Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin tupakoinnin. Kuntoni ei ole kohentunut, olen jatkuvasti vihainen ja olen lihonut 15 kiloa vuodessa, missä v""ussa ne hyvät puolet on?

Vierailija
05.01.2021 |

Mieskin varmaan lähtee kohta kun vaimo nykyään tälläinen läski raivotar.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lopetit tupakoinnin. Eikös se ole se hyvä puoli siinä asiassa?

Jos se on aiheuttanut huonoja puolia, pitää asioita punnita. Onko ne huonot puolet pahempi asia, kuin tupakointi?

Vierailija
2/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa alottaa taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen kunto-ohjelma sulla on?

Tai ruokavalio? Syötkö säännöllisesti ja ruokavaliosi sisältää myös kasviksia?

Mistä asioista saat hyvää mieltä ja hyvinvointia ja jaksamista arkeesi?

Vierailija
4/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoinnin lopettaminen ei aiheuta lihavuutta. Painonnoususi johtuu siitä että olet korvannut tupakan herkuilla. Olet vain vaihtanut addiktiosta toiseen. Kun ennen menit tupakalle, menet nyt sen sijaan jääkaapille.

Vierailija
5/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

missä v""ussa ne hyvät puolet on...

Olet elossa.

Vierailija
6/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et enää haise niin pahalle.

Vierailija
7/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi sama juttu, lopetin tupakoinnin niin tuli hirveä himo munkkipossuihin ja salmiakkiaakkosiin! Se makeanhimo oli ihan järkyttävä. Ihan kuin olis raskaana ollut.

Vierailija
8/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoinnin lopettaminen ei aiheuta lihavuutta. Painonnoususi johtuu siitä että olet korvannut tupakan herkuilla. Olet vain vaihtanut addiktiosta toiseen. Kun ennen menit tupakalle, menet nyt sen sijaan jääkaapille.

Kyllä nikotiini kuluttaa. Jos syöt tarkalleen saman määrän kuin ennen tupakoinnin lopettamista, niin lihot.

mies52v

Vierailija
9/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän ja liiku. Lähde vaikka lenkille miehesi kanssa. Et jaksa sitten ainakaan raivota illalla kun väsyttää.

Vierailija
10/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nikotiini kuluttaa. Jos syöt tarkalleen saman määrän kuin ennen tupakoinnin lopettamista, niin lihot.

mies52v

Jep, nikotiini kiihdyttää kilpirauhasen toimintaa eli energiankulutus on suurempi.

Vierailija
11/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut tupakoinnin lopettaneelta kaverilta että se vaikutti hänen haju- ja makuaistiin eli hänen aistinsa herkistyivät. Tosin sanoen ruokakin voi maistua paremmalta kun on lopettanut tupakoinnin ja sitä kautta jotkut saattavat lihota. Varmaankin tupakoitsijoilta turtuu ainakin se hajuaisti, sillä he eivät ilmeisesti huomaa sitä ero jos joku tulee ulkona tupakalta sisätiloihin, niin hän tuo myös sen hajun mukanaan.

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…

Siihen tupakoinnin lopettamiseen kannattaa yhdistää myös muita terveitä elintapoja kuten arkipäiväinen hyötyliikunta kuten kävely ja pyöräily sekä katsoo vähän enemmän mitä sitä laittaa suuhunsa.

Vierailija
12/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveytesi on taatusti kohentunut. Kuntosi kohenee kun liikut. Ja 15 kg ei ole paljon jos et nytkään mikään valtavan ylipainoinen ole. Ulkonäkösi on varmasti parempi kuin silloin kun tupakoit. Et kerro ikääsi, oletko esim. vaihdevuosi- iässä, silloin " kiukkuisuus" ei johdu tupakoimattomuudesta. Hienoa että olet tupakoimatta jo vuoden. Jos käytät alkoa niin kannattaa ehdottomasti lopettaa alkonkäyttö. Syö terveellisesti, juo tarpeeksi vettä ( n. 2-2.5 litraa päivässä). Tsemppiä.

Vierailija
13/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoin 26v. Lopetin. En oo lihonnut. Pyöräilen, kahvakuulailen ja syön suurimmaksi osaksi terveellistä. Osta purkkaa. Ja juo vettä paljon.

Vierailija
14/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut tupakoinnin lopettaneelta kaverilta että se vaikutti hänen haju- ja makuaistiin eli hänen aistinsa herkistyivät. Tosin sanoen ruokakin voi maistua paremmalta kun on lopettanut tupakoinnin ja sitä kautta jotkut saattavat lihota. Varmaankin tupakoitsijoilta turtuu ainakin se hajuaisti, sillä he eivät ilmeisesti huomaa sitä ero jos joku tulee ulkona tupakalta sisätiloihin, niin hän tuo myös sen hajun mukanaan.

Siihen tupakoinnin lopettamiseen kannattaa yhdistää myös muita terveitä elintapoja kuten arkipäiväinen hyötyliikunta kuten kävely ja pyöräily sekä katsoo vähän enemmän mitä sitä laittaa suuhunsa.

Paraneeko se vihaisuus vihanneksilla ja kävelyllä?

Vierailija
15/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme hyvää puolta, jotka voittavat nuo huonot:

1. Rahaa ei enää pala savuna ilmaan

2. Et ole edesauttamassa sademetsien hakkuita

3. Todennäköinen elinajanodotteesi pitenee

Vierailija
16/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi sama juttu, lopetin tupakoinnin niin tuli hirveä himo munkkipossuihin ja salmiakkiaakkosiin! Se makeanhimo oli ihan järkyttävä. Ihan kuin olis raskaana ollut.

Makuaisti paranee, niin herkut uppoaa, jos ei itse kiinnitä asiaan mitään huomiota.

Vierailija
17/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aikoinaan lopetin, moni koskaan tupakoimaton kyseli, että eikö olekin kunto kohentunut? Että henki kulkee, ei yskitä ja on virkeä olo. Henki kulki ennenkin, eikä yskittänyt ja oli virkeä olo. 

Ainoa muutos, minkä itse huomasin oli, että julkisissa alkoi kusi haisemaan, kun hajuaisti parani. Tulisipa korona ja veisi haju- ja makuaistin.

Vierailija
18/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paraneeko vihaisuus tupakalla? Syötkö hormoneita esim. e-pillerit tms?

Vierailija
19/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikkei elämä pitenisikään, niin jokainen päivä tuntuu pidemmältä, kun koko ajan vituttaa.

Vierailija
20/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihoin 40kg kahdessa vuodessa kun lopetin.

Juu kyllä kannatti, nyt olen 100kg. Mieluummin olisin elänyt lyhyemmän elämän normaalipainoisena.

Pian varmaan aloitan uudestaan, koska en saa näitä kiloja pois.

N34