin tupakoinnin. Kuntoni ei ole kohentunut, olen jatkuvasti vihainen ja olen lihonut 15 kiloa vuodessa, missä v""ussa ne hyvät puolet on?
Mieskin varmaan lähtee kohta kun vaimo nykyään tälläinen läski raivotar.
Kommentit (82)
Avaatko ap vähän että oletko tehnyt mitään muuta kunnon kohottamiseksi kuin lopettanut tupakoinnin? Ei se kunto kyllä pelkästään tuolla kasva yhtään. Oletitko että kun lopetat tupakoinnin mutta silti vaan makaat sohvalla niin sulla on kohta sixback? Keuhkojen kunto on varmasti parantunut joten mars lenkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut tupakoinnin lopettaneelta kaverilta että se vaikutti hänen haju- ja makuaistiin eli hänen aistinsa herkistyivät. Tosin sanoen ruokakin voi maistua paremmalta kun on lopettanut tupakoinnin ja sitä kautta jotkut saattavat lihota. Varmaankin tupakoitsijoilta turtuu ainakin se hajuaisti, sillä he eivät ilmeisesti huomaa sitä ero jos joku tulee ulkona tupakalta sisätiloihin, niin hän tuo myös sen hajun mukanaan.
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Siihen tupakoinnin lopettamiseen kannattaa yhdistää myös muita terveitä elintapoja kuten arkipäiväinen hyötyliikunta kuten kävely ja pyöräily sekä katsoo vähän enemmän mitä sitä laittaa suuhunsa.
Paraneeko se vihaisuus vihanneksilla ja kävelyllä?
Luonnevian parantaminen edellyttäneen psykiatrialla käymistä.
No nyt on ryhtiliikkeen paikka.
Älä pura toisiin omia agressioitasi. Ota vastuu käytöksestään ja tunteistasi. Olisi peiliin katsomisen paikka, miksi tarvitset edelleen tupakkaa hermojesi takia? Jotain itsessäsi olevaa tunneingelmaa paikkasi hetmosauhuilla???
Sun ylensyöminen on ihan syy sun lihomiseen. Vaihdoit yhden addiktion toiseen addiktioon? Mihin oikeen paikkaat näitä addiktiostasi?
Kyse ei ole tupakasta, kyse on sun tarpeelle addiktiolle. Yhtä hyvin se voi ruoan sijaan siirtyä alkoholiin.
Nyt sun pitäisi alkaa käsitellä asiaa, mihin asiaan söin? Mihin asiaan raivon? Mihin asiaan tupakoin?
Tupakoinnin lopetus ja paino
nisteille oikein kirjoitti:
Loppuelämäsi ainakin tuntuu pidemmältä. Kerran nikotinisti, aina nikotinisti.
Tätä en allekirjoita. Poltin 20 vuotta ja nyt olen ollut reilu 6 vuotta polttamatta. Tumppaaminen on elämäni parhaimpia päätöksiä, enkä enää missään tilanteessa voisi ajatella polttavani.
Kiloja tuli itsellenikin lopettamisen jälkeen, mutta tein ryhtiliikkeen ja aloin urheilla. Tuskaisen alun jälkeen, oli mukavaa taas lenkkeillä, kun keuhkoissa ei koko ajan pihissyt.
Totta turiset. Itsekin lopetin tupakoinnin kun tuli liian kalliiksi. Painoa tuli lisää eikä onnellisuus lisääntynyt pätkääkään. Ei nyt enää viitsi aloittaa kun siitä eroon pääsi vaikka välillä tekeekin mieli. Jotenkin se vain hermoja rauhoitti ja leppoisuutta lisäsi kun sai välillä mennä haukkaamaan jotain muutakin kuin happea. Jos tupakointi olisi halvempaa tai itsellä olisi isommat tulot niin tupakoisin varmasti vieläkin.
Hyvät puolet on ne että ylipaino on ylivoimaa ja kun ylität 100 kiloa niin voit kehuskennella kavereille että alle 100 kiloiset punnitaan neuvolassa.
Ei kannata aloittaa uudelleen, kun on nikotiinista kerran päässyt. Muutama liikakilo on pienempi terveyshaitta, kun tervaiset keuhkot.
Itse taistelen vielä lopettamisen kanssa, todella vaikeaa on. Käy kateeksi heitä, jotka ovat tässä onnistuneet.
En ole katunut lopettamista hetkeäkään. Aluksi tietysti vtutti ja oli jos jonkinlaista vieroitusoiretta mutta ei se kauaa kestänyt. Raikas hengitys, haju-ja makuaistin palautuminen. Kunnon koheneminen jo muutamassa kuukaudessa.
Kannattaa.
Tottakai tupakointi vähentää ruokahalua ja tuottaa mielihyvää. Vai miksi kuvittelette, että keskitysleireillä tupakat olivat kultaakin kalliimpaa valuuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata aloittaa uudelleen, kun on nikotiinista kerran päässyt. Muutama liikakilo on pienempi terveyshaitta, kun tervaiset keuhkot.
Itse taistelen vielä lopettamisen kanssa, todella vaikeaa on. Käy kateeksi heitä, jotka ovat tässä onnistuneet.
Miten määritellään muutama. Kolme on pienin mahdollinen muutama, mutta mikä lukema on suurin mahdollinen muutama? Viisitoista on melko suuri luku muutamaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä elät pidempään, eli sua vituttaa mahdollisesti n. 10-15 vuotta kauemmin.
Vitutuksen pidennys on ehdottomasti tavoittelemisen arvoinen asia.
Ja toisaalta vitutuksen määrä lyhentää monella elinikää, joten tilanne on plus miinus nolla.
Tottakai ne on yleistyksiä. Ei minullakaan kunto kohennut, koska olin aktiivijuoksija jo tupakointiaikana. Kyllähän se varmasti ns. kohosi, mutta mä juoksen puolimaratonin ihan samoihin aikoihin kuin ollessani tupakoitsija. Ehkä harva on aktiivijuoksija, niin kai sitä yleisesti voi todeta, että kunto kohenee kun kessuttelun lopettaa. Tai sitten jos olisi oikeasti jotenkin jollain paremmallakin tasolla, niin varmaan tuloksia tulisi. Mutta tällainen tylsä "semijuoksija" ei kyllä huomannut mitään eroa.
15 kilon lihominen ei kyllä selity tupakoinnin lopettamisella. Jos näin olisi, pitäisikö kääntäen ylipainoisia neuvoa aloittamaan tupakointi? Äly hoi ...
Kärsin ummetuksesta ja käytän siihen vaivaan myös apteekin valmisteita. Usein nekään eivät auta, joten käyn röökillä ja saan taas vatsan toimimaan. En tiedä mistä johtuu enkä normaalisti edes polta, paitsi joskus jossain juhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Kärsin ummetuksesta ja käytän siihen vaivaan myös apteekin valmisteita. Usein nekään eivät auta, joten käyn röökillä ja saan taas vatsan toimimaan. En tiedä mistä johtuu enkä normaalisti edes polta, paitsi joskus jossain juhlissa.
Oletko kokeillut luumuja ko. vaivaan?
Katso ulkolämpömittaria. Tekeekö mielesi mennä ulos parin tunnin välein?
Moni tupakoi pitääkseen ruokahalua loitolla. Aika yleinen ilmiö ylensyödä lopettamisen jälkeen kun näläntunne on palautunut.
Lopettanut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut tupakoinnin lopettaneelta kaverilta että se vaikutti hänen haju- ja makuaistiin eli hänen aistinsa herkistyivät. Tosin sanoen ruokakin voi maistua paremmalta kun on lopettanut tupakoinnin ja sitä kautta jotkut saattavat lihota. Varmaankin tupakoitsijoilta turtuu ainakin se hajuaisti, sillä he eivät ilmeisesti huomaa sitä ero jos joku tulee ulkona tupakalta sisätiloihin, niin hän tuo myös sen hajun mukanaan.
Siihen tupakoinnin lopettamiseen kannattaa yhdistää myös muita terveitä elintapoja kuten arkipäiväinen hyötyliikunta kuten kävely ja pyöräily sekä katsoo vähän enemmän mitä sitä laittaa suuhunsa.
Paraneeko se vihaisuus vihanneksilla ja kävelyllä?
Vaikkei elämä pitenisikään, niin jokainen päivä tuntuu pidemmältä, kun koko ajan vituttaa.
Niin. Odottavan aika on pitkä sanotaan. Jos haluaa pitkän elämän, niin kannattaa odottaa kuolemaa.
Vitutuksen pidennys on ehdottomasti tavoittelemisen arvoinen asia.